- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (125 opinii)
- 2 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (201 opinii)
- 3 Podpalacz i morderca w rękach policji (94 opinie)
- 4 Archeolożka i kelnerka w wojsku WOT (28 opinii)
- 5 We wtorek spotkanie na szczycie ws. pyłu (124 opinie)
- 6 Wystawa stała w MIIWŚ czeka na zmiany (93 opinie)
SKM- Samorządowa Kolej Miejska
Remonty większości przystanków, nowe kolejki SKM – takie zmiany czekają nas w najbliższych latach dzięki temu, że trójmiejskie samorządy przejmują kontrolę nad Szybką Koleją Miejską. Już w tym roku zainwestowały w spółkę kwotę ponad 15 mln. zł.
Kolejki i przystanki SKM – jakie są każdy widzi. Wszystko dlatego, że SKM, jest pod sterami Polskich Kolei Państwowych, które od dawna borykają się z problemami finansowymi i nie stać ich na duże inwestycje w SKM.
Choć i tak jest postęp, bo dzięki dotychczasowemu dofinansowaniu przez samorządy kilka przystanków zostało wyremontowanych, albo trwa na nich remont, tak jak na stacjach Sopot i Sopot Wyścigi. Zgodnie z planami Kolei w ciągu 2-3 lat ma powstać również przystanek SKM Gdańsk-Śródmieście.
Samorządy w 2010 roku mają osiągnąć ponad 50 proc. udział w kapitale zakładowym Szybkiej Kolei Miejskiej. Samorządowi właściciele SKM czyli Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego i gmina Gdańsk dokapitalizowali dotąd SKM łączną kwotą 13 mln złotych. Rady Miasta Gdyni i Sopotu przyjęły uchwały na mocy których kapitał spółki zostanie podwyższony o 1 mln oraz 1,75 mln złotych. Udziały te czekają jeszcze na rejestrację w KRS.
- Usamorządowienie SKM wynika z racjonalnych przesłanek, lokalny gospodarz terenu w tym wypadku Samorząd Województwa Pomorskiego, orientuje się najlepiej odnośnie potrzeb i problemów SKM. Znacznie łatwiej jest zarządzać spółką, której bieżącą działalność można obserwować każdego dnia - podkreśla Marcin Głuszek dyrektor marketingu i sprzedaży w SKM
Spółka liczy także na wejście z udziałami gminy Pruszcz Gdański, która już wstępnie zadeklarowała 1 mln zł.
- Liczymy na naszych nowych udziałowców, nie tylko w kwestiach finansowych. Wciąż mówi się dużo o promocji Trójmiasta jako całości. Chętnie udostępnimy powierzchnię swoich pociągów na wspólne akcje promujące nasz region. Inwestujące w SKM gminy oprócz przekazywania funduszy na infrastrukturę, zachęcamy do ponoszenia nakładów na tabor kolejowy, który również może stać się dobrą wizytówką miast a pasażerom znacznie ułatwi codzienne podróże - przekonuje Marcin Głuszek.
Opinie (203)
-
2009-09-12 13:18
skm jak ubeckie media
im wieksza miernota tym ma zatrudnienie najlepiej ze wsi lub malego miasteczka
- 2 2
-
2009-09-12 13:56
Co to jest 15mln zł? (2)
Skoro remont rampy peronu Wyścigi ma kosztować 7,7mln zł. To daje dwa remonty na rok. Pomijając fakt, że takie ceny są z kosmosu, to wystarczy podać listę najpilniejszych remontów, a kwota robi się ogromna:
1. Gdynia Orłowo
2. Gdańsk Wrzeszcz
3. Gdynia Grabówek
4. Leszczynki
5. Chylonia
6. Rumia
Do tego co najmniej 5 nowych składów zastępujących bydlęce EN57
No i za kilka lat rozsypią się do reszty podkłady pod torami SKM, tak że składy będą jeździć 30km/h, więc remont torów jest niezbędny.
Tylko te inwestycje pochłoną ok. 100mln zł. Taka jest cena zaniechań kolejarzy IIIRP- 10 0
-
2009-09-13 03:34
trochę niedoszacowane wyliczenia
jeden skład EZT, pięcioczłonowy, to około 20-25 milionów złotych. Torowiska są bardzo drogie, 40 kilometrów może kosztować nawet pół miliarda złotych (w oparciu o stare szacunki Ministerstwa Infrastruktury). Składy EN57 może nie są bydlęce, ale... Mają silniki prądu stałego z rozruchem oporowym. Można je zmodernizować. Składy z silnikami asynchromicznymi zostały zamówione - posiadają dwa razy większe przyspieszenie ale i dwa razy więcej żrą z trakcji (jeden skłąd - jeden megawat). W każdym składzie powinny znaleźć się automaty biletowe - te na stacjach potrafią się zaciąć. Że parę osób przycwaniaczy i pojedzie bez biletu? sam kilka razy jechałem bez, bo przez nieczynne automaty kolejka ciągnęła się przez cały skład.
- 1 0
-
2009-09-14 12:10
oj Wrzeszcz by się przydało jak najszybciej odpicować
takie tabuny ludzi się tamtędy przewijają, jedne z największych w 3M, a tu syfek...
- 0 0
-
2009-09-12 14:03
Leszczynki (2)
Peron w Gdyni Leszczynkach jest tak niski,że widziałam kiedyś jak starszy człowiek wchodził do kolejki na kolanach!Remont jest niezbędny i tu chodzi nie tylko
o estetykę,ale o bezpieczeństwo.- 5 0
-
2009-09-12 14:52
(1)
najatwiej sie przygladac zamiast pomoc staruszkowi.
- 1 0
-
2009-09-12 17:07
może robił komuś laskę..
- 3 2
-
2009-09-12 14:43
Czekam na czasy gdy na peronie SKM będzie pachniało kawą a nie moczem (1)
i nie będę musiał oglądać plakatów w stylu " prezydent Szczurek zaprasza..."
Często okazuje się , że usamorządowienie oznacza bezpłatny marketing polityczny dla królika i jego przyjaciół .
O prasie samorządowej finansowanej z kieszeni podatnika typu "Ratusz" czy "Nasz Sopot" nie wspomnę , gdyż jestem przed obiadem i mógłbym zabrudzić obrus.- 4 0
-
2009-09-12 17:06
i jak, to może rzygniesz na kolację?
- 2 0
-
2009-09-12 16:23
trojmiasto - to ta wioska nad morzem? (3)
co kogo obchodzi co tu sie dzieje, rzadzi tu banda kacykow wszyscy mysla ze sa tu w nadmorskiej zstolicy a poza polaczkami tu nikt nie zglada. typowa polska zenada w tej kaszubskiej wiosce
- 4 7
-
2009-09-12 16:39
zawiało Warszawiakiem
j.w.
- 2 1
-
2009-09-12 22:07
Banda kacyków i dewot... ale miejsce ciekawe i niepowtarzalne, najlepsze w PL do mieszkania;) (1)
W Warszawie za żadną kasę nie kupię mieszkania starego czy nowego, gdzie przy porannej kawie widzę wschód słońca nad morzem, powracający ze Skandynawii prom i poczuję poranną bryzę od zatoki...
Po robocie mogę iść na piwo nad jakieś molo (Gda/Sop/Gdy), na plażę, na rybkę i browara. Nie otaczają mnie masakryczne kontrasty architektoniczne: gary z kartoflami na oknach przy szklanych wieżowcach, lux osiedla z ruderami vis a vis, brak zieleni, smętny równinny krajobraz.
Wskakuję w SKM i jestem na Starym Mieście, wśród secesji Wrzeszcza, Sopocie, Orłowie, Gdyni. Nie muszę się bujać dziurawymi i zapchanymi drogami przez dziki kraik aby wykąpać się w morzu i zarzyć upragnionego urlopu. Mam to po pracy na wyciągnięcie, blisko do Skandynawii, lotnisko jest, promy i 60 km doRosji ;) Świeże wilgotne powietrze i wiatr! A na zachód oaza spokoju (Mazury macie dalej;) i ludzie mówiący dziwnym językiem ;)- 6 1
-
2009-09-12 22:11
dyżurny
Wszystko prawda, póki co, ale jak tak dalej pójdzie to Trjómiasto, stanie się jak Warszawka. Za dużo zmian w tym kierunku.
- 0 1
-
2009-09-12 16:26
trojmiasto to jeden wielki skansen burdeli cinkciarzy alfonsow i mataczy
ZAORAC TO ! ! !!
- 3 7
-
2009-09-12 17:05
może w końcu zaczną sie rozwijać no i wypier.. renomę.
- 2 1
-
2009-09-12 18:02
Reda (3)
Powinno odremontować Przystanek w Redzie jest bardzo niebespieczny ZIMĄ ponieważ jak podjeżdza SKM Jak ja przyjechalem z Gdyni Do Redy.Drzwi się otworzyly wychodze a tam był lud nagle znalałem się pod podpociągiem naszczęście maszynista zauwarsył mnie i nie ruszyl ludzie pomogli mnie wyciagnąć mialem zlamaną noge!!!!!!!
- 6 0
-
2009-09-12 18:37
Niestety SKM nie ma tu nic do gadania...
...Reda bezposrednio podlega Polskim Liniom Kolejowym.
- 1 1
-
2009-09-12 23:44
Stary proszę cię, zaufaj polskiej ortografii (1)
Jak wysiadałeś był lud? - to znaczy tłok, tak? czy ślisko
niebespieczny jest twój język polski
maszynista zauwarsył - od kiedy w SKM są Warsy?
podpociąg - to w sumie dobre określenie na ten syf EN57- 1 0
-
2009-09-13 07:56
co sie czepiasz
moze pijany był jak to pisał. zreszta ta polska ortografia i znaki diaktryczne - prosze cie. jestem z uproszczeniem polskiego jezyka. podpociag - dobre :D
- 0 0
-
2009-09-12 18:08
Juzek
Powinny Być nowe SKMKI a nie KIBLE!!!!!!!!.
- 4 0
-
2009-09-12 18:14
JUZEK
zAZJEBIŚCIE GDYNIA-KOSAKOWO SKM NA LOTNISKU CZEMU NIE POWINNO BYĆ hahaha.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.