- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (395 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (235 opinii)
- 3 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (50 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (137 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (42 opinie)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Rusza przebudowa ul. Unruga. Koniec za rok
Rusza rozbudowa ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską w Gdyni. Została podpisana umowa z firmą Strabag, która za wykonanie przebudowy zainkasuje blisko 31 mln zł. Prace potrwają rok.
- Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Skrzyżowanie będzie czterowlotowe
- Uwagi do projektu
- Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych
Skrajny prawy pas w każdym kierunku będzie buspasem.
- Realizacja zadania jest kompleksowa, obejmie zarówno przebudowę infrastruktury drogowej, w tym nowe pasy jezdni, chodniki i drogę dla rowerów; podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągu i gazociągu - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt to blisko 31 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z programu Rządowy Fundusz Polski Ład.
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Skrzyżowanie Unruga z Cechową będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z Robotniczą także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z Bosmańską będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.
Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów. Wątpliwości co do tego mają niektórzy mieszkańcy. Jeden z nich podzielił się nimi z naszą redakcją.
Uwagi do projektu
- Po pierwsze przystanek dla autobusów jadących w stronę Pogórza został zaprojektowany na zjeździe z estakady - myślałem, że poszerzą zjazd i będzie tam przystanek, ale przystanek jest zaprojektowany na prawoskręcie, a do zjazdu w kierunku Oksywia będą dwa pasy środkowe - z tym że lewy z tych pasów będzie jednocześnie pasem do jazdy na wprost i do skrętu w lewo, a pas skrajny lewy do jazdy w lewo. W momencie kiedy z przystanku ruszy np. 146, to będzie musiał przeciąć całe skrzyżowanie - zauważa pan Piotr.
Pisze też o problematycznym wyjeździe z parkingu pod estakadą dla samochodów ciężarowych, który poprowadzono małymi uliczkami Traczy i Flisaków oraz zasadności zmian na przejściu dla pieszych na remontowanym odcinku.
- Teraz jest naprzeciwko fotografa. Przesunięto je za skrzyżowanie z ul. Flisaków i pozostanie bez sygnalizacji, która pomogłaby w bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów oraz upłynnieniu ruchu. Rozwiązaniem ma być wyniesione przejście i przejazd rowerowy - tłumaczy pan Piotr.
Problem, jego zdaniem, będzie też z lewoskrętem w Cechową.
- Pozostaje tej samej długości, a już teraz często dochodzi do sytuacji, że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą, a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu. Po przebudowie te auta pojadą przez Cechową - opowiada.
Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych
Przesłaliśmy postulaty urzędnikom. Odpowiadają, że wszystkie wymienione przecz czytelnika elementy były przedmiotem analiz w trakcie procesu projektowego z udziałem Wydziału Inwestycji, projektantów, a także zainteresowanych jednostek, jak np. ZKM w Gdyni.
- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu. Projekt przebudowy ul. Unruga został przygotowany właśnie w oparciu o te cele, które są nadrzędne w przygotowywanych przez Wydział Inwestycji projektach - odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Miejsca
Opinie (207) ponad 10 zablokowanych
-
2023-12-04 16:39
Przebudowa ulicy Unruga w Gdyni
Totalna głupota wyłączać najbardziej ruchliwą ulicę w Gdyni no ale władze Gdyni zawsze działały bezmyślnie. Korki przez rok, ciekawe czy Szczurek będzie dopłacał do paliwa.
- 0 0
-
2023-12-05 16:15
Przebudowa Unruga
Głupota do kwadratu. Olbrzymie korki, brak rozwiązań a policja stoi nic nie robi, pilnuje śmietnika. Z Oksywie zjeżdżają blokując wyjazd na światłach a policja co robi?, nic, sobie stoi. Planując taką przebudowę mądry pomyślałby dwa razy. Z Oksywie do Kauflandu przejazd 40 minut. Porażka. CPN zacierać będą ręce. Co jak co ale nasze władze zgubiły rozum.
- 0 0
-
2023-12-09 21:50
mmm
masakra i szczyt glopoty rzadzacych gdyni nie zna granic tylko tyle w tym temacie
- 0 0
-
2024-01-26 07:48
Obłużanin dezerter
Spitalam na Dąbrowę. Tam bynajmniej mogę oddychać. Obłuże kiedyś było wspaniałym przytułkiem obrzeży miasta. Dzisiaj to jedna wielka brudna stacja przesiadkowa dla Kosakowa i okolic. Tu się nic nie zmieni. Kolejna Gdyńska dzielnica umiera.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.