• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Przestańcie już z tą przedwyborczą propagandą ! Powstanie tak sam jak Obwodnica Witomina ! Nigdy za rządów Szczurka !!!

    • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Inwestycja (2)

    Minimum dwa lata opóźnienia będzie na bank jak nie więcej.
    Została wybrana najtańsza firma gdzie po roku będą biegali z aneksem że koszty niestety będą większe i tym sposobem dojdzie do opóźnienia oddania inwestycji.
    Wszędzie i zawsze w pl wygląda to podobnie,a po roku i tak będą remonty drogi bo gdzie jak gdzie ale w PL to my dróg robić nie potrafimy

    • 29 3

    • główne zadanie, "droga czerwona", ma być projektowana 6 lat

      I wcale nie jest powiedziane, że zostanie to zrobione w całości.
      Więc mają czas...

      Na dodatek, średnio rozgarnięty inżynier po jednym rzucie oka rozpozna brak konsekwencji w planowaniu "czerwonej".
      Skutkuje to jej zakończeniem na placu Gombrowicza i pominięciem ostatniego kilometra estakad nad torowiskami w okolicach Chrzanowskiego. Przestało się też mówić o "nowej Węglowej"...

      To pokazuje, jak rzetelnie podchodzi się do tego przedsięwzięcia... :\
      Jedyne co się posuwa, to linia zabudowy mieszkaniowej w otoczeniu portu...

      • 1 0

    • tak to wygląda, kiedy rządzi PO i Szczurek

      • 0 0

  • coś ta mapka nieaktualna, trasa S6 nie prowadzi już do Chyloni (odkąd jest trasa Kaszubska), tylko na ul.Morskiej kończy się droga S7.

    • 2 0

  • Panie Prezydencie Szczurek

    Panie Prezydencie Szczurek. Może czas na nową obietnicę wyborczą, bo w tą powtarzaną od chyba 20 lat już nikt nie wierzy. My mieszkańcy Gdyni oczekujemy nowej kiełbasy wyborczej. Ta już nam się przejadła.

    • 3 0

  • ankieta. ale do końca której dekady ?

    • 0 0

  • fanem PIS u nie jestem ale coś się wtedy działo pozytywnego w rozwoju portu,teraz znowu hamulec.

    PO sprzedało tereny postoczniowe,pozamykało inwestycje w gdyni i szczecinie.Kowalski z pilotem,papierosem i piwem w ręku systematycznie ogląda fakty tvn i podziwia jak to się wszystko pięknie dzieje w tej polsce.

    • 7 1

  • PO co port w Gdyni jak jest w Hamburgu.

    • 2 1

  • (2)

    Przyszli mieszkańcy nowo budowanego osiedla przy ul.Kcyńskiej będą mieli "piękny" widok i hałas ciężarówek jadących do portu !!

    • 2 0

    • już mają obwodnicę

      "czerwona" niewiele zmieni.

      • 1 0

    • Pomyliły

      Ci się drogi tam gdzie ma być nowe osiedle już jest obwoodnica

      • 0 0

  • SCEPtyk

    Gdynia miało być miastem portowym , czyli z portami i stoczniami, jachtowym zapleczem, jak na razie widzę grabież terenów z nabrzeżami pod budowę "apartamentów" dla burżui.

    • 6 0

  • Ubawiony

    2 lata ?? Ha ha hłe hłe. 3 lata remontują 1000 m ul Chwarznieńskiej na Witominie . Dobre sobie he.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane