- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (39 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Szybciej z Gdyni do Warszawy
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Gdyni znacznie poprawi infrastrukturę tej drugiej. - Po jej zakończeniu będzie po europejsku - zapewnia zastępca dyrektora PKP PLK.
Od strony Wejherowa wymieniono już 1890 m torów i wybudowano trzy nowe rozjazdy (można je porównać do skrzyżowań drogowych). Wciąż trwają prace od strony Gdańska.
- Już widać, że część węzła w Gdyni już jest nowa i ładna - zapewnia Leszek Lewiński, zastępca dyrektora PKP Polskie Linie Kolejowe. - Jeszcze dwadzieścia miesięcy i tory powinny zostać zrobione. Jednak podróżnego tak naprawdę nie interesuje to, co teraz robimy. Mało to widowiskowe. Można powiedzieć, że grzebiemy się w torach. - dodaje.
Bardziej spektakularny ma być drugi etap prac. Zmodernizowane zostaną perony i przejście podziemne łączące budynek dworca z ulicą Morską. Oczywiście będą też instalowane windy dla niepełnosprawnych.
- Możemy więc mieć pewność, że jest to kwestia dwóch, maksymalnie trzech lat, kiedy cała Gdynia: od torów aż po dach będzie wyglądała przynajmniej po europejsku - dodaje Lewiński. - Kiedy prace się zakończą, do Warszawy możliwa będzie podróż z prędkością nawet 200 km na godzinę - obiecuje.
Będą ją mogły osiągać tylko pociągi z tzw. wychylnym pudłem. Chodzi o tabor, który może się przechylać, aby zniwelować niedogodności związane z ostrymi zakrętami . Oczywiście takich składów w Polsce jeszcze nie ma. PKP liczy jednak, że sytuacja się zmieni, kiedy będą już tory. Miałaby je kupić spółka PKP Intercity.
- Na to przyjdzie czas. Nasze plany są długofalowe. Myślimy o tym - przyznaje Bartłomiej Buczek, dyrektor PKP Intercity.
- skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa - Gdynia do 163 min (133 min dla pociągu z wychylnym pudłem), na trasie Warszawa - Katowice do 50 min., Katowice - Zebrzydowice do 30 min., a Katowice -Zwardoń do 35 min.,
- zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h, a towarowych do 120 km/h na trasie Warszawa - Gdynia oraz pociągów pasażerskich do 250-350 km/h na trasie Grodzisk Mazowiecki - Zwardoń/Zebrzydowice,
- poprawa bezpieczeństwa i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych (m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym),
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych (zmniejszenie liczby przejazdów w poziomie, nowoczesne urządzenia automatyki kolejowej),
- ograniczenie hałasu i drgań poprzez: zastosowanie szlifowanych szyn bezstykowych, mat antydrganiowych, budowę ekranów akustycznych, wymianę okien,
- zmniejszenie ryzyka zanieczyszczenia wód i gruntów dzięki zastosowaniu systemu drenażu, rowów odprowadzających i osadników,
- zmniejszenie śmiertelności zwierząt oraz zachowanie integralności siedlisk zwierzęcych poprzez: przystosowanie obiektów inżynierskich (mosty, przepusty) do pełnienia funkcji przejść dla zwierząt, instalację urządzeń odstraszających, oświetlenie mostów na Wiśle i Narwi dla poprawienia ich dostrzegania przez ptaki,
- dostosowanie obiektów dla osób niepełnosprawnych dzięki budowie pochylni i wind.
Opinie (105) ponad 20 zablokowanych
-
2008-06-15 19:36
(3)
nie ma o czym pisać to napiszemy trochę propagandy...a co tam. mnie nie interesuje to co jest,a nie to co ma być.
- 0 0
-
2008-06-16 08:06
(2)
to co jest, wszyscy widzimy, więc nie ma sensu o tym pisać.
- 0 0
-
2008-06-16 10:06
to niech piszą o tym co jest aktualnie zrobione i robione (1)
a nie tym jakie są plany za 5 lat.
- 0 0
-
2008-06-16 11:14
Za 5 lat?
Optymist(k)a z Ciebie :-) Mają wymienione 2 km torów z ok.400 :-) a podniecają się jakby było czym. I jeszcze ta wymiana taboru kolejowego. Trasę Kwiatkowskiego budowali 34 lata. Na reorganizację PKP należy założyć przynajmniej z 50 :-)
- 0 0
-
2008-06-15 19:36
Modernizacje
kiedys Intercity jechal 3:11 do warszawy... teraz pedzie 5h.... po modernizacjach bedzie 7 pewnie :)))
- 0 0
-
2008-06-15 19:37
Kolejny sukces Gdyni ! (13)
Super, nasze miasto rozwija się w błyskawicznym tempie. Już niedługo skończą budowę SeaTower oraz hali widowiskowo-sportowej.
- 1 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-06-15 20:44
(6)
Największym sukcesem Gdyni tego stulecia jest otwarcie estakady Kwiatkowskiego. Budowa 2,5km drogi zajęła naszym budwniczym raptem 35 lat :)
Rekord świata :)- 0 1
-
2008-06-15 21:00
sukces? (4)
Jaki to jest sukces? I tak cała Warszaffka wysiada w Gdańsku, a do nas jedzie powietrze w przepięknych wagonach PKP...
- 0 1
-
2008-06-15 21:34
:P (3)
W Gdyni za czyste powietrze jest i Warszawiacy mdleją jak dostaną tlen do mózgu. Bezpieczniej dla nich wysiadać w zanieczyszczonym Gdańsku ;)
- 1 0
-
2008-06-16 01:57
mhm (1)
tylko że gdyńskie perony śmierdzą rdzą. wiec gdzie tu syf? :P
- 0 1
-
2008-06-16 20:40
gdanskie smierdza moczem i odchodami
toz to noclegownia dla bezdomnych
jakis czas temu byla tu wypowiedz turystki z Portugalii - podsumowala gdanski dworzec krotko - najgorszy smrod jaki kiedykolwiek miala okazje poznac.....- 1 0
-
2008-06-17 10:50
assad
a z gdańska i tak 1/2 h szybciej!
jaki to sukces gdyni ze pkp, skończyła właśnie ten odcinek, to samo z dworcem, tez nie leży to w gesti miasta. Hala widowiskowo-sportowa z prawdziwego zdarzenia to będzie ale na pograniczu gdańska i sopotu. Co do sea towers to wątpliwy sukces gdyni, że w maistracie dobre łapówki poszły i sprzedano najatrakcyjniejszy teren w mieście pod budowę obiektu który nie będzie spełniał żadnej funkcji publicznej i nie będzie ogólnodostępny (pierwotnie z tego co wiem to na taras na samej górze miał być wolny dostęp - i dlaczego juz tak nie będzie???). gdańsk z sopotem potrafią współpracować a gdynia jest taką gorszą siostrą, życze gdyni jak najlepiej, ale puki co drodzy gdynianie pozostał wam tylko dobry PR którym jesteście na codzień karmieni.- 0 0
-
2008-06-15 21:50
co za roznica, sucharskiego nigdy nie skoncza
- 0 0
-
2008-06-15 21:48
a z gdańska i tak 1/2 h szybciej!
jaki to sukces gdyni ze pkp, skończyła właśnie ten odcinek, to samo z dworcem, tez nie leży to w gesti miasta. Hala widowiskowo-sportowa z prawdziwego zdarzenia to będzie ale na pograniczu gdańska i sopotu. Co do sea towers to wątpliwy sukces gdyni, że w maistracie dobre łapówki poszły i sprzedano najatrakcyjniejszy teren w mieście pod budowę obiektu który nie będzie spełniał żadnej funkcji publicznej i nie będzie ogólnodostępny (pierwotnie z tego co wiem to na taras na samej górze miał być wolny dostęp - i dlaczego juz tak nie będzie???). gdańsk z sopotem potrafią współpracować a gdynia jest taką gorszą siostrą, życze gdyni jak najlepiej, ale puki co drodzy gdynianie pozostał wam tylko dobry PR którym jesteście na codzień karmieni.
- 0 0
-
2008-06-16 02:29
tradycyjnie już przepychanka kilku portalowych matołków:/ beznadzieja
- 0 0
-
2008-06-16 08:10
hahahaha
powiedz ile macie km dróg rowerowych ?? hahahaha
- 0 0
-
2008-06-16 08:27
Błyyyyyyyskawiczne tempo
He,he przesadziłeś z tą błyskawicą - remont peronów i tuneli w ciągu trzech lat. Dla porównania w Gdańsku w tym czasie ma powstać od zera najnowocześniejsze w Polsce Centrum Medycyny Inwazyjnej. A remoncik dworca się przyda, oj przyda, może wreszcie zadaszą perony...
- 0 0
-
2008-06-16 13:16
re:gdynia forever
tak, jasne i stanie się kolejnym miastem dla buraków z wypchanym portfelem. brudnym i zadeptanym, bo trójmiejskiego parku krajobrazowego w perspektywie najbliższych 20 lat w ogóle ma nie być...
- 0 0
-
2008-06-15 19:41
jaka punktualność!!!
A mnie interesuje czy w związku z powyższym pociąg do W-wy,który i tak wlecze się jak żółw, w wakacje będzie jezdził wg rozkładu czy będzie zakładał opóżnienia.Przy przesiadkach(na międzynarodowy) jest to ważne a bilety chcę kupić 60 dni wcześniej.
- 0 0
-
2008-06-15 19:48
(1)
jasne 30 miesięcy tylko poki co trzeba stalowych nerwów żeby jeżdzić z pkp.
Albo pociągi przeładowane - ekspresy - 8 osób w przedziale, tłumy na korytarzach syf ogólny jak zawsze ciężko wydłużyć im skład, ale ceny biletów prędko podnoszą. Piękne są założenia ale póki co normalne jest że pociąg ma 30 minutowe opóźnienie i wlecze się tak żę szybciej można dojść na piechotę - zwłaszcza jak wjeżdza do Warszawy - ok. 40 minut zajmuje dojazd do centralnego z idiotycznym staniem na wschodniej.- 0 0
-
2008-06-15 19:48
ups. nie doceniłam pkp 20 miesięcy ;)
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-06-15 19:53
modernizacja?!
"Kiedy prace się zakończą, do Warszawy możliwa będzie podróż z prędkością nawet 200 km na godzinę - obiecuje" yyyyy... jak to się ma do prędkości osiąganych w Europie zachodniej?:D:D:D
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2008-06-15 19:58
A może szybciej ze Słupska do Gdańska...
Naprawdę nie rozumiem, dlaczego nikt z zarządzających SKM nie pomyślał o wprowadzeniu prawdziwej SZYBKIEJ kolejki=sprintera na dalszych ale wciąż lokalnych (bo pomorskich) trasach. Dlaczego trzeba się slimaczyć pociągiem np.do Słupska, który zatrzymuje się na każdej stacji z Gdańska do Gdyni? Co z codziennie dojeżdżającymi kolejką z Rumi do Gdańska albo Gdańska do Gdyni?Dojazd zajmuje koszmarnie długo i nic dziwnego że ludzie wybierają samochod i obwodnicę a potem stanie w korkach bo to i tak szybciej niż "szybką" kolejką. Daleko nam niestety do standardów szybkich lokalnych połączeń jakie są na zachodzie.
- 0 0
-
2008-06-15 20:02
bardzo dziekuję za zablokowanie opinii:) Tak się boicie tych nierobów z PKP???
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.