• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?

Piotr Weltrowski
31 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK. Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK.

Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.



W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?

Suche dane mogą stanowić dla SKM gorzką pigułkę do przełknięcia. W roku 2012 z usług przewoźnika skorzystało 36,8 mln osób, w zeszłym roku - i to przy tendencji wzrostowej u innych podobnych przewoźników, np. z Warszawy - już jedynie 35,2 mln osób.

- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.

Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".

Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.

Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.

Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM

Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.

Opinie (315) 2 zablokowane

  • Albo SKM, albo Przewozy Regionalne (1)

    Na samym początku dla poprawy ogólnej sytuacji biletowej oraz rozwiązania problemów z niekorzystnymi przesiadkami, powinno się ustanowić jedynego Pomorskiego przewoźnika.

    Taki przewoźnik powinien wozić wszystkich w Pomorskiem:
    od Helu do Bytowa / Chojnic,
    od Słupska do Elbląga,
    od Słupska do Smętowa / Bydgoszczy,
    i gęsto od Wejherowa do Tczewa

    Obecny zaś stan z rozwarstwieniem na spółeczki w jednym tylko województwie jest powodem bałaganu.

    • 4 1

    • zapomniałem dodać

      od Gdańska do Lęborka przez Rębiechowo, Kartuzy, Sierakowice
      oraz Grudziądz- Malbork- Tczew- Chojnice

      a wszystko skomunikowane i we wspólnej taryfie biletowej

      • 1 0

  • dwa sklady

    pusczac dwa sklady z wejherkwa do gdanska a ni jeden sklad w godzinach szczytu rano nie daje sie wsiac w rumi czy na cisowej bo jakis planista chyba nigdy nie jechal skm a etat dziedziczy po dziadku !. dlaczego mozna bez biletu jechac od 7::30 do 8-56 z rumi do gdyni bo renoma sie nie przecisnie B-)

    • 3 0

  • (2)

    Nie dziwię się że spadła ilość pasażerów tylko dziwi mnie że tak mało spadła, bo to co teraz SKM oferuje to jest istne dno pod każdym względem poczynając od głupich wypowiedzi tego detektora od marketingu który pewnie SKMą w ogóle nie jeździ, a kończąc na ty co ta spółka oferuje, brudne, zimne, krótkie zatłoczone często spóźniające i psujące się kolejki które dawno w muzeum powinny stać i jedynie potrafią podnosić ciągle ceny.
    Jeżdżę skmkami ponad 20 lat i takiego dna jeszcze nie było skmki kursowały co 5-6minut i nie jedno składowe tylko 2 i 3. A dzisiaj dla skmki sukcesem jest 7,5 min i puszczanie pojedynczych składów

    • 8 0

    • (1)

      a nie przyszło ci do łba że mają mniej składów bo kochana młodzież sobie nacinała siedzenia i podpalała z 10-15 lat temu?Za stan kolei jest odpowiedzialny rząd i samorząd a nie zarząd SKMki.

      • 0 5

      • Dziwne, że w innych miastach odpowiedniki SKM, mają nowocześniejszy tabor i stale się modernizują kupując nowe składy.

        • 3 0

  • EURO 2012 było barany!!

    • 1 0

  • Remonty... a nikt nie mówi o cenie (1)

    Dojeżdżam z Sopotu do Gdańska do pracy 13 km, jak bym chciał dojeżdżać komunikacją miejską to musiał bym korzystać z 3 przewoźników czyli kupić bilet metropolitalny za 220zł!! 220zł żeby przejechać 13 km, czy to nie absurd ?! Za paliwo nie płacę więcej niż 200 zł miesięcznie

    • 8 0

    • i członek.

      • 0 0

  • To jest proste

    Bo sobie w ch... lecą z płatnikami, czyli pasażerami. Proste prawda? Co tu więcej tłumaczyć. Jak Kuba Bogu...

    • 3 0

  • A kto ma korzystać ? Stocznie przestają istnieć, UNIMOR, RADMOR - to już tylko wspomnienie....

    Fakt, w okolicach Lotniska powstaje dość imponująca zabudowa dzielnicy przemysłowej, ale tam SKM nie jeździ. Pojedzie PKM.... A może by tak, po okresie podziału kolejnictwa na tysiąc jeden spółek rozpocząć etap scalania ? To wszystkim wyjdzie tylko na dobre, bo KŁAMSTWEM jest, że tysiąc malutkich spółek działa efektywniej niż jedna duża. Większy na rynku ZAWSZE jest mocniejszy. To już napisał pogardzany obecnie Karol Marx dobre ponad sto lat temu ....A miał rację, jak wszyscy widzą !!!

    • 5 0

  • Matematyka jest królową nauk

    Jak mi się nie kalkuluje, to Tobie tym bardziej pazerny przewoźniku

    • 4 0

  • dziwne jest tylko jedno...

    że Wy ludzie dajecie się tak dymać przez palantów, którzy z Was żyją.

    • 3 0

  • niema porównania z skm w warszawie

    w warszawie nie jeździ taki złom buduje się parkingi co oni się dziwią

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane