- 1 Były senator PiS trafił do więzienia (132 opinie)
- 2 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (155 opinii)
- 3 Opóźnione wodowanie z historycznej pochylni (85 opinii)
- 4 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (39 opinii)
- 5 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (230 opinii)
- 6 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
Sąd zdecyduje o autostradzie A1
14 września w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie spotkają się prawnicy reprezentujący: ministra transportu Jerzego Polaczka (PiS) oraz firmę Gdańsk Transport Company. Ci pierwsi uważają, że koncesja na budowę autostrady A1 wydana GTC w 1997 r. wygasła. Drudzy będą udowadniać, że koncesja jest ważna, a minister się myli.
O ile przyszłość odcinka Grudziądz-Toruń jest wciąż pod znakiem zapytania, to kłopotów nie ma na budowanym już przez GTC odcinku autostrady A1 pomiędzy Gdańskiem a Grudziądzem. Zgodnie z umową koncesyjną, ten 90-kilometrowy fragment ma być gotowy do końca 2008 r.
Umowa z 2005 r. nie przewidywała jednak budowy węzła autostrady w Warlubiu. Z powodu oszczędności miał być włączony do kontraktu na drugi odcinek A1, którego losy - jak pisaliśmy wyżej - pozostają niesprecyzowane. Teraz jednak Ministerstwo Transportu zmieniło zdanie. Chce, by GTC wybudowało węzeł w pierwszym etapie.
- Rozpoczęliśmy negocjacje z GTC w sprawie ceny i warunków realizacji węzła Warlubie - potwierdza Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Do 10 września dostarczymy GDDKiA naszą kalkulację kosztów - mówi Aleksander Kozłowski z rady nadzorczej GTC.
Nieoficjalnie eksperci wyceniają budowę węzła na ok. 10 mln euro. To dobra wiadomość dla około 100 tys. mieszkańców Grudziądza. - Gdyby nie było węzła w Warlubiu, musielibyśmy dojeżdżać do autostrady przez węzeł w Nowych Marzach. To by oznaczało drogę dłuższą o 20 km - informuje Rafał Chylewski, rzecznik prezydenta Grudziądza.
Powody do radości będą też mieć mieszkańcy Trójmiasta i Tczewa. Już wcześniej GTC zapowiadało, że otwarcie pierwszego odcinka autostrady A1 pomiędzy Rusocinem (skrzyżowanie z obwodnicą Trójmiasta) a Swarożynem (okolice Tczewa) będzie możliwe w tym roku. Udało nam się ustalić datę otwarcia. Jeśli szybkie nadejście zimy nie pomiesza szyków drogowcom, to na ten 25-kilometrowy odcinek A1 wjedziemy po raz pierwszy na trzy dni przed Wigilią - 21 grudnia. Choć minister transportu nie podjął jeszcze decyzji, wszystko wskazuje na to, że przejazd tym odcinkiem będzie bezpłatny.
Opinie (131) ponad 10 zablokowanych
-
2007-08-28 15:33
no to teraz zrozumialem to chodzi o polaczenie
stolycy Polski z sidziba w Toruniu z pomorzem, a w szczegolnosci z obiektami na Helu w celu szybszej komunikacji samochodowej w zakresie podrozowania Ojca w okresie wakacyjnym kiedy korki straszne, ale pozostaje helikopter marki bell jeszcze, dlatego wladza nad tym strategicznym odcinkiem musi miec piecze
- 0 0
-
2007-08-28 16:12
Rumun
Mnie one nigdy nie bawily.
Jak juz kiedys napisalem: uwazam, iz J. Kaczynski stara sie zbytnio scentralizowac wladze, najlepiej we wlasnych rekach. Mysli tez zbytnio kategoriami "my vs. oni". Nie podoba mi sie jego zawzietosc, ktora go gubi. Przykladem jest ustawa lustracyjna, ktorej PiS nie potrafil dopracowac, bo chec dokopania komuchom gorowala nad zgodnoscia ustawy z konstytucja.
Niemniej, abstrahujac od slusznosci podejmowanych przez niego decyzji, uwazam go za polityka uczciwego, ambitnego i skutecznego. Osiagnal to co chcial.
Uwazam tez, iz zaden z poprzednich rzadow nie mial tak wrogich sobie mediow i nie byl tak atakowany. Banalny przyklad: o dworcu we Wloszczowej mowi sie od roku, widziales kiedys jak jest odpier... dworzec w Bialogardzie? Zgadnij kto pochodzi z Bialogardu? Jak myslisz, jak przebiegaly rozmowy koalicyjne SLD z PSLem?
Najgorsze jest to, ze alternatywa dla obecnego ukladu sa ofermy z PO z jednej i kombinatorzy z "AWS-Bis" (LiD) z drugiej. Ciekaw jestem gdzie Donald schowa chinskiego filozofa - Niesiolowskiego, kiedy dojdzie do koalicji z LiDem? Tego Niesiolowskiego, ktory nazwal Kwasniewskiego i Kalisza pornogrubasami...- 0 0
-
2007-08-28 16:30
Piotrukas
Powiem krotko.
Ambitny tak-niestety chorobliwie.
Skuteczny tez-w intrygach i zwalczaniu inaczej myslacych. Osiagnal to co chcial?
To znaczy co?- 0 0
-
2007-08-28 16:37
tomala
A przejedź się chociażby A2 z Berlina do Hannoveru. Są 3 pasy przez cały czas.
- 0 0
-
2007-08-28 16:38
Czarna Żmija
Skup sie troche.Pisalem juz o tym pare godzin wczesniej.
- 0 0
-
2007-08-28 16:48
resocjalizator i inni co czekaja na kapitał:)
Nie masz racje oddac za darmo , jak chcesz rozdawac to daj swoje mieszkanie , ktos z kapitałem ci je wyremontuje ,wynajmnie , a za 30 lat zwróci , nie chcesz się zgodzic czemu przecież to super propozycja :))))bedziesz miał wyremontowane swoje m4:)))
jeżeli rzad widzi przeciwwskazania to widocznie ma powód!!1- 0 0
-
2007-08-28 17:11
Sopocianko
kompletnie nie rozumiem Twoich argumentów. O co Ci chodzi z tym gruntem?
Przecież to całkowicie oczywiste. Firma wykłada pieniądze, buduje autostradę, i użytkuje ją przez kilkadziesiąt lat, by się jej zwróciły zainwestowane pieniądze. Wszyscy są zadowoleni - rząd, bo może sobie poprzecinać wstęgi i przypisać sobie zasługi. Kierowcy, bo wreszcie jeżdżą jak ludzie. Inwestor, bo się wykazał, ma reklamę i 30lat pewnych dochodów. I nasz kraj, bo inwestor do budowy i późniejszej obsługi i konserwacji autostrady zatrudnia polskich pracowników i daje zlecenia polskim firmom...
Co Ci się w tym nie podoba?- 0 0
-
2007-08-28 17:23
na pielgrzymki A1 zbyteczna, wystarczy busz
xxxx
- 0 0
-
2007-08-28 17:31
JJJ
o to chodzi ,ze GTC zbyt duzo sobie naliczyło za wykonawstwo i tak jak napisałam wczesniej jezeli przetarg był przeprowadzony zgodnie z prawem i prawnie wygrany przez GTc to niech sobie budują jestem za , ale pewnie sa jakies watpliwości jezeli rząd zwrócił na ten problem uwage. Tak jak osoba prywatna ma prawo wyboru do tanszego wykonawcy tak i rząd który reprezentuje nas ma takie prawa , a na waszym , miejscu bym tak chętnie nie rozdawała obcemu kapitałowi naszych pieniędzy:)))
- 0 0
-
2007-08-28 17:37
Jeżeli Rząd sfinansuje tą budowe z własnego budżetu i unijnych dotacji to politycy będą zadowoleni dlatego, że przytną sobie troche grosza do swych skromnych portweli a i robota będzie a podróż drogą darmowa. A jeżeli miałyby to sfinansować prywatne firmy to powiedzmy sobie szczerze: kto inwestowałby własną kase możliwości zysku...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.