- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (157 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (212 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (64 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (272 opinie)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (352 opinie)
- 6 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (30 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24637__kr.webp)
- Remont wymaga zamknięcia jednej z jezdni przebudowywanej ulicy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Dlatego zamierzamy zamienić sieć dróg w tej części miasta w coś w rodzaju ogromnego ronda złożonego z ulic jednokierunkowych.
Utworzyłyby go czynna jezdnia Podwala Grodzkiego, Błędnik, ul. 3 Maja i Hucisko. Jadąc z Wrzeszcza do centrum, na węźle Brama Oliwska będziemy musieli skręcić w ul. 3 Maja, która będzie jednokierunkowa w stronę Urzędu Miasta.
- Gdy trzy lata temu remontowaliśmy tę ulicę, przygotowaliśmy ją do roli głównej arterii, poszerzając jej jezdnie - zapewnia Nietupski.
Dzięki temu na 3 Maja będziemy mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w stronę centrum. Kierowcy wyjeżdżający z Gdańska w stronę Wrzeszcza będą korzystali z czynnej jezdni Podwala Grodzkiego.
Prace ruszą w połowie lipca. Dokładna data nie jest jeszcze znana. - Remont rozpocznie się natychmiast po wylaniu asfaltu na modernizowanej obecnie części wiaduktu Błędnik - tłumaczy dyrektor Nietupski.
Niestety, po otwarciu Błędnika czynne będą jedynie cztery jednokierunkowe pasy ruchu w stronę Wrzeszcza - trzy na jezdni bliżej Zieleniaka i czwarty służący jedynie do skrętu w ul. 3 Maja. Dlaczego więc zakończenie remontu wiaduktu jest konieczne do rozpoczęcia prac na Podwalu, skoro obecnie na remontowanym wiadukcie kierowcy także korzystają z czterech pasów i do tego w obie strony?
- Z powodu nowej organizacji z Błędnika korzystać będą autobusy ZKM, a nie jest to możliwe, gdy obie jezdnie wiaduktu nie są jeszcze gotowe [teraz obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3,5 tony - red.] - wyjaśnia szef ZDiZ.
Jeszcze większy bałagan szykuje się w komunikacji tramwajowej. Od drugiej połowy lipca tramwaje nie będą kursować po połowie miejskich torów. Z powodu wymiany torowiska na Podwalu jedyną czynną trasą do Śródmieścia będzie ul. 3 Maja, na której już teraz tworzą się tramwajowe korki.
Jak zapewniają drogowcy, Podwale Grodzkie będzie po remoncie nie tylko bezpieczne dla amortyzatorów, ale także dużo ładniejsze.
- To główna arteria Śródmieścia, a jednocześnie chyba najbrzydsza ulica w mieście - mówi prezydent Paweł Adamowicz.
W październiku przyszłego roku (to termin zakończenia prac) Podwale ma być nie do poznania.
- Nowe chodniki, ścieżka rowerowa czy stylowe barierki na pewno poprawią jej wizerunek - mówi Nietupski.
Według niego, wrażenie będzie nie gorsze niż w przypadku Błędnika, który w nowej "szacie" znacznie lepiej wtapia się w zabytkową panoramę, a od kilku dni możemy podziwiać już jego nową, ceglaną elewację.
Projekt zakłada również remont dwóch obiektów inżynierskich. Chodzi o tunel dla pieszych przy dworcu PKP i najszerszy most w mieście, czyli przeprawę przez Kanał Raduni.
- Na czas remontu z tunelu znikną boksy handlowe, nadal będzie jednak otwarty dla pieszych - zapewnia Nietupski.
Opinie (82) 2 zablokowane
-
2006-07-13 12:11
termin, Termin, TERMIN !!!
Remont OK, ale termn jego wykonania !!! Ciekawe, jaki termin wykonania wynegocjowała by jakakolkie fimra, a nie Urząd Miasta. Przecież to śmiech na sali. ROzumiem, że to skomplikowany remont, ale robi się o wiele większe inwestycje w PÓŁ ROKU !!! Wieżowce się buduje w pół roku od wbicia łopaty do przeprowadzki. A terminy, zarówno tej inwestycji jak i remontu Błędnika to PORAŻKA. Wystarczyło spojrzeć na remont Błędnika. Tygodniami robotnicy w środku dnia przy pięknej pogodzie stali i dłubali w nosie - w ilości 3 osoby. BO TERMINY WYNEGOCJOWANE NA TO POZWALAŁY ! Nie wspominając o pracy po zmroku. Bo chyba to wg wykonawcy jest niewykonalne. No ale Panie ADAMOWICZ, jak się daje tyyyle czasu wykonawcy... NIE MA SIĘ CZYM CHWALIĆ.
A co do nowy rozwiązań komunikacyjnych to są one NIEZBĘDNE ! Już dziś. A obecne prace to tylko proteza nie rozwiązująca w ogóle problemów komunikacyjnych Gdańska. DO GALOPU PANIE ADAMOWICZ, do dzieła! Pieniądze z Unii są, tylko PANA ruchów nie widać! A w korkach kilometrowych stoimy i widac nadal długo jeszcze będziemy stali.- 0 0
-
2006-07-13 12:19
Lenistwo !
Wg mnie to lenistwo władz. Absolutne zaniedbanie i krótkowzroczność pozwalają siedzieć na dupie i brać pensje, zamiast projektować nowe rozwiązania komunikacyjne w Gdańsku. Czy wszyscy z władz Gdanska nie widzą tego problemu, bo dojeżdzają z domku poza miastem ? Nie jeżdżą po mieście? A właśnie - jeździć się powoli nie daje - po prostu stoi się ! I to przec cały dzień, a nie tylko w godzinach szczytu !!! TRAGEDIA !!!!!!!!!!!!!!
A dotychczasowe prace można porównac do zrobienia ładnego klombu na banistym boisku fudbolowym. Jak jesteście tak samo krótkowzroczni jak ONI, to się cieszcie !!!
Klomb będzie ładny. Z kwiatkami... i herbami Gdańska...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.