• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spadła liczba pasażerów SKM. Winne remonty?

Piotr Weltrowski
31 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK. Zdaniem SKM liczba pasażerów spadła głównie przez utrudnienia wynikające z remontów prowadzonych... przez PKP PLK.

Spada liczba osób korzystających z usług Szybkiej Kolei Miejskiej. W 2012 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 37 mln pasażerów - w zeszłym roku było ich o blisko 2 mln mniej. Wszystkiemu winne remonty - mówią przedstawiciele SKM.



W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?

Suche dane mogą stanowić dla SKM gorzką pigułkę do przełknięcia. W roku 2012 z usług przewoźnika skorzystało 36,8 mln osób, w zeszłym roku - i to przy tendencji wzrostowej u innych podobnych przewoźników, np. z Warszawy - już jedynie 35,2 mln osób.

- W obecnym roku planujemy zwiększyć tę liczbę o około milion z powodu powrotu pociągów SKM na ważny dla nas odcinek do Pruszcza Gdańskiego i Tczewa; dobrej, wynoszącej 7,5 minuty częstotliwości w godzinach szczytu między Gdańskiem Głównym a Gdynią Cisową oraz zlikwidowaniu luki rozkładowej w weekendy pomiędzy Gdańskiem Głównym a Wejherowem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zarazem tłumaczy, że słabszy wynik był jego zdaniem wynikiem wielu remontów, które w zeszłym roku wpływały na częstotliwość i jakość usług oferowanych przez SKM.

Warto jednak zaznaczyć w tym miejscu, że prace remontowe prowadzone były też w roku 2012. To właśnie wtedy SKM zlikwidowała np. bardzo popularne połączenia typu "sprinter".

Faktem jest jednak, iż w zeszłym roku prace prowadzone przez PKP PLK i dotyczące modernizacji linii prowadzącej z Gdyni do Warszawy bywały bardzo uciążliwe także dla pasażerów SKM. To przez nie, a także przez remonty peronów w Żabiance i we Wrzeszczu, przewoźnik musiał na długi czas zmienić częstotliwość kursowania kolejek - w godzinach szczytu jeździły one nie co 7,5 minuty, a co 10 minut.

Wszystko to przekładało się na liczbę połączeń - w zeszłym roku było ich 475 tygodniowo, zaś w tym roku, już po wprowadzeniu nowego rozkładu, w którym znów kolejki jeżdżą częściej w godzinach szczytu - jest ich aż 582, czyli o ponad sto więcej. To, a także ponowne otwarcie trasy na linii Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Tczew (być może już od marca) oraz pojawienie się pierwszych składów zmodernizowanych przez Pesę (mają trafić do eksploatacji wiosną), sprawić ma, iż statystyki SKM znów zaczną rosnąć.

Czytaj więcej o trwających obecnie remontach na trasie SKM

Być może - póki co pomysł jest wciąż w fazie planów - SKM będzie chciało także uruchomić dwa dodatkowe przystanki na linii między Gdynią a Wejherowem. Ze wstępnych analiz prowadzonych przez przewoźnika wynika, że powinny to być stacje Rumia Auchan oraz Reda Gniewowska. SKM myśli o takim rozwiązaniu, gdyż z badań wynika, że aż 17 proc. pasażerów korzystających z usług przewoźnika pochodzi z powiatu wejherowskiego.

Opinie (315) 2 zablokowane

  • winne to są tragiczne warunki...

    ...w jakich pasażerowie są wozeni. kolejka 9:15 w stronę gdańska zawalona jak pociąg do łagrów, nie ma gdzie szpilki wcisnąć bo jakiś głąb ustalił puszczenie jednego składu jakby drugi wagonik był problematyczny. i tak codziennie. kolejki w stronę Słupska- zimno jak w psiarni, lód na szybach, 3 godziny marzzniecia ale kogo to obchodzi. i jeszcze trzeba za to gnojstwo płacić!

    • 6 0

  • W ankiecie brakuje opcji:

    W jaki sposób SKM najbardziej zachęciłaby nowe osoby do korzystania ze swoich usług?
    Podnosząc jakość swoich uslug, obniżając ceny biletów i w końcu dobrze traktując swoich klientów...

    • 3 0

  • jeszcze brakuje opcji...

    Nic nigdy nie zrobi. Obecne "szefostwo" nie da rady nic zrobić. Moj pies lepiej by ogarnął ten bajzel.

    • 2 0

  • Sprawa jest prosta (1)

    Zamknięto wiele zakładów pracy lub zredukowano liczbę osób pracujących np. w stoczniach to mniej ludzi jeździ do/z pracy.

    • 1 3

    • stoczniowcy byli fajni

      w kanciapach dla pasażerów z dużym bagażem zawsze ze SPECJALEM i fajką

      • 2 0

  • SKM NA TORY

    i po kłopocie będzie

    • 2 0

  • przez pół roku jeździłem na stojąco bo zmniejszyli ilość kolejek rano a teraz się dziwią że ludzie rezygnują . Niech podniosą ceny to nikt nie będzie jeździł.

    • 3 0

  • Taaa wszystkiemu winne remonty.......

    Ograniczenia dla kupujących legitymacje zakładowe, w 2013 roku potrzebnych było min 5 osob by taka legitymacje otrzymać, teraz skm wymaga 20 osob oraz potwierdzenie z ZUSu ze te osoby pracują, zejście z 33% na 30%ulgi, podniesienie kosztów owej legitymacji ze 120 zl w roku 2013 do 190 w obecnym, w godzinach dopoludnia scisk w kolejce często taki ze już wiem co oznacza jazda na glonojada :( a oni mysla ze winnemu wszystkiemu sa remonty?????

    • 1 0

  • żenująca SKM

    sprawa jest prosta jak budowa cepa i żadne zabiegi marketingowe SKM tego nie zmienią.
    1. ceny wzrastają a żenujący poziom pozostaje
    2. za mało szybkich połączeń - sprinter
    3. za drogie ceny biletów okresowych
    4. za krótkie sklady w szczycie
    5. w zimę składy nieogrzewane, wiosną i jesienią przeciwnie, więc albo przymarzniesz albo przykleisz do siedzenia
    6. brak jakiejkolwiek kontroli i selekcji pasażerów - jeżdżą śmierdzący, nachlani i palą i nikomu to nie przeszkadza
    7. żyjemy w kraju, w którym co do zasady jest 5 miesięcy zimowych a wystarczy jeden opad śniegu, żeby pociąg był opóźniony albo w ogóle nie wyjechał
    8. organizacyjny burdel w kasach - jedna pani w kasie wystawi fakturę inna odsyła do siedziby zarządu
    mógłbym tak wymieniać, bo jeżdżę SKM od kilku ładnych lat, ale i tak niczego to nie zmieni. Nie ma konkurencji a więc nie ma wyboru, a poziom i ceny usług zmienią się dopiero po wprowadzeniu rzeczywistej konkurencji na tym rynku.

    • 4 0

  • BARDZO DOBRZE

    Skm - olewa swoich pasażerów, to się odwracają od niepoważnego przewoźnika.Jeżdze rano z Wejherowa do Gdyni Gł. i co stoję 35 min, ale kogo to obchodzi - olać szefostfo skm tak jak nas olewają.d

    • 1 0

  • racja

    Polecam kolejki 4 40,5 00,5 25 z Wejherowa do Gdyni może zarząd skm się z nami przejedzie będzie wesoło.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane