- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
System Fala wciąż w fazie testów. Są pierwsze, ostrożne wnioski
Oficjalnie system Fala wciąż funkcjonuje w Trójmieście i na Pomorzu w trybie testowym. Od miesiąca urządzenia Fali, a więc czytniki kart i falomaty, działają już we wszystkich autobusach, tramwajach i trolejbusach w Trójmieście. Nadal z Fali nie mogą za to korzystać pasażerowie na kolei - tu wdrożenie systemu ma nastąpić niebawem. Są też pierwsze wnioski z trwających testów - z danych wynika, że z systemu korzysta na razie niewielu pasażerów.
Pasażerowie narzekają bowiem na problemy z logowaniem do systemu, zawieszające się urządzenia Fali, długi czas oczekiwania na komunikaty czy niepoprawną geolokalizację, co wpływa na niewłaściwe wyświetlanie przystanków.
- Oczekujemy od wykonawcy wyraźnej poprawy w tych sprawach - mówi Radomir Matczak, prezes Innobaltiki. - Następnie skupimy się na przekonywaniu większej liczby pasażerów do korzystania z usług.
Z systemu korzysta niewielu pasażerów
I tu dochodzimy do sedna - z Fali bowiem korzysta na razie garstka osób. Od połowy grudnia, gdy ruszyły testy systemu, za pomocą Fali sprzedano 87 tys. biletów. Co istotne - dane te dotyczą całego Pomorza.
- Oczywiście, w skali transportu publicznego, choćby w samym Trójmieście, to mała próba, ale dla procesu wdrażania Fali to już bardzo cenne dane. Takie liczby operacji i transakcji nie są po prostu możliwe do osiągnięcia w ramach testów zamkniętych. Statystyki pozwalają nam na wstępne, bardzo ostrożne wnioski na temat zachowań podróżujących - dodaje.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Idzie wiosna - wsiądź na rower
System działa jak zwykłe biletomaty
Zdecydowana większość biletów jest kupowana w czytnikach kart i falomatach (aż 88 proc.). Co dziesiąta transakcja odbywa się poprzez aplikację, a 1 proc. na portalu. Jak pokazują dane, prawie 89 proc. transakcji to kupno biletów jednorazowych, 9,5 proc. - biletów czasowych, a tylko 1,5 proc. - biletów okresowych.
Inaczej mówiąc - póki co pasażerowie korzystają z urządzeń Fali, jak ze zwykłych biletomatów, znanych z innych miast w kraju.
Nadal nie działa też jedna z kluczowych funkcji Fali, a więc optymalizacja kupowanych biletów, w ramach której system automatycznie przy przesiadkach i wielu podróżach dziennie będzie zamieniał bilety jednorazowe na czasowe, czyli korzystniejsze cenowo dla pasażera.
Statystyki systemu Fala
- Pełna flota pojazdów komunikacji miejskiej włączonych do systemu została osiągnięta 21 lutego 2024 r.
- Dane uwzględniają publiczne testy systemu do dnia 18 marca 2024 r. Liczby podane są w zaokrągleniu.
- 87 000 - suma biletów wszystkich rodzajów zakupionych w ramach testów systemu.
- Kanały sprzedaży: aplikacja 11 proc. transakcji, portal 1 proc., urządzenia w pojazdach (czytniki kart i falomaty) 88 proc.
- Struktura sprzedaży: 89 proc. transakcji - bilety jednorazowe, 9,5 proc. czasowe, 1,5 proc. bilety okresowe.
- 86 proc. operacji kartami płatniczymi na urządzeniach / 14 proc. operacji z kontem FALA.
- 22 000 założonych kont w systemie,
- 14 500 pobrań aplikacji,
- 6 400 zamówionych/odebranych Kart FALA,
- 1 300 kart płatniczych ustawionych jako stały identyfikator do konta w systemie,
- 4 400 urządzeń dostępnych w pojazdach.
Fala w Trójmieście
- ZTM Gdańsk - 48 000 biletów,
- ZKM Gdynia - 15 000 biletów.
Biletowe perypetie z systemem Fala
Miejsca
Opinie (314) ponad 10 zablokowanych
-
2024-03-21 05:13
Falobusy
Ja się pytam gdzie są falobusy? Ile kursów już zrobiły, ile przeprowadziły szkoleń i dla kogo, bo chyba do tego zostały stworzone.
- 17 0
-
2024-03-21 05:42
0rezes Matczak " oczekuje od wykonawcy..." to od czego on jest prezesem? Od kasy? (2)
Kto jest wykonawcą?
- 11 2
-
2024-03-21 07:08
Wykonawcą jest Asseco (1)
- 2 1
-
2024-03-21 07:56
A pan Matczak to? Prezes prezesów?
- 1 1
-
2024-03-21 06:27
Kanary (1)
Jakim prawem mam udostępniać kanarowi historię swoich zakupów! Powinien być jakiś paragon, a tak ogólnie w Warszawie funkcjonuje system kodów i działa po co wprowadzać urządzenia skoro od tego się odchodzi
- 7 2
-
2024-03-21 06:46
jak to jakim prawem? prawem kanara!
- 0 4
-
2024-03-21 06:38
Opinia (1)
bardzo ciekawe, urzywałem podobnego systemu na karte w całej Holandii, wszystkie środki komunikacji autobusy, tramwjaje , koleje , metro jest używane z systemem w którym przy wchodzeniu i wychodzeniu z autobusu/ tramwaju odbijasz karte i od razu widzisz ile zjadło ile zostało ( na koleji i metro system otwierający bramki do wchodzenia i wychodzenia z peronów..... i teraz uwaga ... przyłążyłem tą karte do czyttnika ... powodując jego zawieszenie się ... może to akurat przypadek ??
- 6 1
-
2024-03-21 11:27
Używałem, kolei, tę kartę...
- 1 0
-
2024-03-21 06:42
system FALA to niewypał
powiedzmy to szczerze, pieniądze wyrzucone w błoto !
po takim czasie to powinno śmigać i działać bez zarzutu a tutaj...klapa po całości!- 7 1
-
2024-03-21 06:42
Dzieło przerosło twórców i zyje wlasnym, nikomu niepotrzebnymi życiem.
- 10 2
-
2024-03-21 06:58
130 milionów w błoto
Tyle minimum kosztuje system fala. Tylko jedno miasto wyszło na fali pozytywnie -Tczew. Wycofał się i mieszkańcy komunikację mają darmową. Za te pieniądze opłacało by się wprowadzić darmową komunikację w całym Trójmieście - tylko lobbyści nic by nie zarobili. Tak drogi system powinien działać już w czerwcu, a nadal jest w fazie testów. O co chodzi, i kto przytulił kasę za taki stan rzeczy?
- 15 2
-
2024-03-21 07:04
(1)
Fala to --- to Dulkiewicz i PO i przykład jak można zarobić miliony legalnie z budżetu
- 4 4
-
2024-03-21 07:53
To przedsięwzięcia województwa - nie miasta Gdańska
- 0 0
-
2024-03-21 07:06
za skomplikowane g..no . wystarczylyby zwwykle biletomaty w autobusach i tramwajach i w skm
- 5 0
-
2024-03-21 07:19
Fala kase przewala
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.