• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowania z największym natężeniem ruchu w Gdańsku. Ponad 110 tys. aut na dobę

Krzysztof Koprowski
13 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (237)
Skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej to miejsce o największym natężeniu ruchu drogowego w Gdańsku. Skrzyżowanie przy Galerii Bałtyckiej to miejsce o największym natężeniu ruchu drogowego w Gdańsku.

Ponad 117 tys. pojazdów pokonuje codziennie najruchliwsze skrzyżowanie w Gdańsku - przy Galerii BałtyckiejMapka. Kolejne cztery skrzyżowania o największym natężeniu ruchu nie przekraczają poziomu 100 tys. pojazdów na dobę. Takie wyniki płyną z Gdańskich Badań Ruchu, przeprowadzonych na zlecenie Biura Rozwoju Gdańska.



Które z najruchliwszych skrzyżowań wymaga przebudowy?

Gdańsk, jako jedyne miasto Trójmiasta, dokonuje szczegółowych analiz ruchu w obrębie granic administracyjnych. O wynikach ostatnich badań, a szczególnie udziale różnych form transportu, pisaliśmy w czerwcu.

W ramach badań przeprowadzono także pomiary ruchu na 261 skrzyżowaniach oraz 26 tzw. punktach przekrojowych (odcinkach dróg poza skrzyżowaniami).

W efekcie udało się wskazać miejsca, gdzie panuje największe natężenie dobowe ruchu pojazdów.

Poniższe zestawienie nie obejmuje węzłów na drogach ekspresowych, będących w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tj. Zachodniej Obwodnicy Trójmiasta oraz Południowej Obwodnicy Gdańska.



Układ zabudowy z 1940 r. rejonu skrzyżowania Grunwaldzka - Słowackiego - Kościuszki na tle zdjęcia satelitarnego z 2018 r. Pierwotnie ulice te nie łączyły się ze sobą w jednym miejscu. Układ zabudowy z 1940 r. rejonu skrzyżowania Grunwaldzka - Słowackiego - Kościuszki na tle zdjęcia satelitarnego z 2018 r. Pierwotnie ulice te nie łączyły się ze sobą w jednym miejscu.

1. Grunwaldzka - Słowackiego - Kościuszki: 117 490 poj. na dobę



Niekwestionowanym rekordzistą pod względem liczby pojazdów drogowych w Gdańsku jest skrzyżowanie al. Grunwaldzkiej z Trasą Słowackiego oraz ul. KościuszkiMapka, czyli miejsce położone tuż przy Galerii Bałtyckiej.

Jest to zarazem skrzyżowanie, które w czasach powojennych przeszło największe przeobrażenia. Pierwotnie ulice Słowackiego i Kościuszki były od siebie oddalone o kilkadziesiąt metrów. W kolejnych latach "prostowano" ich przebieg w taki sposób, by ostatecznie utworzyły jeden ciąg uliczny.


Ostatnia przebudowa skrzyżowania została zakończona w grudniu 2012 r., kiedy do użytku oddano estakadę i drugi wiadukt nad torami kolejowymi. Nowy układ drogowy wymusił rozbiórkę dwóch kamienic przy skrzyżowaniu, zaś pod realizację tzw. środkowego odcinka Trasy Słowackiego zburzono łącznie 49 budynków.

We wcześniejszych latach rozebrano znacznie więcej kamienic, a ich pozostałością jest m.in. szeroki pas rozdziału na wysokości przystanków tramwajowych.

Tak wyglądało (nie)dawno Trójmiasto Tak wyglądało (nie)dawno Trójmiasto

Węzeł Unii Europejskiej w centrum Gdańska Węzeł Unii Europejskiej w centrum Gdańska

2. Węzeł Unii Europejskiej: 94 880 pojazdów na dobę



O ile skrzyżowanie we Wrzeszczu przeszło najwięcej zmian w układzie drogowym, to druga pozycja w zestawieniu - węzeł Unii EuropejskiejMapka - może pochwalić się największą liczbą zmian nazewnictwa.

W momencie budowy w latach 70. XX w. węzeł zlokalizowany w centrum Gdańska nosił nazwę "Leningradzkiego". Po zmianach ustrojowych węzłowi nadano nazwę "Okopowa", a od 2004 r. oficjalna nazwa to "Węzeł Unii Europejskiej".

W ostatnich latach trwa dyskusja nad jego częściową rozbiórką i budową przejść naziemnych ze względu na negatywne oddziaływanie na układ urbanistyczny Śródmieścia i brak udogodnień dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Dyskusyjny remont estakady na węźle UE Dyskusyjny remont estakady na węźle UE

Skrzyżowanie al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) i ul. Łostowickiej Skrzyżowanie al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) i ul. Łostowickiej

3. Armii Krajowej - Łostowicka: 87 767 pojazdów na dobę



Na trzeciej pozycji zestawienia znajduje się skrzyżowanie na przecięciu al. Armii Krajowej (Trasy W-Z) i ul. ŁostowickiejMapka, do którego w grudniu 2011 r. "podłączono" aleję Havla.

Skrzyżowanie to miało pierwotnie być zlokalizowane w obrębie zjazdu z Trasy W-Z do projektowanej w latach PRL tzw. małej obwodnicy m.in. przez Jar Wilanowski oraz południową część Chełmu. Przez skrzyżowanie planowano również przeprowadzić trasę tramwajową oraz estakady w ciągu "wuzetki".

W ostatnich latach za sprawą udziału mieszkańców w Budżecie Obywatelskim na skrzyżowaniu zrealizowano dodatkowe pasy do skrętu oraz wyznaczono przejazdy rowerowe.

Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania? Analiza ruchu na Armii Krajowej. Powstaną estakady i nowe skrzyżowania?
Trójmiasto roku 2020: autostrady i kilka linii SKM. Wizja aglomeracji sprzed pół wieku Trójmiasto roku 2020: autostrady i kilka linii SKM. Wizja aglomeracji sprzed pół wieku

Skrzyżowanie Trasy Słowackiego - Potokowa - Góralska (rondo im. Św. Jana de La Salle) Skrzyżowanie Trasy Słowackiego - Potokowa - Góralska (rondo im. Św. Jana de La Salle)

4. Słowackiego - Potokowa - Góralska: 78 907 pojazdów na dobę



Czwartą pozycję ponownie zajmuje skrzyżowanie w ciągu Trasy Słowackiego - tym razem jednak na odcinku położonym nieco wyżej, na wysokości NiedźwiednikaMapka.

W 2002 r. miejsce zyskało oficjalną nazwę "rondo im. Św. Jana de La Salle". Jego współczesny kształt to efekt zrealizowanego w 2000 r. tzw. leśnego odcinka Trasy Słowackiego. Wcześniej w tym miejscu istniało skrzyżowanie w kształcie litery "T".

Od kilku lat trwają przymiarki do realizacji buspasów w obrębie skrzyżowania i na dalszym odcinku Trasy Słowackiego do al. Grunwaldzkiej.

moto.trojmiasto.pl - zobacz nasz Dział Motoryzacyjny



Węzeł Elbląska na przecięciu ul. Elbląskiej i Trasy Sucharskiego Węzeł Elbląska na przecięciu ul. Elbląskiej i Trasy Sucharskiego

5. Węzeł Elbląska: 75 940 pojazdów na dobę



Węzeł Elbląska to skrzyżowanie ul. Elbląskiej i Trasy Sucharskiego, zlokalizowane w sąsiedztwie mostu wantowego im. Jana Pawła II nad Martwą Wisłą.

I to właśnie budowa mostu w latach 1999-2001 r. była przyczynkiem do realizacji węzła, które obecnie jest piątym najruchliwszym skrzyżowaniem w Gdańsku.

W 2012 r. wraz z przedłużeniem Trasy Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska (otwarcie również w 2012 r.) dobudowano dodatkowe łącznice oraz podziemne przejścia pieszo-rowerowe w ciąg ul. Miałki Szlak, której układ uliczny rozcięła Trasa Sucharskiego.

Dzielnice - wizje przestrzeni. Zieleń i rekreacja na Rudnikach Dzielnice - wizje przestrzeni. Zieleń i rekreacja na Rudnikach
Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów Te węzły wymagają metamorfozy, a nie remontów

Za realizację Gdańskich Badań Ruchu 2022 (8 marca 2022 r. - 28 kwietnia 2023 r.) odpowiedzialne było konsorcjum PBS Sp. z o.o., Via Vistula Sp. z o.o. oraz Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej. Badania w zakresie natężenie ruchu prowadzono metodą wideorejestracji w 287 punktach pomiarowych na terenie całego Gdańska.



Quiz Stare nazwy ulic w Trójmieście Średni wynik 59%

Stare nazwy ulic w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (237) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (6)

    Drogi w Gdańsku nie są przystosowane do takiego ruchu.Ludzie mają po 2 , 3 auta,do tego zbiorkom drogi.Potrzebny jest kompleksowy plan...póki co marazm.

    • 35 20

    • (3)

      No, po dwa, trzy auta... Po dziesięć nawet. I helikoptery. Nie zapominaj o helikopterach.

      • 16 8

      • Ja mam 3 auta,4 rowery,2 motocykle,1 hulajnogę i balon.Na lajcie.

        • 4 4

      • na wsiach kaszubskich nawet i po 10, zgadzam się. Wystarczy tam pojechać to przekonasz się, że twój cynizm (1)

        nie wynika wcale z niemożliwego; jest dokładnie odwrotnie.

        • 5 3

        • A czołgów czasem nie mają? Dałbym głowę, że raz za stodołą okręt podwodny widziałem...

          • 11 3

    • I w ilu jednocześnie jeżdżą?

      • 6 0

    • Miasto nie przystosowane do rozwoju.

      Tragedia planistyczna.

      • 4 2

  • (1)

    Ok policzyli te auta niczym taki jeden kiedyś głosy...ale jakie konkluzje?Plan działań w celu zmiejszenia korkuf?Budowa rond,tuneli,kładek?

    • 20 14

    • prostsze -- szlabany na wjazdach. Tylko służby a dostawy np. do 8:30.

      Da się, w wielu miastach się dało.
      Plus koniecznie winiety za niszczenie środowiska. Kasa z tych winiet na rozwój komunikacji zbiorczej. Ekonomia i matematyka zrobią swoje.

      • 8 8

  • wojtuś, jak tam u Ciebie analizy? (2)

    "Gdańsk, jako jedyne miasto Trójmiasta, dokonuje szczegółowych analiz ruchu w obrębie granic administracyjnych"

    • 21 9

    • (1)

      Analizuje 20 lat nieczynne lotnisko i dług miasta...duma i duma,lata lecą.A potem zdumiony,ze tyle lat a na taczkach ludzie nie pogonią.

      • 11 5

      • Raczej zachwycony - tacy mieszkańcy to dla polityka skarb, może robić co chce, a i tak znów go wybiorą.

        • 8 2

  • W Sztokholmie ruch na ulicach jest znikomy, szczególnie w centrum (29)

    A to dlatego że cały ruch ludzi jest zbiorkomem. Kiedy w końcu zbiorkom zacznie byc konkurencyjny dla samochodu, ale nie w taki sposób jak dążą do tego nasi włodarze, tj. zwężamy ulice aby wydłużyć czas przejazdu samochodem, tylko realnie skracajmy czas przejazdu komunikacją. Paranoja żeby z jednego końca miasta na drugi jechać autobusem...

    • 46 17

    • (12)

      Ale w Szwecji nie rozbiera się linii kolejowych po to by budować ścieżki rowerowej dzięki temu łatwiejszy jest dojazd pociągiem

      • 14 7

      • A którą linię kolejową w Gdańsku rozebrano? (7)

        • 6 10

        • do Nowego Portu (4)

          tę najbardziej znaną...

          • 14 2

          • Na potrzeby utworzenia DDR? Oj, kłamstwo ma krótkie nogi (3)

            • 3 3

            • a pytales sie o DDR? (1)

              Zaniedbano, zapuszczono, rozebrano, tak aby przypadkiem nie dalo sie czegokolwiek odtworzyc...

              • 3 2

              • Odpowiadasz pod postem o rzekomej celowej rozbiórce kolei

                Na potrzeby tworzenia DDR. Post wklejany od kilku lat przez pewnego mitomana

                • 1 0

            • odcinek z Brzeźna do Nowego Portu ma być właśnie DDR, po za tym na Wyzwolenia tez masz ścieżkę rowerową po dawnej linii kolejowej

              • 2 1

        • W latach 70 mówiono o skm poludnie (1)

          Gdzie ona jest?

          • 6 1

          • o Przymorskiej też mówiono i co?

            • 0 0

      • więcej rowerow, mniej samochodow, prosty rachunek (3)

        • 6 16

        • Więcej rowerów... (2)

          ...więcej miejsc dla nich w tramwajach i autobusach

          • 3 2

          • Kalesoniarze nadal nie wiedzą (1)

            Że w 90% metropolii zachodniej Europy rowerów nie wolno przewozić pojazdami komunikacji publicznej

            • 2 2

            • Rower

              Nie ma szybszego i powodującego mniejsze niedogodności (korki, miejsce do parkowania, zanieczyszczenia) środka transportu niż rower. Można też wybrać hulajnogę el. - świetna opcja.
              Drogi w mieście powinny być wykorzystywane w głównej mierze do prowadzenia działalności gospodarczej wymagającej przewozu mienia lub osób.
              Ci co nie mogą, nie chcą roweru, roweru el., hulajnogi el. - publiczne śr. transportu.
              Niech włodarze myślą jak to zrobić.

              Nie wiem jak można wyśmiewać rowerzystów, więcej rowerów = mniejsze korki

              • 0 1

    • W Polsce nie będzie atrakcyjnego zbiorkomu bo nas nie stać. (7)

      Bo cała kasa idzie na kierowczyków. W tym problem.
      A kiedy o tym wspomnisz i zaczniesz to liczyć, to kierowczykom oczy krwią zachodzą a piana na buzię wypływa. Takie to typki.
      A z próżnego to i Salomon nie naleje.

      • 11 24

      • No ale tam też kierowcy nie są pomijani.

        Właśnie chodzi o to że infrastrukture i samochodową i kolejową i tramwajową i autobusową mają serio nie do wyjęcia.

        • 4 4

      • Zbiorkom (3)

        Co za okropne slowo

        • 5 0

        • (2)

          Nowomowa

          • 2 0

          • To jest rusycyzm. (1)

            • 5 1

            • To nie rusycyzm, tylko nowomowa komunistyczna. Właśnie takie zbitki słów są jej główną cechą.

              Fakt że pochodzi z Rosji.

              • 1 0

      • aktrakcyjnego zbiorkomu nie będzie, bo miejsca życiowej aktywności ludzi są zbyt od siebie oddalone

        I nie da się tego sensownie skomunikować...

        Oszczędza się i koncentruje "przybytki" w jednym punkcie miasta. Problem w tym, że każdy z "przybytków" w innej części miasta. Lub nawet Trójmiasta.

        • 3 3

      • komunikacja to 300 milionów dopłaty plus 100 milionów z biletów.

        do kierowców kto dokłada? Jak by się przesiedli do zbiorkomu to dopłata miliard a z biletów 300 milionów. Komunikacja to 30 procent przewozów.

        • 1 0

    • (2)

      Miała być reaktywacja kolejki SKM z Gdanska do Brzeźna przez Nową Letnicę!!!!

      • 7 1

      • Jeszcze naPISz kto to Ci obiecał. (1)

        • 1 4

        • Kiedy ten PiS przestanie wreszcie rządzić w Gdańsku!

          • 3 2

    • A jak ograniczyć ruch skoro wszystko się tylko w centrum przecina?

      Zbudowali coś na pocieszenie, namiastkę policzenia osiedli Budzyńska ścieżka.

      • 1 0

    • Prztypomnij mi

      Czy w tym "Twoim" mieście jest metro? Ile lini?

      • 5 1

    • mylisz się

      Skandynawowie nie muszą się przemieszczać po 100 km dziennie.
      I to jest cała tajemnica...
      Lepsza organizacja życia, gdzie wszystko jest na miejscu. Jak nie ma, to zmieniasz swoje miejsce zamieszkania.
      Jeśli jednak sytuacja będzie tego wymagała, Skandynaw nie będzie miał żadnych skrupułów, aby wsiąść do samochodu.

      • 4 1

    • Większość aglomeracji ma Metro... (1)

      Sztokholm ma super szybkie metro i jazda tam autem to strata czasu... W trójmieście jazda tramwajem lub autobusem to strata czasu a SKM-ki i PKM-ki są jakimś rozwiązaniem ale ciągle przepełnione więc :-(

      • 4 4

      • Dokładnie tak przepełnione jak i Sztokholmskie metro

        • 2 2

  • W Gdyni (9)

    nie liczą ilości samochodów na newralgicznych skrzyżowaniach i nie ma wtedy problemów. Nie trzeba nic budować i poprawiać. Najlepiej żyć w niewiedzy. Wtedy wszystko jest OK. Do najbliższych wyborów czekamy. Oby do zmiany zasiedziałych prezydentów.

    • 114 18

    • (4)

      Ale gdynianom Wojtuś pasuje,mimo że miasto się sypie a długi rosną.Dlatego mi ich nie żal,tak widać chcą.

      • 18 6

      • Nie ma chetnych na przejecie władzy (3)

        Tych zadłużonych miast. Gdańsk 3 mld zł a Gdynia 1 mld zł. Także zostają wam dalej rzady PO.

        • 8 15

        • (1)

          Ja chętnie przejmę władzę bo pomimo takich długów jeszcze się da przytulić parę ładnych baniek.

          • 6 2

          • rzad bojkotuje Trojmiasto bo tu nie lubia oszolomow z pisu

            dlatego wola ladowac w swoje mateczniki ale tam gdzie licza na poparcie

            • 5 4

        • Rząd wydrenował do tej pory 8 miliardów z Gdańska i 5 miliardów z Gdyni.

          Tak małe zadłużenie można w tej sytuacji tylko podziwiać.

          • 4 2

    • Nie przesadzaj (2)

      Przez Gdynie głównie przejeżdzam, ale dwie ważne drogi Chwaszczyńska i Chważniejsaka są w mega przebudowie, więc nie narzekaj. Gdańsk chętnie by zobaczył tak duż ilość zmian u siebie, jak teraz dzieją się na tych 2 drogach.
      Póki co sporo tylko mowy, bo bez KPO to nawet metra drogi w Gdańsku nie zbudujemy teraz, bo od rządzących to za dużo nie dostaniemy.

      • 5 7

      • Ta mega przebudowa (1)

        To już ponad trzy lata gehenny mieszkańców Karwin, Wielkiego Kacka i Dąbrowy. I to wcale nie tylko tych jeżdżących samochodem. Ci poruszający się pieszo, autobusem albo nawet rowerem mają czasem jeszcze gorzej.

        • 1 2

        • Minusujący chyba nigdy tam nie zajrzeli

          Ale zapraszamy serdecznie, można na własne oczy zobaczyć, jak nadzoruje się inwestycje drogowe w Mieście Słońca Bulwaru.

          • 1 1

    • Gdynia miała komplet wielopasmowych dojazdów do obwodnicy

      gdy w GD jeździłem jakąś polną dróżką po urwaniu AK. I po zbudowaniu podstawowej siatki drogowej mają spokój poza wiecznie wracającym komunistycznym odcinkiem Kwiatkowskiego, który powinien być jako odcinek do granicy państwowej (port) i w GD i w GA drogą krajową. A jak ktoś chce 6-pasmówki do jakichś Mostów czy innych Bojan, to niech sobie zbuduje.

      • 1 2

  • Ja chciałbym zobaczyć ranking ulic w GD z najmniejszą ilością dziur. (2)

    Ciężko byłoby chyba taki ułożyć :-)

    • 37 2

    • Lekko,95% nie nadaje się do jazdy.Jedynie rydwanem z kołami od ciężarówki)

      • 5 5

    • chcesz coś, zapłać. Podstawowa zasada kapitalizmu.

      Pislam i komuchy urządziły nam socjalizm.

      • 2 7

  • No to teraz przemnóżcie sobie przez ilość CO2 od każdego kierowczyka + ilość emisji en. cieplnej + ilość decybeli (19)

    (choć w przypadku hałasu skala jest logarytmiczna i trzeba by drastyczniejszych środków, żeby z tym walczyć)
    + ilość zamordowanych ludzi + ilość zamordowanych zwierząt + ilość zniszczonych zieleńców, itd.
    Nieodwracalne zniszczenia.
    Kierowczyki muszą być obciążone ogromnymi winietami za niszczenie planety. Całą tą kasę należy następnie upłynnić w decyzjach administracyjnych dot. likwidacji ilości aut. Nie da się inaczej. Bo kierowczyki nieodwracalnie niszczą. Jest tylko jedna droga ku zmianie -- ograniczenie ich liczby, maksymalnie.
    Przy okazji -- pomnóżcie te liczby przez koszt, np. średni, jednego samochodu. Jakie gigantyczne zyski płyną do lobby producentów samochodów! A oni z kolei wpływają tą mamoną na przekupnych urzędników, którzy udają, że wszystko jest dobrze.
    Aż tak prymitywnie to wszystko działa.

    • 14 69

    • Nie udało się zdać prawka za 15 razem, dlatego tyle jadu na "kierowczyków", prawda? (7)

      • 22 7

      • Nie wiedziałem, że liczby to dla ciebie "jad". (6)

        Co ty, "botanik" z PiSlamu?
        Pocieszę cię -- zdałem za pierwszym razem, w czasie studiów. Ale rozumiem, ze ty miałeś problemy. Nie dziwię się. Nie wiem jednak co ma posiadanie prawa jazdy do jakiegoś jadu. Czy posiadanie młotka w warsztacie oznacza seryjnego mordercę?
        Cóż jeszcze stuka ci w czaszkę?

        • 2 21

        • Ale posiadanie samochodu już tak? Niezachwiana logika.

          • 13 2

        • (2)

          Normalny/normalna to ty nie jesteś.

          • 8 4

          • Normalny to kierowczyk w dizlu kopcący ludziom od świtu do świtu. (1)

            Gratuluję "normalności". Aż strach pomyśleć co u ciebie w domu.

            • 2 14

            • Samochodami jeżdżą kosmici a nie ludzie, taka prawda. A widziałaś już badania, z których wynika, że ludzie w tyłku mają propagandę raktywistów, bo udział samochodów znacznie wzrósł, a rowerów znacznie zmalał? Żebyś nie wyjeżdżała z Kartuzami i Żukowem: badanie dotyczyło mieszkańców Gdańska.

              • 4 0

        • Nie lubię rowerzystów tyle w nich jadu nietolerancji
          Na drogach i chodnikach uważają się za panów a są zwykłymi chuliganami łamiącymi przepisy.
          Jeszcze raz zadzwonisz na mnie na chodniku to tak cie zdzelę że na ten swój rower więcej nie wsiądziesz.
          Nie szanjęcie innych ale chcecie aby was szanowano ?

          • 6 0

        • Zgadza się, liczby nie kłamią

          Przez duże gdańskie skrzyżowania w ciągu doby przejeżdża ponad trzy razy tyle pojazdów, co kalesoniarzy zliczonych przez licznik rowerowy na głównym ciągu komunikacyjnym miasta, ale na kwartał.

          • 3 0

    • (2)

      Timmermans i Schwab już wysłali ci przelew. Wątpię, by ktoś cisnął tego typu pier.doły za darmo

      • 13 5

      • tak właśnie rodzą się mity. Kaczka i kościół mają dzięki nim 30 proc. poparcia. (1)

        • 3 8

        • Faktycznie tak rodzą się mity

          Ludzie po prostu nie są w stanie sobie wyobrazić, że ktoś może wciskać taki kit gratis.

          • 4 0

    • (1)

      Normalna osoba przestaje czytać w momencie kiedy pada określenie "kierowczyk", bo wiadomo że na racjonalny argument nie ma co liczyć.

      • 16 4

      • "Racjonalne"?

        W tym kontekście coś jak pytania, tzw. referendalne, Pislamu.
        Jak ktoś cię truje każdego dnia (ile tam było, ponad 100 tys. na jednym skrzyżowaniu per dzień?) to ty mówisz o "racjonalności"? Putler mówi, że nie może "racjonalnie" wstrzymać ognia bo go Ukraińcy ostrzeliwują.
        Ale OK. Brak argumentów. Rozumiem. Jak tu się wywinąć gdy dowody są jawne dla stron.

        • 2 9

    • Jak rozbierają linie kolejowe to trzeba dojechać samochodem. Rowerzyści w ramach podziękowania za ścieżkę rowerową mogą się zrzucać na miejsca wykluczone komunikacyjnie albo np jeździć do Skarszew rowerem.

      • 10 1

    • Te kierowczyki

      Generują pkb bo większość z nich jedzie do pracy lub wożą towary. Bez nich Twoje poglądy by wyglądały inaczej.

      • 14 0

    • Prymitywem to jesteś ty ze swoimi kierowczykami!!Zmieñ płytę bo już jesteś nudny!!Zmieñ pracę,to może kupisz sobie auto i zmienisz zdanie!!!

      • 8 2

    • (1)

      Dam rade zebys obudzil sie z tego lewackiego letargu: wlacz sobie strone marinetraffic.com i zobacz ile jest statkow np. w rejonie morza Srodziemnego lub Baltyckiego lub wybrzeza Chin etc. sprawdz ile emituje co2 przecietny statek, zrob cwiczenie matematyczne i porownaj do tego co emituja samochody na skrzyzowaniach w calej polsce. Przed wykrzykiwaniem populistycznych hasel uswiadom sobie jeszcze, ze 98% rzeczy ktore posiadasz na czele z Twoim ajfonem lub Szajsungiem przyplynelo takim statkiem do portu i jakims samochodem dotarlo do msc.dystrybucji , gdzie mogles to zamowic zeby kurier (samochodem) mogl Ci do Twoich eko stop przywieźć ;)

      • 8 1

      • Daj spokój

        Z intelektualnymi argumentami do jajościska, to nie może się udać...

        • 4 0

    • Czy twój psychiatra wie, że pomijasz dawki?

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Największe skrzyżowanie pod GB a przejście dla pieszych szerokie jak na drodze osiedlowej (24)

    Ludzie mają problem żeby się wyminąć. Szczególnie jak dwa tramwaje podjadą.

    • 110 78

    • spadaj na obwodnicę (14)

      • 11 34

      • zamiast 100 000 aut powinno przejechać 100 000 rowerów. (13)

        w mieście tylko rowery. Powinien być przymus jazdy rowerem i zakaz jazdy złomem!!!

        • 8 51

        • Lece powiedzieć sąsiadowi co chodzi o dwóch kulach. (1)

          Już nie będzie musiał jak plebs cisnąć się samochodem. Będzie podróżował rowerem jak król.

          • 29 8

          • Leć mu powiedz, że nie będzie musiał stać codziennie w korku złożonym przez i**otów jadących 5km do pracy samochodem w pojedynkę.

            • 10 26

        • O ile rowery będą jeździć po ulicach, a dla pieszych bēdä chodniki, to jestem za. (2)

          • 12 2

          • Rowerzyści chcą jeździć ulicą. (1)

            Niestety to by przeszkadzało pewnej roszczeniowej grupie ludzi łamać prawo, a na to nie możemy sobie pozwolić.

            • 7 14

            • Nie chcę łamać prawa

              Chcę poruszać się drogą publiczną 50 km/h a nie wlec się za spoconym jajościskiem dwudziestką.

              • 5 4

        • Każdy mieszkaniec powinien obowiązkowo... (5)

          ...przejeżdżać tam rowerem co najmniej 3x dziennie, to by pokazało jak wartościowym środkiem komunikacji są rowery. A tak dzienny wynik samochodów rowerzyści (wspomagani przez hulajnogi) osiągają po 8..9 miesiącach roku.

          • 4 3

          • Zbuduj wszystko pod samochody kosztem innych uczestników ruchu. (2)

            Dziw się że są korki, bo ludzie po bułki jadą samochodem, zamiast dygać kilometr do podziemnego przejścia przez ulicę.

            • 4 4

            • Serio? Opierasz to na badaniach czy...

              ...własnych doświadczeniach? Korki są dlatego, że miasto jest zagęszczane i budowane bez ładu i składu. To się tyczy także transportu i komunikacji zbiorowej.
              Korki są także dlatego, że w miasto wpuszczono setki tysięcy turystów, którzy miasta nie znają.
              A gdy zaczyna się szkoła, to korki są dlatego, że bombelka koniecznie trzeba wozić do szkoły i nazad samochodem. No bo ta najlepsza, inkluzywna i postępowa szkoła jest akurat na drugim końcu miasta.
              No o dlatego, bo zakupy lokalnie można robić tylko w żabce, więc po normalne sprawunki wędrujemy wielu kilometrów.
              Itede, itepe.

              • 4 4

            • Gdzie tak masz?

              • 0 3

          • Rowerem zaganialem krowy na łąkę, teraz musowo samochodem , wszedzie. (1)

            Aby od sterować się. Miastowy to miastowy.

            • 1 6

            • Krowy to raczej na pastwisko.

              Piszę to jako miastowy, ale ciekawy świata.
              I życzę ci wycieczek rowerem np. na onkologię. To uczy pokory.

              • 5 0

        • Leczenie terrorystów też powinno być przymusowe

          • 5 1

        • Ludzie z chorym błędnikiem i niepełnosprawni niech giną. Czystość genów.

          • 4 3

    • chciało się zakupków w bałtyckiej, to cicho tam plebsie (1)

      • 11 24

      • xd dobre, albo autor mieszka we Wrzeszczu i szedł np do Lidla, nie każdy mieszka "plebsie" na obwodnicy jak ty

        • 23 5

    • Wystarczy, że każdy by trzymał się prawej a nie jak bydło na siebie nacierać

      • 24 6

    • Uważaj, trojmiasto.pl zostało opanowane przez ruską agenturę i troska o normalnych ludzi jest tu niemile widziana. Antypolacy troszczą się tylko o oponiarzy.

      • 6 21

    • Niemiec kupił ziemię pod Galerią na zawsze

      Dziękujemy P Dalowicz

      • 8 15

    • (3)

      W ten sposób Trójmiasto dba o ekologię

      • 1 8

      • Chcesz dbać o ekologię? (2)

        Popieraj depopulację. Tylko eutanazja uratuje ludzkość.

        • 5 2

        • Wolę dbać o przeglądy (1)

          Wystarczyłoby zdjąć szroty z dróg, a depopulacja nie będzie potrzebna. Szczególnie w kraju, gdzie połowa samochodów nie spełnia żadnych norm.

          • 5 0

          • Czekam na elektryka, a panisko jakim smiga, ze zapytam?

            • 3 3

  • Myślę, że pomóc może wprowadzenie (1)

    100 nowych taryf w komunikacji miejskiej, podwyżka cen biletów tej garstce, która płaci i ograniczenie liczby linii i kursów.

    • 80 2

    • Potrzymaj mi piwo.

      Mówisz - masz.

      • 12 0

  • (9)

    Środek Wrzeszcza oraz obok Bramy Wyżynnej w oparach spalin. Ładnie nas urządziło BRG. W normalnym mieście taki ruch byłby eliminowany z centrum.

    • 42 18

    • (7)

      Wrzeszcz podzielony przez linie kolejową co powoduje dodatkowe utrudnienia w poruszaniu się. W normalnym mieście pociągi by jeździły tunelem

      • 9 6

      • w tym czymś co jest w czaszce jest taka duża bruzda. (2)

        U ciebie jest ich z pewnością więcej.

        • 2 12

        • Droga ci przeszkadza a linia kolejowa dzieląca miasto już nie?

          • 13 2

        • Ty masz bez bruzd

          Cud że w ogóle umiesz pisać

          • 1 0

      • Czyli Berlin nie jest normalnym miastem? (3)

        • 2 0

        • Berlin to inna bajka (1)

          Gęsta sieć metra pozwala na sprawne poruszanie się ludzi bez samochodów, ogranicza zapotrzebowanie na autobusy i tramwaje

          • 2 2

          • W Berlinie

            Bez problemu znajduję miejsce parkingowe przy ulicy, płacę 1 ojro/h (taniej niż w Trójmieście, w dodatku niedziele i święta darmo) i dojeżdżam U- lub S-Bahn w 10 minut do ścisłego centrum miasta.

            • 0 0

        • Jeszcze powiedz, że Berlin nie jest przyjazny samochodom

          A wyjdzie na jaw, że nigdy tam nie byłeś.

          • 1 0

    • Gdansk Nowy Port

      A w NP przez środek osiedla mieszkaniowego jadą tiry do portu Gdańskiego!!!Czekamy od lat na Nową Wyzwolenia!

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane