- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.
- Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
- Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
- Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
- Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
Droga Czerwona: więcej informacji
Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego.
Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.
Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.
Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji
Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.
Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.
Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:
- wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
- wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
- uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2024-01-23 20:48
Opinia wyróżniona
Niezrozumiałe (5)
Nie potrafię zrozumieć tego, że ta droga jeszcze nie powstała. Porty przynoszę zyski, miejsca pracy, więc tego typu inwestycje jak Droga Czerwona powinny być realizowane.
- 102 1
-
2024-01-26 10:47
To proste
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa terminala w Świnoujściu nie ma sensu. Czasem warto przeczytać co pisze małymi literami pod tekstem, bo ci "fachowcy" okazują się być doradcami, albo pracownikami zarządu portu w Hamburgu. To są tak wielkie interesy, i tak wielkie pieniądze, że oczywiste jest że, pewne rzeczy są hamowane i opóźniane przez lobbies biorące za to konkretne pieniądze.
- 2 0
-
2024-01-25 13:18
Dlatego że Gdynią rządzi wróg Polski, który nienawidzi Polaków i służy interesom państwa niemieckiego!
- 1 1
-
2024-01-25 08:25
Polska
Bo to kolejna marchewka wyborcza
- 2 0
-
2024-01-24 16:00
Zbliżają się wybory, studium projektów i makiet czas zacząć!
- 4 0
-
2024-01-23 21:06
portu w Gdyni mialo nie byc
Dewele usilowali przejac tereny po Naucie a na zabudowe "miedzytorza" miedzy Polska i Jana z Kolna byla zawiazana spolka celowa PKP z jedna z gdynskich firm. Rok 2015 pokrzyzowal szyki, ale swoi wrocili.
- 12 8
-
2024-01-23 20:19
Opinia wyróżniona
Jestem sceptyczny (7)
Patrząc na ostatnie 30 lat inwestycji w Gdyni, to jestem sceptyczny. Wiele rzeczy miało być a jak jest każdy widzi.
- 173 16
-
2024-01-25 13:20
takiej kanalii jak szczurek nie ma chyba w żadnym mieście w Polsce, może poza Warszawą
- 1 0
-
2024-01-23 23:54
Ja tam widzę 8 lat PiSlamu dało w kość Gdyni (1)
Gdynia to małe miasto a dzieje się w nim więcej niż w większych miastach
- 1 16
-
2024-01-25 13:22
a teraz nie ma "pislamu", tylko niemiecka k...wa z pod latarni i rudy zdrajca
super, cnie?
- 2 1
-
2024-01-23 20:27
Gdynia (3)
Na szczęście za tą inwestycję nie odpowiada Urząd Miasta i Prezydent Szczurek, więc może się uda.
- 32 6
-
2024-01-24 06:54
Gdyby UM nie byłby odpowiedzialny, to takie informacje jak ten artykuł nie pojawiałyby się akurat przypadkiem w kilka miesięcy przed wyborami.
- 2 3
-
2024-01-23 20:40
(1)
Mylisz się! Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych "prezydent"? miasta i jego zastępca! Najważniejszy łącznik między "prezydentem" a wykonawcami. Szczególnie zastępca. Przypomnijcie sobie "skarbnika" miasta!
- 11 9
-
2024-01-24 10:36
" Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych"
Przy przecinaniu wstęgi...
Ale patrząc na szopki z odsłanianymi pomnikami, chyba jednak nie...- 1 0
-
2024-01-24 09:29
Opinia wyróżniona
Inwestycja (2)
Minimum dwa lata opóźnienia będzie na bank jak nie więcej.
Została wybrana najtańsza firma gdzie po roku będą biegali z aneksem że koszty niestety będą większe i tym sposobem dojdzie do opóźnienia oddania inwestycji.
Wszędzie i zawsze w pl wygląda to podobnie,a po roku i tak będą remonty drogi bo gdzie jak gdzie ale w PL to my dróg robić nie potrafimy- 29 3
-
2024-01-25 13:23
tak to wygląda, kiedy rządzi PO i Szczurek
- 0 0
-
2024-01-24 10:53
główne zadanie, "droga czerwona", ma być projektowana 6 lat
I wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
Więc mają czas...
Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicachI wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
Więc mają czas...
Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicach Chrzanowskiego. Przestało się też mówić o "nowej Węglowej"...
To pokazuje, jak rzetelnie podchodzi się do tego przedsięwzięcia... :\
Jedyne co się posuwa, to linia zabudowy mieszkaniowej w otoczeniu portu...- 1 0
Wszystkie opinie
-
2024-01-23 20:02
(11)
Za obecnego włodarza to co powstało oprócz dziur i wiecznych remontów dylatacji?
- 34 8
-
2024-01-23 20:03
Ktoś tu nie widział Gdyni 20 lat temu :) (2)
- 3 10
-
2024-01-23 21:08
Szczurek był slugusem PO (1)
Dlatego tak teraz wygląda Gdynia. A teraz chcą się pozbyć, bo zerwał się że smyczy.
- 3 5
-
2024-01-23 21:16
to tylko pacynka, z palcem tam, gdzie maja ja pacynki...
Gdynia to prywatne miasto i wielu tu probuje robic prywatne interesy. Jak to za "komuny" bywalo... Wiadomo, kto wtedy takowe robil...
Na Gdyni usilowali sie dorobic wszyscy, poczawszy od "Grubego Rycha" a na pomniejszych "rezydentach" Zygmuntowskiej z "prowadzacymi" i Hali konczac.
Mentalnosc i doswiadczenie okresla horyzonty, dlatego bardziej przemawialo do tych umyslow szarpanie tego truchla tu i teraz niz rozwoj i inwestycje...
No i mamy miescine skrojona pod takie widzenie swiata z marynarskiej burty lat 60-70 i cinkciarskich geszeftow.- 1 1
-
2024-01-23 20:05
Delfiny, sea towers, kino Gemini oraz wyburzenie (4)
I kilka innych,
Nie powstało centrum biurowców w redlowie a mogło, nie ogarnął lotniska a wydał kasę, zlikwidował komunikację i wypłoszył mieszkańców do gmin ościennych- 11 1
-
2024-01-23 20:27
(2)
W normalnym mieście za takie walki jak lotnisko dawno by poleciał prezydent
- 7 0
-
2024-01-23 21:10
Nie poleciał bo taki plan byl PO (1)
Miała.byc kasa dla królików i 90 mln PO szło.
- 2 1
-
2024-01-23 23:18
plan był na odstawienie od cyca po uzyskaniu dotacji.
i usuniecie konkurencji dla geszeftów w Rębiechowie.
Bo to miejska, gdańska spółka.
I dzielić się nie będą.- 1 1
-
2024-01-23 20:32
Zawalił budowę basenu olimpijskiego. Mimo, że ministerstwo zarezerwowało na ten cel środki.
- 5 0
-
2024-01-23 20:33
(1)
Zakorkował miasto na rok żeby wyremontować ulicę tak że korkuje się jak przed remontem
- 6 1
-
2024-01-23 20:39
...
Ale teraz stoimy w korku na wyremontowanej ulicy a nie w dziurach.
Zawsze to odrobinę wygodniej...- 1 3
-
2024-01-23 21:03
dał
wielkie podwyżki wszystkim pracownikom jednostek samnorządu, to są (i ich rodziny) jego wyborcy i jest ich bardzo dużo, teraz rzuca obietnice mieszkańcom - a to wszystko przed zbliżającymi się wyborami. Nie dajcie się nabrać
- 2 1
-
2024-01-23 20:04
Czy będzie tam wzdłuż zrealizowana droga dla rowerów? (12)
W artykule nic o tym nie ma.
To powinien być standard przy każdej nowej inwestycji...- 13 44
-
2024-01-23 20:17
I koniecznie buspas :)
- 9 4
-
2024-01-23 20:21
...
To proste.
Jeśli zajmie się tym Gdynia - powstanie buspas + droga dla rowerów. A potem się zobaczy.
Jeśli Port Gdynia - jest szansa, że przede wszystkim będzie to ulica- 12 3
-
2024-01-23 20:23
Na drodze ekspresowej? (4)
Czytanie ze zrozumieniem się kłania
- 10 2
-
2024-01-23 20:37
...
A co to dla Gdyni.
Machnie się buspas zaczynający się nigdzie i kończący się nigdzie.
Najwyżej jak na Karwinach na końcu zwęzi się 1 pas dla samochodów i będzie git.- 9 2
-
2024-01-23 21:29
(2)
Jakiej niby ekspresowej, zwykła miejska ulica.
Poza tym na wizualizacji jest coś co wygląda na DDR po jednej stronie.- 2 5
-
2024-01-23 23:14
"zwykła miejska ulica"? (1)
z 40 tonowymi ciężarówkami?
Na szczęście to teren portu i miasto ma tam... niewiele do powiedzenia.- 4 2
-
2024-01-23 23:34
Droga ekspresowa i dopuszczone 120km/h na terenie portu? No heloł..
- 2 4
-
2024-01-23 20:41
nedzna prowokacja (2)
ani to zabawne, ani nawet smieszne...
- 4 4
-
2024-01-23 21:30
(1)
Żadna prowokacja, zupełnie poważne pytanie o standard realizacji inwestycji w mieście.
- 2 5
-
2024-01-24 11:59
to nie jest miasto
to jest port.
- 4 0
-
2024-01-23 21:20
Tylko
Dla rowerzystów z OC
- 2 3
-
2024-01-23 22:01
Ja bym tak puścił ścieżkę rowerową bez ulicy
Tak jak tzw. "Nowa Warszawska". Zrobili tory tramwajowe. Zrobili ścieżkę rowerową. O ulicy zapomnieli.
- 3 0
-
2024-01-23 20:19
Opinia wyróżniona
Jestem sceptyczny (7)
Patrząc na ostatnie 30 lat inwestycji w Gdyni, to jestem sceptyczny. Wiele rzeczy miało być a jak jest każdy widzi.
- 173 16
-
2024-01-23 20:27
Gdynia (3)
Na szczęście za tą inwestycję nie odpowiada Urząd Miasta i Prezydent Szczurek, więc może się uda.
- 32 6
-
2024-01-23 20:40
(1)
Mylisz się! Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych "prezydent"? miasta i jego zastępca! Najważniejszy łącznik między "prezydentem" a wykonawcami. Szczególnie zastępca. Przypomnijcie sobie "skarbnika" miasta!
- 11 9
-
2024-01-24 10:36
" Na pewno "głównych" dwóch będzie odpowiedzialnych"
Przy przecinaniu wstęgi...
Ale patrząc na szopki z odsłanianymi pomnikami, chyba jednak nie...- 1 0
-
2024-01-24 06:54
Gdyby UM nie byłby odpowiedzialny, to takie informacje jak ten artykuł nie pojawiałyby się akurat przypadkiem w kilka miesięcy przed wyborami.
- 2 3
-
2024-01-23 23:54
Ja tam widzę 8 lat PiSlamu dało w kość Gdyni (1)
Gdynia to małe miasto a dzieje się w nim więcej niż w większych miastach
- 1 16
-
2024-01-25 13:22
a teraz nie ma "pislamu", tylko niemiecka k...wa z pod latarni i rudy zdrajca
super, cnie?
- 2 1
-
2024-01-25 13:20
takiej kanalii jak szczurek nie ma chyba w żadnym mieście w Polsce, może poza Warszawą
- 1 0
-
2024-01-23 20:20
Korki (1)
Tak prosimy o jeszcze większy korek z wyjazdu z Polskiej na Janka. Tego nam trzeba
- 25 6
-
2024-01-23 20:44
Nie będzie Janka, będzie Czerwona
- 2 0
-
2024-01-23 20:21
A dlaczego kluczowe, (1)
a nie kłódkowe? Kłódka jest ważniejsza od klucza!
- 11 1
-
2024-01-23 20:25
Korki? Jakie korki?
Kto ci każe mieszkać w dużym mieście? W Rewie korków nie ma!!!
- 1 4
-
2024-01-23 20:24
Za dobrym przykładem Gdańska, powinni zburzyć estakadę. (3)
(taki żarcik)
- 13 9
-
2024-01-23 20:47
biorac pod uwage stan tej konstrukcji (1)
Moze to byc jedyne rozwiazanie na stale rosnace koszty remontow.
- 9 1
-
2024-01-23 21:11
To czemu nie zrobia tego teraz
Bo jeszcze z 4 mln zł remontu trochę kasy skapnie do swoich z PO.
- 3 0
-
2024-01-23 22:16
Nie podpowiadaj bo się takie głupie pomysły przyjma
- 7 0
-
2024-01-23 20:25
(2)
Ankieta pokazuje jak mieszkańcy ufają w plany Szczurka i jego gabinetu
- 30 4
-
2024-01-23 20:26
Przestańcie pisać o drodze czerwonej bo robicie nadzieję gdańszczanom że w końcu Gdańsk wybuduje obiecana drogę czerwona
- 5 1
-
2024-01-23 20:46
a raczej wskazuje na niewiedze
Od kogo to zalezy...
Choc jest oczywiste, ze do odpowiednich uszu trzeba umiec dotrzec i odpowiednio przemowic. Przyklad Elblaga, sensownie czy nie, ale skutecznie samorzad dotarl do decydentow.
"Gabinet" Szczurka nie mial nawet takich intencji ani zamiarow, zaslepiony perspektywami walkow na nieruchomosciach.- 6 2
-
2024-01-23 20:41
Po co? (6)
Po co nam port w Gdyni, jak mamy w Hamburgu?
- 53 50
-
2024-01-23 21:06
Wygodnie ci tam pod końskim brzuchem?
- 9 8
-
2024-01-23 21:26
To nie my mamy
Hmaburg jest w innym państwie. U tak zwanego zachodniego sąsiada.
- 7 1
-
2024-01-23 21:49
Ważne że podatki z ceł płyną... (2)
... do budżetu Niemiec i np. za samochód z Chin 10% plus koszty portowe - łatwy pieniądz zostaje w Niemczech a w PL jak w koloni lub terytorium poddanym i dymasz na utrzymanie ZUS i spłatę zadłużenia zagranicznego które tylko rośnie. Np.800+ dla ukraińców nie bierze się z nieba tak samo 13i 14 emerytura. Będzie elektrownia atomowa? Port kontenerowy w Świnoujsciu? Terminal lotniczy Cargo? Niemcy zarabiają a Polacy mają dymać na Niemca.
Po 15.X.2023 z deszczu pod rynnę! ! !- 13 5
-
2024-01-24 10:28
(1)
Mało co zamawiam spoza EU a I tak już rozumiem dlaczego ktoś woli wyładować kontener u Helmutów a nie u nas. Takich super mamy celników, że np. informację o już opłaconym VAT po prostu ignorują.
- 2 0
-
2024-01-24 10:39
A my zamawiamy dużo
I tak, do Tczewa via Niemcy.
Dlaczego? Różnica stawek frachtu rekompensuje dowóz na ostatnim odcinku, a 4% VAT różnicy to dla wielu branż kosmos- 3 0
-
2024-01-24 09:21
No właśnie port w Hamburgu a lotnisko w Berlinie czy nie takie są plany Peło
- 7 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.