• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowana Trasa Kwiatkowskiego sprawdza się także po wakacjach, gdy ruch jest większy

Piotr Weltrowski
7 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jeżeli ktoś się obawiał, że przebudowany i oddany do użytku pod koniec czerwca odcinek Trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni będzie się znów korkować po wakacjach, to mamy dobrą wiadomość: mimo zwiększonego ruchu, dojazd do północnych dzielnic Gdyni wciąż odbywa się bez większych utrudnień.



  • Wyremontowany odcinek Trasy Kwiatkowskiego od estakady od ul. Dąbka został oddany do użytku pod koniec czerwca tego roku.
  • Przed remontem, a także podczas jego trwania, odcinek ten generował ogromne korki, głównie podczas dojazdu w północne rejony Pogórza i Obłuża.
  • Po przebudowie pojawił się dodatkowy pas w kierunku północnym oraz buspasy - po jednym w każdą ze stron.
  • Przebudowa sprawiła, że w wakacje korki praktycznie zniknęły z tej części Gdyni.
  • Teraz, gdy ruch się nasilił, przebudowany odcinek nadal się sprawdza, a korki to wyjątek, a nie reguła.

Ile czas spędzasz dziennie w korkach?

Pierwsze testy nowej trasy prowadzącej na północ Gdyni przeprowadziliśmy pod koniec czerwca. Wówczas przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka zajmował nam - w zależności od pory dnia - od 4 do 5 minut.

Wiele osób obawiało się jednak wówczas tego, że po wakacjach, gdy ruch się zwiększy, korki powrócą w ten rejon.

Postanowiliśmy więc sprawdzić raz jeszcze, jak przebudowana i poszerzona ulica radzi sobie z nieco większym ruchem.

Ruch większy, ale korków nadal nie ma



Przez kilka dni, w różnych godzinach, jeździliśmy więc Trasą Kwiatkowskiego, zarówno w kierunku Pogórza, jak i w kierunku centrum Gdyni. Korzystaliśmy zarówno z samochodu osobowego, jak i z komunikacji miejskiej.

Efekty?

Przede wszystkim można wprost powiedzieć, że korki na Trasę Kwiatkowskiego nie wróciły. Przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka trwał nie więcej niż 5 minut, także podczas godzin szczytu.

Jeżeli gdzieś pojawiały się korki, to albo wcześniej, przy zjeździe z estakady w kierunku ul. Unruga (nie wpływały one jednak na płynność ruchu samą Trasą Kwiatkowskiego, można je było ominąć), albo też za wyremontowanym odcinkiem Kwiatkowskiego, na trasie w kierunku Galerii Szperk, gdzie powodowało je "wąskie gardło" - mostek tuż przed zjazdem w kierunku Kosakowa.

Raz natrafiliśmy też na korek pokonując trasę z Pogórza w kierunku centrum, była to jednak sytuacja wyjątkowa, bo przez zwężenie na obwodnicy paraliż komunikacyjny dotknął praktycznie całego Trójmiasta, także estakady oraz ul. Morskiej.

Kluczowa decyzja o dodaniu kolejnego pasa ruchu



Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka, od lat wymagał remontu.

Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej, za to zmotoryzowani mieli mieszane uczucia. Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż wcześniej planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac. W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

I - jak się dziś okazuje - była to bardzo dobra decyzja.

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • Ja w mieście nie korzystam z auta ale stoję w korkach.

    A w zasadzie siedzę. W autobusie.

    • 6 1

  • Po co buspas w dół?

    Ograniczenie zjazdu Kwiatkowskiego do 1 pasa przez powoduje korki. Co to za przebudowa która zamiast usprawniać utrudnia ruch? Jeśli już, czy nie mógłby to być buspas włączany/wyłączany zmiennym oznakowaniem świetlnym?

    • 10 3

  • Mostek

    Wszystko się zgadza, tylko teraz wąskie gardło się robi na lewoskręcie w kierunku Szperku...wąski mostek

    • 10 1

  • Jako pasażer autobusu spędzam kilka minut w korku, rano zamula w stronę centrum, a popołudniu w stronę estakady na wys Energetyków. No ale i ta k tragedii nie ma

    • 4 0

  • Brak korka??

    O której sz.p. dziennikarz raczył jechać?? Zapraszam rano, tj 7-8, codziennie masakryczny korek w dół Kwiatkowskiego, praktycznie cała stoi przez chaotyczne światła! W dół NIC się nie poprawiło w godz rannych.

    • 21 3

  • Aj Marek zadowolony z tego artykułu ;)

    • 11 1

  • Kwiatkoskiego (1)

    Ale żeby było lepiej to postawili trochę sygnalizatorów na trasie .Ból głowy.

    • 31 9

    • No i dlaczego nie zlikwidowano tego zakrętu przed wjazdem na estakadę jadąc z góry? Takie esy floresy na drodze.

      • 1 4

  • przemówienie z dnia ósmego roku bieżącego (2)

    wolność, po co wam wolność

    • 9 1

    • Wolnośc to My PiSie + Szydła

      • 1 1

    • Macie przecież do pracy autobusy

      • 1 0

  • To jest ulica Kwiatkowskiego

    Trasa Kwiatkowskiego jest pomiędzy obwodnicą a ul.Morską

    • 8 0

  • Super a kiedy jeszcze przebudowa Unruga ruszy?

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane