- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (513 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (145 opinii)
- 3 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (115 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (93 opinie)
- 5 Mogli wlepić mandat, a zmienili mu koło (59 opinii)
- 6 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?
Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.
- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.
Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.
Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".
Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.
Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.
Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM
Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.
Opinie (315) 2 zablokowane
-
2014-02-01 11:53
Więcej połączeń z Wejherowa do Gdańska po 17 .00 i 18.00 tak było kiedyś w rozkładzie . Bo w Rumi czekać ttrzeba stać na zimnie 30 minut . Do 17.30 3 składy kónczą bieg w Cisowej już po 16.30 jedzie pierwsza na bocznicę. W weekendy można by podnieść częstotliwosć do 15 minut , a do 3 minut do Gdyni Głownej
- 3 0
-
2014-02-01 12:05
Bart
Liczba osob jezdzacych bedzie spadac bo niz demograficzny jest i tyle. A glownie jezdza skm uczniowie i studenci.
- 0 0
-
2014-02-01 13:08
Przywrócić sprintery po trójmieście
Kiedy wrócą "Sprintery" do Gdańska? Kiedyś było to doskonałe rozwiązanie, jeździły po dalekobieżnych i zatrzymywały się tylko na niektórych stacjach. A dziwią się czemu ludzi mniej jeździ, teraz jedzie się dużo dłużej i w takim tłoku, że wiele ludzi woli wybrać inny środek transportu.
- 5 0
-
2014-02-01 17:21
Remonty???
Przecież tego się remontem nazwać nie da! - to jest jeden wielki burd...el!! Rozkład się zmienia kilka razy w roku, jak nie częściej. Mało tego, zmienia się tak że nie wiadomo komu to ma służyć, chyba tylko Prezesom tej badziewnej spółki... Zrezygnowałem na rzecz samochodu, i jestem z tego bardzo zadowolony. Nie marznę na dworcach w których brak warunków do oczekiwania na pociąg to po pierwsze. Po drugie nie muszę dostosowywać planów do rozkładów i modlić się czy oby na czas pociąg przyjedzie. Podróż z Wejherowa do Oliwy SKM : 1h 10 minut, autem przez Chwaszczyno udaje się nawet w 35-45 minut. Jest drożej - to prawda, ale nie da się wycenić czasu i komfortu, a ani jednego ani drugiego do SKMki przypisać się nie da. Złom, syf, smród i ścisk, opóźnienia i "remonty", oto cała SKM...
P.S Podziwiam że to wogle jeszcze jeździ, od 30 lat te same "kible". I od razu odpowiem na zarzuty że "kaszub", że ubogi ale samochodem... auto 8 letnie, żaden wypas, kasą nie szastam, ale nie będę dotował czegoś swoim kosztem dla durnej idei transportu publicznego.- 4 0
-
2014-02-01 18:42
syf, renoma, menele w rowerowym, brak kibli itd. a nie remonty
- 4 0
-
2014-02-01 20:20
skm
a polaki wciąż tylko narzekają , standard , jak wam się nie podoba to wypad do szwabow czy angoli na zmywak
- 1 5
-
2014-02-01 23:31
szkoda, że przekrętasy nie pozwoliły wejść SKM na trasę zachodnią
i że zaniechano kolejki przymorskiej. Wówczas z większej liczby miejsc w mieście można by korzystać z szybkiej komunikacji. Budowa PKM w standardzie sprzed 80 lat to moim zdaniem pomyłka
- 1 0
-
2014-02-01 23:45
Zarządzającym skm dać przymus jeżdzenia SKM w godzinach "szczytu" !!
Jeżdzę SKM z Rumi do Gdańska od 10 lat i mam jej serdecznie dosyć. Jeśli chodzi o połączenia to jest to jakaś tragedia. Chwalą się że skm jeżdżą co 10 minut ale chyba tylko do Cisowej. Co więcej. Na nadłuższe trasy czyli te Lębork-Gdańsk puszczają krótkie składy !! Nie ma czasem bata, żeby wejść do tak zatłoczonego pociągu. Co więcej, w godzinach szczytu jest skm do Lęborka, krótka. W Gdyni Głównej zmieniają napis na Gdynia Cisowa NIE INFORMUJĄC o tym pasażerów !! Jest zima, -10 stopni, ludzie marzną i czekają 15 minut na cokolwiek co podjedzie, a skm do Lęborka zniknęła nagle z rozkładu. O co chodzi ?!?!?!? KPINA !!!!
- 3 0
-
2014-02-02 09:41
"Sardynia"
Pierdu pierdu,a rano jedzie jeden skład i cholera człowieka chwyta na samą myśl o skm !
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.