• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowana Trasa Kwiatkowskiego sprawdza się także po wakacjach, gdy ruch jest większy

Piotr Weltrowski
7 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jeżeli ktoś się obawiał, że przebudowany i oddany do użytku pod koniec czerwca odcinek Trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni będzie się znów korkować po wakacjach, to mamy dobrą wiadomość: mimo zwiększonego ruchu, dojazd do północnych dzielnic Gdyni wciąż odbywa się bez większych utrudnień.



  • Wyremontowany odcinek Trasy Kwiatkowskiego od estakady od ul. Dąbka został oddany do użytku pod koniec czerwca tego roku.
  • Przed remontem, a także podczas jego trwania, odcinek ten generował ogromne korki, głównie podczas dojazdu w północne rejony Pogórza i Obłuża.
  • Po przebudowie pojawił się dodatkowy pas w kierunku północnym oraz buspasy - po jednym w każdą ze stron.
  • Przebudowa sprawiła, że w wakacje korki praktycznie zniknęły z tej części Gdyni.
  • Teraz, gdy ruch się nasilił, przebudowany odcinek nadal się sprawdza, a korki to wyjątek, a nie reguła.

Ile czas spędzasz dziennie w korkach?

Pierwsze testy nowej trasy prowadzącej na północ Gdyni przeprowadziliśmy pod koniec czerwca. Wówczas przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka zajmował nam - w zależności od pory dnia - od 4 do 5 minut.

Wiele osób obawiało się jednak wówczas tego, że po wakacjach, gdy ruch się zwiększy, korki powrócą w ten rejon.

Postanowiliśmy więc sprawdzić raz jeszcze, jak przebudowana i poszerzona ulica radzi sobie z nieco większym ruchem.

Ruch większy, ale korków nadal nie ma



Przez kilka dni, w różnych godzinach, jeździliśmy więc Trasą Kwiatkowskiego, zarówno w kierunku Pogórza, jak i w kierunku centrum Gdyni. Korzystaliśmy zarówno z samochodu osobowego, jak i z komunikacji miejskiej.

Efekty?

Przede wszystkim można wprost powiedzieć, że korki na Trasę Kwiatkowskiego nie wróciły. Przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka trwał nie więcej niż 5 minut, także podczas godzin szczytu.

Jeżeli gdzieś pojawiały się korki, to albo wcześniej, przy zjeździe z estakady w kierunku ul. Unruga (nie wpływały one jednak na płynność ruchu samą Trasą Kwiatkowskiego, można je było ominąć), albo też za wyremontowanym odcinkiem Kwiatkowskiego, na trasie w kierunku Galerii Szperk, gdzie powodowało je "wąskie gardło" - mostek tuż przed zjazdem w kierunku Kosakowa.

Raz natrafiliśmy też na korek pokonując trasę z Pogórza w kierunku centrum, była to jednak sytuacja wyjątkowa, bo przez zwężenie na obwodnicy paraliż komunikacyjny dotknął praktycznie całego Trójmiasta, także estakady oraz ul. Morskiej.

Kluczowa decyzja o dodaniu kolejnego pasa ruchu



Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka, od lat wymagał remontu.

Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej, za to zmotoryzowani mieli mieszane uczucia. Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż wcześniej planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac. W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

I - jak się dziś okazuje - była to bardzo dobra decyzja.

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    a jak tam tunel na puckiej? siwy ty juz 20 lat go budujesz!

    • 24 1

    • tunel

      Tego tunelu nie doczekamy się jeszcze przez następne 20 lat.Tragedia

      • 1 1

  • A kiedy rozbudowa mostu ??

    • 17 3

  • Opinia wyróżniona

    (13)

    Ale za to jest cały czas korek od Szperka w stronę centrum. Tam nigdy nie było korków a teraz stoi się dzień w dzień

    • 134 13

    • (9)

      Można to rozładować gdyby zamiast pustego często buspasu na skrzyżowaniu płk. Dąbka i Trasy Kwiatkowskiego dopuścić bezkolizyjny ruch w prawo na estakadę dla samochodów jadących do centrum. A tak co drugi stoi i czeka na zmianę świateł bo inni jadą prosto.

      • 22 9

      • Parafraza (8)

        Można to rozładować gdyby zamiast pustego często samochodu (jedynie z kierowcą) dopuścić bezkolizyjną przesiadkę w komunikację miejską lub zabierać ze sobą pasażerów. A tak co drugi samochód stoi pusty i czeka na zmianę świateł bo inni jadą w autobusie.
        A tak serio, to faktycznie można dopuścić poruszanie się w tym miejscu buspasem, o ile w aucie zajętych jest min. 80% miejsc (czyli np. 4 z 5 dla tych, co jeszcze matury nie zdali).

        • 13 36

        • Jaką komunikację miejską, tego tak nie można nazwać. Jak już ją stworzą chętnie sprzedam samochód i kupie bilet miesięczny

          • 17 6

        • mieszkaniec (4)

          Bardzo mądre rozwiązanie samochód z samotnym kierowcą wymienić na rower !!!!!

          • 5 15

          • warto rozważyć także rower wspomagany elektrycznie (1)

            lub kombinację rower + pociąg SKM (po wymianie taboru i zwiększeniu częstotliwości połączeń)

            • 5 5

            • Nie warto

              • 3 1

          • Na piechotę

            Niedługo tak będzie

            • 1 1

          • Ja

            Szczególnie od października do mają. Zapraszam mistrzu rowerów.

            • 3 0

        • w punkt :)

          • 2 0

        • Taaa w górę też mówili nie robić 2 pasów

          dla samochodów, tylko budpas dorzucić, a jednak to 2 pasy rozładowały korek. Gdyby zjazd był bezkolizyjny pustym buspasem korka w dół by nie było.

          • 8 0

    • mieszkaniec (2)

      Ale Szperk to nie Gdynia a pow. Pucki !

      • 9 7

      • Mieszkaniec urzędu miasta gdynia

        • 3 2

      • Ale droga, na której jest korek, należy do Gdyni

        • 4 0

  • No nie wiem.

    Trzeba było zrobić jeszcze przejazd od strony Kosakowa do tego wyremontowanego odcinka o 6:30. Byłoby małe rozczarowanie, bo tam nadal wszystko stoi.

    • 22 3

  • Kto tu kłamie? (1)

    Jak są remonty w wakacje, to ktoś próbuje wciskać kit, że wtedy jest (wakacje) mniejszy ruch. Dziś okazuje się, że jednak w wakacje jest większy ruch. O co tu chodzi?

    • 16 2

    • większy ruch jest w czasie roku szkolnego

      bo wielu rodziców nie wie, że podwożenie dzieci do szkół zabiera im dzieciństwo (nie uczą się nawiązywać spontanicznych relacji z rówieśnikami w czasie drogi do i ze szkoły).

      • 2 0

  • (2)

    przecież korek tylko się przeniósł w inne miejsce - mostek przed Szperkiem

    • 41 4

    • A most przed szperkiem to nadal ulica Kwiatkowskiego?

      • 6 0

    • Jego remont zaplanowano z kolei na 2036 rok. Xd

      • 1 4

  • A kiedy powstanie cywilizowana trasa dla rowerów z Grabówka na Obłuże?

    Podobno w tym mieście stawiamy na jednoślady i zachęcamy do przesiadki z samochodu.

    • 10 21

  • (1)

    I dlatego trzeba poszerzać główne trakty. O Obwodnicy Trójmiasta nawet nie wspomnę. Bo jak mawiał klasyk to oczywista oczywistość.

    • 6 5

    • poszerzanie głównych traktów dzieli miasto i pogarsza warunki ruchu ludzi

      na korki działa tak jak popuszczanie pasa na nadwagę i otyłość

      • 2 2

  • jak szczur i łucyk obiecali, że korka nie bedzie, to ..obiecali

    • 12 1

  • (2)

    Wiele nieprawdy. Korki są, praktycznie od Kosakowa (Derdowskiego) do estakady. Na ul. Dąbka w stronę to samo. Na skrzyżowaniu z Derdowskiego trzeba rano odstać kilka zmian świateł, a potem toczyć się kilka minut do zjazdu na estakadę. Tam jest masakra, bo jak już jest zielone światło, to ten sam kolor jest dla pieszych. Jak już przejdą przez przejście, to zostaje kilkanaście sekund dla kierowców. No a w dół kaskada świateł i tylko przy odrobinie szczęścia zatrzymasz się jedynie na jednym. No i po co bus pas w dół? Tam chyba tylko linia 194 jedzie.

    • 40 3

    • I ja moim elektrykiem (1)

      • 3 3

      • No tak, TAXI i elektryki mogą:)

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane