- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (125 opinii)
- 2 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (199 opinii)
- 3 Podpalacz i morderca w rękach policji (94 opinie)
- 4 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (123 opinie)
- 5 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (28 opinii)
- 6 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (92 opinie)
SKM- Samorządowa Kolej Miejska
Remonty większości przystanków, nowe kolejki SKM – takie zmiany czekają nas w najbliższych latach dzięki temu, że trójmiejskie samorządy przejmują kontrolę nad Szybką Koleją Miejską. Już w tym roku zainwestowały w spółkę kwotę ponad 15 mln. zł.
Kolejki i przystanki SKM – jakie są każdy widzi. Wszystko dlatego, że SKM, jest pod sterami Polskich Kolei Państwowych, które od dawna borykają się z problemami finansowymi i nie stać ich na duże inwestycje w SKM.
Choć i tak jest postęp, bo dzięki dotychczasowemu dofinansowaniu przez samorządy kilka przystanków zostało wyremontowanych, albo trwa na nich remont, tak jak na stacjach Sopot i Sopot Wyścigi. Zgodnie z planami Kolei w ciągu 2-3 lat ma powstać również przystanek SKM Gdańsk-Śródmieście.
Samorządy w 2010 roku mają osiągnąć ponad 50 proc. udział w kapitale zakładowym Szybkiej Kolei Miejskiej. Samorządowi właściciele SKM czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i gmina Gdańsk dokapitalizowali dotąd SKM łączną kwotą 13 mln złotych. Rady Miasta Gdyni i Sopotu przyjęły uchwały na mocy których kapitał spółki zostanie podwyższony o 1 mln oraz 1,75 mln złotych. Udziały te czekają jeszcze na rejestrację w KRS.
- Usamorządowienie SKM wynika z racjonalnych przesłanek, lokalny gospodarz terenu w tym wypadku Samorząd Województwa Pomorskiego, orientuje się najlepiej odnośnie potrzeb i problemów SKM. Znacznie łatwiej jest zarządzać spółką, której bieżącą działalność można obserwować każdego dnia - podkreśla Marcin Głuszek dyrektor marketingu i sprzedaży w SKM
Spółka liczy także na wejście z udziałami gminy Pruszcz Gdański, która już wstępnie zadeklarowała 1 mln zł.
- Liczymy na naszych nowych udziałowców, nie tylko w kwestiach finansowych. Wciąż mówi się dużo o promocji Trójmiasta jako całości. Chętnie udostępnimy powierzchnię swoich pociągów na wspólne akcje promujące nasz region. Inwestujące w SKM gminy oprócz przekazywania funduszy na infrastrukturę, zachęcamy do ponoszenia nakładów na tabor kolejowy, który również może stać się dobrą wizytówką miast a pasażerom znacznie ułatwi codzienne podróże - przekonuje Marcin Głuszek.
Opinie (203)
-
2009-09-12 09:50
SKM ferajna Adamowicza Lisickiego PUjszo
to jeden wielki przekręt...
- 10 8
-
2009-09-12 09:53
gdybyscie kupowali bilety barany (3)
to byscie neutralnie podchodzili do renomy.
- 25 3
-
2009-09-12 14:32
bzdura (2)
kupujac bilet u kierowcy renoma urzadila sobie zasadzke chcac wypisac mi koniecznie mandat urzadila blokade pod kasownikiem. Oczywiscie szarpaniny bylo jak to z renoma od groma. A gdy przyjechala policja mandatu nie podpisalem. Ale gdybym dal sie patalachom to teraz mialbym mandat. Bo taka mafia jest w naszym urzedzie.
- 0 1
-
2009-09-12 18:27
Gdzie ty ten bilet kupowales? (1)
- 1 0
-
2009-09-12 19:23
u kierowcy baranku bozy
a o tym chamstwie jakie widzialem bede pamietal mowil kazdemu by wiedzial co to za firma. Wyroki w sadzie tez swiadcza ze miasto ma umowy z kryminalistami..
- 1 1
-
2009-09-12 09:56
SKM - Syf Kiła Mogiła
- 10 10
-
2009-09-12 09:58
^^ (3)
Bez skm trójmiasto by leżało to fakt - były by wieczne korki i tego typu rzeczy. Ale w takich warunkach nie powinno się wozić nawet bydła! Np. Wracałam Gdańska do Gdyni w godzinach szczytu-ok 16 ... czułam się jak sardynka w puszce na dodatek brudno, śmierdziało, głośno... Masakra... Niech najpierw będą remonty samych skm i tych peronów bo tak naprawdę to może 3 z wielu wyglądają "znośnie"
- 12 2
-
2009-09-12 11:00
głośno? (2)
A co ma być ustawowy zakaz powyżej iluś decybeli?
- 2 1
-
2009-09-12 11:14
oczywiście, że powinien być (1)
w SKM najbardziej dobijał mnie hałas, smród i ścisk.
- 2 0
-
2009-09-12 15:00
Scisk to fakt ale to, ze ludzie sa niekulturalni, dra ryja w kolejce i sie nie myja to juz nie wina SKM.
- 1 0
-
2009-09-12 10:03
Czy w końcu EZT EN57..
..znikną z naszego kraju? Ileż można jeździć "kiblem"? Odmalowany czy nie, zawsze będzie to to samo. Nawet z nową ścianą czołową. Ciężkim, energochłonnym i zupełnie nie przystosowanym do ruchu aglomeracyjnego EN57 mówimy nie.
- 28 2
-
2009-09-12 10:12
a po co (1)
CZYTAM KOMENATRZE I NIE WEM JAKI JAKI JEST CEL DAWANIA NOWYCH SKŁADÓW SKORO PO PARU MIESIĄCACH I TAK KOMUŚ NUDZIĆ SIE BEDZIE I ZNISZCZONE TO BEDZIE.LUDZIE POWINNI SIE NAUCZYĆ SZANOWAĆ COŚ CO JEST DLA NICH ZROBIONE.PATRZAC NA TE POMALOWANE I PORYSOWANE KLUCZAMI SZYBY TO POWINNI NIE DAWAĆ NIC NOWEGO.
- 21 5
-
2009-09-12 11:58
nie krzycz
- 2 1
-
2009-09-12 10:28
powinny byc bramki wejsciowe z kasownikami przy wejsciu na kazdy przystanek (4)
inaczej te dworce beda wygladaly koszmarnie i zawsze beda demolowane
- 25 2
-
2009-09-12 11:42
prawda
ale to niewykonalne, bo tłuszcza będzie wchodzić od strony torowiska...i to nie tylko dresy, ale rownież uczniowie, starsze panie, 'biznesmeni' za dychę i wszyscy inni. no, chyba, że spółka wynajmie dwóch ludzina każdy przystanek, którzy będa pilnować obu stron peronu ogrodzonego wysokim płotem...w sumie taniej by wyszło:D ...jest też fajniejszy sposób- ogrodzić torowiska ekranami dźwiękowymi na całej długości-od razu w okolicach torowisk zrobi się przyjemniej:D
- 1 0
-
2009-09-12 21:46
tylko jest taki "myk" (2)
że czasem na peron się wychodzi po kogoś
- 1 0
-
2009-09-14 11:59
to staniesz przed bramką (1)
mały kłopocik
- 1 0
-
2009-09-14 12:03
idąc po babcię poruszającą się o lasce?
taaaaa..to dobry pomysł :/
- 0 0
-
2009-09-12 10:29
Nowoczesne składy to konieczność-znikną dziury pomiędzy krawędziami nowych znormalizowanych peronów a pokładami pociągów (3)
Ile można modernizować/pudrować trupy? Czy dyrekcja SKM, urzędasy jeźdżą fiatami 125 po modernizacji i poświęceniu?
Udziały miast trochę zniweczą założenia konkurencyjności na tym szlaku. Może warto oddzielić infrę (samorządy) od operatora? Kontrakty na 8-10 lat dla przewoźników (leasing składów wypali).
A tak - te same mordy wszędzie, nowe stanowiska, stołeczki za publiczne pieniądze jazdy personalne i wątpliwości własnościowe, ambicje oszołomów, zacznie się polska cepeliada. Pokropki, otwarcia przed kampanią wyborczą i nieśmiertelne EN57/EN72 po "gruntownej modernizacji..."- 18 1
-
2009-09-12 10:50
dupaaaaaaaaaa
- 0 4
-
2009-09-12 11:32
(1)
Nie znikną - perony na całej lini były pasowane pod berlinski esbahn, gdzie mozna wjechać wozkiem etc, bo perony sa na równo z podłogą składu. U nas jako esbahn jeżdżą zwykłe pociągi osobowe!
- 1 0
-
2009-09-13 22:20
Dni techniki kolejowej 2009 - podjechal nowy sklad w Gdyni Gł. ED74 chyba... - idelanie "mała arka" - wózkiem można wjechać,
równo, przystepnie
- 1 0
-
2009-09-12 10:32
takie jest 3-stadt (1)
****SKM==syf,,kiła,,mogiła !!
- 3 8
-
2009-09-12 14:34
a ty co, z niemiec? ojciec tusk ? matka sztajn?
- 1 0
-
2009-09-12 10:36
No ja tam nie wiem :) (1)
Tu są potrzebne duże pieniądze... Wprawdzie samorządy w Polsce mają sporo, ale czy aż tyle? I ciekawe czy uda się kupić takie wagony, które będą przylegać do krawędzi peronów. Kto jeszcze pamięta stary tabor 800 V - poniemiecki? Wchodziło się jak po stole :)
- 10 0
-
2009-09-14 12:02
ale to właśnie była prawdziwa myśl techniczna
a u nas to samorodni majsterkowicze z garaży projektowali pociągi, auta itp a teraz je modernizują. Wiejski tuning - trochę spojlera, jakieś łuki i mamy 'nowe'. Aż uszy bolą od patrzenia...
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.