- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (58 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą Bałtycką a Żakiem
. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.
Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.
Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię
Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają
ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.
Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.
Miejsca
Opinie (152) 6 zablokowanych
-
2024-02-07 15:01
ZASPA
można tez wybudować przystanek Pkm zaspa towarowa o ile to możliwe korki z grunwaldzkiej by częściowo zniknęły
- 1 0
-
2024-02-07 16:56
Nie wiem po co pakuja bez przerwy kasę na ten przestażały system !!!!! (2)
ogromne koszty utrzymania ,bardzo duża i kłopotliwa awaryjność , duża wypadkowość ,zajmowanie dużej przestrzeni ,brak możliwości szybkiej ingerencji w przebieg trasy ,uszkodzenie jednego składu powoduje zatrzymanie całego kierunku !!!!!!
- 3 1
-
2024-02-07 21:11
No właśnie dlatego bo masa znajomych kolesiów na tym zarabia
- 1 0
-
2024-02-07 23:45
Bo transport szynowy jest zawsze bardziej wydajny w miastach niż autobus.
- 0 1
-
2024-02-07 22:29
historia....
Gdańsk od 10.01 1920 r. po 127 latach ..wrocil do Polski.
Co na to PAD ?minelo tylko 104-y lata ?
Ale do rzeczy,pamietam podwójne przystanki na Przymorzu wzdłuż al.Legionów...znikneły..argumentacja za dużo kosztowalo odśnieżanie...
Po co podwójne od opery do Żaka????to tylko trzy przystanki...co za sensacja?nigdy zapewne nie poznam sensownej argumentacji....bo zarządzający tylko do kasy podążają......i głupimi pomysłami potrzebę swojego istnienia uzasadniają...
Wracając do historii...pytam za czyje pieniadzę przezes Lisicki złom tramwajowy kupuje i go magazynuje?
W zajezdniach brak miejsca na tramwaje przeznaczone do codziennej obsługi mieszkańców,ale to nie istotne, historia dominuje...wywiozł jakies zlomy na Hallera ale i tak ,tabor historyczny w zajezdni na Strzyży...manewrowanie w nocy blokuje.- 0 0
-
2024-02-08 00:01
Plany, plany, planami popychane...
Pytam się gdzie są efekty tego planowania?
Gdzie są zrealizowane nowe linie?
Tego gadania już nie da się słuchać, bo od wielu lat planują i planowania końca nie widać.
W takim wizjonerstwie pełnym niezrealizowanych fantastycznych planów można tworzyć linie tramwajowe do Gdyni, Elbląga albo i do Bydgoszczy, tyle z tego waszego planowania.
Więcej czynów mniej gadania.- 0 0
-
2024-02-08 07:14
Przystanki
Tu nie chodzi o długość przystanku tylko tabor oraz ilość ludzi korzystających z komunikacji miejskiej, po prostu wprowadzić opłaty w wysokości 100% ceny biletu dla 70 latków i problem się sam rozwiąże . Może w końcu peowska ( nie) rada miasta się puknie w ich puste łby i pójdą po rozum do głowy i w końcu wszyscy będziemy płacić i utrzymywać komunikację miejską i wtedy kupią lepszy tabor i wycofają te mało pojemne dortmundy i kassele, którymi adamowicz nas uraczył bo niemiec śmiał się gdy sprzedawał te stare trupy
- 1 0
-
2024-02-08 07:31
A ja pamiętam
Jak po wycofaniu potrójnych składów 105-tek (czyli nie tak dawno temu) skracano przystanki, bo nie miały być potrzebne takie długie...
- 1 0
-
2024-02-08 07:43
gratuluję
To jest dobra wiadomość w przeciwieństwie do przejść naziemnych w centrum.
- 0 0
-
2024-02-08 07:59
W ankiecie brak odpowiedzi
złe zarządzanie przedsiębiorstwem
- 1 0
-
2024-02-08 08:37
A może poszerzyć też by się przydało
Na przykład przystanek tramwajowy na Bażynskiego w obie strony wymaga poszerzenia. Uczelnia + okoliczne biurowce generują duży ruch. W momencie jak pali się czerwone światło na przejściu dla pieszych i podjedzie tramwaj to jest taki tłok na peronie że nie da się wysiąść
- 0 0
-
2024-02-08 19:07
najdrozsza komunikacja w Polsce i najgorsza !!! Mała S u c y l i a !!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.