- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (142 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (65 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (307 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (40 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (200 opinii)
- 6 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (117 opinii)
Przebudowana Trasa Kwiatkowskiego sprawdza się także po wakacjach, gdy ruch jest większy
Jeżeli ktoś się obawiał, że przebudowany i oddany do użytku pod koniec czerwca odcinek Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni będzie się znów korkować po wakacjach, to mamy dobrą wiadomość: mimo zwiększonego ruchu, dojazd do północnych dzielnic Gdyni wciąż odbywa się bez większych utrudnień.
- Wyremontowany odcinek Trasy Kwiatkowskiego od estakady od ul. Dąbka został oddany do użytku pod koniec czerwca tego roku.
- Przed remontem, a także podczas jego trwania, odcinek ten generował ogromne korki, głównie podczas dojazdu w północne rejony Pogórza i Obłuża.
- Po przebudowie pojawił się dodatkowy pas w kierunku północnym oraz buspasy - po jednym w każdą ze stron.
- Przebudowa sprawiła, że w wakacje korki praktycznie zniknęły z tej części Gdyni.
- Teraz, gdy ruch się nasilił, przebudowany odcinek nadal się sprawdza, a korki to wyjątek, a nie reguła.
Wiele osób obawiało się jednak wówczas tego, że po wakacjach, gdy ruch się zwiększy, korki powrócą w ten rejon.
Postanowiliśmy więc sprawdzić raz jeszcze, jak przebudowana i poszerzona ulica radzi sobie z nieco większym ruchem.
Ruch większy, ale korków nadal nie ma
Przez kilka dni, w różnych godzinach, jeździliśmy więc Trasą Kwiatkowskiego, zarówno w kierunku Pogórza, jak i w kierunku centrum Gdyni. Korzystaliśmy zarówno z samochodu osobowego, jak i z komunikacji miejskiej.
Efekty?
Przede wszystkim można wprost powiedzieć, że korki na Trasę Kwiatkowskiego nie wróciły. Przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka trwał nie więcej niż 5 minut, także podczas godzin szczytu.
Jeżeli gdzieś pojawiały się korki, to albo wcześniej, przy zjeździe z estakady w kierunku ul. Unruga (nie wpływały one jednak na płynność ruchu samą Trasą Kwiatkowskiego, można je było ominąć), albo też za wyremontowanym odcinkiem Kwiatkowskiego, na trasie w kierunku Galerii Szperk, gdzie powodowało je "wąskie gardło" - mostek tuż przed zjazdem w kierunku Kosakowa.
Raz natrafiliśmy też na korek pokonując trasę z Pogórza w kierunku centrum, była to jednak sytuacja wyjątkowa, bo przez zwężenie na obwodnicy paraliż komunikacyjny dotknął praktycznie całego Trójmiasta, także estakady oraz ul. Morskiej.
Kluczowa decyzja o dodaniu kolejnego pasa ruchu
Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka, od lat wymagał remontu.
Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.
Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.
Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.
Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej, za to zmotoryzowani mieli mieszane uczucia. Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż wcześniej planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.
Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego
Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac. W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.
I - jak się dziś okazuje - była to bardzo dobra decyzja.
Opinie (120) ponad 10 zablokowanych
-
2022-09-07 16:36
Nie ma korkow?
Ten kto pisał ten artykuł, przepustowość sprawdzał chyba w niedzielę-; jechałem dzisiaj i , przez ten mostek, korki jak cholera , były, są i będą. Czym tu się chwalić!
- 17 1
-
2022-09-07 16:41
A mnie najbardziej podobają się krzywo postawione latarnie i sygnalizatory oraz podpórki zamiast ławeczek żeby starszy pieszy nie miał czasami gdzie uśiąść
- 7 1
-
2022-09-07 16:42
Gdyby nie dodanie jednego pasa ... to by przebudowa nic nie dała ...
na szczęście ktoś poszedł po rozum do głowy...!!!
- 3 1
-
2022-09-07 16:45
Skasować buspas w dół
Po co został wykonany buspas w dół? Dołączać do tego 3 nieskoordynowane sygnalizacje mamy to co znamy od zawsze...
- 9 1
-
2022-09-07 16:56
tam byly megadziury
nie juz przejda do historii
- 1 1
-
2022-09-07 17:14
O! Przez przypadek coś w Gdyni wyszło. Urzędnicy tacy zdziwieni że musili sobie wysmarować laurkę.
- 5 1
-
2022-09-07 17:24
Gdynia Północ nadal potrzebuje rozwiązań komunikacyjnych!
Trasa wyremontowana po wielu latach....nareszcie!!!
Korek jest...tyle że dalej - mostek przy stacji BP i Szperku, więc szału nie ma. . Bez remontu tego odcinka wszystko bez sensu. Dojazd do Pogórza Górnego i Kosakowa prawie bez zmian....Czy tego władze miasta nie zauważyły...? Ogromny korek rano i popołudniu. Koszmar!!! Kiedy to się zmieni? Buduje się rondo na Oksywiu, ale ten odcinek przy mostku przecież ma większe znaczenie !! Buduje się tu nowe domy, powstają nowe osiedla, setki nowych samochodów w drodze do pracy i do domu. Na odcinku nowej trasy Kwiatkowskiego za dużo świateł, które skutecznie zatrzymują ruch pojazdów....- 14 1
-
2022-09-07 17:31
Skoro rowerzyści (2)
są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego - też powinni płacić obowiązkowe OC.
- 6 4
-
2022-09-07 18:03
dlaczego ok. 20% kierowców ich nie płaci?
zajmij się prawdziwymi przyczynami niskiego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce i dowiedz się, jak ułatwienia - promocja korzystania z roweru w codziennym życiu poprawia jakość życia również kierowcom stojącym w korkach (niedawno jeden z nich narzekał, że 8,3 km jechał przez 93 minuty w wyniku zamknięcia jednego pasa na obwodnicy - taką odległość rowerem z łatwością pokonuje się w 30 minut) Korki tworzy nadmiar samochodów, a nie niedorozwój sieci ulic bez elementarnych udogodnień dla rowerów.
- 1 3
-
2022-09-07 21:17
Podatek drogowy
Przecież wciąż się czegoś domagają
- 0 0
-
2022-09-07 17:47
Pas ruchu
Dobrze ,że ktoś podjął decyzje o dodatkowym pasie.Bo bus pas i jeden pas by nic nie zmienił
- 3 0
-
2022-09-07 18:23
Zlikwidować bus pas w dół Kwiatkowskiego
Jadąc z Kosakowa czy pogórza górnego nic się nie zmieniło, dalej stoi się w korkach. Artykul pisany na życzenie UM Gdynia. Zenada
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.