• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (152)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie (152) 6 zablokowanych

  • Tramwaj z Letnicy do Wrzeszcza!

    • 4 1

  • Przystanki trzeba poszerzać a nie wydłużać

    ludzie mają biegać?

    • 5 1

  • Prośba ...

    A ja z innej beczki , byłoby miło gdyby na pętlach przesiadkowych motorniczy tramwajów poczekali kilka sekund na wysiadających z autobusów , to trochę słabe jeśli któryś z nich w takim momencie podjeżdża po czerwone światło i tam czeka , dotyczy to zwłaszcza pętli Łostowice - Świętokrzyska .

    • 10 0

  • zbyt mała częstotliwość

    Dla mnie największą bolączką gdańskiego transportu publicznego jest niedostateczna częstotliwość ruchu pojazdów. Wszystkie podróże są niezmiernie długie z tego powodu, że gros czasu spędzamy na przystanku w oczekiwaniu na pojazd, zamiast w samej podróży.

    • 7 0

  • No, po 3 latach zastanawiania sie...

    to juz tylko 8 do realizacji xd

    • 2 0

  • Marzy mi się tramwaj na Powstańców Warszawskich, Beethovena i Schuberta

    • 1 0

  • Zbyt mała częstotliwość kursowania!!! Tego brakuje w ankiecie... zwłaszcza w weekendy...

    • 5 0

  • głupota Total a tramwaju nic nie uratuje

    To tylko dodatkowe koszty które nic nie zmieniają

    • 2 0

  • 20 lat temu z Abrahama w Oliwie na politechnikę jechało się 10 minut, teraz to minimum 12 minut... Progres???

    Dla mnie to ewidentny regres komunikacji miejskiej...

    • 7 0

  • Zabieracie się za nową trasę , a ta gdzie ma gotowe tory tłumaczycie brakiem pieniędzy! (2)

    Gdzie tu jest logika?
    Tutaj robią projekt nowej trasy tramwajowej, a teraz gdzie są gotowe tory na trase tłumaczycie się brakiem pieniędzy!
    13 - pomiędzy Łostowice Świętokrzyska a Brętowo PKM miała jeździć i coś temat ucichł?!

    • 3 0

    • 13 miała jeździć między Stogami i Brętowem, a nie Łostowicami i Brętowem. Ta linia zresztą nie jest szczególnie potrzebna i wystarczyłoby puścić 9-tkę przez Śródmieście SKM i 3 Maja, co zapewniłoby korzyści zarówno mieszkańcom Górnego Tarasu, jak i mieszkańcom Stogów.

      • 0 0

    • Dojechałbyś do tego Brętowa i co?

      I będziesz się cofał PKMką?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane