• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa ul. Unruga. Koniec za rok

Patryk Szczerba
20 listopada 2023, godz. 07:00 
Opinie (207)
Najnowszy artykuł na ten temat Prace na Unruga skończą się dopiero za rok
Prace na ul. Unruga ruszą jeszcze w tym roku. Prace na ul. Unruga ruszą jeszcze w tym roku.

Rusza rozbudowa ul. UnrugaMapka na odcinku od estakady KwiatkowskiegoMapka do skrzyżowania z ul. BosmańskąMapka w Gdyni. Została podpisana umowa z firmą Strabag, która za wykonanie przebudowy zainkasuje blisko 31 mln zł. Prace potrwają rok.




Jeżdżąc po Trójmieście, odczuwasz utrudnienia z powodu remontów?

Po remoncie ulica będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a w rejonie skrzyżowań zostanie poszerzona do trzech pasów do skrętu w lewo lub prawo.

Skrajny prawy pas w każdym kierunku będzie buspasem.

- Realizacja zadania jest kompleksowa, obejmie zarówno przebudowę infrastruktury drogowej, w tym nowe pasy jezdni, chodniki i drogę dla rowerów; podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągu i gazociągu - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy

Koszt to blisko 31 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z programu Rządowy Fundusz Polski Ład.

Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?



  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.

Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów. Wątpliwości co do tego mają niektórzy mieszkańcy. Jeden z nich podzielił się nimi z naszą redakcją.

Uwagi do projektu



- Po pierwsze przystanek dla autobusówMapka jadących w stronę Pogórza został zaprojektowany na zjeździe z estakady - myślałem, że poszerzą zjazd i będzie tam przystanek, ale przystanek jest zaprojektowany na prawoskręcie, a do zjazdu w kierunku Oksywia będą dwa pasy środkowe - z tym że lewy z tych pasów będzie jednocześnie pasem do jazdy na wprost i do skrętu w lewo, a pas skrajny lewy do jazdy w lewo. W momencie kiedy z przystanku ruszy np. 146, to będzie musiał przeciąć całe skrzyżowanie - zauważa pan Piotr.
Pisze też o problematycznym wyjeździe z parkingu pod estakadą dla samochodów ciężarowych, który poprowadzono małymi uliczkami Traczy i FlisakówMapka oraz zasadności zmian na przejściu dla pieszych na remontowanym odcinku.

- Teraz jest naprzeciwko fotografa. Przesunięto je za skrzyżowanie z ul. FlisakówMapka i pozostanie bez sygnalizacji, która pomogłaby w bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów oraz upłynnieniu ruchu. Rozwiązaniem ma być wyniesione przejście i przejazd rowerowy - tłumaczy pan Piotr.
Problem, jego zdaniem, będzie też z lewoskrętem w CechowąMapka.

- Pozostaje tej samej długości, a już teraz często dochodzi do sytuacji, że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą, a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu. Po przebudowie te auta pojadą przez Cechową - opowiada.

Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych



Przesłaliśmy postulaty urzędnikom. Odpowiadają, że wszystkie wymienione przecz czytelnika elementy były przedmiotem analiz w trakcie procesu projektowego z udziałem Wydziału Inwestycji, projektantów, a także zainteresowanych jednostek, jak np. ZKM w Gdyni.

- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu. Projekt przebudowy ul. Unruga został przygotowany właśnie w oparciu o te cele, które są nadrzędne w przygotowywanych przez Wydział Inwestycji projektach - odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.

Miejsca

Opinie (207) ponad 10 zablokowanych

  • Niestety obecna ekipa wraz z kolażami robi z Gdyni miasto niedorozwinięte. Działania są opóźnione w stosunku do zgód odnośnie budów dla deweloperów. Brak aktywnego sterowania pasami ruchu. Pomysły na coraz to inne przejazdy dla rowerów pochodzą chyba ze snów urzędników. Miasto Gdynia to nuestety zaścianek Trójmiasta.

    • 16 1

  • Zauważyliście, że jak tylko pojawi się artykuł o jakimś remoncie w Gdyni (Karwiny, Witomino czy Obłuże), to jest jeden chłopiec w rajstopach który wszystkim odpisuje i wytyka autoholizm i te sprawy? Nie popuszcza nawet jednego komentarza. Tylko on ma rację. Mocno współczuję i życzę udanych wycieczek rowerowych. Chłopiec w rajstopach nie rozumie, że nie wszyscy pracują w urzędach, ba nie wszyscy pracują nawet w Gdyni lub Trójmieście, a do pracy jakoś dojechać trzeba. No ale skąd on miałby o tym wiedzieć skoro całe dnie wypisuje tylko komentarze. Pozdrowienia dla wszystkich normalnych. Na wiosnę głosujemy na ludzi którzy przedstawią plan naprawczy dla tych inwestycji.

    • 15 3

  • Korki jak były tak będą!!

    Jestem ciekawa jak zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Babich Dołów ?

    • 10 2

  • Buspasy

    To psu na budę potrzebne. Żeby upłynnić ruch to trzeba dwóch normalnych pasów ruchu w obie strony. Może władze Gdyni z Witomina przeniosą się do naszej części Gdyni.

    • 13 3

  • To kiedy ten Armageddon ma się zacząć, dokładnie?

    • 9 0

  • Opinia wyróżniona

    Kiedy wreszcie powstanie PKM do północnej Gdyni ? (14)

    I nie piszcie o różnicy +/- 10 minut, która niby rzutuje na opłacalność połączenia. PKM ma służyć przede wszystkim do połączeń Gdańsk - Gdynia Obłuże/Oksywie przez Chylonia. Przesiadanie się I oczekiwanie na autobus na dworcu w Gdyni Głównej zajmuje więcej czasu.

    • 80 3

    • Dojazd z Gdansk Zaspa do Obluze Centrum (5)

      transportem łączonym tj. SKM + autobus/trolejbus (32), to 1,5 h +/- 15 minut. Odjazd z Gdańsk Zaspa po 17.15. Absurd.
      Wybrałem pracę z domu, bo szczęśliwie mogę. Mając małe dziecko wychodziłem z domu o 7.15, żeby zdążyć na 9 do biura, wracałem między 18.30 a 19.00 w zależności od korków na Wiśniewskiego w Gdyni. W tygodniu Syna widziałem jak spał.
      I nie piszcie mi, że co było kiedyś, że nie każdy ma taką możliwość. Nie o to chodzi.
      Chodzi o ułatwienie ludziom życia. Moje zycie to moja rodzina, a nie praca i dojazd do czy z niej.

      • 16 1

      • Komuś bardzo zależy, aby ta inwestycja nie powstała (1)

        Tory do Oksywia już zostały częściowo zmodernizowane, sieć trakcyjna w ramach poprawy dostępu do portu częściowo zbudowana. Zatem, jak długo jeszcze przyjdzie na tą linię czekać ? Za chwilę Gdańsk wyprzedzi Gdynię i zacznie budować PKM do dzielnic południowych.

        • 6 2

        • Południowe dzielnice Gdańska są łatwiejsze niż tereny północnej Gdyni koło portu i wojska z docelowym lotniskiem.

          • 2 3

      • (2)

        Zmień pracę, a żona do roboty zamiast w dzień do Riviery.

        • 2 4

        • What?

          Co poeta miał na myśli? Do czego to komentarz?

          • 0 1

        • No to idź w końcu do tej roboty

          Pasożycie

          • 0 0

    • Stary temat od 40 lat to słyszę i nic.

      NIgdy, nie ma szans.

      • 0 1

    • PKM na Północ przez Chylonię jest bez sensu (3)

      Dlaczego? Z dwóch powodów. Po pierwsze, przez Chylonię to podróż turystyczna. SKM z Gdyni Gł do samej Chyloni jedzie 10 minut. Droga z Chyloni na Obłuże zajmie z kolejnych 10 po obecnej trasie. I wylądujesz na Obłużu Centrum. I co dalej? To po drugie. Jeżeli nie mieszkasz na dolnym tarasie musisz się przesiąść. Oczywiście, mogą być parkingi, choć na to miejsca nie ma. Pozostaje więc przesiąść się na autobus, który z tej samej Gdyni Gł jedzie dwukrotnie szybciej, oczywiście teoretycznie, a do tego nie trzeba się przesiąść. Naprawdę radzę myśleć i włączyć wyobraźnię

      • 1 7

      • Nie czytasz ze zrozumieniem i jesteś w ogromnym błędzie (2)

        Jadąc z Obłuża czy Oksywia linia ta ma być dedykowana przede wszystkim pasażerom podróżującym w kierunku Chyloni (w tym Wejherowa), a także w kierunkach: Gdyni Redłowa, Sopotu, Gdańska, ale także Portu lotniczego czy Kaszub. I choć centrum Gdyni nie jest brane pod uwagę jako cel nadrzędny, to wieczne korki i problemy z nimi związane mogą również przyczynić się do większego zainteresowania i tym kierunkiem.

        • 4 3

        • Doskonale rozumiem co piszę (1)

          Patrzę na to realnie. Przykładowa jazda do Gdańska dla mieszkańca np. ul. Płk. Dąbka. Musi z górnego tarasu zjechać na dolny, na przystanek PKM. Czekać na pociąg, który będzie jeździć rzadziej niż z Gdyni Gł. Nawet jak wsiądzie to, będzie jechać dłużej niż zjeżdżając np tym samym 194 pod dworzec, gdzie będzie miał dużo więcej połączeń. O kierunku Wejherowo nawet nie wspomnę, bo ewentualne połączenie bezpośrednie z Wejherowem jest niemożliwe, chociażby technicznie. Więc zanim mi zarzucisz brak zrozumienia to pomyśl logicznie. wg mnie temat jest w sferze marzeń. Natomiast gdy powstanie, to może się okazać nieopłacalnym. Jedynie rozwój Kosakowa i puszcznie tam linii kolejowej może mieć jakikolwiek ekonomiczny sens.

          • 1 3

          • Dojeżdżam od 5 lat na akademię na Oksywiu

            I zawsze, ale to zawsze największym problemem jest przesiadka na zatłoczonym dworcu głównym lub w Chyloni na 198. To nie jest normalne, że trzeba czekać 15/20 minut na dojazd na dolne Oksywie i jeszcze przy okazji wystać swoje w korku po drodze. Jadę z Chełmu, czyli z drugiego końca Trójmiasta, i nigdy nie było bezpośredniego połączenia jednego krańca aglomeracji z drugim. Czas w końcu to zrobić, czas wreszcie zacząć podchodzić do transportu w cywilizowany sposób.

            • 3 0

    • (1)

      Nawet za 10 lat nie powstanie. Ty jesteś tu od wczoraj?

      • 3 1

      • W przeciwieństwie do ciebie nie

        • 0 0

    • Juz jest tory sa od dawna

      Tylko uruchomić zrobić peron nawet z drewna na Oksywiu i Obłuźu

      • 0 0

  • Zmiana przyzwyczajeń (4)

    Kierowcy narzekają, rowerzyści narzekają, piesi.... również.... A czy ktoś w ogóle zauważył zmiany w naszym przemieszczeniu się? Mieszkam w dzielnicy. Do centrum staram się jeździć komunikacją miejską. Oczywiście wówczas gdy mogę sobie na to pozwolić. I korona z głowy nie spada. A jak sobie przypomnę sytuację sprzed kilku lat, gdzie wszystko było w centrum zawalone autami, co nie przekładało się na istnienie czy bankrutowanie restauracji, kawiarń, kin, teatrów, a jak jest obecnie, to widzę, że jednak jakieś osoby poszły po rozum do głowy i jak nie muszą, nie wożą się od drzwi do drzwi. Wiem, że tak byłoby idealnie, ale centrum z gumy naprawdę nie jest. I nawet tworząc piętrowe, darmowe parkingi ten tłum aut by musiał nań dotrzeć i potem wyjechać, a to korków by nie zniwelowało, wręcz przeciwnie

    • 6 9

    • (3)

      Po prostu trzeba to zaprojektować tak, żeby nikt nie narzekał. Dopuściłeś takie proste rozwiązanie?

      • 5 3

      • (1)

        zburzyć pół miasta, poszerzyć ulice i parkingi za darmo. To jest projekt na miarę naszych potrzeb

        • 1 4

        • W twoim kaczym móżdżku może tak to wygląda, że ktoś oczekuje burzenia miasta. Wystarczy trochę dobrej woli i ogarnięty projektant.

          • 3 1

      • To jest niemożliwe

        • 1 0

  • Będzie gorzej i dłużej, za to drogo i po terminie. I co mi zrobicie? Całuję - Wasz drogi Łucyk :*

    • 10 2

  • Zbliżają się wybory (1)

    To i władze zaczęły się promować, że coś robią. Super. Kolejne inwestycje w Gdyni będą za 3,5 roku.

    • 4 1

    • Jak mają być takie

      To może i dobrze że ich na razie nie będzie.

      • 0 0

  • Gdynia

    Jest bankrutem. Jeśli centralnie nie napłynie szeroki strumień pieniędzy to możecie pomarzyć o sensownych inwestycjach. Oczywiście po drodze jeszcze wielu pośredników musi zarobić swoje. Powołane muszą zostać nowe funkcje, sporządzone ekspertyzy, wizualizacje, pozwolenia, przetargi. Na koniec doprawimy wszystko zaradnością naszych lokalnych urzędników i wyjdzie nam... sami wiecie.

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane