- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (157 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (211 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (64 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (271 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (352 opinie)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (30 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24637__kr.webp)
- Remont wymaga zamknięcia jednej z jezdni przebudowywanej ulicy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Dlatego zamierzamy zamienić sieć dróg w tej części miasta w coś w rodzaju ogromnego ronda złożonego z ulic jednokierunkowych.
Utworzyłyby go czynna jezdnia Podwala Grodzkiego, Błędnik, ul. 3 Maja i Hucisko. Jadąc z Wrzeszcza do centrum, na węźle Brama Oliwska będziemy musieli skręcić w ul. 3 Maja, która będzie jednokierunkowa w stronę Urzędu Miasta.
- Gdy trzy lata temu remontowaliśmy tę ulicę, przygotowaliśmy ją do roli głównej arterii, poszerzając jej jezdnie - zapewnia Nietupski.
Dzięki temu na 3 Maja będziemy mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w stronę centrum. Kierowcy wyjeżdżający z Gdańska w stronę Wrzeszcza będą korzystali z czynnej jezdni Podwala Grodzkiego.
Prace ruszą w połowie lipca. Dokładna data nie jest jeszcze znana. - Remont rozpocznie się natychmiast po wylaniu asfaltu na modernizowanej obecnie części wiaduktu Błędnik - tłumaczy dyrektor Nietupski.
Niestety, po otwarciu Błędnika czynne będą jedynie cztery jednokierunkowe pasy ruchu w stronę Wrzeszcza - trzy na jezdni bliżej Zieleniaka i czwarty służący jedynie do skrętu w ul. 3 Maja. Dlaczego więc zakończenie remontu wiaduktu jest konieczne do rozpoczęcia prac na Podwalu, skoro obecnie na remontowanym wiadukcie kierowcy także korzystają z czterech pasów i do tego w obie strony?
- Z powodu nowej organizacji z Błędnika korzystać będą autobusy ZKM, a nie jest to możliwe, gdy obie jezdnie wiaduktu nie są jeszcze gotowe [teraz obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3,5 tony - red.] - wyjaśnia szef ZDiZ.
Jeszcze większy bałagan szykuje się w komunikacji tramwajowej. Od drugiej połowy lipca tramwaje nie będą kursować po połowie miejskich torów. Z powodu wymiany torowiska na Podwalu jedyną czynną trasą do Śródmieścia będzie ul. 3 Maja, na której już teraz tworzą się tramwajowe korki.
Jak zapewniają drogowcy, Podwale Grodzkie będzie po remoncie nie tylko bezpieczne dla amortyzatorów, ale także dużo ładniejsze.
- To główna arteria Śródmieścia, a jednocześnie chyba najbrzydsza ulica w mieście - mówi prezydent Paweł Adamowicz.
W październiku przyszłego roku (to termin zakończenia prac) Podwale ma być nie do poznania.
- Nowe chodniki, ścieżka rowerowa czy stylowe barierki na pewno poprawią jej wizerunek - mówi Nietupski.
Według niego, wrażenie będzie nie gorsze niż w przypadku Błędnika, który w nowej "szacie" znacznie lepiej wtapia się w zabytkową panoramę, a od kilku dni możemy podziwiać już jego nową, ceglaną elewację.
Projekt zakłada również remont dwóch obiektów inżynierskich. Chodzi o tunel dla pieszych przy dworcu PKP i najszerszy most w mieście, czyli przeprawę przez Kanał Raduni.
- Na czas remontu z tunelu znikną boksy handlowe, nadal będzie jednak otwarty dla pieszych - zapewnia Nietupski.
Opinie (82) 2 zablokowane
-
2006-06-24 13:34
halo tu wojtek
Słoneczne miasto gdynia, uśmiechnij sie jesteś w gdyni, gdynia miasto z morza i marzeń, gdynia fajne miasto, gdynia stolica żeglarstwa i dorsza a teraz uśmiech nr 6
- 0 0
-
2006-06-24 14:30
remoncik
no to bedzie bajzelek :), super.
- 0 0
-
2006-06-24 14:52
Od kiedy PiS doszedł do władzy ruszyły poważne inwestycje.
Oby tak dalej, to niedlugo doczekamy sie tez i autostrady.
Brawo PiS!!!- 0 0
-
2006-06-24 15:20
ciekawe
jak ludzie dojadą do prac i do szkół...ja juz jadę godzinę z hakiem z chełmu do wrzeszcza...masakra
- 0 0
-
2006-06-24 16:52
-
Czy te rozkopy kiedykolwiek się skończą? I czy SkM-ki zaczną być wreszcie zawsze punktualne?
- 0 0
-
2006-06-24 17:16
Dla niepoinformowanych wylewających pomyje
Jeżeli faktycznie interesowalibyście się tym co się dzieje w Gdańsku to remont Podwala jak i termin rozpoczęcia nie byłby zaskoczeniem. Tak samo nie byłby dla was zaskoczeniem fakt, że tramwaj na chełm będzie budowany po wakacjach. I tak samo nie są to puste wyborcze obietnice ale FAKTY. Gdańsk uzyskał ogromne środki z UE i musi je wykorzystać, co robi DOSKONALE
Ci, którzy tak narzekają na remonty niech wyprowadzą się do Łodzi, tam drogi są jak ser i nikt ich nie remontuje, więc jest spokój.
Wszystkie trudności można pokonać, ja kupiłem sobie rower i mam gdzieś korki. A wy sobie tuczcie dupy worząc samochodami. Większość z was to pewnie zakompleksione istoty, które anonimowo w internecie mogą wyrzygać swoje żale.- 0 0
-
2006-06-24 18:15
boksy znikna na czas remontu...
a moze dobry rozwiazaniem byloby aby wogole nie bylo tam boksow ze "smieciami" jest to jedyne przejscie w granicy kilkuset metrow i dziennie przechodz tamtedy bardzo duza ilosc pieszych. boksy ograniczaja przestrzen dla pieszych......
- 0 0
-
2006-06-24 19:21
Im więcej ulic wyremontują tym lepiej:)W korkach zawsze się będzie stało w takiej dużej aglomeracji jak Trójmiasto.Takie korki są w każdym większym mieście na świecie.A teraz po Podwalu to ja mogę jechać góra 30km/h,bo inaczej pourywam połowe podwozia,to jest jezdnia dla aut terenowych i ewentualnie ciężarowych z ładunkiem odpornym na wstrząsy.
- 0 0
-
2006-06-24 19:51
"W październiku przyszłego roku (to termin zakończenia prac) Podwale ma być nie do poznania"
Pewnie kasy wystarczy tylko do Pily :)hehe
- 0 0
-
2006-06-24 19:52
I co was dziwi
Ja ad vocem tych co dziwi że raptem 1km drogi a przez rok będa go robić. Promo dobrze że w ogóle Secundo infrastruktura podziemna tego rejonu w wiekszości pamięta czasy tuż po II WŚ i ciekawe ile niespodzianek znajdą podczas przebudowy. chyba większośc nie potrafi czytać odkopany zostanie tunel, pewnie do przełożenia będzie multum instalacji a to energetycznych a to gazowych a to telefonicznych. A po drugie będzie odkryty i przebudowywany most nad Radunią tak tak tam jest most tylko mało rzuca sie w oczy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.