• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?

Piotr Weltrowski
31 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK. Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK.

Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.



W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?

Suche dane mogą stanowić dla SKM gorzką pigułkę do przełknięcia. W roku 2012 z usług przewoźnika skorzystało 36,8 mln osób, w zeszłym roku - i to przy tendencji wzrostowej u innych podobnych przewoźników, np. z Warszawy - już jedynie 35,2 mln osób.

- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.

Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".

Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.

Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.

Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM

Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.

Opinie (315) 2 zablokowane

  • To wina Głuszka (1)

    tak jest jak sie obsadza kierownictwo z klucza partyjnego, Marcin zajmi sie rodzinnym interesem czyli hodowlą jamników

    • 27 1

    • albo podziwianiem kolekcji zegarków...

      u kolegi

      • 3 0

  • Pytanie, (2)

    Czy ktos sprawdzil,jak sytuacja wyglada np. w ZTM?.Sadze, ze skm jest mocno powiazana z reszta transportu 3city.Co z tego ze skm chodzi dosyc sprawnie,jesli np. autobusy maja duze opoznienia bo stoja w korkach?.SKM to glowna arteria komunikacyjna ,jednak bez dobrego powiazania z reszta ukladanki nigdy nie bedzie sprawna.Pomijam rozwazania na temat jakosci skladow.Ja porzucilem samochod na rzecz komunikacji-zyskal moj portfel(znacznie),ale 3-krotnie wzrosl moj czas dojazdu.Jesli stosunek finanse/czas stracony na dojazd przestanie byc ateakcyjny, rowniez wroce do samochodu.

    • 21 1

    • (1)

      Autobus w korku to właśnie wina zbyt dużej liczby samochodów.

      • 6 0

      • nie to wina lenina

        A moze braku bus pasow,

        • 5 1

  • Same powody do zadowolenia (1)

    Kolejka o 6:21 z Redy przyjechała opóźniona o 6 minut, a obecnie zwiększyła je do 10 minut. Serdecznie dziękuję za kolejne spóźnienie do pracy.

    • 42 0

    • mega spóńzienie TLK mają nawet 600 minut opóżnienia :) POZDRO DLA KUMATYCH

      Szef ci podaruje te 10 minut - czym jest 10 minut w porównaniu z okazją do pomarudzenia

      • 0 2

  • winne remonty? Widzę, że SKM nie dopuszcza do siebie, że winna może być zła oferta?

    W tym roku jest lepiej, rozkład jakby bardziej przemyślany to i wynik będzie lepszy.

    • 25 1

  • Na pewno spadła

    Jeżeli w godzinach szczytu SKM spóźnia się 12 min ( bo od strony WEJHEROWA przepuszcza Przewozy Regionalne) a na Św. Maksymiliana skład wjeżdża prawie pusty to znaczy, że klienci albo w tym czasie zamarzli albo wybrali inny rodzaj transportu.

    • 50 0

  • Ciekawe czy premia roczna była w SKM.

    • 36 0

  • Skandal ,brak słów

    W tych popapranych kolejkach jest tak nagrzane jak w Afryce,ludzie wchodzą ciepło ubrani i wychodzą spoceni a potem prosto do lekarza.Kiedyś napomknełam to prowadzącemu skład,czy czasami kiedy zmienia się pogoda nie mogliby wyłączyć ogrzewaniaco jakiś czas ,to mnie po prostu wyśmiał i wysłał z pretensjami do dyrekcji SKM.Kto ma na to czas aa swoją drogą dyrekcja powinna coś z tym zrobić bo to jest skandal żeby podczas gdy na zewnątrz jest minus 5 to w kolejce plus 30,robią to chyba na złość pasażerom i śmieją się w żywe oczy.Ja już zrezygnowałam z ich usług,ale współczuję innym co muszą się tak męczyć ze złośliwcami z SKM

    • 47 2

  • aż 17% to jest aż? jakieś kpiny? na dodatek te gminy się nie dołożyły udziałami do SKM (6)

    a żądania mają jakby co najmniej za wszystko płaciły. 80% pasażerów jest z Trójmiasta. i to tam powinny iść środki

    • 20 9

    • 17% cebulaków to jest margines (5)

      przez te połączenia nie można dostosować poziomu wyjść z pudła kolejki , do tego tam powstają opóżnienia. Cebulaki niech PKSem lub PKP Regio du.py wożą.

      • 3 3

      • Danziger aus stogi rynsztok mit social hause mit kaflen piec drinken schlampa

        ale Gdańszczanin :) HEHE

        • 2 2

      • (2)

        Największym udziałowcem SKM jest PKP, następnie Skarb Państwa. Skarb Państwa nie kończy się na trójmieście. SKM jest spółką prawa handlowego, której podstawowym celem jest zysk i zdobywanie klientów. Gorzko byście zapłakali, gdyby olali tzw. cebulaków, a wam bilety podrożały o 30% albo i więcej. Wtedy byście ich błagali, żeby zaczęli puszczać kolejki poza Gdynię.

        • 1 2

        • nie, dlatego ze te pociągi jadąc tak daleko powodują duże koszty (1)

          włącznie z opłatą za nieswoje torowiska do PLK. śmiem twierdzić, że byłoby taniej!

          • 2 0

          • Wątpię. Gdyby im się nie opłacało, nie puszczali by tam kolejek. Poza tym, za część płaci im Samorząd Województwa w ramach wykonywania zadania publicznego w zakresie transportu kolejowego.

            • 0 1

      • Lepiej Ci się zrobiło, jak obraziłeś innych i wyplułeś jad?? Teraz idź zjeść kaszkę na kolację.

        • 1 3

  • nie żadne remonty!!

    Tylko ochydne składy, brak nowoczesnych rozwiązań, menelstwo. Ale niestety, jak ktoś jest monopolista na rynku, to ma klientów gdzieś

    • 36 0

  • masakra (5)

    jest ciezko jezdze do wejherowa i czasem ze smiechowa do gda taki scisk ze nie da sie oddychac.a ponadto w poniedziałek tj,27.01.14 jechalam skm,ka do wejherowa smiechowa bylo ciezko byl wieczor scisk,zimno a co napotkalo mnie na peronie ,mega oblodzone i zasypane sniegiem schody w wyniku czego poslizg upadlam na reke,wizyta w szpitalu i co ..zlamanie,gips zalozony na 3 tyg jestem unieruchomiona,nalezy mi sie odszkodowanie kto za to zaplaci.

    • 34 0

    • Proste.
      Idziesz do jakiegoś sępa prawnika, sprawy prawie "nie dotykasz", a on się z nimi użera o odszkodowanie "za procent".
      Tak więc nic nie tracisz, najwyżej zyskasz.
      Ale skoro większość puszcza to płazem to jest jak jest.

      • 5 1

    • pogoń ich do sądu. odszkodowanie murowane

      • 4 0

    • perony nie należą do skm (2)

      • 0 0

      • lód na peronach nie należy do SKM

        tylko do PKP Lód i Śnieg

        • 4 0

      • Zależy jakie. Te, na których stają skm-ki tak, inaczej by ich nie remontowali.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane