• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (152)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie (152) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Te wiaty takie małe że 2 osoby mają problem się zmieścić...

    • 26 4

  • Jak sie jednorazowo zapakuje do tramwaju kilkadziesiat osob (2)

    Ciekawe jak odbija karty Fala. I czy system się nie zawiesi. Słabo to widzę

    • 23 4

    • nie odbijać kart fala. proste.

      • 8 0

    • Spokojnie, system już się zawiesza, choć nikt go nie używa.

      • 6 0

  • Powinno się zabrać po jednym pasie z jezdni na tym odcinku w obie strony i zrobić dodatkowe tory. (6)

    I zrobić taki tramwaj ekspres od dworca głównego do wrzeszcza.

    • 26 25

    • dokładnie o tym samym pomyślałem czytając artykuł

      • 0 6

    • jest coś takiego, nazywa się SKM (1)

      jest duży tramwaj ekspres

      • 24 0

      • duży to fakt, ale czy ekspres...

        to już bym polemizował zawzięcie

        • 6 1

    • (2)

      Dosyć podobne "rozwiązanie" zastosowano na ul. Jana z Kolna. Zabrano jeden pas ruchu i przerobiono na DDR. Którym nikt nie jeździ. Dlaczego? Bo aktywiści rowerowi narzekali na ból pośladków po nielegalnej jeździe chodnikiem.
      No i się zaczęło. Na tej wylotówce z centrum jak nigdy korków w stronę Nowego Portu nie było tak teraz są codziennie. Nie ma jak przepuścić służby ratunkowe.
      Tak się kończy "uspokajanie ruchu" na życzenie garstki hobbystów.

      • 11 7

      • Dziwne, że ja codziennie tam widuje rowerzystów. Dla kierowczyków nikt nie jeździ, nikt nie chodzi, wszędzie tylko musi być miejsce na samochodziki: na chodniku, na trawniku, na jezdni, obok jezdni, na zakazie, za słupkami

        • 9 8

      • Przecież tam zawsze były korki.

        Mało tego, było pełno Januszy, którzy spychali z lewego pasa jadących 70km/h.

        • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    No i dobrze. (4)

    Miłego dnia.

    • 37 14

    • mieszkaniec

      To jest główny powód zatorów tramwajowych.

      • 5 2

    • Wszystko dzięki naszej wspaniałej prezydent która dzień i noc poprawia życie mieszkańców (1)

      • 2 7

      • Idą wybory. Hasła hasła a życie życiem. Nie ma pieniędzy...

        • 1 1

    • Pokemon nic tego nie zrozumiał ale POdziekował:)

      • 0 0

  • Hehe.....

    To może zróbcie przystanki co 20 metrów tak aby na każdym zawsze stał tramwaj :) Pasażer będzie miał niepowtarzalną okazję przejechać między przystankami piechotą:) Nowa świecka tradycja i jakie ekologiczne będzie i bez spóźnień w komunikacji bo zawsze będzie stał transport w oczekiwaniu na pasażera:)

    • 26 6

  • Zrobić poczwórne,po co się ograniczać...

    • 18 9

  • (10)

    Słuszna inicjatywa! Tym bardziej, że pewien pobliski moloch handlowy ma się rozbudowywać, więc do Wrzeszcza w ciągu dnia przybędzie jeszcze więcej ameb/łazików, będzie tłoczniej...

    Mam tylko nadzieję, że rozbudowa przystanków nie jest ruchem poprzedzającym nawalenie p....nych mrowkowców wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Radni i włodarze już robia w tym kierunku działania, żeby ktoś mógł dobrze zarobić, kosztem dewastacji urbanistycznej Wrzeszcza.

    • 8 13

    • (7)

      Nie da się już bardziej zdewastować urbanistycznie Wrzeszcza niż stan obecny. Na początek wystarczy zabrać po jednym pasie Grunwaldzkiej i zrobić wygodne szerokie chodniki z wydzielonymi trasami rowerowymi oraz nasadzeniami prawdziwych drzew zamiast malutkich kikutów

      • 5 6

      • (5)

        Przecież to wszystko już jest. Jest szeroki chodnik i DDR. Są drzewa.
        Urbanistycznie to Wrzeszcz demoluje Urząd Miejski wydający zezwolenia dla deweloperów na ich standardowe budynki czyt. szkło i stal, nijak pasujące do zabudowy Wrzeszcza.
        Przyznaj, że po prostu nienawidzisz kierowców - bo to o to tutaj chodzi.

        • 4 1

        • (3)

          Wskaż palcem, gdzie masz wydzielona drogę rowerowa po stronie Manhattanu

          • 4 5

          • (2)

            Po drugiej stronie Grunwaldzkiej...
            Są tam nawet liczniki osób orientacji dwukołowej abyście mogli podbijać sobie ego.
            Po stronie Manhattanu też jest, taka pseudo, tj. namalowane znaczki. Ale jest.
            Nie podoba się? To śmigaj po ulicy, w końcu tak jesteś winien zrobić gdyż jazda chodnikiem jest przestępstwem.

            Typowy rowerzysta, przeprowadzić (nie ukrywajmy ten przepis prawa też łamiecie notorycznie) rowerek na drugą stronę to ogromny wysiłek, normalnie totalitaryzm że muszą tak robić. Tylko dej dej dej, bo (w porywach i tylko latem) ok. 4% mieszkańców musi mieć wszystko zrobione pod siebie. No i oczywiście za darmo, niech płacą i płaczą piesi i kierowcy, cyklistom się w końcu należy!

            • 4 2

            • Po co dwie jezdnie dla samochodzikow? Taki problem poruszać się jedną jezdnią? Ile zapłaciłeś na drogi w 2023 r. na rzecz Gminy Miasta Gdańska?

              • 3 4

            • Pamiętam jak w Oliwie był remont jednej strony Grunwaldzkiej

              Trzeba było samochodzikiem "tylko przejechać na drugą stronę". Wycie kierowców było słychać na orbicie...

              • 2 4

        • taaa, szczególnie na odcinku od Wyklętych do Jesionowej

          • 1 0

      • Nie da się? Poczekaj, poczekaj. Deweloperska wyobraźnia nie zna granic.

        • 2 0

    • Jeśli piszesz o Galerii Bandyckiej, to masz nieaktualne informacje. Zrezygnowali z rozbudowywania na działce po Hydrobudowie

      • 2 0

    • Co do tramwajów w Gdańsku ma ulica Grunwaldzka w jakimś innym mieście?

      • 1 0

  • DRMG i ich trzymanie terminów ogłoszenia przetargów to żart (1)

    np. szkoła na Morenowym Wzgórzu miała mieć ogłoszony przetarg najpóźniej do końca grudnia, a mamy luty

    • 14 3

    • Po co?

      • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    A kiedy dłuższe tramwaje? (18)

    W tramwajach tłok niemiłosierny i odnoszę wrażenie że Inwestycja spóźniona o jakieś 18 lat

    • 107 15

    • kiedyś były 3 wagonowe i też był tłok (2)

      ale obecnie fakt - za krótkie PESY i Dortmundy pojedyncze - to porażka

      • 19 3

      • Kiedyś więcej ludzi podróżowało tramwajami- z przymusu:) (1)

        Tramwaje były tez szybsze- dojazd od zajezdni do centrum był krótszy o prawie 10 min!- krótsze postoje na przystankach i nie stały na każdych światłach

        • 7 2

        • Nie było tylu kierowców blokujących tory, to i tramwaje nie stały na światłach.

          Teraz kierowczyki potrafią trąbić i się wciskać przed Ciebie, bo śmiałeś nie zablokować tramwaju.

          • 16 5

    • To nie kwestia długości tramwaju, tylko częstości kursowania (2)

      Na odcinku zajezdnia Wrzeszcz- opera, o którym mowa, obsługującym największy ruch tramwaje jeżdżą rzadziej niż co 5 min. Tak czasem jadą jeden za drugim, ale wtedy jest 10-15 min. przerwy tramwaj w tej okolicy powinien podjeżdżać do 3-5 minut

      • 16 8

      • Przepraszam, że będę upierdliwy, ale mnie to zabolało (1)

        CzęstoTLIWOści.

        • 6 4

        • Przykro mi, że Cię zabolało.

          Nie jestem purystą językowym, więc nie bede Cie oceniał:)
          Wspomnę tylko o równoważności obu słów w języku potocznym i jeśli już węższym znaczeniu to raczej częstotliwości jako terminu fizycznego i wymagającego powtarzalności w czasie w identycznych odstępach czasu, co nie ma tu stanowczo miejsca. Dałoby się tu jeszcze parę argumentów przytoczyć na korzyść obu słów, ale brutalna prawda jest taka: nie chce mi się, bo to język potoczny i oba te słowa mogą być używane zamiennie, ze wskazaniem na częstość

          • 1 0

    • Polecam wycieczke do Goteborga (2)

      Tam tramwaje są na tyle szerokie że mieszczą się w nich podwójne siedzenia z każdej strony. Wagony są szersze, więcej pasażerów wejdzie, więcej osób usiadzie. Prawdopodobnie rozstaw między torami i promienie zakrętów są również dopasowane pod szerszy tabor. Większe szerokości umożliwiły za to stworzenie buspasa na praktycznie każdym torowisku w centrum tzn torowisko jest jednocześnie buspasem. Szerszy a krótszy tabor umożliwa puszczenie tego więcej bez korków na torach, wyzszą czestosc kursowania itd. To rzuca snop światła jak w dalekosiężny sposób planuje sie komunikację miejską.

      • 14 2

      • (1)

        czyli co, proponujesz budowę od nowa sieci tramwajowej w Gdańsku żeby mogły jeździć szersze tramwaje? No i zakup tychże? A co do podwójnych siedzeń - zajrzyj do Krakowa jakie są problemy z podwójnymi siedzenia mi po obu stronach tramwaju. Wszyscy się tłoczą w 'przedsionkach" bo jak 1 osoba wejdzie pomiędzy siedzenia to już zakorkowane przejście totalnie.

        • 13 0

        • skoro pasażer krakowski tłoczy się przedsionku

          to znaczy że może nie dorósł do jazdy tramwajem

          • 0 5

    • (2)

      Powinny być wagony bardziej pojemne. Np usunąć połowę miejsc siedzacych albo 2 poziomowe;)

      • 1 4

      • piętrowe tramwaje wieloprzegubowe (1)

        na górze tylko siedzenia dla tych, którzy jadą długo, a na dole stojące - dla wskakujących na parę przystanków.

        • 6 2

        • W Gdańsku do wagonów piętrowych trzeba by było przebudować całą sieć, przy wątpliwych korzyściach dla pasażerów.

          • 6 0

    • Dopóki nie powstanie nowa zajezdnia (1)

      Dopóty nie będzie nowych tramwajów. Ich juz po prostu nie ma gdzie trzymać nocą

      • 3 1

      • Miejsce jest, a właściwie było

        Niby brak miejsc postojowych dla tramwajów, a na Zajezdni Wrzeszcz tory postojowe "pod wałem" przerobiono na parking na samochodów osobowych pracowników.

        • 1 0

    • (1)

      Mielibyśmy już dłuższe tramwaje, gdyby tęgie umysły ówczesnego ZKM-u nie usunęły możliwości spinania składów N8C w pary, a GAiT nie stwierdził przy ostatnich modernizacjach Pes Swing, że nie warto do nich dodawać dodatkowego członu.

      • 6 2

      • Akurat z dodatkowymi członami problem jest taki

        Ze wtedy nie byłoby gdzie tych tramwajów składować, bo zajezdnię są za małe

        • 5 1

    • Nigdy. Dlatego zatłoczone pojazdy nie są wymienione w ankiecie.

      • 0 0

    • Zobacz jak wyglądają metra Tokio ,Londynu ,Pragi Moskwy i wielu innych miast w godzinach szczytu. Tak dzieje się wszędzie kiedy o jednej godzinie próbują pojechać czy wrócić z pracy tysiące ludzi . W Krakowie tramwaje są długie i w godzinach szczytu tłok jest taki jak u nas.

      • 0 0

  • Głównym problemem KM (2)

    Oraz całego Trójmiasta jest sygnalizacja świetlna. Panowie z Eldro chwalą się wszędzie, że mamy zmienne cykle, gdzie tak naprawdę na większości skrzyżowań zmienne cykle to albo inne ustawienia rano, a inne wieczorem. Bardzo rzadko działa wykrywanie pojazdów na lewoskręcie. Przyciski dla pieszych działa tylko wtedy gdy naciśnie się w odpowiednim momencie, tak to trzeba czekać całą fazę. Kiedyś będąc w Holandii przeżyłem szok jak podczas jednej cyklu mogłem zaobserwować to, że lewoskręt nadał dwa razy sygnał zielony do prawoskrętu podczas jednego cyklu. U nas inżynierowie nie kwapią się do pisania kodu działającego w niezależnych wątkach, tak by inny wątek mógł czytać sygnały z przycisków i pętli indukcyjnych. Zamiast tego mamy głupią drabinkę, która leci od góry do dołu.
    Typu isPieszy = True wtedy pieszy dostanie zielone, ale tylko wtedy gdy przycisk będzie naciśnięty przed przeczytaniem tej instrukcji. Tak to poczeka sobie 2 min do następnej iteracji pętli.

    • 35 0

    • Polecam... (1)

      Polecam przejście dla pieszych przy BP na Jabłoniowej... nieraz tyle tam kwitnę, że mógłbym chyba zjeść śniadanie

      • 5 0

      • Oraz wszystkie inne na głównej w Trójmieście....

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane