- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (34 opinie)
- 3 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (324 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (213 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (70 opinii)
Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?
Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.
- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.
Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".
Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.
Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.
Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM
Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2014-01-31 07:57
menelstwo (2)
Może warto zacząć od wytepienia menelstwa, które się zalęga w przedziałach bagażowo-rowerowych i zasyfia wszystko papierosami.
Ostatnio była afera, nawet kierownik pociągu kopcił pety w pracy sprzedając klientom bilety.- 40 1
-
2014-01-31 08:39
a jakby dostał po premii, to związki zawodowe by miały "wodę na młyn" (1)
- 2 0
-
2014-01-31 11:25
przedział dla rowerzystów, wózków dziecięcych, walizkowców
BEZ KLAMKI, CZUJKI DYMU, ŚWIATŁA, Z ROZBITYM OKNEM,
nie powinien mieć prawa istnieć
a na SKM to norma- 6 0
-
2014-01-31 08:02
Niedługo nie będzie wyboru.
Miasto w imię politycznej poprawności nadal za wszelką cenę będzie promowało tzw "alternatywne środki transportu" w imię walki ze znienawidzonymi "blachosmrodami". W praktyce będzie wyglądało to tak, że na rogatkach będzie stała dzielna straż miejska albo inna służba typu "bojówki ekologiczne". Ludzie będą siłą wyciągani z samochodów i dostana alternatywę - dalsza droga albo rowerem albo komunikacją miejską.
Wtedy wszyscy przekonamy się co to znaczy ścisk w wagonie SKM.- 8 7
-
2014-01-31 08:08
Spadek pasażerów podyktowany jest też (2)
wzrostem bezrobocia. Mniej pracuje, mniej jeździ. Proste.
- 29 3
-
2014-01-31 08:37
pamiętam jak stoczmeni jeździli od Wejherowa do roboty w Gdyni Stoczni, (1)
tzw. przedział konduktorski po nich wyglądał jak chlew. Niedogaszone pety, walające się butelki, nieraz "pawie". Teraz ich nie ma, bo stocznia padła, ale jakość ludzi w tych przedziałach niewiele sie zmieniła.
- 18 1
-
2014-01-31 15:16
jacy pracownicy taka firma
dziwisz się teraz, że padła ?
- 2 1
-
2014-01-31 08:13
Winne remonty, powiadacie?
A czy kierownictwo skm nie dopuszcza do siebie winy własnej? W tym tygodniu dwa razy skm przyjeżdżała rano na wzgórze z dziesięciominutowym opóźnieniem. Standardowe kolejarskie "za opóźnienie pociągu przepraszamy" brzmi już jak barejowskie "nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi?", "jak jest zima to musi być zimno" tudzież "podstawowe zasady higieny są takie, że się puka, gdy się wchodzi".
- 22 1
-
2014-01-31 08:14
Jezeli peron byl nie odsniezony i nie posypany solą lub piaskiem, mozesz walczyc z tymi sępami o odszkodowanie.
- 8 0
-
2014-01-31 08:15
SKM - czyli wies tanczy i spiewa
to jest wrecz niebywale majac taki potencjal zeby to sp....yc, stary tabor, ciagle awarie, zero punktualnosci, pasazerowie traktowani per noga (scisk) i skad to zdziwienie, wszyscy tylko dookola klepia o komunikacji zbiorowej, a jaki jest "kon" kazdy widzi, chetnie bym skorzystal z tego srodka lokomocji ale nie na takich warunkach,
londyn jakis czas temu zadbal o infrastrukture (oczywiscie inna skala) i z metra korzystaja wszystkie warstwy spoleczne, ale w SKM myslenie rodem z PRL'u- 28 0
-
2014-01-31 08:17
%%% (1)
A wg mnie bilety powinny byc tańsze i tańsze tez powinny byc bilety okresowe łączone dla uczniów zkm/skm. Tak jak z akcyzą - wzrośnie liczba wpływów i pasażerów. No i mnie osobiście wkurza ze skmki sie lubią spóźniać, z powodu opóźnień dalekobieznych, ale to rozumiem po remontach obecnych sie skończy?
- 9 1
-
2014-02-01 16:22
poza tym np. ja choc moge kupic bilet jednorazowy 33%
nie mogę kupić takiego np. tygodniowego. bo w taryfie nie ma. a miesięcznego nie chcę, nie za stówkę, bo jeżdżę nieregularnie.
nie to nie. jeżdżę samochodem.- 0 0
-
2014-01-31 08:21
Zadne remonty przyczyną tylko...
..Zbyt krótkie składy, wieczne opóźnienia i awarie, zatłoczone wagony w godzinach szczytu ( często ludzie nie maja jak juz sie nawet wcisnąć) ,zbyt rzadkie kursowanie w godzinach wieczornych i w weekendy, do tego brud , syf i menelstwo ! To jest przyczyną, ze ludzie nie chcą już jeździć SKM. Ja od 3 lat juz nie jeżdżę SKM. Wolę autobusami , czasem może i trochę dłużej i z przesiadka, ale przynajmniej lepsze warunki ogólne.
- 37 0
-
2014-01-31 08:25
podnoście dalej ceny
to więcej pasażerów ucieknie
- 28 0
-
2014-01-31 08:30
Predkosc przejazdu i komfort podrozowania (3)
Przede wszystkim podnoszac ZNACZNIE predkosc oraz komfort przejazdu.
Wtedy nawet ceny biletow i czestotliwosc moga pozostac bez zmian.
Po drugie wydluzenie tras do Slupsk-Tczew, Slupsk-Elblag, Slupsk-Smetowo, tak by obkac cale Pomorskie jak nalezy. Nie powinno byc gorszych i lepszych.
Kolej trojmiejska juz od dawna nie jest trojmiejska, tylko aglomeracyjna, a nawet Pomorska- 7 12
-
2014-01-31 12:13
(2)
Cena nie może pozostać bez zmian, jeśli chce się zatrzymać obecną tendencję do rezygnacji z SKM.
Jeśli cena jest zbliżona do kosztów przejazdu samochodem, co absurdalne,
i jeśli cena jest równa cenie za granicą, gdzie ludzie zarabiają np pięciokrotnie więcej,
to coś tu nie gra i mamy reakcję, czyż nie?- 1 0
-
2014-01-31 15:31
ale cena wcale nie jest zblizona do kosztu dojazdem autem. (1)
Nie przesadzaj, droga Gdynia-Gdansk to: ciagle korki, sznur pojazdow, stanie na swiatlach, sporo paliwa, etc.
Ja zostawiam auto w centrum Gdyni i jade dalej SKM.
Mam gdzies to walke miedzy kierowcami, te wyscigi spod swiatel, horro- 0 1
-
2014-02-01 16:24
bo jeździsz w godzinach szczytu.
jesli możesz je ominąć, to nie tylko w SKM nie ma tłoku,
ale i na ulicy nie ma korków.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.