• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • 2,6 mln hahahahahah

    • 0 0

  • Za szczurka nie powstanie

    Temat omawiany od 35 lat, jeśli nie zmienimy władzy nie powstanie, to oczywiste, tak jak nie powstała żadna duża inwestycja, konieczne jest odsuniecie szczurka i jego kliki. Będą tylko plany i wizualizacje, głównie przed wyborami

    • 3 0

  • Udać to się może co najwyżej sprzedaż (1)

    deweloperowi działkę. Lotnisko rozliczone? Ktoś poniósł konsekwencje tego, że wciąż płacimy odsetki od długu?

    • 2 0

    • Yhym

      Ty napewno płacisz te odsetki już to widzę.zawsze najwięcej płaczą ci co nic nie robią.

      • 0 0

  • Marchewka wyborcza

    Kolejne wybory,kilejna bajka :-)
    20 lat słyszę tę samą bajeczkę...
    Ludzie, nie dajcie się kolejny raz wysterować:-)

    • 2 0

  • Port zewnetrzny

    Jak niemcy i reżim tuska pozwoli to będzie port zewnetrzny

    • 2 0

  • Dla

    Droga dla firm i foremek a dla ludzi to przy okazji coś się zrobi.Gdyby nie rozbudowa portu to nic by tu nie było.

    • 0 0

  • Wybory ida

    Takie cuda co 4 lata droga czerwona za chwile kolejka na pogorze i kosakowo cuda wianki obiecuja a w Gdyni coraz gorzej dziura na dziurze walącą się estakada w urzędzie miasta dalej covid od 5 lat tylko pudrowanie i malowanie to nasza władza potrafi

    • 2 0

  • Szczurze triki

    Wybory niebawem i jak zwykle zaczyna się łgarstwo UM. Nagle pojawiają się bajeczki o zrealizowaniu wszystkiego czego nie zrobił od 20 lat swoich nędznych (nie) rządów pan szczur, czy jak on naprawdę się nazywa. Błazny z UM.

    • 1 0

  • Nie dla portu zewnętrznego. Oszpeci całą Gdynię.

    Wytsraczy isc na plaze w Stogach i zobaczyc jak szpetny jest terminal zewnetrzny w Gdańsku. Niech buduja port w Elblągu a Gdyni juz wystarczy.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane