• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowana Trasa Kwiatkowskiego sprawdza się także po wakacjach, gdy ruch jest większy

Piotr Weltrowski
7 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jeżeli ktoś się obawiał, że przebudowany i oddany do użytku pod koniec czerwca odcinek Trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni będzie się znów korkować po wakacjach, to mamy dobrą wiadomość: mimo zwiększonego ruchu, dojazd do północnych dzielnic Gdyni wciąż odbywa się bez większych utrudnień.



  • Wyremontowany odcinek Trasy Kwiatkowskiego od estakady od ul. Dąbka został oddany do użytku pod koniec czerwca tego roku.
  • Przed remontem, a także podczas jego trwania, odcinek ten generował ogromne korki, głównie podczas dojazdu w północne rejony Pogórza i Obłuża.
  • Po przebudowie pojawił się dodatkowy pas w kierunku północnym oraz buspasy - po jednym w każdą ze stron.
  • Przebudowa sprawiła, że w wakacje korki praktycznie zniknęły z tej części Gdyni.
  • Teraz, gdy ruch się nasilił, przebudowany odcinek nadal się sprawdza, a korki to wyjątek, a nie reguła.

Ile czas spędzasz dziennie w korkach?

Pierwsze testy nowej trasy prowadzącej na północ Gdyni przeprowadziliśmy pod koniec czerwca. Wówczas przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka zajmował nam - w zależności od pory dnia - od 4 do 5 minut.

Wiele osób obawiało się jednak wówczas tego, że po wakacjach, gdy ruch się zwiększy, korki powrócą w ten rejon.

Postanowiliśmy więc sprawdzić raz jeszcze, jak przebudowana i poszerzona ulica radzi sobie z nieco większym ruchem.

Ruch większy, ale korków nadal nie ma



Przez kilka dni, w różnych godzinach, jeździliśmy więc Trasą Kwiatkowskiego, zarówno w kierunku Pogórza, jak i w kierunku centrum Gdyni. Korzystaliśmy zarówno z samochodu osobowego, jak i z komunikacji miejskiej.

Efekty?

Przede wszystkim można wprost powiedzieć, że korki na Trasę Kwiatkowskiego nie wróciły. Przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka trwał nie więcej niż 5 minut, także podczas godzin szczytu.

Jeżeli gdzieś pojawiały się korki, to albo wcześniej, przy zjeździe z estakady w kierunku ul. Unruga (nie wpływały one jednak na płynność ruchu samą Trasą Kwiatkowskiego, można je było ominąć), albo też za wyremontowanym odcinkiem Kwiatkowskiego, na trasie w kierunku Galerii Szperk, gdzie powodowało je "wąskie gardło" - mostek tuż przed zjazdem w kierunku Kosakowa.

Raz natrafiliśmy też na korek pokonując trasę z Pogórza w kierunku centrum, była to jednak sytuacja wyjątkowa, bo przez zwężenie na obwodnicy paraliż komunikacyjny dotknął praktycznie całego Trójmiasta, także estakady oraz ul. Morskiej.

Kluczowa decyzja o dodaniu kolejnego pasa ruchu



Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka, od lat wymagał remontu.

Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej, za to zmotoryzowani mieli mieszane uczucia. Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż wcześniej planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac. W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

I - jak się dziś okazuje - była to bardzo dobra decyzja.

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • Jest oki

    Ładnie wygląda są troszkę mniejsze korki.
    Ale bym zwrócił uwagę na drogę rowerową i prędkości jakie tam są osiągane ciekawe kiedy ktoś kogoś tam zabije bądź nieźle okaleczy.

    • 4 2

  • mieszkanic

    Mniej kierowców na trasie bo drogie paliwo !!!!

    • 0 2

  • teraz są korki w dół, od Szperka do miasta (1)

    Doszło tyle świateł, że trzeba stać co chwila. Dobrze, że rzadko tamtędy jeżdżę, współczuję codziennym użytkownikom.
    Podejrzewam, że dojdą jeszcze światła na skrzyżowaniu Dąbka z Ledóchowskiego, tam gdzie nowa stacja benzynowa.

    • 13 0

    • sdfbv

      wsiadź do busa! :)

      • 0 1

  • Bus pas w dol

    Włączyć do ruchu dla wszystkich w porannych godzinach 6-9

    • 2 0

  • Podgórska

    Przydał by się remont nawierzchni ul. Podgórskiej . Jest to także ważna ulica Obłuża

    • 2 1

  • (1)

    Może zapytajmy UM Gdynia i prezydenta Łucyka czego dotyczył ostatni aneks do prac jaki UM podpisał z wykonawca w grudniu 2021. Podobno jak twierdzą urzędnicy między grudniem 21 a czerwcem 22 na pasie w stronę Kosakowa powstawać miał dodatkowy pas dla kierowców. Problem w tym ze w wymienionym czasie jakiego dotyczył aneks wydłużający prace i powodujący dalsze utrudnienia na odcinku nie dodano nawet centymetra jezdni po szerokości. Może wiec warto sprawdzić co w tym czasie rzeczywiście się działo. Co do przejezdności odcinka jaki chwalicie zalecam skręcić w lewo na skrzyżowaniu pl Dąbka w godzinach od 14-17 i zobaczyć co się dalej dzieje!!!! Może warto dalej podłączyć Tristara a przede wszystkim poszerzyć most przed BP

    • 4 0

    • Do aneksów to nawet CBA nie zagląda, siwy dobrze poukładany

      • 0 0

  • Poprawi się dopiero

    Kiedy rozbudowują, o dwa pasy z każdej strony, drogę koło mostku

    • 5 0

  • Korekta

    Tam nadal są a korki!

    A zjazd na Unruga to horror!

    • 3 0

  • Serio sprawdza? może do góry

    Ale nie w stronę centrum w godzinach szczytu rano 1 pas ruchu i światła co pare metrów

    • 59 5

  • Artykuł ma poprawić nastrój nieudacznikom urzędnikom. Prawda jest taka, że przebudowa została skopana.

    Potrzebne są dwa pasy w dół i do góry. I to była okazja aby tak zrobić. Ale urzędnik to człowiek, pracujący za nasze pieniądze i bez odpowiedzialności za swoje czyny. Powinna być kara dla urzędników wydających głupie decyzje - za j... ja na Skwerze Kościuszki - centralnie. Oj dużo by już tam dyndało

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane