- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.
- Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
- Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
- Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
- Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
Droga Czerwona: więcej informacji
Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego.
Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.
Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.
Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji
Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.
Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.
Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:
- wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
- wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
- uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2024-01-24 09:18
Przestańcie już z tą przedwyborczą propagandą ! Powstanie tak sam jak Obwodnica Witomina ! Nigdy za rządów Szczurka !!!
- 5 0
-
2024-01-24 09:29
Opinia wyróżniona
Inwestycja (2)
Minimum dwa lata opóźnienia będzie na bank jak nie więcej.
Została wybrana najtańsza firma gdzie po roku będą biegali z aneksem że koszty niestety będą większe i tym sposobem dojdzie do opóźnienia oddania inwestycji.
Wszędzie i zawsze w pl wygląda to podobnie,a po roku i tak będą remonty drogi bo gdzie jak gdzie ale w PL to my dróg robić nie potrafimy- 29 3
-
2024-01-24 10:53
główne zadanie, "droga czerwona", ma być projektowana 6 lat
I wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
Więc mają czas...
Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicach Chrzanowskiego. Przestało się też mówić o "nowej Węglowej"...
To pokazuje, jak rzetelnie podchodzi się do tego przedsięwzięcia... :\
Jedyne co się posuwa, to linia zabudowy mieszkaniowej w otoczeniu portu...- 1 0
-
2024-01-25 13:23
tak to wygląda, kiedy rządzi PO i Szczurek
- 0 0
-
2024-01-24 10:00
coś ta mapka nieaktualna, trasa S6 nie prowadzi już do Chyloni (odkąd jest trasa Kaszubska), tylko na ul.Morskiej kończy się droga S7.
- 2 0
-
2024-01-24 10:00
Panie Prezydencie Szczurek
Panie Prezydencie Szczurek. Może czas na nową obietnicę wyborczą, bo w tą powtarzaną od chyba 20 lat już nikt nie wierzy. My mieszkańcy Gdyni oczekujemy nowej kiełbasy wyborczej. Ta już nam się przejadła.
- 3 0
-
2024-01-24 10:04
ankieta. ale do końca której dekady ?
- 0 0
-
2024-01-24 10:15
fanem PIS u nie jestem ale coś się wtedy działo pozytywnego w rozwoju portu,teraz znowu hamulec.
PO sprzedało tereny postoczniowe,pozamykało inwestycje w gdyni i szczecinie.Kowalski z pilotem,papierosem i piwem w ręku systematycznie ogląda fakty tvn i podziwia jak to się wszystko pięknie dzieje w tej polsce.
- 7 1
-
2024-01-24 10:17
PO co port w Gdyni jak jest w Hamburgu.
- 2 1
-
2024-01-24 10:49
(2)
Przyszli mieszkańcy nowo budowanego osiedla przy ul.Kcyńskiej będą mieli "piękny" widok i hałas ciężarówek jadących do portu !!
- 2 0
-
2024-01-24 15:02
już mają obwodnicę
"czerwona" niewiele zmieni.
- 1 0
-
2024-01-25 15:32
Pomyliły
Ci się drogi tam gdzie ma być nowe osiedle już jest obwoodnica
- 0 0
-
2024-01-24 11:54
SCEPtyk
Gdynia miało być miastem portowym , czyli z portami i stoczniami, jachtowym zapleczem, jak na razie widzę grabież terenów z nabrzeżami pod budowę "apartamentów" dla burżui.
- 6 0
-
2024-01-24 12:02
Ubawiony
2 lata ?? Ha ha hłe hłe. 3 lata remontują 1000 m ul Chwarznieńskiej na Witominie . Dobre sobie he.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.