• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (152)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie (152) 6 zablokowanych

  • ale ktos juz rozmawiał z utrzymaniowcami ? rozumiem (1)

    ze energetycznie to jest spójne bez zakłocen i dwa tramwaje będą mogły ruszyć na raz ?

    • 2 2

    • A czy przy głównym ruszając razem coś się dzieje?

      • 2 1

  • (1)

    A może by tak zacząć układać rozkłady jazdy w taki sposób, by nie występowało stadne jeżdżenie tramwajów? Zresztą dotyczy to także autobusów.

    • 11 0

    • Nie da się. Tramwaje muszą jeździć przytulone, by było serdecznie.

      • 6 0

  • Super (3)

    Ale byłoby jeszcze lepiej gdyby w koncu na Letnicy puscili jakiekolwiek autobusy, bo tyle bloków pobudowanych a osiedle dalej odizolowane od swiata....

    • 4 4

    • Bez przesady (1)

      600 m od przystanków tramwajowych na Marynarki Polskiej.

      • 2 1

      • Oczywiście

        Pan/i chyba we Wrzeszczu mieszka gdzie jest mnostwo autobusow i tramwajow.
        Letnica jest bardziej rozbudowana niz te 600m do tramwajów.....

        • 0 0

    • I co jeszcze bardziej zakorkować miasto dodatkowymi autobusami ?

      • 0 4

  • Załamana z Przeróbki

    A co z komunikacją na Przeróbkę. Wycofano tramwaj 13 (3) , ograniczono kursy 9 a autobusem się nie opłaca od czasu gdy jeżdżą na około

    • 11 0

  • Nie wiem po co te podwójne przystanki

    skoro tramwaje z przodu nie czeka ją aż ludzie przesiądą się z tramwaju za nim tylko chamsko odjeżdżają sprzed nosa.

    • 12 1

  • Krytykowaliście urzędowe picie kawy i puszczanie bąków w fotel to teraz będziecie biegać dziesiątki metrów po przystankach T

    • 5 0

  • rozkłady jazdy

    hihihi rozkłady jazdy już tak zrobione jak by były wszystkie przystanki w mieście podwójne.....

    • 0 0

  • Nie wyobrażam sobie (1)

    45 metrowego tramwaju stojącego na światłach pośrodku skrzyżowania np koło bałtyckiej, na rondach na przymorzu i innych...

    • 0 4

    • To dobrze, że sobie nie wyobrażasz, bo światła pod Bałtycką (wyjątkowo jak na Gdańsk) działają tak, że tramwaj nigdy nie stoi na wyspie centralnej, chyba że akurat jakiś szofer zaryzykuje zajechanie mu torowiska.

      • 0 0

  • Słabo to widzę .

    Przystanki Jaśkowa Dolina i Klonowa są za wąskie aby mógł się tam odbywać w miarę szybki ruch pasażerów i tramwaje zamiast jednego cyklu będą tam stały dwa lub trzy cykle . Ilość skarg na ''chamowatych " motorniczych , którzy nie czekają na biegaczy diametralnie wzrośnie co nie poprawi sytuacji kadrowej w tej grupie zawodowej a ją znacznie pogorszy . Reasumując pomysł może i słuszny ale efekty może w godzinach poza szczytowych da jakieś minimalne udogodnienia . Błędem było od samego początku modernizacji komunikacji tramwajowej postawienie na krótsze niż 45-cio metrowe tramwaje które zapewniają większą i szybszą wymianę pasażerów . Nawet zakupione wozy używane z Niemiec zostały tak przebudowane , że nie jest możliwe ich eksploatowanie w zestawach podwójnych co w Niemczech na mocno obciążonych liniach jest normą . Długie lub zespolone składy tramwajowe zapewniają szybką wymianę pasażerów za jednym podjazdem na przystanek i jego opuszczenie w trakcie jednego cyklu sygnalizacji świetlnej , wydłużone przystanki to słabe rozwiązanie .

    • 7 0

  • A może tak pomyśleć o przystanku wiedeńskim na ulicy mickiewicz, nie wszystkie tramwaje i autobusy sa niskopodłogowe a wysiada się bezpośrednio na ulicę

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane