• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Robimy zakłady? Wg mnie być może skończą całą drogę ok. 2035 roku

    • 13 1

  • Po co to budować? Tusk już dogadał, w przyszłym roku wojna z ruskiem, wszystko zburzą.

    • 8 8

  • Inwestycje drogowe

    Ok. Załóżmy, że to rozwiąże kilka problemów ale i tak cały ruch na pewno zwiększony trafi na starą obwodnicę, która już dziś nie daje rady. Ona również wymaga przemyslanej przebudowy i to pilnie!

    • 27 1

  • Opinia wyróżniona

    Niezrozumiałe (5)

    Nie potrafię zrozumieć tego, że ta droga jeszcze nie powstała. Porty przynoszę zyski, miejsca pracy, więc tego typu inwestycje jak Droga Czerwona powinny być realizowane.

    • 102 1

    • portu w Gdyni mialo nie byc

      Dewele usilowali przejac tereny po Naucie a na zabudowe "miedzytorza" miedzy Polska i Jana z Kolna byla zawiazana spolka celowa PKP z jedna z gdynskich firm. Rok 2015 pokrzyzowal szyki, ale swoi wrocili.

      • 12 8

    • Zbliżają się wybory, studium projektów i makiet czas zacząć!

      • 4 0

    • Polska

      Bo to kolejna marchewka wyborcza

      • 2 0

    • Dlatego że Gdynią rządzi wróg Polski, który nienawidzi Polaków i służy interesom państwa niemieckiego!

      • 1 1

    • To proste

      Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego tak długo i z opóźnieniami budowano autostradę A1 i modernizowano S3. trasy korytarza transportowego północ-południe. Odpowiedz sobie na pytanie czy korzystały na tym porty w Stralsundzie, Rostocku? Odpowiedz sobie na pytanie dlaczego obecnie w krajowych mediach pojawiają się wypowiedzi "ekspertów" że, budowa terminala w Świnoujściu nie ma sensu. Czasem warto przeczytać co pisze małymi literami pod tekstem, bo ci "fachowcy" okazują się być doradcami, albo pracownikami zarządu portu w Hamburgu. To są tak wielkie interesy, i tak wielkie pieniądze, że oczywiste jest że, pewne rzeczy są hamowane i opóźniane przez lobbies biorące za to konkretne pieniądze.

      • 2 0

  • buduje sie "drobny" odcinek trasy s19, zaledwie 5km

    Za czego 3km tunelu i kilometr estakady nawet 40m wysokiej. Ma sie budowac 5 lat, kosztowac 2 miliardy zlotych.

    3 km to cale przedluzenie obwodnicy na druga strone terenow kolejowych.

    Ten odcinek "czerwonej" rowniez wyceniono na 2 miliardy. Porownujac kosztorysy, caly moglby byc w tunelu a w Gdyni bierze sie pod uwage otwarte wykopy. Kto inny liczyl kosztorys?

    Na projektowanie pierwszego etapu "czerwonej" przyjeto 6 lat!!! A projektuje sie ja od poczatku 21 wieku. Nie mylic z planowaniem...

    • 12 2

  • Pełowiec (1)

    Rozumiem że pan niemiecki wyraził zgodę.

    • 15 12

    • pisowski pustak

      • 6 4

  • Obietnice i nic więcej (2)

    OPAT zapowiadane od dawna Droga czerwona. Takich mamy tu w Gdyni 'watażków" u władzy, chociaż to zbyt szumnie powiedziane. Inwestowanie w jakieś bezsensowne rzeczy delfinki itp. Likwidacja parkingów w centrum.

    • 70 11

    • Dla mnie bezsensowna była inwestycja w porodówkę, na której się urodziłeś (1)

      Lepiej było zamiast tego jakąś drogę pierdyknąć

      • 7 12

      • Sądząc tylko po wpisie, w czasie budowy tej drogi, walec przygniótł ci główkę do gleby.

        • 4 1

  • Lobby developerów, milusińskich wiadomo kogo, nie powoli na żadne porty zewnętrzne. Gdynia dla hulajnóg

    • 10 3

  • Ale po co projekt ? O ile dobrze pamiętam mamy już gotowy projekt. (2)

    Niech mnie ktoś sprostuje, jeśli jestem w błędzie.

    • 61 11

    • Prostuję: Gdynia opracowała jedynie koncepcję, która potwierdziła techniczną wykonalność w przestawionym przebiegu. (1)

      Projekt musi zamówić GDDKiA.

      • 16 0

      • Nie mądrzyj się, bo nie każdy "nieogar" ma wiedzę na ten temat.

        Wiedzą za to, że Gdynia już wielokrotnie zlecała i wydawała kasę na zaprojektowanie nigdy niezrealizowanych inwestycji. Cały szereg projektów dróg, węzłów, lodowisk, pływalni, hal, parków, zieleni itd. wylądował w przechowalni, a być może w śmietniku,

        • 3 0

  • Zależy kto będzie rządził (1)

    Inwestycje zostaną wykonane, jeżeli w Polsce nie będą rządzili zdrajcy i niemiecka agentura

    • 17 11

    • arschloch

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane