- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.
- Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
- Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
- Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
- Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden
Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:
- węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
- węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
- węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.
- Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
- Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.
Droga Czerwona: więcej informacji
Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?
To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Wizualizacja Portu Zewnętrznego.
Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.
Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.
Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji
Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie
Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.
Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.
Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca
- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.
Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:
- wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
- wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
- uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.
Miejsca
Opinie (128) 9 zablokowanych
-
2024-01-23 20:42
Robimy zakłady? Wg mnie być może skończą całą drogę ok. 2035 roku
- 13 1
-
2024-01-23 20:43
Po co to budować? Tusk już dogadał, w przyszłym roku wojna z ruskiem, wszystko zburzą.
- 8 8
-
2024-01-23 20:45
Inwestycje drogowe
Ok. Załóżmy, że to rozwiąże kilka problemów ale i tak cały ruch na pewno zwiększony trafi na starą obwodnicę, która już dziś nie daje rady. Ona również wymaga przemyslanej przebudowy i to pilnie!
- 27 1
-
2024-01-23 20:48
Opinia wyróżniona
Niezrozumiałe (5)
Nie potrafię zrozumieć tego, że ta droga jeszcze nie powstała. Porty przynoszę zyski, miejsca pracy, więc tego typu inwestycje jak Droga Czerwona powinny być realizowane.
- 102 1
-
2024-01-23 21:06
portu w Gdyni mialo nie byc
Dewele usilowali przejac tereny po Naucie a na zabudowe "miedzytorza" miedzy Polska i Jana z Kolna byla zawiazana spolka celowa PKP z jedna z gdynskich firm. Rok 2015 pokrzyzowal szyki, ale swoi wrocili.
- 12 8
-
2024-01-24 16:00
Zbliżają się wybory, studium projektów i makiet czas zacząć!
- 4 0
-
2024-01-25 08:25
Polska
Bo to kolejna marchewka wyborcza
- 2 0
-
2024-01-25 13:18
Dlatego że Gdynią rządzi wróg Polski, który nienawidzi Polaków i służy interesom państwa niemieckiego!
- 1 1
-
2024-01-26 10:47
To proste
Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa terminala w Świnoujściu nie ma sensu. Czasem warto przeczytać co pisze małymi literami pod tekstem, bo ci "fachowcy" okazują się być doradcami, albo pracownikami zarządu portu w Hamburgu. To są tak wielkie interesy, i tak wielkie pieniądze, że oczywiste jest że, pewne rzeczy są hamowane i opóźniane przez lobbies biorące za to konkretne pieniądze.
- 2 0
-
2024-01-23 20:54
buduje sie "drobny" odcinek trasy s19, zaledwie 5km
Za czego 3km tunelu i kilometr estakady nawet 40m wysokiej. Ma sie budowac 5 lat, kosztowac 2 miliardy zlotych.
3 km to cale przedluzenie obwodnicy na druga strone terenow kolejowych.
Ten odcinek "czerwonej" rowniez wyceniono na 2 miliardy. Porownujac kosztorysy, caly moglby byc w tunelu a w Gdyni bierze sie pod uwage otwarte wykopy. Kto inny liczyl kosztorys?
Na projektowanie pierwszego etapu "czerwonej" przyjeto 6 lat!!! A projektuje sie ja od poczatku 21 wieku. Nie mylic z planowaniem...- 12 2
-
2024-01-23 21:20
Pełowiec (1)
Rozumiem że pan niemiecki wyraził zgodę.
- 15 12
-
2024-01-23 21:58
pisowski pustak
- 6 4
-
2024-01-23 21:29
Obietnice i nic więcej (2)
OPAT zapowiadane od dawna Droga czerwona. Takich mamy tu w Gdyni 'watażków" u władzy, chociaż to zbyt szumnie powiedziane. Inwestowanie w jakieś bezsensowne rzeczy delfinki itp. Likwidacja parkingów w centrum.
- 70 11
-
2024-01-23 22:17
Dla mnie bezsensowna była inwestycja w porodówkę, na której się urodziłeś (1)
Lepiej było zamiast tego jakąś drogę pierdyknąć
- 7 12
-
2024-01-24 07:30
Sądząc tylko po wpisie, w czasie budowy tej drogi, walec przygniótł ci główkę do gleby.
- 4 1
-
2024-01-23 21:30
Lobby developerów, milusińskich wiadomo kogo, nie powoli na żadne porty zewnętrzne. Gdynia dla hulajnóg
- 10 3
-
2024-01-23 21:31
Ale po co projekt ? O ile dobrze pamiętam mamy już gotowy projekt. (2)
Niech mnie ktoś sprostuje, jeśli jestem w błędzie.
- 61 11
-
2024-01-24 05:53
Prostuję: Gdynia opracowała jedynie koncepcję, która potwierdziła techniczną wykonalność w przestawionym przebiegu. (1)
Projekt musi zamówić GDDKiA.
- 16 0
-
2024-01-24 10:15
Nie mądrzyj się, bo nie każdy "nieogar" ma wiedzę na ten temat.
Wiedzą za to, że Gdynia już wielokrotnie zlecała i wydawała kasę na zaprojektowanie nigdy niezrealizowanych inwestycji. Cały szereg projektów dróg, węzłów, lodowisk, pływalni, hal, parków, zieleni itd. wylądował w przechowalni, a być może w śmietniku,
- 3 0
-
2024-01-23 21:48
Zależy kto będzie rządził (1)
Inwestycje zostaną wykonane, jeżeli w Polsce nie będą rządzili zdrajcy i niemiecka agentura
- 17 11
-
2024-01-23 22:29
arschloch
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.