• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przystanki tramwajowe we Wrzeszczu będą podwójne

Maciej Korolczuk
7 lutego 2024, godz. 07:00 
Opinie (152)
ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem. ZTM chce wydłużyć przystanki na najbardziej newralgicznym odcinku we Wrzeszczu - między Operą Bałtycką a Żakiem.

Wraca pomysł wydłużenia przystanków tramwajowych. Do przebudowy wskazano perony między Operą BałtyckąMapkaŻakiemMapka. Ich wydłużenie sprawi, że w jednym czasie na jednym przystanku będą mogły zatrzymywać się po dwa wozy, co umożliwi kursowanie 45-metrowych tramwajów.



Który element komunikacji tramwajowej wymaga w Gdańsku znacznej poprawy?

Po trzech latach od pierwszych zapowiedzi ZTM wraca do pomysłu wydłużenia przystanków tramwajowych.

Pierwotna idea z 2021 r. zakładała modernizację aż 30 peronów tramwajowych na terenie całego miasta. Ze względu na wysokie koszty przebudowy plan trzeba było ograniczyć do kilku wybranych lokalizacji.

Perony trzeba wydłużyć z uwagi na nową linię



Ostatecznie zapadła decyzja, by w pierwszej kolejności wydłużyć przystanki we Wrzeszczu na najbardziej zatłoczonym, a przez to newralgicznym odcinku między Żakiem a Operą Bałtycką. Ma to związek z planowaną budową linii tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz.

Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Perony tramwajowe trzeba będzie wydłużyć m.in. ze względu na planowaną nową linię tramwajową Gdańsk Południe-Wrzeszcz.
- Wydłużenie przystanków na odcinku Wojska Polskiego - Opera Bałtycka to zadanie komplementarne w odniesieniu do projektowanej trasy Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Tramwaje od strony Piecek-Migowa wjadą na istniejące tory na al. Grunwaldzkiej, by dotrzeć chociażby do nowego krańca Wrzeszcz PKP - wyjaśnia Dagmara Szajda, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Główna oś przeciążona, pasażerowie narzekają



ZTM już teraz zdaje sobie sprawę, że główna arteria tramwajowa jest przeciążona. Powoduje to opóźnienia i zniecierpliwienie pasażerów, którzy niejednokrotnie narzekają na tramwaje oczekujące w kolejkach, tuż przed przystankami.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



- Chcemy zatem, by wszystkie przystanki na tym odcinku były podwójne. Nawet dziś byłoby to duże ułatwienie, ale mając w perspektywie budowę trasy GP-W, taka inwestycja staje się po prostu niezbędna. Wydłużenie przystanków umożliwi też korzystanie z tramwajów 45-metrowych oraz obsługę podwójną tramwajów na przystanku - dodaje Szajda.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska planuje ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji w II kwartale 2024 r.

Nieco szybciej niż we Wrzeszczu zostaną wydłużone także przystanki na Podwalu Grodzkim. We wtorek ogłoszono bowiem przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przed dworcem, w ramach której zostaną wydłużone także platformy przystankowe.

Miejsca

Opinie (152) 6 zablokowanych

  • W tym miejscu jest przeskalowana droga (1)

    Wystarczy jeden pas dla złomów a w pozostałym miejscu powinna powstać rowerostrada. W mieście tylko rowery, bo to nasza przyszłość!

    • 7 21

    • Po co Polakowi robakowi samochód? Jest rowerek i wiecznie spóźniający się/awaryjny zbiorkom.
      Po co Polakowi robakowi własne mieszkanie? Może wynajmować od niemiecko-holendersko-amerykańsko-izraelskich funduszy inwestycyjnych.
      Po co Polakowi robakowi mięso w diecie? Może jeść szczaw i mirabelki, a jeśli już tak bardzo chce to może sobie pojeść robaczki.

      • 8 0

  • No to widze emerytow jak sprintuja 80 metrow (3)

    W 3 sekindy.

    • 17 3

    • zwłaszcza pod prąd ludzi wysjadajacych z pierwszego tramwaju.

      • 8 0

    • Wystarczy że staną na środku przystanku (1)

      I wsiądą ostatnimi drzwiami pierwszego albo pierwszymi drzwiami drugiego tramwaju

      • 0 0

      • taaak o to mi chodzilo- specjalnie wtedy gdy ten przesiadkowy jest nie tam gdzie trzeba i

        rurraaa sprint, slalom i pies i smycz lub wozek.

        • 1 0

  • Rakoczego

    Caly ten obecny śmieszny buspas powinien biec torami aż do Kolumba, byłoby idealnie ale nie, jak zwykle trzeba było przekombinowac tak żeby ludzie widzieli ze coś w tym patologicznym ZDiZ robią :/

    • 15 2

  • Współczuję biegaczom przystankowym (1)

    Kiedyś przy dworcu patologię przerabiałem. Tramwaj stawał za pierwszym z którego tłum szedł do tunelu. Czub który takie usprawnienia wymyśla to samochodem do pracy jeździ?

    • 22 7

    • a ty myślisz, że ci z urzędów jeżdżą zbiorkomem? błagam :D

      • 7 1

  • W jakim celu będą podwójne? Dla tego taboru, który non stop się psuje? Śmieszni jesteście...

    • 10 4

  • (2)

    Nasuwa się tu kilka pytań. Czy pracownicy UM czy ZTM jeżdżą prywatnie gdziekolwiek na wakacje? Jeśli nie to wystarczy skorzystać z internetu a wtedy zauważą jak wyglądają przystanki tramwajowe w innych miastach świata, w Sewilli, Madrycie, w Casablance. Czy przystanki mają tam 100m długości? Ciekawe jak ZTM zmieści przystanek tramwajowy o tej długości przy PKP Wrzeszcz? chyba nogą.

    • 13 0

    • Po miastach nie jeżdżą. Hurgada basen bar...

      • 1 0

    • Brawo dla autora

      Widać doświadczenie

      • 0 0

  • (1)

    Ależ miasto forsuje transport zbiorowy, a cały UM jeździ sobie autami do pracy.

    • 24 0

    • no i czego nie rozumiesz?

      • 3 0

  • Niesamowite wydlużą przystanki, to rzecz niebywała w naszym mieście (1)

    Do dziś nie wierzę, że platforma postanowiła poprzeć Dulkiewicz

    • 12 0

    • Bo w platformie tacy sami wizjonerzy

      Więc wiesz ...

      • 1 0

  • Oleńka już zaczęła obiecywać tylko ktoś niepełnosprawny intelektualne może Tobie zaufać, betoniarstwo trzeba pogonić

    • 12 0

  • Pomysł jak zawsze w mieście kretyński. Tramwaje zapchane stoją, bo jon stop awaria ale przystanek będzie dłuższy. W myśl Nowackiej: staruchów mamy w d, to nie dla nich, mogą biegać...

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane