- 1 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (54 opinie)
- 2 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (197 opinii)
- 3 Jest nowy szef Eko Doliny. Będzie lepiej? (41 opinii)
- 4 Będzie pył, nie będzie premii? (228 opinii)
- 5 Okradała drogerie, zmieniając peruki (69 opinii)
- 6 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (365 opinii)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/24/300x0/24637__kr.webp)
- Remont wymaga zamknięcia jednej z jezdni przebudowywanej ulicy - mówi Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Dlatego zamierzamy zamienić sieć dróg w tej części miasta w coś w rodzaju ogromnego ronda złożonego z ulic jednokierunkowych.
Utworzyłyby go czynna jezdnia Podwala Grodzkiego, Błędnik, ul. 3 Maja i Hucisko. Jadąc z Wrzeszcza do centrum, na węźle Brama Oliwska będziemy musieli skręcić w ul. 3 Maja, która będzie jednokierunkowa w stronę Urzędu Miasta.
- Gdy trzy lata temu remontowaliśmy tę ulicę, przygotowaliśmy ją do roli głównej arterii, poszerzając jej jezdnie - zapewnia Nietupski.
Dzięki temu na 3 Maja będziemy mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu w stronę centrum. Kierowcy wyjeżdżający z Gdańska w stronę Wrzeszcza będą korzystali z czynnej jezdni Podwala Grodzkiego.
Prace ruszą w połowie lipca. Dokładna data nie jest jeszcze znana. - Remont rozpocznie się natychmiast po wylaniu asfaltu na modernizowanej obecnie części wiaduktu Błędnik - tłumaczy dyrektor Nietupski.
Niestety, po otwarciu Błędnika czynne będą jedynie cztery jednokierunkowe pasy ruchu w stronę Wrzeszcza - trzy na jezdni bliżej Zieleniaka i czwarty służący jedynie do skrętu w ul. 3 Maja. Dlaczego więc zakończenie remontu wiaduktu jest konieczne do rozpoczęcia prac na Podwalu, skoro obecnie na remontowanym wiadukcie kierowcy także korzystają z czterech pasów i do tego w obie strony?
- Z powodu nowej organizacji z Błędnika korzystać będą autobusy ZKM, a nie jest to możliwe, gdy obie jezdnie wiaduktu nie są jeszcze gotowe [teraz obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów cięższych niż 3,5 tony - red.] - wyjaśnia szef ZDiZ.
Jeszcze większy bałagan szykuje się w komunikacji tramwajowej. Od drugiej połowy lipca tramwaje nie będą kursować po połowie miejskich torów. Z powodu wymiany torowiska na Podwalu jedyną czynną trasą do Śródmieścia będzie ul. 3 Maja, na której już teraz tworzą się tramwajowe korki.
Jak zapewniają drogowcy, Podwale Grodzkie będzie po remoncie nie tylko bezpieczne dla amortyzatorów, ale także dużo ładniejsze.
- To główna arteria Śródmieścia, a jednocześnie chyba najbrzydsza ulica w mieście - mówi prezydent Paweł Adamowicz.
W październiku przyszłego roku (to termin zakończenia prac) Podwale ma być nie do poznania.
- Nowe chodniki, ścieżka rowerowa czy stylowe barierki na pewno poprawią jej wizerunek - mówi Nietupski.
Według niego, wrażenie będzie nie gorsze niż w przypadku Błędnika, który w nowej "szacie" znacznie lepiej wtapia się w zabytkową panoramę, a od kilku dni możemy podziwiać już jego nową, ceglaną elewację.
Projekt zakłada również remont dwóch obiektów inżynierskich. Chodzi o tunel dla pieszych przy dworcu PKP i najszerszy most w mieście, czyli przeprawę przez Kanał Raduni.
- Na czas remontu z tunelu znikną boksy handlowe, nadal będzie jednak otwarty dla pieszych - zapewnia Nietupski.
Opinie (82) 2 zablokowane
-
2006-06-26 11:21
ossaka, jakie 50 lat?
nasłuchałeś sie radzieckiej propagandy
gwarantuje ci, ze nie minie 5 lat, a bedzie trzeba łatać tam dziury, a za 7-10 lat zrywać asfalt- 0 0
-
2006-06-26 11:36
Kopać tunel lub budować gigantyczne rondo bo nie sądzę, że doczekamy się tunelu na Nowej Wałowej lub w Nowym Porcie gdzie w miejscu w którym miałby powstać tunel Orlen prowadzi inwestycje, min. odbudowę zbiorników na paliwa, nowe nalewaki do autocystern a jak zostaną zamknięte i rozkopane tory w Nowym Porcie to do pokonania zostanie na deser jeszcze linia kolejowa Gd-N.Port - Gd-Wiślany (uroczyste otwarcie planowane jest na 1 lipca :) )
Szkoda, że nie ma na niebiesko podświetlonej wizualizacji otoczenia Dworca PKP, plebs czy nie plebs lubi takie świecidełka, zupełnie jak indianie w Ameryce kilkaset lat temu, za dużo się tu nie zmieniło, trzeba mieć tylko "dar" przekonywania czy umiejętność manipulacji :)- 0 0
-
2006-06-26 13:14
Te same osoby najpierw płaczą, że trzeba remontować
Podwale grodzkie, kiedy znany już jest termin remontu lamentują, że trzeba robić co innego. Wg mnie remontu Podwala nie można było odwlekać i była to najpilniejsza inwestycja w Gdańsku.
PS do Adama. Nie trzeba być inżynierem, żeby wiedzieć, że budowa drogi w szczerym polu to 10 & kosztów tego co w terenie gęsto zabudowanym. Mój drogi filozofku przyjmij do wiadomosci, ze remont Podwala to nie tylko wylanie asfaltu, to przede wszystkim remonty obiektów inzynierskich i przebudowa całej infrastruktury podziemnej oraz torowiska.- 0 0
-
2006-06-26 13:33
z tym remontem dłuzej czekać nie można było
wie o tym kazdy kto przejeżdzał ta ulicą
- 0 0
-
2006-06-26 14:40
; )
Jak widać, wybory samorządowe się zbliżają, szkoda, że przez ostatnie 4 lata psinco się działo z inwestycjami
- 0 0
-
2006-06-26 14:44
Drodzy samochodziarze narzekający na korki
Drodzy samochodziarze narzekający na korki. Narzekaci na korki, a kto się do nich przyczynia? Chyba nie piesi. To tak jak by narzekać że brud dookoła samemu wyrzucając plastikowe butelki przez okno.
- 0 0
-
2006-06-26 16:07
No prosze
Mieszkam w Gdańsku od urodzenia ale nigdy jeszcze tak nie wyglądał jak teraz.JEDEN WIELKI PLAC BUDOWY.Gdzie niepojade wszedzie remont.Brawooo.Często jezdze po Polsce i naprawde w tej chwili to u nas się więcej robi w tygodniu niż w cały rok w Łodzi.Jeżdze nie raz tam cały dzień i ciężko zobaczyć chociażby łopate wbitą.W innych miastach nie jest lepiej.
- 0 0
-
2006-06-26 16:53
czy ktos może wie jak będzie można dojechać z Moreny i Suchanina na Jana z Kolna (dotychczas od strony zieleniaka), bo chyba nie przez koszmarne skrzyżowanie Powstańców Warszawskich z Kartuską lub 3 maja z Huciskiem. trzeba będzie do roboty wyjezdżać dzień wczesniej:)??!!
a może ZDZ uzgodniło coś z policją drogową?- 0 0
-
2006-06-26 22:45
PO Słuszny
Powiedz mi mały człowieczku co wymyślą chłopcy z białoczerwonymi krawatami lub faszyści z LPR? Wiem pozostaje jeszcze nieoceniony w swej walce z układami PIS który wkońcu zlustruje sam siebie i poda się do dymisji :-) Co do tych wszystkich co psioczą na roboty drogowe i niedogodności, pamiętacie jak NRD po złączeniu Niemiec przez kilka pierwszych lat stało w robotach drogowych? Teraz prawie nie widac różnicy pomomiędzy zachodnimi i wschodnimi Niemcami, oczywiście RFN jako bogaty kraj mógł sobie pozwolić na owiele większe dotacje dla swoich braci u nas potrwa to dłużej ale też idziemy do przodu, im więcej dźwigów, spychaczy, wywrotek i rozkopów tym lepiej oznacza to, że się rozwijamy. Stagnacja oznaczałaby, że nie potrafimy wykorzystac sznsy jaką jest dla nas UE. I jeszcze jedno pamiętajcie, że czas nagli nie zawsze będziemy tym najbiedeniejszym krajem, w który zachód będzie ładować forse wejdą jeszcze konkurenci do unijnej kasy tacy jak Rumunia i Bułgaria :-)
- 0 0
-
2006-07-11 07:51
gratulacje
Gratuluje posuniecia wbrew logice. Remont sie nalezy, to fakt. ALE DLACZEGO W SRODKU LATA KIEDY W GDANSKU ZACZYNA SIE JARMARK I ZJEZDZAJA TYSIACE TURYSTOW, I CZEMU TO MA TRWAC TAK DLUGO?!?! TO TYLKO 1 KM. KIELBASKA WYBORCZA CZY CO?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.