- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (409 opinii)
- 2 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (73 opinie)
- 3 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (53 opinie)
- 4 Spór o słowa, które padły w Dworze Artusa (390 opinii)
- 5 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (37 opinii)
- 6 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (44 opinie)
Propozycje zmian przy SKM Redłowo: biurowiec i rozbudowa dróg
Trwają prace nad planem zagospodarowania okolic stacji SKM Redłowo w Gdyni . W głównych założeniach ma on poprawić funkcjonowanie układu komunikacyjnego i pozwolić na budowę biurowca przy skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Stryjskiej. . Zdaniem opozycyjnych radnych, nowa inwestycja może sparaliżować ruch w okolicy. Urzędnicy nie widzą takiego zagrożenia.
Nowe wieżowce w Redłowie: będą biura i usługi
Planiści mieli pracować nad zmianami parametrów wysokościowych. Dziś pozwalają one zabudować tę działkę do 15 metrów. W planach jest podniesienie ich do 25 metrów (7 pięter) w przypadku bryły głównej oraz do 55 metrów (17 pięter) dla dominanty.
Głównym argumentem przemawiającym za tak radykalnymi zmianami było sąsiedztwo kompleksu Altus.
Zgodnie z intencją ówczesnego właściciela działki zabudowane miało być 75 proc. działki, a więc około 4,7 tys m kw. 60 proc. powierzchni użytkowej nowych budynków miało być przeznaczone na ok. 600 mieszkań.
Te plany jednak uległy zmianom. Obecnie nie ma planów budowy mieszkań, ale mają zostać utrzymane proponowane wcześniej gabaryty budynków. W biurze planowania przestrzennego trwają prace dopuszczające w tym miejscu budowę biurowca o przewidywanej przez miasto powierzchni użytkowej blisko 25 tys m kw.
Miasto rozmawia teraz o szczegółach z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych Alchemia i Arkońska Business Park w Gdańsku.
- Jesteśmy na wstępnym etapie projektowania, a dalszy postęp prac uzależniony będzie od szczegółowych zapisów w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego - komentuje Marcin Uske, rzecznik prasowy firmy Torus.
Konieczna rozbudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej
Plany inwestycyjne wzbudziły zaniepokojenie wśród miejskich radnych już blisko dwa lata temu. Kilka miesięcy temu zaczęli dopytywać władze miasta o konkretne rozwiązania drogowe w miejscu przyszłej inwestycji.
W planie założono konieczność stworzenia przez inwestora 400 miejsc postojowych, rozbudowę ul. Stryjskiej, zmianę geometrii skrzyżowania z al. Zwycięstwa i budowę dodatkowych pasów. Uzytkownicy biurowca mają do niego dojeżdżać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa, przy relacjach w prawo.
Urzędnicy proponują następującą geometrię na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa - Stryjska
- al. Zwycięstwa, wlot północny - trzy pasy ruchu o relacjach na wprost, na wprost, na wprost i w prawo;
- al. Zwycięstwa, wlot południowy - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, na wprost i w prawo;
- ul. Stryjska, wlot zachodni - trzy pasy ruchu o relacjach w lewo, na wprost, w prawo;
- ul. Stryjska, wlot wschodni - jeden pas ruchu z dopuszczonymi wszystkimi relacjami.
To rozwiązanie nie satysfakcjonuje jednak radnych.
- Dlaczego zakłada się, że większość pracowników będzie korzystała z transportu publicznego, skoro wiadomo, że większość porusza się samochodami i pokazują to przykłady. Obawy mieszkańców dotyczą liczby miejsc postojowych, którą przyjmuje się na 400, a to może nie wystarczyć. Dodatkowo planuje się dojazd oprócz ul. Stryjskiej, także drogami wewnętrznymi od al. Zwycięstwa - piszą w interpelacji do władz miasta radni Dorota Płotka i Paweł Stolarczyk (PiS).
Analizy ZDiZ w Gdyni wykorzystane w projekcie
Władze miasta odpowiadają, że założenia opierają się na rzetelnych analizach przeprowadzonych przez ZDiZ i przekonują, że zatoru po powstaniu inwestycji nikt nie powinien się obawiać.
Jak wyjaśniają, przewidywana zabudowa biurowa będzie miała niewielki dodatek w postaci części handlowej, a mała liczba miejsc postojowych i bliskość środków transportu pozwolą pracownikom na dojazd komunikacją miejską.
- Bardzo dobre warunki dojazdu środkami komunikacji publicznej do obszaru objętego projektem planu uzasadniają przyjęcie wskaźników parkingowych na poziomie dolnych wartości przedziałów określonych w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni. Zakłada się przyjęcie wskaźnika miejsc postojowych dla samochodów na poziomie min. 2 miejsca parkingowe na 100 m kw. powierzchni użytkowej podstawowej. Uwzględniając powyższe założenia liczba miejsc postojowych wymagana dla planowanego budynku będzie wynosiła ok. 400-500 - odpowiada Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Na stacji w Redłowie nie będzie natomiast prawdopodobnie osobnego peronu dla wsiadających i wysiadających - czyli rozwiązania znanego z Wrzeszcza. Pracownicy biurowca będą przechodzili do budynku wiaduktem.
Oprócz zmian na ul. Stryjskiej planowana jest budowa dodatkowych dróg rowerowych i zejścia na peron SKM w postaci osobnej kładki - o konieczności jej powstania pisaliśmy dwa lata temu.
Czytaj: SKM Redłowo: potrzebna nowa kładka dla pieszych
Nie wiadomo, kiedy zakończą się prace planistów.
Miejsca
Opinie (164) 3 zablokowane
-
2018-02-16 23:00
To niedługo nie będzie można przejechać z centrum Gdyni do np. Orłowa. Kawałek dalej przy skrzyżowaniu Wielkopolskiej i Al. Zw. teren tez sprzedany na usługi-i mieszkania
- 10 0
-
2018-02-16 23:00
Gdynianin
Po kiego grzyba kolejny biurowiec gdzie po drugiej stronie park technologiczny świeci pustkami??? W głowie się puknąć a nie biurowce, drugie Przymorze chcecie urządzić z pięknej Gdyni??
- 18 2
-
2018-02-16 23:52
Namalują to farbą i będzie.
Na pewno nowe skrzyżowanie.
- 9 0
-
2018-02-16 23:58
Mają w d..... Wasze opinie.
Moźecie tu pisać co chcecie. I tak zrobią jak będą chcieli. Dla włodarzy opinia gdynian nigdy nie miała znaczenia.
- 18 0
-
2018-02-17 00:05
Parkingi. Korki. Dziurawe ulice. Brak nowych ulic.
To nigdy nie było problemem włodarzy Gdyni. Tego tematu po prostu nie ma. Macie jeździć rowerami jak w Chinach 50 lat temu.
- 16 0
-
2018-02-17 06:47
(3)
A to Ci niespodzianka ! Biurowiec!! ha ha. A niby dlaczego nie park np ? My chcemy żeby tam park powstał ale kto i kiedy słucha mieszkańców
Biurowiec !- 14 0
-
2018-02-17 07:16
(1)
Kto my ? Chcesz zieleni to przejdź się kawałek w stronę Witomina - piękny las. Za daleko do ponoszenia swoich cennych kilogramów ?
- 1 5
-
2018-02-17 09:12
Na przyklad ja
- 2 2
-
2018-06-09 21:12
Zgadnij
Park już jest, PNT się nazywa.
- 0 1
-
2018-02-17 08:59
Abslutne nie. Dla tak wysokiego biurowca.
- 7 1
-
2018-02-17 09:16
Grozi to blokadą komunikacyjna! (2)
Śmieszą mnie wypowiedzi urzędników, o tym, ze pracownicy nie bedą dojeżdżać samochodami. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają: ul.Luzycka, Legionów wokół Skok i Urzędu Paszportowego. Samochody parkują wszędzie. Ciężko przejść, przejechać. Zmiany w planie są podejrzane. Właśnie tam powinno być wiele miejsc postojowych! Wręcz parking wielopoziomowy. Który umożliwiałby mieszkańcom innych dzielnic, np. Chwarzan, Witomina pozostawienie auta i dalej podróż koleją SKM. Dlaczego miasto idzie na rękę inwestorowi, ze szkodą dla mieszkańców?
Po przeciwnej stronie, obok Altusa ruszyła kolejna budowa osiedla, znów przybędzie mieszkańców i aut. Już teraz na parkingu przed Biedronka w Altusie nie ma możliwości zaparkowania.... Miejsca blokują auta pracowników biurowców. Jeśli planiści zezwolą na taką zabudowę, ciężko będzie niedługo przejechać przez tę cześć miasta, a o parkowaniu auta zapomnieć.- 12 3
-
2018-02-26 20:56
Brawo
Popieram w całej rozciągłości wypowiedz Szanownej Pani, również mieszkam na Redłowie. Skoro urzędnicy tak popierają budowę kolejnego biurowca, to może oni i sam Pan Prezydent zechcą ruszyć 4 Litery i przejechać własnym środkiem transportu przez ul. Łużycką, Stryjską w kierunku Al. Zwycięstwa około godziny 16:00. Natomiast w ciągu dnia proponuję tym "wspaniałym opiniodawcom" ruszyć zza biurek i sprawdzić co się dzieje wokół PPNT, ALTUSA, SKOK i Urzędu Paszportowego a wtedy otworzą się klapy wentylacyjne i zejdzie ciśnienie, które uciska im mózg, bo inaczej takie brednie się nie zrodzą.
- 2 1
-
2018-06-09 21:15
Gdynianin
Święta racja. Redłowo i Płyta to była kiedyś piękna dzielnica, a teraz? No cóż decydenci mieszkają na Chwarznie.
- 2 0
-
2018-02-17 09:40
Ogródki działkowe tam zróbcie
Takie premium, z zabudową na 3 piętra i grządkami marchewek
- 5 0
-
2018-02-17 10:38
Z zalozenia urzędnicy UM Gdynia nigdy nie widzą zadnego zagrożenia.
Jedyny paraliz jaki moze byc po zakonczeniu budowy to paraliz umyslowy urzedasow z UM Gdynia ze Stepa na czele. Bezmozgowcy. Powinni sie przewietrzyc na Luzycka i poszukac miejsca parkingowego. Moze znajda. Niech pojada transportem publicznym w szczycie transportowym to moze lepiej sie poczuja. Moze...
- 12 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.