• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM co 3 minuty i tramwaj wodny na Oksywie

Michał Sielski
21 lutego 2024, godz. 13:00 
Opinie (369)
Najnowszy artykuł na ten temat Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni

SKM jeżdżąca w szczycie co 3 minuty niczym metro, dodatkowe autobusy dowożące mieszkańców do węzłów i nowe przystanki PKM w Gdyni oraz tramwaj wodny między Oksywiem a Śródmieściem. Na to wszystko jeden bilet miesięczny - to pomysł Tadeusza Szemiota, kandydata PO i koalicji na prezydenta Gdyni na poprawę komunikacji w mieście. Skąd pieniądze na zmiany? - Z ustawy metropolitalnej, którą moje środowisko polityczne wprowadzi w życie - podkreśla Tadeusz Szemiot.



Czy SKM powinna jeździć co 3 minuty w szczycie?

Nikt nie ma wątpliwości, że problemem mieszkańców Gdyni jest brak szybkiej, punktualnej i niezawodnej komunikacji publicznej. To przekłada się na większy ruch samochodów, bo autem w wiele miejsc można dotrzeć prędzej, wygodniej, a czasem nawet taniej.

Samochodów przybywa, więc tworzą się korki, trzeba więcej wydawać na naprawę dróg, a czas podróży wszystkich - także wybierających komunikację publiczną - się wydłuża. I koło się zamyka.

Rozkład jazdy SKM



SKM co 3 minuty i więcej autobusów



Próby rozwiązania problemu są różne: jedni domagają się szerszych dróg, inni węższych. Jedni chcą buspasów, inni może nie są przeciwni, ale tylko wtedy, gdy nie są wydzielane na istniejących pasach, dostępnych dotąd dla wszystkich. Polityk PO ma swój pomysł.

- Rozwiązaniem może być wydajna, szybka i pewna komunikacja publiczna. Dlatego mamy pomysł na to, by SKM jeździła w szczycie co 3 minuty. Do stacji i węzłów przesiadkowych dojeżdżać będzie więcej autobusów - podkreśla Tadeusz Szemiot, kandydat KO i ruchów miejskich na prezydenta Gdyni.


Bilet miesięczny także na tramwaj wodny



Chce też, by jeden bilet miesięczny obejmował wszystkie publiczne środki transportu: ZKM, SKM, PKM, a nawet nowy pomysł, czyli tramwaj wodny, który miałby kursować pomiędzy Oksywiem a Śródmieściem. W przyszłości bilet miesięczny miałby też obejmować system roweru miejskiego Mevo.

Aby to wszystko się udało, konieczne będzie większe zaangażowanie kapitałowe choćby w spółkę SKM, która od lat ma być skomunalizowana, ale niewiele z tego wychodzi.

- To ważne, żeby samorządy stały się gospodarzem, właścicielem decydującym choćby o standardach usług, jakie są świadczone przez SKM. Gdynia nie może stać - jak dotąd - tyłem do kolei, bo nikt na tym nie korzysta. A już na pewno nie mieszkańcy miasta - dodaje Tadeusz Szemiot.
Skąd na to wszystko pieniądze? Samorządowiec ma odpowiedź: z ustawy metropolitalnej. Wedle jego wiedzy Platforma Obywatelska, z której się wywodzi, z pewnością przegłosuje ten czekający już od lat projekt. Da to Gdyni zastrzyk ok. 65 mln zł rocznie.

Więcej przystanków PKM. Miały już być



Dopełnieniem osi transportowej ma być budowa kolejnych przystanków PKM. I infrastruktury, która pozwoli na korzystanie z nich.

- Na pewno nie będziemy zajmować się takimi inwestycjami, jak "węzeł Karwiny", który z węzłem nie ma nic wspólnego oprócz nazwy. Będziemy musieli je jednak naprawić, by spełniały swoją rolę, a nie pozwalały jeździć sobie tylko w kółko bez większego celu - podkreśla Tadeusz Szemiot.

Opinie (369) ponad 10 zablokowanych

  • Takie pomysły może mieć każdy, a kto za to zapłaci? (1)

    Kolejny pomysł z serii wszyscy chcemy być piękni i bogaci. Oczywiście, że chcemy, ale samo ogłoszenie takich chęci niczego nie zmieni.
    Konkretnym pomysłem byłoby pokazanie jak to zrobić i z czego sfinansować, bo powoływanie się na mityczną ustawę metropolitalną, która jak za dotknięciem magicznej różdżki rozwiąże wszystkie nasze problemy - z całym szacunkiem - ale jest już tylko zdartą płytą, a nie żadnym nowym pomysłem.
    Przecież tym samym argumentem (brakiem ustawy metropolitalnej) tłumaczyli brak m.in. większej liczby połączeń na SKM i PKM oraz prawdziwego wspólnego biletu w całym Trójmieście dotychczasowe władze Gdyni i Gdańska oraz województwa.
    Więc czym oferta nowego kandydata różni się od identycznych zapowiedzi dotychczasowych włodarzy???
    Czekamy na konkrety, a nie te same niespełnione obietnice tylko z nowymi twarzami!

    • 25 2

    • kierowczyków obciążyć. Kasy mają pełno.

      • 0 2

  • Obietnice pięknie wyglądają, ale jakoś do tej pory nic chłop nie robił. Trzeba być upośledzonym, aby wierzyć w takie bajki.

    • 22 2

  • (1)

    przebijam - skm co minuta

    • 14 2

    • Przebijam - jedna długa SKM od Wejherowa do Pruszcza.

      Złożona ze starych składów z demobilu, zaparkowana wzdłuż torów.

      • 4 0

  • Festiwal obietnic trwa....

    • 18 0

  • Więcej przystanków PKM to dłuższa podróż. Tak jak jest musi zostać.

    • 10 4

  • A nie lepiej darmowe przejazdy PKM Gdynia dla posiadaczy zarejestrowanych pojazdów w tym mieście

    Wielu ludzi by zostawiło swoje samochody i jeździło komunikacją miejską oczywiście jak by była za darmo.

    • 7 6

  • Węzeł Karwiny musi być dokończony! (9)

    Tylko po przebudowie wiaduktów da się dobudować trzeci tor, żeby pociągi towarowe nie kolidowały z PKM. To też pozwoli na elektryfikację tej linii i realne zwiększenie częstotliwości kursów PKM.

    Władze Gdyni oczywiście postawiły na trolejbusy i autobusy tworząc buspasy, które nie rozwiązały problemu zablokowanego węzła.

    • 121 10

    • Dlaczego (1)

      Miasto ma płacić miliony za przebudowę wiaduktów, to jest zadanie własne PKP

      • 7 3

      • PKP pokrywa "swoja" czesc inwestycji

        Miasto ma dostosowac uklad drogowy do nowej infrastruktury. Taki jest podzial zadan.

        Dokladnie tak powstaje wiadukt na Puckiej, choc jest to wiadukt drogowy.

        • 1 0

    • Bardzo dobrze że postawiono na trolejbusy. (2)

      • 7 4

      • owszem, ale buspas musiałby być od Dąbrowy do centrum na całej długości a na to się nie zanosi (1)

        poza tym to PKM wcale nie ma wozić jakiś tłumów z Karwin do centrum Gdyni tylko raczej w drugą stronę, czyli tam gdzie autobusem w zasadzie pojechać się nie da

        • 5 1

        • Ale po co?

          Tak jak jest dziś to wystarczy. Jeżdzę regularnie i nie stoi się już nigdzie, w kierunku centrum.

          • 0 0

    • Szemiot dobry w obietnicach jak jego patron tusk

      co z benzyną po 5,19 i kwotą wolną od podatku 60 000 zł??

      • 10 8

    • Pkp chce trzeci tor (1)

      To niech sobie wiadukty przebuduje

      • 1 5

      • jak Gdynia chce tunel na Puckiej

        To niech se zbuduje...
        Wzorem Rumi i Wejherowa.

        Jak chce "droge czerwona", to niech se Gdynia zbuduje. Tak jak to zdefinowaj premier Tusk na odchodnem do Brukseli:
        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."

        • 5 0

    • Szemiot przez 5 lat napisał dwie interpelację

      Taki zainteresowany Gdynią

      • 5 0

  • teraz

    A ja bym chciał żeby ktoś się skupił na tym co jest tu i teraz do rozwiązania... Remonty które się ciągną i nie wiadomo kiedy skończą, gdzie naciski od władz i kandydatów? Dziurawe i nieprzejezdne drogi? I wiele innych problemów. Tyle lat Ci kandydaci działają a teraz mają szansę wypunktować wszystko to tylko piszą czego to oni nie obiecują... Wszystko to samo tylko inne twarze. Zero aktywnośći.

    • 17 1

  • Nie straszcie kolejnymi korkami.

    Najpierw dokończcie remonty zaczęte (Witomino, Oksywie), a dopiero potem planujcie następne. Wymiana wiaduktów na Karwinach? Toż to cała Gdynia znowu będzie stała w korkach.

    • 15 1

  • XD

    Taksówki dla wszystkich w cenie biletu zkm xD wygrałem? Czekam na wasze głosy.

    • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane