• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (152)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie (152) 6 zablokowanych

  • d**ile zmuszają ludzi do biegania

    45 metrów dla starszej osoby to jak 5km dla de.ila z ZTM Gdańsk, ale żaden tyle nie przebiegnie bez zapaści. Przy Bramie Wyżynnej i dworcu jest to bieg przez tłum ludzi.
    A tramwaj nie stanie po przesunięciu się do przodu, w miejsce wcześniej zajęte!
    Zrozumiecie to, gdy będziecie na emeryturze, d..ile.

    • 6 1

  • Polaczenia

    Żeby jeszcze można było się przesiadać z jednego tramwaju do drugiego i zdążyć. Kiedyś tak było. Po co nam wydłużone przystanki skoro inny tramwaj ucieka i tyle go zobaczysz. Poczekać chyba można minute i umożliwić pasażerom przesiadkę.

    • 5 1

  • Problem dodatkowy

    jest w tym, że mogłyby istnieć linie tramwajowe coś na kształt 4 w godzinach szczytu przez 3 Maja; nie są wykorzystywane liniowo pętle tramwajowe/węzły przez co awaria na liniach, które jadą przez pół miasta powoduje paraliż komunikacyjny. Tak jak wiele osób tu pisze komunikacja jest za słaba i za mało pojemna na obecną liczbę pasażerów. Podwójne przystanki dobrze się sprawdzają w wielu miastach, problem w tym, że te w Centrum Gdańska są za wąskie.

    • 5 0

  • tłumy na przystankach (1)

    od lat zastanawiam sie kiedy na przystanku przed dworcem dojdzie do tragedii bo ktos wpadnie (albo zostanie wepchniety) pod tramwaj. Przystanek jest dlugi i wąski a na nim dziki tłum. Trudno przejść w którąkolwiek stronę. A jak podjeżdzają dwa to ten dziki tłum zaczyna sie przepychac w przeciwnych kierunkach nie patrząc na nic. Możliwe że niektóre przystanki są za krótkie ale niektore są na pewno za wąskie. i dokladanie linii tram chyba nie zalatwi sprawy, zwlaszcza do odleglych dzielnic. czas na wspolny bilet skm-ztm i rozbudowanie sieci skm

    • 5 1

    • będzie w tym roku dodatkowe przejście dla pieszych, więc nie będę wszyscy wychodzący pchali się do tunelu

      • 0 1

  • Tłok? Zaproście jeszcze więcej ludzi do zamieszkania w Gdańsku

    Będą wam wdzięczni.

    • 0 0

  • przy Galerii Bałtyckiej najpierw przejścia należy poszerzyć

    Przechodzi tam tak dużo ludzi, że nie mieszczą się na pasach. Barierki odgradzające jezdnie od przystanku tylko utrudniają sprawę

    • 3 0

  • Tory tory tory

    Poprosimy tramwaje na południe Gdańska.
    Tramwaj i skm to najlepsza opcja komunikacji miejskiej.

    • 0 2

  • Grunwaldzką do dwóch pasów zwęzić, będzie więcej miejsca na przystanki

    • 2 4

  • Podwójne przystanki

    Co z tego że będą podwójne przystanki , jak 2 tramwaj utknie na światłach .
    Tak jak to jest na Śródmieściu w obu kierunkach.

    • 4 0

  • Od rana rzucają gdańską kiełbasę wyborczą tradycyjnie byle gdzie i byle jak

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane