- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (254 opinie)
- 4 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (156 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą Bałtycką a Żakiem
. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.
Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.
Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię
Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają
ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.
Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.
Miejsca
Opinie (152) 6 zablokowanych
-
2024-02-07 09:11
ale ktos juz rozmawiał z utrzymaniowcami ? rozumiem (1)
ze energetycznie to jest spójne bez zakłocen i dwa tramwaje będą mogły ruszyć na raz ?
- 2 2
-
2024-02-07 13:28
A czy przy głównym ruszając razem coś się dzieje?
- 2 1
-
2024-02-07 09:23
(1)
A może by tak zacząć układać rozkłady jazdy w taki sposób, by nie występowało stadne jeżdżenie tramwajów? Zresztą dotyczy to także autobusów.
- 11 0
-
2024-02-07 09:49
Nie da się. Tramwaje muszą jeździć przytulone, by było serdecznie.
- 6 0
-
2024-02-07 09:32
Super (3)
Ale byłoby jeszcze lepiej gdyby w koncu na Letnicy puscili jakiekolwiek autobusy, bo tyle bloków pobudowanych a osiedle dalej odizolowane od swiata....
- 4 4
-
2024-02-07 09:43
Bez przesady (1)
600 m od przystanków tramwajowych na Marynarki Polskiej.
- 2 1
-
2024-02-07 10:09
Oczywiście
Pan/i chyba we Wrzeszczu mieszka gdzie jest mnostwo autobusow i tramwajow.
Letnica jest bardziej rozbudowana niz te 600m do tramwajów.....- 0 0
-
2024-02-07 10:36
I co jeszcze bardziej zakorkować miasto dodatkowymi autobusami ?
- 0 4
-
2024-02-07 09:38
Załamana z Przeróbki
A co z komunikacją na Przeróbkę. Wycofano tramwaj 13 (3) , ograniczono kursy 9 a autobusem się nie opłaca od czasu gdy jeżdżą na około
- 11 0
-
2024-02-07 09:43
Nie wiem po co te podwójne przystanki
skoro tramwaje z przodu nie czeka ją aż ludzie przesiądą się z tramwaju za nim tylko chamsko odjeżdżają sprzed nosa.
- 12 1
-
2024-02-07 09:51
Krytykowaliście urzędowe picie kawy i puszczanie bąków w fotel to teraz będziecie biegać dziesiątki metrów po przystankach T
- 5 0
-
2024-02-07 09:57
rozkłady jazdy
hihihi rozkłady jazdy już tak zrobione jak by były wszystkie przystanki w mieście podwójne.....
- 0 0
-
2024-02-07 09:58
Nie wyobrażam sobie (1)
45 metrowego tramwaju stojącego na światłach pośrodku skrzyżowania np koło bałtyckiej, na rondach na przymorzu i innych...
- 0 4
-
2024-02-07 11:24
To dobrze, że sobie nie wyobrażasz, bo światła pod Bałtycką (wyjątkowo jak na Gdańsk) działają tak, że tramwaj nigdy nie stoi na wyspie centralnej, chyba że akurat jakiś szofer zaryzykuje zajechanie mu torowiska.
- 0 0
-
2024-02-07 10:05
Słabo to widzę .
Przystanki Jaśkowa Dolina i Klonowa są za wąskie aby mógł się tam odbywać w miarę szybki ruch pasażerów i tramwaje zamiast jednego cyklu będą tam stały dwa lub trzy cykle . Ilość skarg na ''chamowatych " motorniczych , którzy nie czekają na biegaczy diametralnie wzrośnie co nie poprawi sytuacji kadrowej w tej grupie zawodowej a ją znacznie pogorszy . Reasumując pomysł może i słuszny ale efekty może w godzinach poza szczytowych da jakieś minimalne udogodnienia . Błędem było od samego początku modernizacji komunikacji tramwajowej postawienie na krótsze niż 45-cio metrowe tramwaje które zapewniają większą i szybszą wymianę pasażerów . Nawet zakupione wozy używane z Niemiec zostały tak przebudowane , że nie jest możliwe ich eksploatowanie w zestawach podwójnych co w Niemczech na mocno obciążonych liniach jest normą . Długie lub zespolone składy tramwajowe zapewniają szybką wymianę pasażerów za jednym podjazdem na przystanek i jego opuszczenie w trakcie jednego cyklu sygnalizacji świetlnej , wydłużone przystanki to słabe rozwiązanie .
- 7 0
-
2024-02-07 10:09
A może tak pomyśleć o przystanku wiedeńskim na ulicy mickiewicz, nie wszystkie tramwaje i autobusy sa niskopodłogowe a wysiada się bezpośrednio na ulicę
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.