- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (513 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (145 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (93 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?
Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.
- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.
Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".
Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.
Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.
Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM
Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2014-01-31 08:31
(2)
Ludzie skm to porażka !!!!
- 11 0
-
2014-01-31 08:33
(1)
Kiedyś SKM ki jeździły nawet do Smętowa i według mnie i innych to był świetny pomysł !!!
- 0 1
-
2014-01-31 08:35
A dlaczego SKM będą jeździć od marca tylko do Tczewa ?Dalej w stronę Bydgoszczy też ludzie dojeżdżają ?
- 0 3
-
2014-01-31 08:41
Codziennie dojeżdżam SKM i jest dramat !!!!jak tu żyć panie Tusk? .Czy ktoś mi odpowie na to proste pytanie?
- 4 2
-
2014-01-31 08:44
TYLKO do cisowej (6)
a większość pasażerów właśnie jedzie DALEJ jak do cisowej, powinny być co najmniej do Redy co 10 min w godzinach szczytu, przecież po godzinie 15 to do kolejki w ogóle ciężko wsiąść,
- 16 1
-
2014-01-31 09:26
no tak, przecież (1)
Rumia i Reda stały się sypialnią dla tysięcy dawnych gdynian, którzy wyprowadzili się do tańszych i nowocześniejszych mieszkań zakładając rodziny, ale nadal pracują w Gdyni.
- 8 0
-
2014-01-31 14:51
To już nie są Gdynianie ,tylko kaszubi z czarnym podniebieniem,z kim przystajesz takim się stajesz
- 1 8
-
2014-01-31 18:28
(3)
Jak tamtejsze samorządy zaczną płacić, to czemu nie? Z udziałów samorządowych jakieś 40% przypada na Gdańsk. A tu czytamy, że 17% pasażerów jest z powiatu wejherowskiego, który nie dokłada ani złotówki do SKM. To są jaja. Albo płacą, albo tory ucinamy za Rumią.
- 6 1
-
2014-01-31 21:18
(1)
Moze jeszcze tego nie wiesz, ale Rumia lezy wlasnie w powiecie wejherowskim.
- 0 0
-
2014-01-31 23:52
a ile % ma Rumia i Reda
- 0 0
-
2014-02-01 17:11
Gdańsk ma 15%, Województwo Pomorskie 12% (info na stronie Gdańska). Najpierw sprawdź, potem się wypowiadaj. Równie dobrze można by uciąć tory za Gdańskiem, bo Sopot i Gdynia mają zaledwie po 2-3%.
- 1 0
-
2014-01-31 08:45
Wart Pac Pałaca, a SKM PKP
SKM jest emanacją PKP ...i przy budowie nowoczesnej infrastruktury drogowej kolej nie wiem co musiałaby zrobić, żeby odzyskać klientów, którzy odeszli od kolei i nie chlipią z nie nieszczęścia w kącie tylko cieszą się komfortem i niezależnością np. w aucie.
- 8 1
-
2014-01-31 08:45
Jak tylko będę mogła to też zmienię skm (4)
mogę nawet chodzic piechotą, jeżeli tylko będzie to możliwe.
Na razie wciskam się do zatłoczonej, brudnej i smierdzącej kolejki. Siedzenia są tak brudne i oblepione, że co tydzień muszę prać zimową kurtkę. Ostatnio jechał jakiś bezdomny - śmierdziało tak jakby ktoś wywalił na środek przedziału taczkę obornika. Z resztą często stać przez 40 min. w ścisku to żaden komfort. Do tego jakis przestój w środku pola i nagle mija godzina.
Może jak SKM zacznie czytać nasze komentarze to otworzą się komus oczy.
Niech przejadą się kilka razy w godzinach szczytu.- 25 1
-
2014-01-31 09:05
Problem z bezdomnymi jest w każdym śroku lokomocji i nikt (3)
nie znajduje rozwiązania.
- 5 5
-
2014-01-31 09:11
(1)
Chodzi podobno ta pseudo -Renoma co sprawdza bilety. Jak ty nie masz , to cie wywala z pociągu na peron i mandat wlepia, ale jak menelstwo siedzi i śmierdzi , to nawet nie podchodzą do nich bo dobrze wiedza, ze i tak żadnego biletu nie maja , a powinni ich wywalić z pociągu! A w autobusach , to gorzej , bo kierowcy nie reaguja i wpuszczają to cholerne menelstwo do srodka a ludzie juz nie reaguja.
- 13 0
-
2014-02-01 16:30
bo tyrozki panocku ścisua specyalizancya jest
renoma sprawdza bilety pachnącym i czystym
a do brudasów jest Sekuritate, a czasem Sok.
dawniej byli Koñdokturzy, którzy byli "trzy w jednym"
ale to było za wrogiej ludowi Komuny (fuuj!)- 0 0
-
2014-01-31 09:19
Kiedyś w każdym środku komunikacji był konduktor
I problemu nie było,menel nie wsiadł
- 9 0
-
2014-01-31 08:45
(1)
Do mnie do pracy SKM nie dojeżdża.
- 3 0
-
2014-02-02 10:42
i nie ma problemu
- 0 0
-
2014-01-31 08:48
Ceny
SKM podnosi co roku ceny biletów znacznie powyżej inflacji i niestety zrobiła się z tego maszynka do wyciągania pieniędzy od mieszkańców
- 7 1
-
2014-01-31 08:56
stosunek ceny do jakości oferownych usług budzi wątpliwości
- 15 0
-
2014-01-31 08:57
chyba tylko SKM nie wie czemu im spada liczba pasażerów (1)
po 1 - Kolejki w godzinie szczytu są przepełnione (nawet jak zwiększyli częstotliwość, to zmniejszyli długość składów...wyszło jeśli chodzi o komfort na to samo, choć plus, ze nie trzeba na peronie stać 15 minut)
po 2 - czas przejazdu jest strasznie długi...kolejka jeździ średnio 35 km na godzinę... to chyba jakiś żart, ze w nazwie ma SZYBKA
po 3 - składy są stare śmierdzące, klejące i coraz częściej można spotkać w nich patologię i menelstwo... Ci co mają możliwości uciekają do aut...bo każdy chce do pracy/szkoły/przyjaciół dojechać czysty i schludny, a nie śmierdzący i uwalony
po 4 - czasem kolejka ze znanych tylko sobie powodów zatrzymuje się na stacji np. Rumia, albo Gdynia Chylonia, albo Gdynia Główna na 10 minut...i nikt nie raczy powiedzieć o co chodzi
po 5 - mimo wszystko jak na Polskie realia to dość drogi transport... jak mają 4 osoby jechać do znajomych z Chyloni do np. Redy...to w tej samej cenie złożą się na taksówkę
to są powody, a nie jakiś remont- 58 1
-
2014-02-01 17:15
Było co 10 minut i długie składy - źle. Są co 7,5 ale krótkie - też źle. Nie trzeba było płakać że jeżdżą rzadko, to nie tramwaj, żeby był co 5 minut. 10 minutowe odstępy były idealne. Nie gadaj głupot, że trzeba było czekać 15 minut na kolejkę jak jeździły co 10 (chyba, że miałaś/miałeś na myśli poza godzinami szczytu).
- 0 1
-
2014-01-31 09:01
(3)
Patrząc na to zjęcie artykułu, równie dobrze mogło być zrobione 40 lat temu, to mówi samo za siebie...
- 27 0
-
2014-01-31 21:59
Za 10 lat to zdjęcie będzie nadal aktualne....
- 3 0
-
2014-01-31 22:06
40 lat temu (1)
to ta trakcja jeszcze byla nowa. Teraz to juz zardzewialy zlom...
- 2 0
-
2014-02-01 17:17
Mogą zrobić nową, ale to wymaga kapitału. Żeby go zdobyć, podniosą ceny. Wtedy będzie płacz, że podnieśli ceny a jakość usługi się nie poprawiła.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.