- 1 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (54 opinie)
- 2 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (197 opinii)
- 3 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (40 opinii)
- 4 Będzie pył, nie będzie premii? (227 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (69 opinii)
- 6 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (365 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24637__kr.webp)
- Remont wymaga zamknięcia jednej z jezdni przebudowywanej ulicy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Dlatego zamierzamy zamienić sieć dróg w tej części miasta w coś w rodzaju ogromnego ronda złożonego z ulic jednokierunkowych.
Utworzyłyby go czynna jezdnia Podwala Grodzkiego, Błędnik, ul. 3 Maja i Hucisko. Jadąc z Wrzeszcza do centrum, na węźle Brama Oliwska będziemy musieli skręcić w ul. 3 Maja, która będzie jednokierunkowa w stronę Urzędu Miasta.
- Gdy trzy lata temu remontowaliśmy tę ulicę, przygotowaliśmy ją do roli głównej arterii, poszerzając jej jezdnie - zapewnia Nietupski.
Dzięki temu na 3 Maja będziemy mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w stronę centrum. Kierowcy wyjeżdżający z Gdańska w stronę Wrzeszcza będą korzystali z czynnej jezdni Podwala Grodzkiego.
Prace ruszą w połowie lipca. Dokładna data nie jest jeszcze znana. - Remont rozpocznie się natychmiast po wylaniu asfaltu na modernizowanej obecnie części wiaduktu Błędnik - tłumaczy dyrektor Nietupski.
Niestety, po otwarciu Błędnika czynne będą jedynie cztery jednokierunkowe pasy ruchu w stronę Wrzeszcza - trzy na jezdni bliżej Zieleniaka i czwarty służący jedynie do skrętu w ul. 3 Maja. Dlaczego więc zakończenie remontu wiaduktu jest konieczne do rozpoczęcia prac na Podwalu, skoro obecnie na remontowanym wiadukcie kierowcy także korzystają z czterech pasów i do tego w obie strony?
- Z powodu nowej organizacji z Błędnika korzystać będą autobusy ZKM, a nie jest to możliwe, gdy obie jezdnie wiaduktu nie są jeszcze gotowe [teraz obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3,5 tony - red.] - wyjaśnia szef ZDiZ.
Jeszcze większy bałagan szykuje się w komunikacji tramwajowej. Od drugiej połowy lipca tramwaje nie będą kursować po połowie miejskich torów. Z powodu wymiany torowiska na Podwalu jedyną czynną trasą do Śródmieścia będzie ul. 3 Maja, na której już teraz tworzą się tramwajowe korki.
Jak zapewniają drogowcy, Podwale Grodzkie będzie po remoncie nie tylko bezpieczne dla amortyzatorów, ale także dużo ładniejsze.
- To główna arteria Śródmieścia, a jednocześnie chyba najbrzydsza ulica w mieście - mówi prezydent Paweł Adamowicz.
W październiku przyszłego roku (to termin zakończenia prac) Podwale ma być nie do poznania.
- Nowe chodniki, ścieżka rowerowa czy stylowe barierki na pewno poprawią jej wizerunek - mówi Nietupski.
Według niego, wrażenie będzie nie gorsze niż w przypadku Błędnika, który w nowej "szacie" znacznie lepiej wtapia się w zabytkową panoramę, a od kilku dni możemy podziwiać już jego nową, ceglaną elewację.
Projekt zakłada również remont dwóch obiektów inżynierskich. Chodzi o tunel dla pieszych przy dworcu PKP i najszerszy most w mieście, czyli przeprawę przez Kanał Raduni.
- Na czas remontu z tunelu znikną boksy handlowe, nadal będzie jednak otwarty dla pieszych - zapewnia Nietupski.
Opinie (82) 2 zablokowane
-
2006-06-25 18:45
ktoś przypomniał Arenę Bałtycką
Mam pytanie, czy prokuratura zajęła sie juz tą sprawą?
Jeśli jeszcze nie, to już pora najwyżasza.
Można sie śmiac z tego wciakania ludziom ciemnoty, ale niestety to wcale nie jest smieszne.- 0 0
-
2006-06-25 21:42
nie remontuja źle
remontuja jeszcze gorzej, ech ludzie. Czy Wy cokolwiek w zyciu robicie tak dobrze jak płaczecie?
- 0 0
-
2006-06-25 22:11
ja równie dobrze bzykam
- 0 0
-
2006-06-25 22:43
tylko dlaczego na sam sezon?!
jakby dwoch miesięcy nie można było przeczekać. już sobie wyobrażam co to będzie...
- 0 0
-
2006-06-26 08:08
DO MALEŃKIEJ I WSZYSTKICH INNYCH
PRACE DROGOWE MOŻNA PROWADZIC TYLKO W SEZONIE, A KONKRETNIE OD KWIETNIA DO GÓRA LISTOPADA.WYNIKA TO ZE SPECYFIKI PRAC DROGOWYCH,ZWIAZANYCH Z DOBRĄ, CIEPŁA POGODĄ, KTÓRA DAJE MOŻLIWOŚĆ PORZĄDNEGO WYKONANIA DRÓG.
WYOBRAZACIE SOBIE PRACE DROGOWE W ZIMIE?
LUDZIE OPAMIETAJCIE SIĘ
COS ZA COŚ, CHCESZ JEŹDZIĆ PO DOBRYCH DROGACH TO MUSISZ PRZEBOLEĆ KORKI I INNE NIEDOGODNOŚCI.- 0 0
-
2006-06-26 08:24
poza tym w samym sezonie szkoły zamknięte, urlopy, co też trochę odciąża komunikację
- 0 0
-
2006-06-26 09:32
Koszt budowy kilomatra autostrady:
- 0 0
-
2006-06-26 09:44
Koszt budowy kilometra autostrady:
Czechy - 1-2 mln dolarów (3-6 mln zł)
Polska (odcinek Gdańsk-Grudziądz) -5,88 mln euro (23 mln zł)
W cenie autostrady liczone jest przygotowanie terenu, czyli prace ziemne, a także budowa tuneli, wiaduktów, dojazdów do nich i wezły.
Podwale Grodzkie/Wały Jagiellońskie w Gdańsku, odcinek 600 metrów - 45 mln zł, kilometr wychodzi za 75 mln zł
Pogratulować gospodarności władzom miasta.
Jak ktos napisał w jednej z pierwszych opinii:
"Brawo Adamowicz"- 0 0
-
2006-06-26 09:54
do Adama
na Kociewiu gdzie biegnie autostrada, nie ma raczej plątaniny przewodów, rur kanalizacyjnych, urządzeń hydrotechnicznych i innej miejskiej infrastruktury.
Nie sztuka wylać nowy dywanik asfaltu. Remont za taką kasę spowoduje, że Podwale będzie zrobione na następne 50lat.
proszę więc nie epatować ignorancją i malkontenctwem!!!- 0 0
-
2006-06-26 10:24
Najpierw most przez Wisłę, czy tam tunel
Czy ćwoki z UM nie wiedzą, że główny kłopot w Gdańsku to tylko 2 drogi z Dolnego Miasta do Śródmieścia ? Najpierw to trzeba odkorkować, a potem remonty. Przed nami 1,5 roku permanentnego korka.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.