• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowana Trasa Kwiatkowskiego sprawdza się także po wakacjach, gdy ruch jest większy

Piotr Weltrowski
7 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego

Jeżeli ktoś się obawiał, że przebudowany i oddany do użytku pod koniec czerwca odcinek Trasy KwiatkowskiegoMapka w Gdyni będzie się znów korkować po wakacjach, to mamy dobrą wiadomość: mimo zwiększonego ruchu, dojazd do północnych dzielnic Gdyni wciąż odbywa się bez większych utrudnień.



  • Wyremontowany odcinek Trasy Kwiatkowskiego od estakady od ul. Dąbka został oddany do użytku pod koniec czerwca tego roku.
  • Przed remontem, a także podczas jego trwania, odcinek ten generował ogromne korki, głównie podczas dojazdu w północne rejony Pogórza i Obłuża.
  • Po przebudowie pojawił się dodatkowy pas w kierunku północnym oraz buspasy - po jednym w każdą ze stron.
  • Przebudowa sprawiła, że w wakacje korki praktycznie zniknęły z tej części Gdyni.
  • Teraz, gdy ruch się nasilił, przebudowany odcinek nadal się sprawdza, a korki to wyjątek, a nie reguła.

Ile czas spędzasz dziennie w korkach?

Pierwsze testy nowej trasy prowadzącej na północ Gdyni przeprowadziliśmy pod koniec czerwca. Wówczas przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka zajmował nam - w zależności od pory dnia - od 4 do 5 minut.

Wiele osób obawiało się jednak wówczas tego, że po wakacjach, gdy ruch się zwiększy, korki powrócą w ten rejon.

Postanowiliśmy więc sprawdzić raz jeszcze, jak przebudowana i poszerzona ulica radzi sobie z nieco większym ruchem.

Ruch większy, ale korków nadal nie ma



Przez kilka dni, w różnych godzinach, jeździliśmy więc Trasą Kwiatkowskiego, zarówno w kierunku Pogórza, jak i w kierunku centrum Gdyni. Korzystaliśmy zarówno z samochodu osobowego, jak i z komunikacji miejskiej.

Efekty?

Przede wszystkim można wprost powiedzieć, że korki na Trasę Kwiatkowskiego nie wróciły. Przejazd od ul. Morskiej do ul. Dąbka trwał nie więcej niż 5 minut, także podczas godzin szczytu.

Jeżeli gdzieś pojawiały się korki, to albo wcześniej, przy zjeździe z estakady w kierunku ul. Unruga (nie wpływały one jednak na płynność ruchu samą Trasą Kwiatkowskiego, można je było ominąć), albo też za wyremontowanym odcinkiem Kwiatkowskiego, na trasie w kierunku Galerii Szperk, gdzie powodowało je "wąskie gardło" - mostek tuż przed zjazdem w kierunku Kosakowa.

Raz natrafiliśmy też na korek pokonując trasę z Pogórza w kierunku centrum, była to jednak sytuacja wyjątkowa, bo przez zwężenie na obwodnicy paraliż komunikacyjny dotknął praktycznie całego Trójmiasta, także estakady oraz ul. Morskiej.

Kluczowa decyzja o dodaniu kolejnego pasa ruchu



Przypomnijmy, że przebudowa ul. Kwiatkowskiego rozpoczęła się 1 marca 2021 r. Znajdujący się w opłakanym stanie, a przede wszystkim permanentnie zakorkowany odcinek drogi od estakady do skrzyżowania z ul. Dąbka, od lat wymagał remontu.

Gdy miasto ogłosiło swoje plany, mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni odetchnęli z ulgą, bo zapowiedziano, że zamiast dwóch dotychczasowych pasów ruchu pojawią się aż cztery.

Co więcej, prace miały potrwać tylko kilka miesięcy i zakończyć się w październiku 2021 r.

Po kilku miesiącach władze miasta poinformowały, że dwa spośród czterech pasów ruchu na ul. Kwiatkowskiego będą buspasami.

Tę informację dobrze przyjęli pasażerowie komunikacji miejskiej, za to zmotoryzowani mieli mieszane uczucia. Wszyscy natomiast zmartwili się informacją, że prace zakończą się później, niż wcześniej planowano. Nowy termin wskazano na styczeń 2022 r.

Przez 34 lata w budowie. Historia Trasy Kwiatkowskiego

Dość szybko okazało się jednak, że i tego terminu dotrzymać się nie uda. Niemniej miasto wzięło pod uwagę głosy rozczarowanych mieszkańców i wraz z wykonawcą podpisało aneks zmieniający nie tylko termin, ale i zakres prac. W skrócie: zdecydowano się dodać jeszcze jeden pas dla kierowców - prowadzący w kierunku skrzyżowania z ul. Dąbka.

I - jak się dziś okazuje - była to bardzo dobra decyzja.

Opinie (120) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    Skoro się sprawdza to się sama obroni, czy mamy wstać i klaskać?

    • 10 8

    • Poczekajmy z owacjami do momentu gdy oddana zostanie potężna inwestycja za Szperkiem. (1)

      Wowczas zacznie się zabawa a korki będą koszmarne.

      • 0 0

      • Ludziki siwego będą siać propagandę ze to juz Kosakowo i przebudowa dróg nie należy do gdyni

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Wyjątkowo muszę się zgodzić. (4)

    Przebudowa finalnie poprawiła komfort przejazdu. Oczywiście co do oznakowań i samego czasu trwania prac mam mnóstwo zastrzerzeń, to z efektu końcowego jestem zadowolony.

    • 90 22

    • Do waszego lotniska

      • 3 4

    • a czy ktoś wie kiedy ruszy przebudowa ul. Unruga?

      Kwiatkowskiego jest super ale co dalej?

      • 4 0

    • Lepiej pozno niz wcale

      Szkoda ze tak późno ktoś to zrozumiał że ten kawałek drogi będący kontynuacja estakady potrzebował remontu i przebudowy.

      • 2 1

    • ale jak to?

      przecież trolle i inni malkontenci zgodnie przepowiadali, że będzie gorzej

      • 2 0

  • (4)

    Kiedy wójt Kosakowa wybuduje drugi mostek obok galerii Szperk, aby zlikwidować tam korki ?

    • 41 7

    • (2)

      Wójt Kosakowa jest za opcją mostku 2 pasy + 1 buspas a nasz kochany prezydent chce tylko 1+1 co finalnie nic nie zmieni

      • 11 1

      • To wójt Kosakowa musi mieć zgodę od prezydenta Gdyni na budowę wiaduktu na terenie gminy Kosakowo ? (1)

        • 8 4

        • Teren jest w teorii wspólny, ulica Dąbka tworzy granicę administracyjną pomiędzy Kosakowem, a Gdynią.

          • 8 2

    • osiedla

      Chyba na to nie ma co liczyć.Najważniejsze jest budowanie więcej osiedli, a to że wszystko w końcu stanie to kogo to obchodzi.Kasa się liczy

      • 7 0

  • 3 razy jechałem od przebudowy w stronę Mostów

    Za każdym razem stałem od kościoła

    • 30 10

  • Tylko po co buspas w dół Kwiatkowskiego? (4)

    • 48 7

    • (3)

      Żeby 194, który jeździ co 6 minut nie musiał stać w korku spowodowanym przez ustawienie nowych świateł.

      • 9 2

      • światła nie powodują korków. Korki wywołuje nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich nawet na małe odległości (1)

        Tylko radykalne postawienie na rozbudowę i poprawę jakości lokalnych połączeń kolejowych (PKM/SKM) oraz poprawę komfortu i bezpieczeństwa osób chcących docierać do ich przystanków pieszo i rowerem może zmniejszyć korki i ich uciążliwość.

        • 2 6

        • światła nie powodują korków

          ale je powiększają albo zmniejszają. Światła w 21 wieku powinny dynamiczne zmieniać czasy w zależności od ilości pojazdów. Algorytm powinien się uczyć. Tak powinien działać nowoczesny system i pewnie wszyscy się spodziewali że tristar taki będzie. A tu się okazało ze to tylko do programowania zmian raz w roku których już nikt nie potrafi zrobić.

          • 5 0

      • Ja

        Co 10 min.

        • 0 0

  • Brawo! A teraz proszę zacząć ogarniać kolejne ulice, bo dramat.

    • 26 3

  • szok ta propaganda na tym portalu. a, siwy jak ci sie podoba tunel w rumi?

    • 29 5

  • Rano (3)

    Zapraszam rano, 7-8, przejazd w kierunku centrum. Niestety, dzień w dzień, od 1 września są korki. Znów trzeba jeździć serpentyna. Główną pr yczyną jest kaskada 3 świateł na dole.

    • 71 4

    • skoro welterowski napisal ze korkow nie, to nie ma. a wszystko to zawdzieczacie siwemu

      • 12 3

    • Ogólnie już w tytule jest sugestia, że chodzi tylko o przejazd NA Pogórze, a nie Z Pogórza i tylko mowa o Kwiatkowskiego, a nie Dąbka.

      Jechałem Z Pogórza w stronę Centrum ostatnio o godzinie 20 i na Dąbka staliśmy już przed mostkiem, potem na samym Kwiatkowskiego było nieco luźniej.

      • 4 1

    • Dokladnie

      Trzeba było w dół teraż 3 pasy stworzyć albo zlikwidować bus pas. W gore beż zarzutów

      • 2 1

  • Dlaczego tylko większość jeździ tam lewym pasem? (2)

    Jeszcze na estakadzie powinniśmy zajmować prawy pas ruchu jeśli nie mamy zamiaru wyprzedzać.

    • 14 7

    • (1)

      Ponieważ sugerują się przejazdem z Estakady, gdzie na wysokości Unruga jeden pas jest tylko do jazdy na wprost (na ulicę Kwiatkowskiego), a dwa są na zjazd na Obłuże. Ludzie jadą dalej jednym ciągiem (pasem).

      • 6 2

      • Dziwne

        Zaraz za zjezdem na Obłuże Dolne są przecież 2 pasy. Ja zjeżdżam tam od razu na prawy. Ale Polacy tak mają że lubią jeżdżić lewym pasem a po przejechaniu granicy potulnie jadą prawym bo niemiaszki od razu takich gonią.

        • 4 2

  • hmmm (1)

    Mieszkam przy wyremontowanym odcinku , korek przeniósł się do góry :-) most w kierunku Kosakowa z dodatkowym pasem bez tego przebudowa miała mały sens .

    • 49 2

    • Jaki znowu most? Tam jest jakaś rzeka?

      Chyba, że masz na myśli wiadukt nad torami?

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane