- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (255 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (157 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Rusza przebudowa ul. Unruga. Koniec za rok
Rusza rozbudowa ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego
do skrzyżowania z ul. Bosmańską
w Gdyni. Została podpisana umowa z firmą Strabag, która za wykonanie przebudowy zainkasuje blisko 31 mln zł. Prace potrwają rok.
- Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Skrzyżowanie będzie czterowlotowe
- Uwagi do projektu
- Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych
Skrajny prawy pas w każdym kierunku będzie buspasem.
- Realizacja zadania jest kompleksowa, obejmie zarówno przebudowę infrastruktury drogowej, w tym nowe pasy jezdni, chodniki i drogę dla rowerów; podziemnej, m.in. kanalizacji deszczowej, wodociągu i gazociągu - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koszt to blisko 31 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z programu Rządowy Fundusz Polski Ład.
Przebudowa ul. Unruga: co się zmieni?
- Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
- Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - Cechowa
, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
- Na odcinku od ul. Cechowej do ul. Bosmańskiej
, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
- Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
- Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i Unruga
, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
- Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.
Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i Flisaków
W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.
Skrzyżowanie Unruga z Cechową
będzie czterowlotowe
Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.
- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z Robotniczą
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z Bosmańską
Zdaniem władz miasta przebudowa pozwoli na sprawniejszą komunikację dla Oksywia i Babich Dołów. Wątpliwości co do tego mają niektórzy mieszkańcy. Jeden z nich podzielił się nimi z naszą redakcją.
Uwagi do projektu
- Po pierwsze przystanek dla autobusów
Pisze też o problematycznym wyjeździe z parkingu pod estakadą dla samochodów ciężarowych, który poprowadzono małymi uliczkami Traczy i Flisaków
- Teraz jest naprzeciwko fotografa. Przesunięto je za skrzyżowanie z ul. Flisaków
Problem, jego zdaniem, będzie też z lewoskrętem w Cechową
- Pozostaje tej samej długości, a już teraz często dochodzi do sytuacji, że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia. Nikt nie zwrócił uwagi na to, że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą, a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu. Po przebudowie te auta pojadą przez Cechową - opowiada.
Urzędnicy: były analizy, celem poprawa bezpieczeństwa pieszych
Przesłaliśmy postulaty urzędnikom. Odpowiadają, że wszystkie wymienione przecz czytelnika elementy były przedmiotem analiz w trakcie procesu projektowego z udziałem Wydziału Inwestycji, projektantów, a także zainteresowanych jednostek, jak np. ZKM w Gdyni.
- Nadrzędnym celem realizacji projektu, poza bezsprzeczną poprawą stanu infrastruktury drogowej, jest nadanie priorytetu dla transportu zbiorowego oraz bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu. Projekt przebudowy ul. Unruga został przygotowany właśnie w oparciu o te cele, które są nadrzędne w przygotowywanych przez Wydział Inwestycji projektach - odpowiada Arkadiusz Trzeciak, naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Gdyni.
Miejsca
Opinie (207) ponad 10 zablokowanych
-
2023-11-20 16:51
A zachwile nawalą buspass
Zrobią 4 pasy potem namalują buspasy i będzie to samo.
- 3 0
-
2023-11-20 16:58
Próbowałem przekonać się do zbiorkomu (2)
1, 5 miesiąca jeździłem autobusami i chciałbym zapomnieć o tym. Korzystając z auta śpię pół godziny dłużej i jestem pół godziny szybciej w pracy. Wracając oszczędzam ponad godzinę. Jakaś magia.
Po drodze, zabieram znajomych z pracy, robię zakupy, odbieram dzieciaka z przedszkola i mogę ogarnąć jeszcze inne tematy.
Rowerek zostawię sobie do rekreacji.- 8 4
-
2023-11-20 19:35
Rajtuzy i tak tego nie skumają
- 4 1
-
2023-11-20 20:26
z przykrością stwierdzam, że mam dokładnie takie same doświadczenie. Nawet bilet miesięczny dwa razy kupiłam.
Niestety nie mam czasu na marnowanie czasu. Wróciłam do samochodu. Szkoda.
- 3 0
-
2023-11-20 17:28
Ciekawy sposób myślenia urzędników
Wg spisu GUS w Gdyni jest około 13% osób niepełnosprawnych, ale zapewne część z nich nie ma potrzeby używania samochodu więc można przyjąć, że jest to jakieś 10% mieszkańców. Skoro tak to dlaczego panie Łucyk planujecie na ul. Unruga zbudowanie "łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami", a np. w centrum na ul. Żeromskiego koło YMCA zastawiliście 2 takie miejsca słupkami? Trzy nowe miejsca dla inwalidów z 13 -tu miejsc łącznie to nie jest 10% tylko 23%.
- 5 1
-
2023-11-20 17:41
ROK czasu na taki odcinek.... kto na to pozwala ? Znow bedzie po 10 typa biegalo po calosci budowy ? Te firmy wygrywaja po kilka przetargow na raz a potem wysylaja wszedzie po paru typa zeby wygladalo ze sie robi, zamiast wszystkie sily na budowe i w pare msc to zrobic. Dramat do szescianu.
- 6 1
-
2023-11-20 18:02
łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościam
ło matko co za rozrzutność.
- 4 1
-
2023-11-20 18:20
Cały mój artykuł. (1)
Przebudowa ul. Unruga,
No wreszcie wykonawca wybrany, kasa rzekomo jest, wszystko gra więc Panowie z Strabagu łopaty w dłoń i naprzód...
Ale,ale...
Po przeczytaniu artykułów na Trójmieście złapałem się za głowę - kto to planował, zasiadłem do laptopa w celu potwierdzenia moich przypuszczeń, i o zgrozo po wykopaniu planów budowy nowego odcinka Unruga moje obawy potwierdziły się.
- Po pierwsze przystanek dla autobusów jadących w stronę Pogórza został zaprojektowanu na zjeździe z estakady - ok. myślałem że poszerzą zjazd i tam zrobią przystanek, ale nie przecież jesteśmy w Gdyni, przystanek jest zaprojektowany na prawoskręcie, a do zjazdu w kierunku Oksywia będą dwa pasy środkowe z tym że lewy z tych pasów będzie jednocześnie pasem do jazdy na wprost i do skrętu w lewo, a pas skrajny lewy do jazdy w lewo. Niby ok ale w momencie kiedy z przystanku ruszy np. 146 to będzie musiał przeciąć całe skrzyżowanie, życzę powodzenia w godzinach szczytu, a przypominam że na tym skrzyżowaniu są dwa szczyty komunikacyjne poranny jak wojsko jedzie do pracy i popołudniowy jak ludzie wracają z pracy.
Dlaczego nie pozostawiono przystanków w starym układzie?
Nie przemawia do mnie argument oszczędności czasowych komunikacji bo zysku będzie niewiele.
Zapomniano jeszcze przy okazji o ludziach przesiadających się między tymi dwoma przystankami - ich strata czasowa dla naszych włodarzy się nie liczy. (Zdjęcie nr 1)
- Po drugie wyjazd z parkingu pod estakadą dla sam. ciężarowych poprowadzono małymi uliczkami Traczy i Flisaków, tych mieszkańców ekipa Szczurka i Łucyka ma gdzieś, a wystarczyło ten wjazd przesunąć kawałek w stronę Oksywia. ( zdjęciw nr 2 )- 9 1
-
2023-11-20 19:10
Przystanek Obłuże Centrum
Umieszczenie przystanku w zatoce to tragedia, ale z innego powodu niż piszesz. Bo odchodzi jeden pas do wyjazdu z Estakady. To, że 146 będzie musiał pokonać całe skrzyżowanie to pikuś. Wprowadzi się światła dla komunikacji tak jak na Wzgórzu Św. Maksymiliana, dające jej przejazd przez autami zjeżdżającym z Estakady oo sprawie.
Zgadzam się, że dużo gorzej będzie z przesiadką. Natomiast argument, że dzięki temu autobus nie będzie musiał nawracać koło Pekao jest jak najbardziej trafny, tyle, że to jedyna zaleta tej zmiany.- 1 0
-
2023-11-20 18:20
(2)
- Po trzecie przejście dla pieszych, które teraz jest na przeciwko fotografa przesunięto aż za skrzyżowanie z ul. Flisaków no to jeszcze ujdzie, ale o zgrozo pozostaje ono bez sygnalizacji.
Naprawdę ??? przy takiej inwestycji żal parę PLN na światła ???
A są dwa powody które przemawiają za światłami :
- bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
- Upłynnienie ruchu - na tym przejściu w ciągu dnia bardzo często jest tak - przechodzi pieszy, przejeżdżają dwa trzy auta i znowu pieszy znowu parę aut i znowu stop, a teraz po przebudowie ma tam być jeszcze przejazd rowerowy. Przy obecnych przepisach o płynności ruchu na tym odcinku można zapomnieć.
No ale nasze władze mają na to wszystko rozwiązanie - wyniesione przejście i przejazd rowerowy - naprawdę ???
Nasuwa się cytat z Polskiej komedii "nie da się Panie inżynierze" ( zdjęcie nr 3 )
- Po czwarte lewoskręt w Cechową pozostaje tej samej długości a już teraz często dochodzi do sytuacji że samochody stojące na tym pasie się nie mieszczą i blokują pas do jazdy na wprost w kierunku Oksywia, tylko że nikt nie zwrócił uwagi na to że zostanie zlikwidowany lewoskręt w Czeladniczą a tą uliczką wbrew pozorom jeździ dużo mieszkańców z Kaczego Dołu, a po przebudowie te auta pojadą przez Cechową. ( zdjęcie nr 4 i 44)
Czy Gdynię stać na inwestycje które później trzeba poprawiać tak jak przebudowę skrzyżowania Kwiatkowskiego z Płk Dąbka.
Moim zdaniem ta inwestycja nic nie zmieni w naszym rejonie a jedynie pogorszy.
Mam nadzieję że moje wypociny przeczyta ktoś władny i mający wpływ na zmiany w Gdyni które w założeniu mają polepszyć jakość życia mieszkańców naszego miasta.
Pozdrawiam.
Dymek1973- 12 1
-
2023-11-20 19:39
W tym mieście nikt od planowania i realizacji inwestycji nie myśli - czego przykładem są kolejne buble.
- 1 1
-
2023-11-21 18:38
To przejściowe powinno być zlikwidowane i zrobiona kładka lub podziemne, przy Estakadzie Kwiatkowskiego i Cechowej są przecież przejścia.
- 0 0
-
2023-11-20 19:46
Wąskie gardła
Kiedy wiadukt na Obłuże i Kosakowo ???!!!
- 3 0
-
2023-11-20 20:28
do jasnej cholery, nie można najpierw skończyć jednego
zanim zacznie się kolejny?? Codziennie jeżdżę z Witomina na Oksywie. Witomino stoi, Oksywie też stanie - z buta będzie szybciej...
- 4 1
-
2023-11-20 21:01
Robi się nowoczesna droga "szybkiego" ruchu. Buspasy, drogi rowerowe, drogi dla
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.