• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (152)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie (152) 6 zablokowanych

  • (1)

    tylko nie mylcie pojęć "przystanek podwójny" ze "skomunikowaniem" (możliwością przesiadki)

    • 11 0

    • To prawda, niestety.

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    dla niewidomch i niedowidzących to będzie koszmar (6)

    Jak miasto ma zamiar przy takim układzie umożliwić korzystanie z tramwajów na podwójnym przystanku? Przecież "czytacz" na słupku tego nie ogarnie, skąd mają wiedzieć, do którego tramwaju wsiadać i gdzie on właściwie jest?
    Może i założenia dobre, ale dla niektórych to niedźwiedzia przysługa.

    • 50 73

    • (1)

      Na całym świecie przystanki podwójne są normą. Nawet Warszawa, Kraków czy Poznań mają ich mnóstwo, ale w Gdańsku się nie sprawdzą, bo internetowy ekspert zabrał głos

      • 66 13

      • nie ekspert d..ilu ale każdy człowiek poruszający się z trudem to wie.

        A ty dupę wozisz blachosmrodem i protestujesz przeciwko każdemu przejściu dla pieszych. Gdzie widziałeś świat?

        • 5 19

    • A beznogich? Przeciez nie dobiegną

      A tak naprawdę, dlaczego niewidomych i niedowidzących traktujesz jako nieogarniętych, przecież teraz też sobie radzą i to pewnie lepiej niż podejrzewasz

      • 30 2

    • jakoś przy Dworcu Głównym działa

      • 9 1

    • Przystanki (1)

      Nie chcę być nie miła ale dlaczego osoby które nie są samodzielne wogóle korzystaja z komunikacji miejskiej ?!? Niech ktoś im załatwi asystenta i wtedy będzie w porzo a teraz a to przystanek za krótki , a to nie ustoi w pojeździe i zajmuje miejsce siedzące albo jeszcze inna pierdoła . Niech siedzą w domu !!!!!

      • 2 5

      • Nie chciałbym być niemiły, ale dlaczego osoby, które nie umieją poprawnie używać znaków interpunkcyjnych i nie słyszały o ortografii piszą coś w internecie? Kto im udostępnił urządzenia? Robią krzywdę innym ludziom.

        • 1 1

  • Który element gdańskich tramwajów wymaga poprawy? Każdy, ale dwoma podstawowymi jest naprawa siatki połączeń i zapewnienie im priorytetu na skrzyżowaniach. ZTM przy tak skromnej sieci postawił sobie za cel wpisanie jak największej liczby numerków na stronę, przez co mamy patologie w postaci linii 11, która na Chełmie zamiast zapewniać razem z linią 6 w szczycie tramwaj do Wrzeszcza co 5 minut, zapewnia go co 10, ponieważ obie te linie jeżdżą stadnie, co jest marnotrawieniem środków.

    • 31 3

  • Fajnie

    Ja bym dał potrójne a Góra puścił mini SKM
    I proszę wycieczki co idzie góro nie stoi na światłach
    Widziałem w czikago

    • 1 0

  • Ta nowa linia kiedyś powstanie?

    • 1 0

  • (3)

    Jest za mało linii tramwajowych. Jeżeli w latach 1978-1980 funkcjonowały tramwaje od nr 1 do nr 16 (potem w latach 80-ych po stanie wojennym już dużo mniej ze względu na kryzys gospodarczy PRL) to teraz przy rozbudowanych nowych dzielnicach to coś jest nie tak.

    • 20 2

    • (2)

      Problemem jest to, że tych linii jest dalej za dużo. Dobrą jakością w komunikacji nie jest liczba numerków przejeżdżających przez przystanek (czego świetnie dowodzi Gdynia, gdzie numerków jest od zatrzęsienia, z czego połowa ma po 3 kursy dziennie), lecz wysoka częstotliwość kursowania mniejszej liczby linii i umożliwienie łatwej i wygodnej przesiadki między nimi. Gdańsk jest tak rozwleczonym miastem, że nie da się tu zapewnić wszystkim bezpośrednich linii zewsząd do zewsząd i przesiadki zawsze będą koniecznością. Należy zatem zrobić wszystko, by były jak najmniej dokuczliwe.

      • 4 0

      • (1)

        Nie da się? Da się. Po wybudowaniu trasy tramwajowej przez Zaspę i Przymorze pod koniec dekady Gierka w Gdańsku jeździły numery linii dziennych:
        1 Siedlce-Hucisko-Stogi Plaża
        2 Oliwa-Wrzeszcz-Hucisko
        3 Doki-Nowy Port
        4 Oliwa-Jelitkowo
        5 Jelitkowo-Zaspa-Hucisko
        6 Jelitkowo-Oliwa-Wrzeszcz-Hucisko
        7 Jelitkowo-Zaspa-Brzeźno-Nowy Port
        8 Zaspa-Centrum-Łąkowa
        9 Doki-Stogi Plaża
        10 Siedlce-Jana z Kolna-Nowy Port
        11 Ogrodowa-Wrzeszcz-Centrum-Stogi Pasanil
        12 Ogrodowa-Wrzeszcz-Hucisko-Siedlce
        13 Brzeżno-Centrum-Stogi Plaża
        14 Ogrodowa-Wrzeszcz-Brzeźno-Nowy Port
        15 Oliwa-Wrzeszcz-Brzeźno-Nowy Port
        16 Oliwa-Grunwaldzka-Marksa-Zaspa-Pomorska-Oliwa.
        Linie nocne:
        20 Oliwa-Wrzeszcz-Hucisko-Siedlce
        50 Jelitkowo-Oliwa-Wrzeszcz-Brzeźno-Nowy Port
        80 Jelitkowo-Oliwa-Wrzeszcz-Centrum-Łąkowa
        90 Nowy Port-Mar. Polskiej-Jana z Kolna-Centrum-Stogi Padsnil.
        Więc można było dojechać z każdej dzielnicy jednym trameajem.

        • 6 0

        • I z jaką częstotliwością one kursowały i czy zapewniały stały tak na wspólnych odcinkach?

          • 1 0

  • Świetny pomysł

    Proszę nie zapomnieć o premii dla zarządu

    • 9 1

  • przy remoncie skracali za długie przystanki a teraz będą je wydłużać (1)

    bravo chłopcy, bawcie się tak dalej

    • 15 0

    • w Gdańsku to norma

      jeden kopie dołek a drugi go zasypuje i jakoś się kręci, tylko dziur w drogach coraz więcej, no ale wróciło "sorry taki mamy klimat", więc w sumie zero zdziwienia

      • 4 0

  • (1)

    A kiedy w końcu ruszy budowa GPW?

    • 3 0

    • No właśnie

      No właśnie, dobre pytanie, kiedy ruszy budowa, projekt powinien być już gotowy, to jest bardzo potrzebna inwestycja dla Całego Gdańska !

      • 1 0

  • Większym problemem są światła (3)

    Miasto powinno raczej pomyśleć o tym aby przeprojektować sygnalizację świetlną tak, aby dać priorytet tramwajom, czyli doprowadzić do tego, aby tramwaje nie musiały zatrzymywać się na światłach.

    • 8 0

    • Jedyna opcja to jakieś tarany do spychania osobówek z torów...

      • 1 2

    • Przecież oni własnie stawiają coraz więcej świateł

      Budując przejścia naziemne w miejscu istniejących tuneli dla pieszych ,

      • 4 0

    • Np. skrzyżowanie przy szpitalu, Powstanców Warszawskich

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane