• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel czy przejście naziemne? Policzyliśmy pieszych w obu miejscach

Maciej Korolczuk
28 lipca 2024, godz. 18:00 
Opinie (472)
Najnowszy artykuł na ten temat Auta pojadą buspasem przy dworcu

Policzyliśmy pieszych korzystających z przejścia naziemnego i tunelu pod Wałami Jagiellońskimi przy Bramie Wyżynnej.

Tuż przed rozpoczęciem budowy naziemnego przejścia przez Podwale GrodzkieMapka, które znajdzie się kilkadziesiąt metrów od istniejącego tuneluMapka, sprawdziliśmy jak ruch pieszych rozkłada się na wysokości Bramy WyżynnejMapka, gdzie piesi także mają do wyboru pasy i tunel.



Przejście naziemne przy dworcu jest:

Informacja o  rozpoczynającej się w poniedziałek, 29 lipca, budowie naziemnego przejścia między dworcem Gdańsk Główny a dawnym kinem Krewetka, po raz kolejny wywołała debatę wśród czytelników Trojmiasto.pl, dotyczącą zasadności dublowania naziemnych przejść i podziemnych tuneli.

Podobnie było, gdy kilka lat temu na wysokości ul. Łąkowej powstało naziemne przejście przez Podwale Przedmiejskie. Nie inaczej, gdy dwa lata temu otwierano zebrę przy Bramie Wyżynnej.

Tak samo jest i teraz.

Ostra krytyka i obawy kierowców



Pod artykułem zapowiadającym rozpoczęcie budowy naziemnego przejścia pojawiło się ponad 300 komentarzy. W większości - krytycznych wobec pomysłu budowy naziemnego przejściaMapka w odległości kilkudziesięciu metrów od istniejącego tuneluMapka.



Argumenty zwolenników przejścia naziemnego



Zwolenników budowy przejścia naziemnego te argumenty nie przekonują. Zwracają uwagę, że:

  • społeczeństwo się starzeje i przybywa osób, którym trzeba ułatwiać poruszanie się po mieście, a nie zmuszać do schodzenia i wchodzenia po schodach.
  • przy odpowiedniej koordynacji sygnalizacji świetlnej nowe przejście nie generuje korków (bo korki tworzy nadmierna liczba aut, a nie maszty z sygnalizacją).
  • przejścia są bezpieczne, że generują ruch pieszych, co cieszy i napędza okoliczne biznesy, że mniej aut w mieście to czystsze powietrze i mniejszy hałas.
  • że chodzenie po ziemi jest najbardziej naturalnym sposobem poruszania się, a tunel jest abberacją i niepotrzebnym utrudnieniem, a nie ułatwieniem.


Po raz drugi policzyliśmy pieszych na Wałach Jagiellońskich



Gdy przed dwoma laty otwierano przejście między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk sprawdziliśmy, ile osób korzysta z tunelu, a ile z nowego przejścia. W ciągu pół godziny tunelem przeszło 379 osób, a na przejściu naliczyliśmy 212 pieszych.

Naziemne przejścia to szansa na łatwiejsze poruszanie się dla osób starszych czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Nie wszystkich jednak te argumenty przekonują. Naziemne przejścia to szansa na łatwiejsze poruszanie się dla osób starszych czy rodziców z wózkami dziecięcymi. Nie wszystkich jednak te argumenty przekonują.
Tamten test przeprowadziliśmy tuż po uruchomieniu przejścia. Teraz postanowiliśmy go powtórzyć, by zobaczyć, czy proporcje pieszych w obu miejscach się zmieniły.

Miejsce filmowaliśmy przez 25 minut.

W tym czasie przejście naziemne wybrały 943 osoby. Równocześnie tunelem przeszło 836 osób.

Początek prac przy dworcu w poniedziałek, 29 lipca



Budowa przejścia przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca PKP rozpocznie się w poniedziałek 29 lipca. W pierwszym etapie prac drogowcy zwężą jezdnię z trzech do dwóch pasów w kierunku Zieleniaka. Budowa przejścia wraz z wydłużeniem peronów tramwajowych i budową nowych wiat ma kosztować 12 mln zł i potrwa ok. 4 miesięcy.

  • W I etapie zostanie zwężona jezdnia w kierunku Zieleniaka.
Poza nowymi przejściami dla pieszych przez Podwale Przedmiejskie i Wały Jagiellońskie przy Bramie Wyżynnej, w ostatnim czasie naziemna zebra powstała też na al. Zwycięstwa, na wysokości Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Od kilkunastu dni trwa też budowa przejścia na granicy Wrzeszcza Dolnego i Zaspy, przy Galerii Zaspa.

3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza 3,2 mln zł na nowe przejście na granicy Zaspy i Wrzeszcza

Miejsca

Opinie (472) ponad 20 zablokowanych

  • To ze ludzie ida tam jeszce tunelem to tylko dlatego ze tunel prowadzi do centrum handlowego dlatego mamy tutaj kolejny nie

    Gdyby ten tunel nie prowadził do tego centrum nikt by nim nie chodził

    • 18 28

  • Pieszy pójdzie nawet po trawie jeśli chodnik będzie pod za mocnym kątem skręcał. (2)

    W ogóle zlikwidujmy tam przejścia, a zróbmy strefę zamieszkania, wtedy piesi będą chętnie chodzili tak jak będą mieli kaprys.

    • 23 5

    • inwalida nie pójdzie po trawie (1)

      • 1 1

      • Nie musi nikt nie zmusza

        • 2 1

  • (5)

    Przejścia tunelem są spoko ale tylko takie które są krótkie a nie okrężne jak ten przy dworcu głównym.
    A ich plusy kończą się po dużym deszczu.

    • 99 115

    • W sensie zalewa?

      Bo partactwo zrobiono to niby jest jakiś element oceny?

      • 21 6

    • Policzcie ludzi w brzydką pogodę lub zimą. (2)

      Pamiętajcie że lato nie trwa cały rok. Zobaczycie ilu ludzi stoi w deszcz czy śnieg w tunelu czekajac na tramwaj jak nie mieszczą się pod wiatą. Przy brzydkiej pogodzie 85 procent osób wybiera tunel.

      • 25 14

      • zimą chodzenie po śliskich schodach to wątpliwa przyjemność...

        • 9 11

      • Dlaczego nie stoją w godzinach szczytu rano i na powrót z pracy. Ludzi jest multum, a o 9-10 rano to sobie mogą stać ale w piekarni po bułki.

        • 1 2

    • Na całym świecie są podziemne

      Albo kładki, ale tutaj trzeba dokuczać ludziom jadącymi tramwajami i autobusami!
      Co chwilę taki tramwaj musi się zatrzymać!

      • 8 7

  • Słaba manipulacja

    Gdyby nie to że tunel prowadzi do części forum, mało kto by szedł tunelem.

    • 29 26

  • Możecie i 300 takich przejść wybudować, stąd do Rumi (3)

    AAle.nich sygnalizacja działa tak jak w Wejherowie.
    Od zjazdu na.Władka w Redzie zielone aż do Strzebielina... A przejść jest kilkanaście na tak krótkim odcinku i zawsze zielona fala... Ale wiadomo tam TriStar nie psuje ruchu tak jak w Trójmieście.

    • 33 2

    • tristar nie powstał po to żeby ułatwić ruch tylko żeby go regulować (2)

      A to nie zawsze to samo, tym bardziej że wcześniej Budyń i teraz Ola przystąpili do lewackiej agendy tępienia ruchu drogoweg w myśl idei klimatyzmu

      • 3 5

      • (1)

        Szkoda ze Ola porusza się samochodem po miescie

        • 3 1

        • Z obstawą zapomniałeś dodać. Ona może, plebs ma siedzieć w bydlęcowozie i nie marudzić

          • 5 1

  • Przewalone 12mln (3)

    Te badanie pokazuje jasno, ilość osób chodzących górą i dołem jest bardzo podobna, a wiec te inwestycje nie mają większego znaczenia dla pieszych. Ktoś ma bliżej do pasów i jest zielone to przechodzi a tak idzie dołem. Ci co są na górze poszliby dołem i też by niczego nie odczuli

    To pokazuje tylko, że inwestycje w mieście nie są poprzedzone analizą jak to miało miejsce jeszcze sprzed 2019 roku. Niestety w UM mamy obecnie osoby które idą za trendami a nie potrafią podjąć trudu analizy

    • 49 23

    • (1)

      Zmanipulowane badanie, bo nie powiedziano ile czasu trwało zielone światło teraz, a ile wcześniej więc nie ma ono sensu.

      • 7 0

      • Zmanipulowane bo nie podano

        ile czasu mają zielone auta, a ile piesi. Gdyby było po równo to jeszcze więcej osób przeszłoby górą.

        • 2 8

    • G***no prawda. Jak się okazuje, już od 2 lat ani raz nie przeszedłem tunelem w kierunku forum, nawet czekając cały cykl na zielone i może 2-3 razy przeszedłem od strony forum.

      • 0 5

  • Zróbcie takie badanie przy ETC na Zaspie jak tam skończą przejście.
    Do tych ponurych katakumb oprócz bezdomnych to mało kto będzie korzystał.

    • 19 12

  • Kiedy wreszcie przejście naziemne do ul. Żabi Kruk??? (1)

    Tunel jest tak skonstruowany, że spad uniemożliwia dostanie się przez niego gdziekolwiek inwalidom i ludziom starszym, zarówno na drugą stronę jak i na tramwaj. Lekceważenie tego problemu przez lata zakrawa już na kpinę. Miasto po prostu ma równie głęboko jak ten tunel problem inwalidów i ludzi starych.

    • 19 11

    • Poza tym,w porze wieczorowej i nocnej

      strach wejść do tych katakumb.

      • 3 2

  • Brama Wrzeszcza po zburzeniu Manhattanu

    Będzie miała tunel aż do dworca PKP jak developer zażyczy dojście do czterech 120 metrowych akademików. Tak jak nagle powstaje bus pas do akademika wzdłuż Grunwaldzkiej. Mowisz Masz

    • 18 2

  • Opinia wyróżniona

    Super pomysł (101)

    Też narzekaliście na przejście przy Bramie Wyżynnej. Dziś tlumy ludzi korzystają z tego przejścia. Świetny pomysł.

    • 410 752

    • (19)

      Moim zdaniem lepsza lokalizacja byłaby na wysokości KFC, gdzie więcej ludzi udaje się na SKM. A tak ludzie z autobusów zatrzymujących się przy krewetce (większość) albo będą musieli się sporo cofać albo iść tunelem. Także lekko chybiona lokalizacja nowego przejścia. Przy forum się sprawdziło ale przy dworcu już nie sądzę.

      • 27 10

      • Z liczb wynika że naziemne wcale nie ma jakiegoś wybitnego brania 53% naziemne vs 47% Tunel (8)

        • 37 15

        • Ale jest więcej? Jest. Więc bądź cicho, nie zadawaj głupich pytań i głosuj dalej na te same osoby u władzy

          • 11 13

        • Z liczb wynika że więcej z niego korzysta (1)

          • 7 6

          • a kto kwestionuje?

            nic nie zrozumiałeś

            • 6 2

        • Turyści nie wiedzą dokąd prowadzi tunel.

          Wielokrotnie widziałem, że ludzie wchodzą do tunelu, a później zawracają i idą górą. Tunel chyba specjalnie nie ma porządnych oznaczeń żeby statystyki nie pokazywały realnych preferencji.

          • 30 13

        • Dane trzeba umieć analizować

          Dwa lata temu 64% wybrało tunel, teraz 47%. Oczywiście jest kilka innych czynników, ale ponieważ mamy tylko takie dane w artykule, widać bardzo wyraźny wzrost korzystających z przejścia naziemnego

          • 11 11

        • bardzo długo się czeka na zmianę świateł (2)

          jeżeli ktoś się spieszy np. do autobusu, tramwaju - wybiera tunel

          • 24 2

          • Ja tak robię

            Po co mam stać, skoro tunelem dojdę szybciej do przystanku czy na dworzec? Aczkolwiek przeciwnikiem przejścia naziemnego nie jestem. Powstanie to powstanie.

            • 16 0

          • Naziemnym tylko do forum na zakupy chodzą

            • 2 0

      • zróbmy woonerf od zieleniaka do huciska, co tam samochody (9)

        to nieważne że podwale to istotna tranzytówka (tylko dlatego że nie ma za bardzo alternatywy).
        Niech zrobią rozsądną alternatywą dla przejazdu przez centrum Gdańska a potem mogą zabudować przejściamia ale niestety, tu jest odwrotne myślenie. Zrobimy przejścia a samochodów i tak się nie przegoni bo one po porstu musza tędy przejechać. Ok, jak ktoś ię uprze to moze zrobić objazd np. przez tunel ale nadrabianie kilkunastu kilometrów przez kjażdy pojazd to chyba też nie jest zbyt eko.

        • 32 8

        • Pan ziemniak (3)

          Czyli my mieszkańcy Gdańska mamy dbać o to żebyś Ty sobie dojechał do domu tą "tranzytowa"... W swoim mieście usuń wszystkie przejścia, ale my je chcemy

          • 23 32

          • Mów za siebie

            Ja jestem mieszkańcem Gdańska i nie chcę tego przejścia

            • 11 2

          • Mów za siebie. Było referendum? (1)

            • 5 1

            • Możemy zrobić referendum.

              Mieszkańcom przejścia dają więcej pożytku niż strat, więc będzie na "tak".

              • 0 3

        • No i goey (4)

          To będziesz dłużej jechać i częściej się zatrzymywać. Co mnie to obchodzi?

          • 9 18

          • Oby światła na przejściu się zepsuły i pokazywało ciągle czerwone byś stał godzinę

            • 10 9

          • Wdychasz więcej spalin. (2)

            Ale, Ciebie to nie obchodzi. Jeszcze!!!

            • 9 1

            • Wdycham więcej spalin przez przekraczających prędkość. (1)

              To kiedy fotoradar na każdym skrzyżowaniu?

              • 0 8

              • średnia w mieście to 25km/h

                w Gdańsku 10 l/100 w trasie 6,5 litra na 100 km. Ale mam głęboko te pomysły usprawniające to czego tak się naprawić nie da.

                • 2 0

    • Chodzę ci, którzy mają trudności z wejściem po schodach (18)

      Wystarczą ruchome schody w tunelach i po problemie.

      • 50 33

      • Jak pokazuje życie schody ruchome sa wiecej nieruchome niż ruchome (2)

        Na przykład, ile lat nie działały schody,,ruchome " do dworca PKSu w Gdańsku???

        • 33 6

        • Jak pokazuje życie schody trzeba wymieniać, te z PKS są z 1993 roku. Mają 31 lat więc się psują

          • 19 4

        • A ile lat działają w galeriach handlowych?

          • 6 0

      • Wózkiem inwalidzkim nie skorzystasz z ruchomych (3)

        • 28 6

        • (1)

          Masz windy

          • 17 11

          • Pewien inwalida czekał pod zepsutą windą pół roku

            aż się zmumifikował, porwał go wiatr i ''znikł był''.

            • 1 2

        • Da radę

          Tylko schody powinny być jak w marketach na wózki zakupowe ( tak zwana ruchoma kładka ) i po problemie

          • 18 8

      • Ruchome schody mogą sie zepsuć (2)

        • 9 17

        • Nie mogą, muszą

          i to tak permanentnie jak w Krakowie xD

          • 5 4

        • Podobnie jak zdrowie ale czy to znaczy by się nie rodziły dzieci?

          A co się zepsuje można naprawić.

          • 4 2

      • Schody ruchome? To jeszcze więcej kasy na to (3)

        z podatków. Za mało ich płacisz? Może ci dowalić gościu podatek od nieruchomości przez pomnożenie go przez 10.

        • 7 20

        • Przecież już chcą opodatkować samochody i lodówki koło kiosków podatkiem od nieruchomości. (2)

          A to wszystko uśmiechnięta koalicja - dokładnie ta sama, która rządzi w Gdańsku.

          • 5 4

          • Jakich kiosków? (1)

            A podatek od szrotów jak najbardziej się należy. Polakowi nie wytłumaczysz że 20 letnie Audi nie jest większym prestiżem niż nowa Kia, która nie kopci.

            • 1 9

            • Sam ze sobą gadasz? Rzuciłeś sobie chochoła i dzielnie z nim walczysz.

              Gratuluję.

              • 5 1

      • (1)

        Albo sprawne windy lub platformy dla osób niepełnosprawnych lub mających problemy z poruszaniem się po schodach. Po co serwisować jak najlepiej wydać kasę, na coś co podziała tydzień a potem jest nieczynne, po to by mieć pretekst aby natrzaskać przejść na ziemnych bez mała jeden za drugim. Nie jestem kierowca ale piesza i dla mnie te przejścia naziemne w samym centrum gdzie ruch aut jest bardzo duży to poroniony pomysł.

        • 6 8

        • A ty kiedyś korzystałeś z takich wind.

          Wiesz ile musisz poczekać, na 1 windę i potem 2. Wbrew pozorom taka zabawa zajmuje dużo więcej czasu niż przejście po pasach nawet przez 2 drogi.

          • 5 1

      • To nie będzie po problemie, bo tu nie ma zadaszenia (1)

        Czyli nie tylko ruchome schody, ale zadaszenie i jeszcze lepsze odwodnienie przed schodami, czyli kolejny obiekt naziemny, więc zaraz przyjdą osoby od psucia widoku i powiedzą nie. Takie schody zapewne trzeba było przemyśleć na etapie budowy centrum handlowego i oddać je w zarządzanie dla centrum wraz całym tunelem. Do tego schody zapewne i z peronów i nagle wychodzą nam 3 pary schodów. Ale wózki nie zjadą schodami to jeszcze dowalimy 3 windy. I nagle powstaje problem czy aby na pewno centrum byłoby chętne mieć je w swojej opiece.

        • 3 2

        • Faktycznie, kawałek wiaty stopuje to praktyczne rozwiązanie.

          • 1 2

    • Korek i spaliny (19)

      M.in na Trakcie od strony Pruszcza, potem na Wiadukcie, Toruńska, Podwale Przedmiejskie
      A z drugiego kierunku non stop korek na Błędniku od strony Wrzeszcza
      Itp, itd tych ulic zakorkowanych z powodu tego przejścia jest więcej
      Po Trakcie nie jeździ tramwaj ani skm więc darujmy sobie teksty o komunikacji miejskiej - autobusy, które też stoją w tym korku.
      Smród i spaliny na przejściu.
      Zresztą przejście na nogach od Dworca Głównego do np. Forum to jedno wdychanie spalin.
      Teraz przejście przy Dworcu spotęguje korki np. na Trakcie od Pruszcza

      • 57 18

      • (15)

        Co korki potęguje to coraz większa liczba samochodów

        • 35 29

        • A czym ludzie mają się przemieszczać? (3)

          • 17 9

          • czym prędzej (2)

            najlepiej tak, jak im wygodnie, ale pamiętając o wszystkich konsekwencjach swojego wyboru. Jedziesz autkiem - wspierasz korki.

            • 3 6

            • Odpowiedz na pytanie (1)

              Czym?
              Bo Twój komentarz jest oderwany od rzeczywistości

              • 2 2

              • a Twój komentarz nie odnosi się do treści propozycji umieszczonych w poprzednim komentarzu

                • 0 2

        • Ano. (10)

          I naiwna wiara, że nowe pozwolenia na budowę na tysiące mieszkań poprawią sytuację, bo przecież ludzie grzecznie będą przemieszczać się komunikacją miejska godzinę między dwoma sąsiadującymi dzielnicami...

          Gdańskie władze na pewno nie podchodzą do tego w ten posób, że teraz się nachapać i sprzedać co się da, a po nas choćby potop. Prawda?

          Prawda?!

          • 12 4

          • Skoro się grzecznie przemieszczają samochodem godzinę między dwoma dzielnicami, widocznie tak lubią. (4)

            Problem jest w blokowaniu jakichkolwiek inwestycji, które miałyby poprawić komunikację.

            • 3 7

            • Bo takie inwestycje planuje się z wyprzedzeniem, zanim zabuduje się chatkami-kopulatkami wszystko i wszędzie.

              Niestety, od lat przerasta to intelektualnie gdańskie władze.

              • 3 1

            • A czym mają się przemieszczać?

              Autobusem też godzinę jadą w korku

              • 2 2

            • czy naprawdę nie znasz inwestycji w drogi dla rowerów i w rozbudowę sieci połączeń tramwajowych (1)

              nie mówiąc o elektryfikacji PKM czy planach budowy PKM do Kowal?

              • 0 5

              • No nie znam

                Dojedziesz DDR z Południa do centrum?
                Może z Matarni do Wrzeszcza, albo z Osowej do Oliwy?
                Ile lat powstaje już Nowa Politechniczna i Nowa Abrahama?
                Czemu nie ma jeszcze tramwaju wzdłuż Zwycięstwa?
                Południowej linii PKM też jakoś nie widać.

                Gdyby chociaż do tej pory rozpoczęły się prace, nic bym nie mówił i cierpliwie czekał. Ale plany są od dekad, a nikt nic nie robi żeby w końcu je wdrożyć.

                Jedyne co dostaliśmy, to Nowa Warszawska, która urywa się z czapy zamiast prowadzić do Kowal i odciążyć zakorkowane ulice.

                • 4 0

          • Wbrew pozorom to już nie jest naiwna wiara (4)

            A raczej coraz więcej ludzi idzie w tym kierunku, ale ty tego nie zauważysz, bo nasze pokolenie jest przyspawane do aut i nie szukania alternatywy dla auta. A z racji, że zimy to coraz słabsze są to i coraz więcej alternatyw dla uata się pojawia i nie tylko o KM mowa.

            • 2 7

            • Nie wszędzie są alternatywy dla auta (2)

              Przypomnę, że autobus też stoi w korku
              To jest żaden argument z tak fatalną KM w Gdańsku

              • 5 4

              • dlatego warto tworzyć buspasy

                i nie przejmować się bzdurami wypisywanymi na tym portalu na temat sposobów rozładowywania korków przez poszerzanie ulic

                • 3 7

              • Tymczasem Nowa Politechniczna jest blokowana od 8 lat przez protestujących kierowców, którzy boją się, że nie będą mogli zaparkować pod drzwiami i będą zmuszeni do skorzystania z cudownej infrastruktury dla pieszych, która przecież nikomu nie przeszkadza :)

                • 1 4

            • tak, to nie jest naiwna wiara...

              To jest swiadome wpuszczanie ludzi "maliny".

              Z premedytacja.
              A potem usluszysz jak w przypadku lotniska "widzialy galy, co braly".

              • 0 0

      • Nie chcesz korków i spalin? Zostaw samochód w domu. Zostaw pieszych w spokoju.

        • 4 17

      • To nie zpowodu tego przejścia (1)

        A raczej braku alternatywy, bo ruch do Pruszcza już dawno powinien omijać Centrum. Tak samo jak ruch na Siedlce i Chełm oraz Południe powinien się już dawno odbywać poszerzoną 3 Maja, tak aby nie szedł przez Centrum. Do Pruszcza powinien odbywać się zaś za dolnym tarasem przez tereny stoczniowe, ale z racji budowy tam osiedli to pewnie miasto się z tego pomysłu teraz wycofa rakiem.

        • 1 2

        • Z powodu tego przejścia

          Wiem bo jeżdżę z Pruszcza
          Od momentu uruchomienia tego przejścia wiaduk na Okopowej stoi, bo od skrzyżowania z Toruńską jest korek do przejścia przy Forum. Czasami kilka świateł na wiadukcie trzeba stać.
          Zwiększyło to korki z Zaroślaka, a wiadomo tędy jedzie się z Chełm i dzielnic Południowych. Stoi Toruńska itd.

          • 9 2

    • Wg ciebie

      Mają się obrazić i nie korzystać?

      • 13 10

    • Tłumy (13)

      Przykre jest to że korzystają bo naród staje się gruby i mega leniwy

      • 32 27

      • Odezwał się (11)

        Ten, który codziennie wsiada do samochodu i "aktywnie" spędza czas.

        • 31 14

        • Daj mu spokój (3)

          On nie wie co mówi. Widzi tylko swój interes a innych hejtuje. Nie warto. /

          • 14 4

          • A może już nie widzi swojego interesu? (2)

            Nie oceniaj zza ekranu

            • 7 6

            • Nie mierz wszystkich swoją miarą. (1)

              • 3 1

              • chciałbyś być mierzony moją miarą

                • 0 3

        • A skąd Ty to wiesz? (6)

          Jasnowidz jesteś, czy thebill, któremu się wydaje, że pozjadał wszystkie rozumy?

          • 8 3

          • Ale już wcześniejsza osoba może oceniać pieszych (5)

            i oceniać, że jak wolą iść przejściem naziemny a nie tunelem to gruby i leniwy? Hipokryta!!!

            • 9 8

            • Przecież sami to napisali w uzasadnieniu budowy kolejnego przejścia! XD (3)

              Tylko, że teraz zamiast "gruby i leniwy", trzeba napisać "starzejące się społeczeństwo", bo poprawność polityczna, ciałopozytywność, mowa nienawiści i inne woke bzdury.

              • 10 6

              • Hahah, nie mają chleba to niech jedzą ciastka, prawda? (2)

                jak porusza się na piechotę to ma swoje powody i nie należy mu takiego sposobu poruszania się utrudniać.

                • 3 3

              • Jak porusza się samochodem, to widocznie ma swoje powody i nie należy mu takiego sposobu poruszania się utrudniać. (1)

                Prawda?

                • 10 3

              • jeśli wybiera samochód by dojechać na odległość mniejszą niż 3 kilometry

                to warto go skłonić do refleksji - np. ogłosić konkurs na najbardziej niepotrzebny przejazd samochodem. Są miasta, gdzie takie konkursy organizuje się co roku, z dobrym skutkiem

                • 3 8

            • Czym innym jest stwierdzanie faktów, a czym innym domysły na temat osoby, której się nie widziało.

              • 4 2

      • Tzn mówisz o kierowcach

        Którzy są grubi i leniwi i nie chce się im przejść paru metrów i muszą wszędzie tym autem dojechać. Sam jeżdżę do pracy autem, ale do centrum to wsiadam w tramwaj, ale wiem, że dla wielu znajomych to już mega wyczyn aby wsiąść w KM.

        • 7 14

    • (6)

      Jest to korzystają jakby wydłużyli czerwone dla pieszych to poszli by tunelem Bardziej chodzi o to ze niepotrzebna inwestycja można było coś innego zrobić tak samo teraz przy dworcu lub ścieżka rowerowa przy stoczniach następna niepotrzebna inwestycja niech tam policzą ile rowerów jeździ a ile Grunwaldzka

      • 27 17

      • sprawdź sobie ile kasy idzie na tak "niepotzrebne inwestycje" jak coroczne utrzymanie ulic (5)

        przecież świat się nie skończy jak samochód pojedzie po nierównej drodze, można zwolnić i będzie ok. Za tą kasę można by zorganizować darmowe żłobki dla mieszkańców Gdańska

        • 7 23

        • 3 mld zł na TVP w tym roku możnaby przeznaczyć na onkol.... (2)

          a nie, czekaj. Teraz to nie, bo rządzą nasi i już nie można przeznaczyć. Lepsza 'czysta woda' o smaku brudnej zupy.

          Fajna demagogia, nieprawdaż?

          • 9 7

          • Przecież poszły na onkologię, a TVP jest w stanie likwidacji. (1)

            • 0 6

            • Aha, to dlatego ten od czystej wody zarabia tylko 75tys/mc?

              Pewnie jakby nie była w likwidacji, to zarabiałby więcej?
              XD

              • 1 0

        • Tylko zapominasz że : (1)

          Autobus , karetka , samochód dostawczy , radiowóz policji , pogotowia techniczne , straż pożarna i tak mogę jeszcze z godzinę wymieniać , to też są samochody bez których istnienie miast było by niemożliwe a z usług których też korzystasz nawet często nie zastanawiając się jak często Twoje istnienie jest od nich zależne .Drogi zakwalifikować jako " inwestycje niepotrzebne " to tak jak by powiedzieć ze miasta i cywilizacja nam nie jest potrzebna . Zdaję sobie sprawę że wydolność układu komunikacyjnego miast się w Polsce zaczyna kończyć ale to nie wina posiadających samochody ale urbanistów planujących przestrzenie miejskie bez żadnej wyobraźni . Chcesz przykładów proszę : Galeria Forum , Galeria Madison , 3 galerie w centrum Wrzeszcza , duże centra biurowe w centrum miasta aż nie ma miejsca aby je tu wymienić a ulice zaczyna się w tych miejscach zwężać i ograniczać przejezdność samochodów . Trzeba też zauważyć że nasze polskie miasta swoją wielkością mają się nijak do olbrzymich miast w Zachodniej Europie , Azji czy obydwu Amerykach gdzie w centrach tych miast są arterie nawet czteropasmowe w jednym kierunku a u nas budowana np. ulica Nowa Słowackiego była okrzyczana autostradą przez miasto . Jak się chce mieszkać w mieście to trzeba się do tego przyzwyczaić że są piesi , rowerzyści i kierowcy i razem ze sobą współistnieć !

          • 14 5

          • Tylko zapominasz że te wszystkie pojazdy nie mogą się swobodnie poruszać, bo ulice zakorkowane są osobówkami.

            Jest na to banalnie proste rozwiązanie - buspasy.

            Ale przy każdej próbie ich budowy słychać wycie kierowców.

            • 3 12

    • Beznadziejny a nie świetny

      • 23 16

    • (2)

      Tłumy czekają bo na zielone światło dla pieszych tyle się czeka że zdarzy się uzbierać full ludzi. Nie mówiąc o tym że Ci co wolniej się poruszają nie zdarza za jednym razem przejść na drugą stronę ulicy, a jeszcze do tego jak jest zielone dla pieszych i w tym czasie jedzie tramwaj albo rusza z przystanku pieszy stoi bo jest sygnalizator migający na żółto i info głosowe "uwaga tramwaj". Ja się dziwie że na przejściach gdzie pieszy ma zielone a musi stanąć bo jedzie tramwaj nie doszło do wypadku.

      • 19 8

      • rozwiązaniem tego problemu jest skrócenie fazy sygnalizacji świetlnej a nie likwidacja przejścia.

        siedzisz wygodnie w autku to możesz poczekać te kilkanaście sekund dłużej :)

        • 6 21

      • Zielone jednocześnie dla pieszego i tramwaju?

        Jeśli tak jest, to to jest akurat nieprawidłowość, która nie powinna mieć miejsca. redakcjo! Czy możecie to sprawdzić i zgłosić gdzie trzeba?

        • 1 1

    • Zgadzam się! (2)

      Przejścia naziemne nie generują aż takich takich przestojów w jeździe samochodem, jak można się spodziewać. W godzinach szczytu i tak nie ma to znaczenia bo korki są wszędzie, a w ciągu dnia spowalniają trochę prędkości przelotu ale w końcu grunwaldzka to nie autostrada. Nie rozumiem czemu wszędzie jest taki jad nienawiści i hejtu w strone kierowców. Miasto to zróżnicowana tkanka i zawsze będzie tak, że będą piesi, komunikacja, samochody i rowerzyści, choć ci ostatni bardziej zaczynają przypominać patorowerzystow którzy, na chodniku śmigają między pieszymi jakby byli na austrodzaie rowerowej.

      • 13 21

      • w stronę kierowców, czy ze strony kierowców (kieroffczyków)? sprawdzaj sens wypowiedzi zanim ją opublikujesz (1)

        • 0 8

        • two post to przykład tego o czym pisał powyżej - twoje drwiny z kierowców na poziomie 1 klasy szkoły podstawowej

          • 10 1

    • Oczywiście że super pomysł, a kierowcy oburzeni że nie można po mieście jak po autostradzie. Ojoj jak mi przykro...

      • 10 18

    • (3)

      No właśnie video udowadnia, że to przejście jest zbędne xD A ludzie wybierają najszybszą opcję.

      • 16 6

      • Ale widziałeś wykres? (2)

        więcej ludzi korzysta z przejścia naziemnego niż z tunelu. Nie wiem, jak to można nazwać zbędnością.

        • 4 16

        • ledwo 10% różnicy kosztem kolizyjności z samochodami i utrudnieniami w ruchu. super interes geniusze.

          • 12 2

        • linia najmniejszego oporu, co sie dziwic?

          Bezrefleksyjnosc.

          To cos chwalebnego?

          • 2 2

    • (2)

      Bo są leniwi i grubi żeby po schodach chodzic.jedziesz autem lub tramwajem i stoisz 20 min od lotu do dworca parodia

      • 16 5

      • Czekaj, czekaj (1)

        Kierowca, który jest zbyt leniwy by jechać autobusem lub iść z buta ma pretensje dla pieszych, że nie chce im się schodzić pod ziemię by zejść mu z drogi?

        • 14 10

        • XD ziomuś
          Odstaw ten towar bo nie wiesz co mówisz

          • 2 1

    • Ha, ha, ha... (2)

      Tłumy....gdyby 2x więcej osób przeszlo na przejściu niż tunelem to ok ale ledwo 10% ??? To prawie w granicach błędu...

      • 7 2

      • 10% na granicy błędu???

        Szczęść boże, że pracujesz w Macu a nie jesteś inżynierem

        • 2 2

      • Eee

        Pomijając to, że zgadzam się z tobą, że nie będzie tłumów to... Wiesz, że 10% to naprawdę duży %? No i twoja wiadomość sugeruje, że ruch by się zwiększył tylko o 10%, gdzie tak naprawdę by się ponad podwoił.

        • 0 0

    • linia najmniejszego oporu, jak woda...

      Czysta fizyka.

      • 3 0

    • Oczywiscie ,ze tak. Przejscia piwinny byc

      Na powierzchni a nie tunelami. W tunelach jezdzi metro.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane