- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (513 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (145 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (93 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?
Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.
- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.
Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".
Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.
Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.
Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM
Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2014-01-31 06:46
To wina Głuszka (1)
tak jest jak sie obsadza kierownictwo z klucza partyjnego, Marcin zajmi sie rodzinnym interesem czyli hodowlą jamników
- 27 1
-
2014-01-31 08:03
albo podziwianiem kolekcji zegarków...
u kolegi
- 3 0
-
2014-01-31 06:53
Pytanie, (2)
Czy ktos sprawdzil,jak sytuacja wyglada np. w ZTM?.Sadze, ze skm jest mocno powiazana z reszta transportu 3city.Co z tego ze skm chodzi dosyc sprawnie,jesli np. autobusy maja duze opoznienia bo stoja w korkach?.SKM to glowna arteria komunikacyjna ,jednak bez dobrego powiazania z reszta ukladanki nigdy nie bedzie sprawna.Pomijam rozwazania na temat jakosci skladow.Ja porzucilem samochod na rzecz komunikacji-zyskal moj portfel(znacznie),ale 3-krotnie wzrosl moj czas dojazdu.Jesli stosunek finanse/czas stracony na dojazd przestanie byc ateakcyjny, rowniez wroce do samochodu.
- 21 1
-
2014-01-31 08:07
(1)
Autobus w korku to właśnie wina zbyt dużej liczby samochodów.
- 6 0
-
2014-01-31 08:11
nie to wina lenina
A moze braku bus pasow,
- 5 1
-
2014-01-31 06:53
Same powody do zadowolenia (1)
Kolejka o 6:21 z Redy przyjechała opóźniona o 6 minut, a obecnie zwiększyła je do 10 minut. Serdecznie dziękuję za kolejne spóźnienie do pracy.
- 42 0
-
2014-01-31 16:12
mega spóńzienie TLK mają nawet 600 minut opóżnienia :) POZDRO DLA KUMATYCH
Szef ci podaruje te 10 minut - czym jest 10 minut w porównaniu z okazją do pomarudzenia
- 0 2
-
2014-01-31 07:15
winne remonty? Widzę, że SKM nie dopuszcza do siebie, że winna może być zła oferta?
W tym roku jest lepiej, rozkład jakby bardziej przemyślany to i wynik będzie lepszy.
- 25 1
-
2014-01-31 07:20
Na pewno spadła
Jeżeli w godzinach szczytu SKM spóźnia się 12 min ( bo od strony WEJHEROWA przepuszcza Przewozy Regionalne) a na Św. Maksymiliana skład wjeżdża prawie pusty to znaczy, że klienci albo w tym czasie zamarzli albo wybrali inny rodzaj transportu.
- 50 0
-
2014-01-31 07:31
Ciekawe czy premia roczna była w SKM.
- 36 0
-
2014-01-31 07:33
Skandal ,brak słów
W tych popapranych kolejkach jest tak nagrzane jak w Afryce,ludzie wchodzą ciepło ubrani i wychodzą spoceni a potem prosto do lekarza.Kiedyś napomknełam to prowadzącemu skład,czy czasami kiedy zmienia się pogoda nie mogliby wyłączyć ogrzewaniaco jakiś czas ,to mnie po prostu wyśmiał i wysłał z pretensjami do dyrekcji SKM.Kto ma na to czas aa swoją drogą dyrekcja powinna coś z tym zrobić bo to jest skandal żeby podczas gdy na zewnątrz jest minus 5 to w kolejce plus 30,robią to chyba na złość pasażerom i śmieją się w żywe oczy.Ja już zrezygnowałam z ich usług,ale współczuję innym co muszą się tak męczyć ze złośliwcami z SKM
- 47 2
-
2014-01-31 07:35
aż 17% to jest aż? jakieś kpiny? na dodatek te gminy się nie dołożyły udziałami do SKM (6)
a żądania mają jakby co najmniej za wszystko płaciły. 80% pasażerów jest z Trójmiasta. i to tam powinny iść środki
- 20 9
-
2014-01-31 14:12
17% cebulaków to jest margines (5)
przez te połączenia nie można dostosować poziomu wyjść z pudła kolejki , do tego tam powstają opóżnienia. Cebulaki niech PKSem lub PKP Regio du.py wożą.
- 3 3
-
2014-01-31 16:20
Danziger aus stogi rynsztok mit social hause mit kaflen piec drinken schlampa
ale Gdańszczanin :) HEHE
- 2 2
-
2014-01-31 18:23
(2)
Największym udziałowcem SKM jest PKP, następnie Skarb Państwa. Skarb Państwa nie kończy się na trójmieście. SKM jest spółką prawa handlowego, której podstawowym celem jest zysk i zdobywanie klientów. Gorzko byście zapłakali, gdyby olali tzw. cebulaków, a wam bilety podrożały o 30% albo i więcej. Wtedy byście ich błagali, żeby zaczęli puszczać kolejki poza Gdynię.
- 1 2
-
2014-01-31 18:50
nie, dlatego ze te pociągi jadąc tak daleko powodują duże koszty (1)
włącznie z opłatą za nieswoje torowiska do PLK. śmiem twierdzić, że byłoby taniej!
- 2 0
-
2014-01-31 19:01
Wątpię. Gdyby im się nie opłacało, nie puszczali by tam kolejek. Poza tym, za część płaci im Samorząd Województwa w ramach wykonywania zadania publicznego w zakresie transportu kolejowego.
- 0 1
-
2014-01-31 18:26
Lepiej Ci się zrobiło, jak obraziłeś innych i wyplułeś jad?? Teraz idź zjeść kaszkę na kolację.
- 1 3
-
2014-01-31 07:44
nie żadne remonty!!
Tylko ochydne składy, brak nowoczesnych rozwiązań, menelstwo. Ale niestety, jak ktoś jest monopolista na rynku, to ma klientów gdzieś
- 36 0
-
2014-01-31 07:47
masakra (5)
jest ciezko jezdze do wejherowa i czasem ze smiechowa do gda taki scisk ze nie da sie oddychac.a ponadto w poniedziałek tj,27.01.14 jechalam skm,ka do wejherowa smiechowa bylo ciezko byl wieczor scisk,zimno a co napotkalo mnie na peronie ,mega oblodzone i zasypane sniegiem schody w wyniku czego poslizg upadlam na reke,wizyta w szpitalu i co ..zlamanie,gips zalozony na 3 tyg jestem unieruchomiona,nalezy mi sie odszkodowanie kto za to zaplaci.
- 34 0
-
2014-01-31 07:59
Proste.
Idziesz do jakiegoś sępa prawnika, sprawy prawie "nie dotykasz", a on się z nimi użera o odszkodowanie "za procent".
Tak więc nic nie tracisz, najwyżej zyskasz.
Ale skoro większość puszcza to płazem to jest jak jest.- 5 1
-
2014-01-31 08:04
pogoń ich do sądu. odszkodowanie murowane
- 4 0
-
2014-01-31 16:20
perony nie należą do skm (2)
- 0 0
-
2014-01-31 18:51
lód na peronach nie należy do SKM
tylko do PKP Lód i Śnieg
- 4 0
-
2014-01-31 19:02
Zależy jakie. Te, na których stają skm-ki tak, inaczej by ich nie remontowali.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.