- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (128 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne
Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą Bałtycką a Żakiem
. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.
Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.
Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię
Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają
ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.
Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.
Miejsca
Opinie (152) 6 zablokowanych
-
2024-02-07 11:36
d**ile zmuszają ludzi do biegania
45 metrów dla starszej osoby to jak 5km dla de.ila z ZTM Gdańsk, ale żaden tyle nie przebiegnie bez zapaści. Przy Bramie Wyżynnej i dworcu jest to bieg przez tłum ludzi.
A tramwaj nie stanie po przesunięciu się do przodu, w miejsce wcześniej zajęte!
Zrozumiecie to, gdy będziecie na emeryturze, d..ile.- 6 1
-
2024-02-07 11:56
Polaczenia
Żeby jeszcze można było się przesiadać z jednego tramwaju do drugiego i zdążyć. Kiedyś tak było. Po co nam wydłużone przystanki skoro inny tramwaj ucieka i tyle go zobaczysz. Poczekać chyba można minute i umożliwić pasażerom przesiadkę.
- 5 1
-
2024-02-07 13:00
Problem dodatkowy
jest w tym, że mogłyby istnieć linie tramwajowe coś na kształt 4 w godzinach szczytu przez 3 Maja; nie są wykorzystywane liniowo pętle tramwajowe/węzły przez co awaria na liniach, które jadą przez pół miasta powoduje paraliż komunikacyjny. Tak jak wiele osób tu pisze komunikacja jest za słaba i za mało pojemna na obecną liczbę pasażerów. Podwójne przystanki dobrze się sprawdzają w wielu miastach, problem w tym, że te w Centrum Gdańska są za wąskie.
- 5 0
-
2024-02-07 13:04
tłumy na przystankach (1)
od lat zastanawiam sie kiedy na przystanku przed dworcem dojdzie do tragedii bo ktos wpadnie (albo zostanie wepchniety) pod tramwaj. Przystanek jest dlugi i wąski a na nim dziki tłum. Trudno przejść w którąkolwiek stronę. A jak podjeżdzają dwa to ten dziki tłum zaczyna sie przepychac w przeciwnych kierunkach nie patrząc na nic. Możliwe że niektóre przystanki są za krótkie ale niektore są na pewno za wąskie. i dokladanie linii tram chyba nie zalatwi sprawy, zwlaszcza do odleglych dzielnic. czas na wspolny bilet skm-ztm i rozbudowanie sieci skm
- 5 1
-
2024-02-07 13:37
będzie w tym roku dodatkowe przejście dla pieszych, więc nie będę wszyscy wychodzący pchali się do tunelu
- 0 1
-
2024-02-07 13:07
Tłok? Zaproście jeszcze więcej ludzi do zamieszkania w Gdańsku
Będą wam wdzięczni.
- 0 0
-
2024-02-07 13:35
przy Galerii Bałtyckiej najpierw przejścia należy poszerzyć
Przechodzi tam tak dużo ludzi, że nie mieszczą się na pasach. Barierki odgradzające jezdnie od przystanku tylko utrudniają sprawę
- 3 0
-
2024-02-07 13:41
Tory tory tory
Poprosimy tramwaje na południe Gdańska.
Tramwaj i skm to najlepsza opcja komunikacji miejskiej.- 0 2
-
2024-02-07 13:47
Grunwaldzką do dwóch pasów zwęzić, będzie więcej miejsca na przystanki
- 2 4
-
2024-02-07 13:59
Podwójne przystanki
Co z tego że będą podwójne przystanki , jak 2 tramwaj utknie na światłach .
Tak jak to jest na Śródmieściu w obu kierunkach.- 4 0
-
2024-02-07 14:52
Od rana rzucają gdańską kiełbasę wyborczą tradycyjnie byle gdzie i byle jak
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.