- 1 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (121 opinii)
- 2 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (30 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (74 opinie)
- 4 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (225 opinii)
- 5 Nowa wiceprezydent zaczyna pracę 5 lipca (229 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (84 opinie)
Sąd zdecyduje o autostradzie A1
14 września w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie spotkają się prawnicy reprezentujący: ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) oraz firmę Gdańsk Transport Company. Ci pierwsi uważają, że koncesja na budowę autostrady A1 wydana GTC w 1997 r. wygasła. Drudzy będą udowadniać, że koncesja jest ważna, a minister się myli.
O ile przyszłość odcinka Grudziądz-Toruń jest wciąż pod znakiem zapytania, to kłopotów nie ma na budowanym już przez GTC odcinku autostrady A1 pomiędzy Gdańskiem a Grudziądzem. Zgodnie z umową koncesyjną, ten 90-kilometrowy fragment ma być gotowy do końca 2008 r.
Umowa z 2005 r. nie przewidywała jednak budowy węzła autostrady w Warlubiu. Z powodu oszczędności miał być włączony do kontraktu na drugi odcinek A1, którego losy - jak pisaliśmy wyżej - pozostają niesprecyzowane. Teraz jednak Ministerstwo Transportu zmieniło zdanie. Chce, by GTC wybudowało węzeł w pierwszym etapie.
- Rozpoczęliśmy negocjacje z GTC w sprawie ceny i warunków realizacji węzła Warlubie - potwierdza Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Do 10 września dostarczymy GDDKiA naszą kalkulację kosztów - mówi Aleksander Kozłowski z rady nadzorczej GTC.
Nieoficjalnie eksperci wyceniają budowę węzła na ok. 10 mln euro. To dobra wiadomość dla około 100 tys. mieszkańców Grudziądza. - Gdyby nie było węzła w Warlubiu, musielibyśmy dojeżdżać do autostrady przez węzeł w Nowych Marzach. To by oznaczało drogę dłuższą o 20 km - informuje Rafał Chylewski, rzecznik prezydenta Grudziądza.
Powody do radości będą też mieć mieszkańcy Trójmiasta i Tczewa. Już wcześniej GTC zapowiadało, że otwarcie pierwszego odcinka autostrady A1 pomiędzy Rusocinem (skrzyżowanie z obwodnicą Trójmiasta) a Swarożynem (okolice Tczewa) będzie możliwe w tym roku. Udało nam się ustalić datę otwarcia. Jeśli szybkie nadejście zimy nie pomiesza szyków drogowcom, to na ten 25-kilometrowy odcinek A1 wjedziemy po raz pierwszy na trzy dni przed Wigilią - 21 grudnia. Choć minister transportu nie podjął jeszcze decyzji, wszystko wskazuje na to, że przejazd tym odcinkiem będzie bezpłatny.
Opinie (131) ponad 10 zablokowanych
-
2007-08-28 22:35
go g:
Tego nie wiem.
jednak bylem ta wiadomoscia troche zbulwersowany.- 0 0
-
2007-08-28 23:32
Jak kiedyś zdobyłeś
super winik wyborczy
Przeslij mi zprosze autograf jako najlepszego niedoszłego samorządowca na świecie HAHAHAHAHAh Sary połowa sopotu do teraz pęka ześmiech z Ciebie.
A teraz napisz kilka swoich debilnych wierszyków - rymowanek i zacisnij przy tym mocno swoje udka.......
A co sądzisz alfo i omego na temat kurczowego trzymania się koryta twoich ulubieńców ?? Nawet granatami nie da się ich usunąć od koryta.Super- 0 0
-
2007-08-28 23:34
jana i JJJ
moi mili ja jestem niestety nie przekonana:) za 30 lat będa wasi potomni biadolic ,że mamy drogi do kitu , super !!! GTC wyznaczy sobie ceny za przejazd autostrada , 30 lat drogi beda w dobrym stanie oni oczywiscie będą eksploatatorem swojego dzieła , a za 30 lat łaskawie nam przekaża ,no ekstra !!! i znowu bedziemy mieli do remontu drogi . Może juz czas pomyslec aby samemu zainwestowac , aby czerpac zyski ? Dobra dali kapitał i OK. , ale tak jak napisałam my grunt więc wydaje sie logiczne ,że zyski fifty- fifty . Kurcze przeciez jak masz grunt i ktoś stawia na nim salon samochodowy (przykład ) to ty jeden z drugim patrzysz jak on czerpie z tego zyski czy dałeś bo tez chcesz mieć coś z tego? Jana i JJJ jak chcecie to w ten sposób róbcie "interesy" , ale innym pozwólcie czerpac korzysci obopólnie
- 0 0
-
2007-08-28 23:48
Sopocianko,
twoja tępota wręcz powala, a tupet polegający na tym, że zabierasz głos w sprawach, o których pojęcia zielonego nie masz - dobija! Typowe PiSdzielstwo! Durne, głupie i zawzięte w składaniu hołdów naszej pożal się Boże waaadzy.
Nie rozumiesz, , że zerwanie umowy z GTC to GŁUPOTA? Że stracimy na tym wszyscy i ty, i ja, i wielu innych? A najgorsze z tego, to to, że najprawdopodobniej Euro2012 zostanie nam odebrane i będzie to nie tylko wstyd za żałosne kacze rządy, ale wstyd dla Kraju.- 0 0
-
2007-08-28 23:55
baja - masz swoje wizje i spij spokojnie z nimi...
jesli nie kumasz to przeczytaj jeszcze raz KONCESJA WYGASA!!!! rozumiesz co tzn. wygasa???? Weź se polej i idz spac dalej:)) I kolejny raz bardzo prosze bez obelg nie zycze sobie abys mi ubliżała i mam nadzieje ,że rozumiesz co ja napisałam .
- 0 0
-
2007-08-29 00:09
Sopocianko,
czytaj, sieroto:
"14 września w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie spotkają się prawnicy reprezentujący: ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) oraz firmę Gdańsk Transport Company. Ci pierwsi uważają, że koncesja na budowę autostrady A1 wydana GTC w 1997 r. wygasła. Drudzy będą udowadniać, że koncesja jest ważna, a minister się myli...."
Sąd określi, czy wygasa, czy nie, rozumiesz ciemnoto słowo pisane????????????- 0 0
-
2007-08-29 07:20
sopocianko
brak mi juz sił zeby ci tłumaczyć wiec niech każda z nas pozostanie przy swoim zdaniu. pamietaj tylko o jednym-budowanie własnymi siłami zakłada ze siły te-w sensie pieniędzy trzeba wykroc z budzetu,co to znacza mama nadzieje że sie domyslasz, Polska to nie bogate niemcy,na razie przynajmniej, siły sprawcze czyli pracownicy to podwykonawcy,którzy wszyscy stana do przetargu jesli zorganizuje je GDDKIA i wygra ten który przedstawi najlepszą ofertą , często nawet 3 czy 3 firmy na rózne odcinki,, i nie ważne czy bedzie to polski Mostostal czy budimex dromex czy mtm, warbud, czy firmy zagraniczne majace siedzicy w polsce: skanska, Heilit &woerner, ,NCC czy jakakolwiek inna.nota bene zatrudniajaca polaków, płacaca polskie podatki itp.
takze na te siły czysto własne za bardzo bym nie liczyła.- 0 0
-
2007-08-29 07:21
vb
owszem z ekologami był problem, chodziło o migracje jakiegos tak rodzaju żab, ale bnie pamietam jak ten problem rozwiązano
- 0 0
-
2007-08-29 08:38
hmmm
"a powiedz mi kto finansuje budowe czyli wypłaci wynagrodzenie firmie GTC ?????" - droga sopocianko, a powiedz mi gdzie ja pisałem o finansowaniu? Mówiłem o WYKONASTWIE. Zakładam że jeśli w konsorcjum GTC głównymi udziałowcami są Skanska, NDI i Intertoll, to można spodziewać się że budowa będzie przebiegała w miarę sprawnie (z resztą już przebiega).
- 0 0
-
2007-08-29 09:04
Sopocianko
"Kurcze przeciez jak masz grunt i ktoś stawia na nim salon samochodowy (przykład ) to ty jeden z drugim patrzysz jak on czerpie z tego zyski czy dałeś bo tez chcesz mieć coś z tego? Jana i JJJ jak chcecie to w ten sposób róbcie "interesy" , ale innym pozwólcie czerpac korzysci obopólnie"
Nie mam pojęcia dlaczego umyka Twojej uwadze drobny, maleńki, niewiele znaczący fakt, że my będziemy mieli z tego na tym arcycennym gruncie autostradę, której teraz na tym gruncie nie ma...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.