• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?

Piotr Weltrowski
31 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK. Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK.

Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.



W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?

Suche dane mogą stanowić dla SKM gorzką pigułkę do przełknięcia. W roku 2012 z usług przewoźnika skorzystało 36,8 mln osób, w zeszłym roku - i to przy tendencji wzrostowej u innych podobnych przewoźników, np. z Warszawy - już jedynie 35,2 mln osób.

- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.

Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".

Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.

Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.

Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM

Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.

Opinie (315) 2 zablokowane

  • bzdura

    i tak rozwalaja mnie paradoksy typu: stacja Gdynia Leszczynki...ktora jest na CHYLONI..a jest pare takich przypadkow w 3miescie...i niech teraz przyjezdny sie zastanawia... .

    ponadto zwiekszylbym ilosc przystankow...miedzy Rumia-Reda jest przepasc...czarna dziura...zdecydowanie przy Auchan powinien powstac peron

    • 2 0

  • Taryfa

    Wprowadzić dodatkowe taryfy na przechodzenie peronami oraz na każdą przesiadkę a ilość pasażerów zostanie bardzo ograniczona. Ciekawe,że do każdego rodzaju przejazdów kolejowych dopłaca z naszych pieniędzy Marszałek Województwa Pomorskiego a niemożna ustanowić jednej taryfy dla SKM ,Kolei Regionalnych ? Czy tworzenie spółek kolejowych rzeczywiście zmniejsza koszty działania Zakładów Kolejowych ? Bo pasażerom zwiększa to koszty przejazdów, i to znacznie !

    • 3 0

  • sorry taką mamy skm:)

    • 2 1

  • bzdurna argumentacja przedstawiciela SKM

    ...spadek pasażerów - to nie wina remontów tylko CEN BILETOW! np bilet SKM Gdynia Chylonia > Sopot 5 PLN autobus "S" = 1,50 (ulgowy) ... proste - a 14-16 zł up-down kosztuje paliwo do auta- więc kto będzie jechał SKM-ką za dychę ?

    • 6 0

  • a przeczytal to ktos z samorzadu ktory na ten SYF wyklada kase ??? (1)

    sprawa nie polega na tym zeby placic i zamknac oczy na co idzie ta kasa, syf, nieudacznikow (mam wrazenie rodem z PKP) Pendolino tego nie uratuje a w przypadku SKM mul i nie wiedziec gdzie szukac gruntu aby sie od niego odbic, ale pensyjki prezesunia, dyrektorunia, rzecznika ktory dorabia teorie do tego "stolca" ze co by tam sie przejmowac plebsem, maja placic i "ryj na klodke" - skad my to znamy ?,
    zeby to zreformowac najpierw nalezaloby "j....c granat" i zbudowac od nowa

    • 4 1

    • howto

      marszałek i burmistrze powinni nagle wstrzymać do zera dofinansowanie Skm.

      skm by zdechło. wtedy powinni wykupić masę upadłościową, a firmy nie reaktywować, tylko włączyć w połączone ZTM+ZKM.

      przez parę miechów był by bałagan, ale potem była by wielka poprawa, która teraz jest strukturalnie niemożliwa.

      • 0 0

  • To władze miast przykładają się do tego.

    Tych położonych wzdłuż trasy SKM.Robią wszystko,aby ludzie przesiadali się do samochodów. Wprowadzają dla kierowców nowe udogodnienia.A to zielona fala,a to etapowe przechodzenie dla pieszych,budowanie dodatkowych pasów itd.
    Wszystko po to,aby samochodem jechało się szybciej.
    Tylko głupi by tego nie wykorzystał i jechał komunikacją zbiorową.Teraz wymyślili wybudowanie wzdłuż torów w kierunku Pruszcza nowej jezdni.Właśnie teraz,gdy za setki milionów przedłuża się trasę SKM a w stronę i kończy się remont całej linii na południe.

    • 1 1

  • śmierdząca skm

    co za wstyd z tą skmką śmierdzi jak sie do niej wchodzi aż odrzuca, przydały by sie dodatkowe składy do wejherowa a nie półgodzinne przerwy za co my płacimy

    • 3 0

  • Gdynia powinna się więcej dokładać do SKM

    Nie dość, że przez swoje wybujałe ego hamuje rozwój Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego, to jeszcze płaci na SKM mniej niż Sopot, który ma trzy przystanki. Może wysyłać SKM tylko na trasie Gdańsk - Rumia z pominięciem gdyńskich przystanków?

    • 6 0

  • Ja też zrezygnowałwm z ich usług

    Przez caaaaaly rok remontują, remontują i remontują...do choler

    • 3 0

  • Kiedy wreszcie powstaną duże parkingi umozliwiające przesiadkę na SKM ???

    Przykładowo w Gdyni: Cisowa, Chylonia, Grabówek, Główna, Wzgórze, Orłowo.....czekają........
    SKM nie powinna być tylko dla dochodzących pieszych i dojeżdżających autobusami???

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane