- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (88 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (26 opinii)
- 3 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (56 opinii)
- 4 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (130 opinii)
- 5 Ubywa mieszkańców i rozwodów (394 opinie)
- 6 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (356 opinii)
SKM na Euro 2012 - idzie nowe, ale nie wszędzie
Turyści i kibice, którzy przyjadą do Trójmiasta w 2012 roku, zobaczą wyremontowane przystanki i pojadą nowocześnie wyposażonymi SKM-kami. Ale mogą też trafić na stary tabor i perony bez wiat i wyświetlaczy, które nie będą dobrą wizytówką.
Nowoczesny skład z miękkimi fotelami, drzwiami otwieranymi przyciskiem i cicho pracującym silnikiem, a obok stara kolejka z plastikowymi siedziskami, niedomkniętymi drzwiami i głośno buczącą instalacją pod podłogą? Tak może wyglądać tabor SKM w czasie piłkarskich mistrzostw Europy w 2012 roku. Na szczęście nowych pociągów będzie zdecydowanie więcej niż teraz.
Wyremontowane zostaną również niektóre przystanki. W lutym 2010 roku zakończą się prace na peronie Sopot-Wyścigi, który zyska nowe wejścia, nawierzchnię, windę i, przede wszystkim, wiatę. Podobne zmiany widać już na także remontowanym przystanku w centrum Sopotu.
W ramach ogólnopolskiego programu renowacji dworców kolejowych, przebudowana zostanie również stacja w Wejherowie, a władze Redy planują wyremontowanie dworca w swoim mieście.
- Do 2012 roku przeprowadzone zostaną jeszcze remonty przystanków na Żabiance i we Wrzeszczu. Czekają nas też spore zmiany w taborze - mówi Bartłomiej Buczek, dyrektor ds. przewozów Szybkiej Kolei Miejskiej.
SKM chce przeprowadzić generalny remont 22 z 65 swoich pociągów. - Nowa jednostka kosztuje ok. 20 mln zł. Modernizacja już istniejącej nie przekracza siedmiu mln zł. Efekt jest niemal identyczny, a możemy zrobić niemal trzykrotnie więcej - tłumaczy dyrektor ds. marketingu SKM, Marcin Głuszek.
Dlatego pociągi będą remontowane, pojawią się w nich nowe siedzenia, okna, wnętrze będzie wyciszone, a drzwi - zarówno wyjściowe, jak i pomiędzy wagonami - będą otwierane przyciskiem. W 2010 roku powinny być gotowe dwa całkowicie zmodernizowane pociągi i kolejne 10, w których wymienione zostaną najważniejsze dla pasażerów elementy - m.in. siedziska i okna, nastąpi też regulacja zasilania. Przed Euro 2012 ma również zostać zbudowany całkowicie nowy przystanek - Gdańsk Śródmieście.
- Przedłużenie linii SKM i wybudowanie przystanku Gdańsk Śródmieście nie będzie kolidować z przyszłymi planami zagospodarowania tego terenu przez miasto Gdańsk. Projekt SKM, z uwagi na jego powiązanie z EURO 2012, został wpisany na listę projektów kluczowych programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Dlatego zrobimy wszystko, aby to przedsięwzięcie zostało zrealizowane jeszcze przed tą najważniejszą dla Gdańska i Pomorza imprezą - zapewnia Marcin Głuszek.
Tę informację potwierdza Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miejskiego: - Najpierw powstanie przystanek SKM, a "nad nim" kolejne budowle. SKM musi wykorzystać środki unijne do 2015 roku, a inwestycja zagospodarowania Targu Siennego i Targu Rakowego powinna rozpocząć się od zabudowy torów i potrwa około ośmiu lat - mówi Iwona Bierut.
Miejsca
Opinie (251) 2 zablokowane
-
2009-12-14 07:23
Skm ?
A co z przystankami Gdynia-Orłowo albo Gdynia-Grabówek to istny badziew i najgorszy szalet, strach się bać!!!
- 12 0
-
2009-12-14 07:29
Panie Sielski!
Pokaż Pan czytelnikom - gdzie są te nowe składy, o których Pan pisze?
("Na szczęście nowych pociągów będzie zdecydowanie więcej niż teraz")
SKM nie ma NICZEGO nowego. Wszystko, co posiada, to są co najmniej 20-letnie trupy po większym lub mniejszym liftingu. Ale nadal jest to SZMELC!
I jeżeli chce Pan wpływać na opinię publiczną, uczciwym będzie wcześniejsze wyedukowanie się Pana w istniejącym stanie rzeczy, a nie powtarzanie bzdur serwowanych przez marketong SKM.- 16 3
-
2009-12-14 07:30
A ja upierdliwie wracam do remontu przystanku Sopot Wyścigi za 7 mln zł (10)
I ponownie pytam się za co te 7 baniek? To koszt budowy 14 domów jednorodzinnych circa 170 m2.
W Lublinie budowa nowego peronu o dł 300 m kosztuje 1,8 mln zł. Więc pytam się co budują na peronie Sopot Wyścigi? Basen, SPA?- 33 0
-
2009-12-14 07:54
w Sopocie drogie materiały budowlane, (2)
nie możesz porównywac Lublina z kurortem Sopot,to nie ten przedział cenowy
- 1 6
-
2009-12-14 08:30
ceny
to może i różne w sklepie spożywczym, ale materiały budowlane przy takich nakładach można kupić gdziekolwiek w polsce...
- 10 0
-
2009-12-14 09:23
Jasne
Pewnie do cementu dolewają wody mineralnej.
- 7 1
-
2009-12-14 07:58
To jest jeden duży wałek, ale pomyśl, ile pieniędzy idzie na lewo, bo przejście dla pieszych jest droższe o 10 000pln niż powinno, bo remont 1km drogi jest droższy o 20% etc, a ile w całej Polsce się buduje i remontuje przejsć dla pieszych etc. Tam są prawdziwe miliardy.
- 6 0
-
2009-12-14 11:31
powiem Ci dlaczego tak drogo - przetarg wygrał ktoś z układziku albo komuchów albo solidarnościowców... bo w tej materii są TACY SAMI
- 2 1
-
2009-12-14 11:37
Ja mam lepsze pytanie! Po co w ogóle jest ten przystanek?? (4)
Skoro znajduje się o rzut beretem od Sopotu (głównego)?
- 2 3
-
2009-12-14 11:46
(3)
z tego samego powodu co w redzie
- 2 2
-
2009-12-14 13:05
Akurat Reda jest daleko od sąsiednich przystanków (2)
Jeszcze bardziej skandaliczna jest Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia. Dziecko rzuciłoby piłką pingpongową dalej niż odległość odpowiednio od Gdyni Głównej i Gdańska Głównego.
- 0 1
-
2009-12-14 14:12
Zakłady stoczniowe wreszcie szlag trafił.
Te przystanki przydadzą się, gdy zbuduje się na ich miejscu użyteczne przedsiębiorstwa.
- 0 1
-
2009-12-14 15:42
Phi! Gdynię Leszczynki dzieli od Gdyni Chylonii mniej niż 400 metrów
Gdynię Stocznię dzieli od Gdyni Głównej ponad kilometr!
- 0 0
-
2009-12-14 07:38
propaganda
Kolejny artykuł o SKM w krótkim odstępie czasu. W nim ciągle te same informacje o planach i zamierzeniach. A jak będzie? Będzie jak zwykle. Remonty składów nie zmienią zbyt wiele. Co z tego, że będzie ładniej i ciszej, skoro wymiana pasażerów na przystankach nadal będzie utrudniona, bo w wagonach drzwi nie przybędzie (po 2 na wagon po jednej stronie, a w trójmiejskim systemie optymalne są 3 drzwi na wagon), skoro na linię puszcza się pojedyncze EN71 a nawet EN57 i ludzie się tłoczą jak sardynki w puszcze, skoro "grasuje" Renoma z kontrolerami o wątpliwej kulturze osobistej (dziwne, że kontrolują raczej puste kursy, a w szczycie ich nie uświadczysz), skoro jak jakiś skład ulegnie awarii to nie ma nic na podmianę (za mało taboru), mozna tak wyliczać i wyliczać
- 19 2
-
2009-12-14 07:47
Przyotowania do Euro w Gdańsku: na 2 lata przed imprezą brak odp lotniska, dróg, dojazdów, dworców,hoteli, STADIONU. Kibice z (3)
Anglii Francju przyjada tu poraz 1 i ostatni.
- 12 7
-
2009-12-14 08:03
(2)
że przyjadą po raz 1 i ostatni to akurat dobrze.... ze swoim piłkarsko-stadionowym bydłem sobie nie możemy poradzić wiec o czym tu jeszcze mówić
- 4 5
-
2009-12-14 11:13
Będą wracać, bo lokalne biznesłomeny szykują promocję piąta "godzina gratis" i "czwarty kolega w grupie gratis". To przyciąga.
- 1 1
-
2009-12-14 12:10
A ty do jakiego bydla sie zaliczasz?
Koscielne czy klubowe?
- 1 0
-
2009-12-14 08:03
SKM powinna porządnie obsługiwać trasy Gdańsk - Lębork/Słupsk (2)
a Gdańsk-Tczew niech spółka PRegionalne dba o te połączenia i po co angazować SKM w tamtym kierunku,wprowadzic wspólne bilety SKM/PR i tyle
- 4 6
-
2009-12-14 08:52
nieprawda
Tczewowi dużo bliżej do Gdańska niż takiemu Lęborkowi. dziwne, że został wykluczony z tzw. "metropolii". a SKM powinny obsługiwać tylko ruch między Tczewem a Wejherowem, dalsze trasy *tylko* PKP PR.
- 0 0
-
2009-12-14 09:12
No właśnie, wprowadzić jedną, wzajemnie honorowaną taryfę i znikną idiotyzmy firmowane przez urząd marszałkowski, typu jeden pociąg SKM z Tczewa jadący za pociągiem PR np.z Elblaga (oba zapełnione w połowie), po czym przez 2 godziny nie jedzie nic!
- 0 0
-
2009-12-14 08:03
Ważne, że coś się dzieje (4)
Fakt, że wiele pociągów jest w pożałowania godnym stanie. Ale rozumiem fakt, że SKM ma ograniczone finanse i nie może sobie pozwolić na rewolucyjne zmiany. Nie da się w ciągu kilku miesięcy nadrobić wielu lat zaniedbań. Poza tym za stan pociągów w dużej mierze odpowiedzialni są pasażerowie: pracownicy SKM nie wysiadają ani nie wietrzą wagonu używając dźwigni do awaryjnego otwierania drzwi, wątpię też, by niszczyli obicia siedzeń i rysowali szyby w oknach i drzwiach. Takie doraźne naprawy szkód złożone do kupy też kosztują, a potem brakuje pieniędzy na zakup taboru.
- 6 1
-
2009-12-14 08:39
drzwi też psują pasażerowie, stopnie w drzwiach wejściowych też oni zdjęli (2)
na dodatek spóźniają umyślnie pociągi i podstawiają sobie za krótkie składy. Wszytko to przecież wina pasażerów...
- 2 1
-
2009-12-14 10:43
Spóźnienia w 80% nie są winą SKM (1)
Często za spóźnienia odpowiadają pasażerowie, którzy stasją w przejściu, żeby ich kolega zdążył wsiąść, a nie musiał czekać całe 7 minut na następną. W ten sposób generuje się znaczna większość spóźnień z tego, co widzę.
- 0 1
-
2009-12-14 11:29
to lepiej juz nie patrz, bo widzisz dziwne obrazy
jadę do pracy o 6:29 z Wrzeszcza i pociagi są ciągle spóźnione. Już we Wrzeszczu! robót torowych też się nie prowadzi. Więc co? Pasażerowie opóxniają? z tego powodu że w ogóle jadą?
- 0 1
-
2009-12-14 09:14
SKM przez prawie 10 lat samodzielności nie kupiła ŻADNEGO nowego składu.
Tak więc musi nadrabiać SWOJE zaniedbania.
i przez SIEBIE zawinione: dlaczego nikogo w SKM-ce nie interesuje to, co dzieje się w końcach składu?
A potem płacze: bo pasażerowie dewastują.
Ale żeby ich sobie wychować mandatami WŁASNEGO SOK, to już się nie chce.- 0 1
-
2009-12-14 08:03
Dobrze, że kibice mają szansę na nowe skm-ki i czyste perony, bo mieszkańcy trójmiasta nikogo nie obchodzą
- 10 1
-
2009-12-14 08:10
BEZ PARK&RIDE NIKT SIE NIE BĘDZIE PRZESADZAĆ NA SKMKI!!! (4)
najpierw pobudujcie to choler**e darmowe (v w cenie biletu skm) parkingi i nie na 30 tylko 300 aut
- 11 2
-
2009-12-14 08:20
nie na 300 aut tylko na 3 tysiące rowerów (3)
- 1 2
-
2009-12-14 08:53
(2)
a po co miałbym zostawiać rower pod SKM skoro mogę go zabrać ze sobą?
- 2 0
-
2009-12-14 09:43
Jeden tak, ale niech wejdzie 3000 rowerów do pociągu...
- 1 0
-
2009-12-14 12:03
w lecie owszem
ale w zimie? Na rower trzeba kupić dodatkowy bilet. Tak mnie to wkurzyło, że jeźdzę teraz do pracy autem.
- 1 0
-
2009-12-14 08:13
Można mieć żal do spółki SKM że przez lata nic nie robili
zaniedbane wszystko a dopiero po decyzji o Euro2012 coś sie zmienia na lepsze,tylko że lata uciekły i mozna było znacznie wcześniej zmodernizować składy i przystanki.
- 8 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.