• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Patryk Szczerba
23 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (128)
Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym. Droga Czerwona ma zapewnić dojazd do Portu Gdynia z pominięciem estakady Kwiatkowskiego. Nowe połączenie powiąże ją z Terminalem Promowym.

Port w Gdyni znalazł wykonawcę projektu połączenia drogowego między planowanymi dużymi inwestycjami w mieście: Drogą Czerwoną i Portem Zewnętrznym. Za 2,6 mln zł wykona je firma Highway z Gdańska. Ma być gotowa za dwa lata.




Czy planowane inwestycje zostaną zrealizowane do końca tej dekady

Droga Czerwona: w planach trzy odcinki, projekt na jeden



Przypomnijmy: Droga Czerwona będzie złożona z trzech odcinków o łącznej długości 9 km:

  • węzeł Morska (Gdynia-Chylonia) - węzeł Kwiatkowskiego II,
  • węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia '70,
  • węzeł Ofiar Grudnia '70 - węzeł Terminal Promowy.


Tędy ma prowadzić Droga Czerwona. Tędy ma prowadzić Droga Czerwona.
Nie jest przesądzone, że powstaną wszystkie planowane odcinki Drogi Czerwonej.

  • Pierwszy odcinek na pewno zyska koncepcję programową, dzięki której możliwe będzie ogłoszenie przetargu na jego budowę.
  • Dwa pozostałe zyskają studium komunikacyjne, które jest mniej szczegółowym dokumentem i które nie pozwala na ogłoszenie przetargu na budowę całości trasy. Studium ma być punktem wyjścia do decyzji o zasadności budowy. Będzie gotowe w III kwartale 2024 r.


  • Odcinek 2 - wariant 2 i 3.
  • Odcinek 2 i 3 - wariant 1.
  • Odcinek 1 - wariant 2.
Nad szczegółowymi rozwiązaniami pracują projektanci z firmy Mosty Katowice, którzy za swoją pracę otrzymają 8 mln zł.

Droga Czerwona: więcej informacji Droga Czerwona: więcej informacji

Zakończenie Drogi Czerwonej w Terminalu Promowym. Co dalej?



To, co jest pewne, to miejsce zakończenia trzeciego etapu na węźle Terminal Promowy. Do tego miejsca sięgnie przygotowywane studium, które podobnie jak Droga Czerwona powstaje z budżetu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego.


Istotną kwestią pozostaje dowiązanie Drogi Czerwonej do planowanego Portu Zewnętrznego. Przypomnijmy, że jest to projekt który obejmuje zaprojektowanie, budowę, sfinansowanie, wyposażenie, a następnie utrzymanie i eksploatację w okresie umowy Partnerstwa Publiczno-Prywatnego części lądowej Portu Zewnętrznego, na którym zlokalizowany zostanie terminal kontenerowy o wstępnie zakładanej docelowej przepustowości 2,5 mln TEU rocznie.



Pierwsze statki powinny móc wpłynąć do Portu Zewnętrznego w Gdyni już na przełomie 2028 i 2029 roku.

Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji Port zewnętrzny w Gdyni: więcej informacji

Połączenie Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego: rusza projektowanie



Port Gdynia podpisał w ostatnich dniach umowę na projekt połączenia drogowego dwóch planowanych inwestycji infrastrukturalnych w Gdyni. Wykonawcą została firma Highway z Gdańska. Jej oferta była korzystniejsza niż pozostałych czterech konkurentów. Jedynym kryterium, które było brane pod uwagę, była cena.



Cała inwestycja powstanie za pieniądze portu w Gdyni.

Do przebudowy również infrastruktura towarzysząca



- Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje zaprojektowanie połączenia drogowego Drogi Czerwonej z Portem Zewnętrznym oraz przebudowę lub budowę niezbędnej infrastruktury towarzyszącej - wyjaśniają przedstawiciele portu.
Obecnie połączenie wschodnich terminali w Porcie Gdynia z siecią dróg krajowych odbywa się poprzez ulicę Polską, Janka Wiśniewskiego oraz Estakadę Kwiatkowskiego.

Wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania:

  • wielowariantowego projektu koncepcyjnego oraz projektu budowlanego wraz ze wszystkimi niezbędnymi opracowaniami i wymaganymi decyzjami,
  • wielobranżowego projektu wykonawczego wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przedmiarami i kosztorysami inwestorskimi,
  • uwzględnienia na części obszaru objętego planowaną inwestycją zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Dokumentacja powinna być gotowa za dwa lata.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Tylko trzymajcie szmatę daleko o tej inwestycji bo zrobi jeden pas i jeden bus-pas. Czyli zakorkowanie totalne.

    • 5 1

  • Port Zewnętrzny (1)

    Mam pewne pytania, zastrzeżenia.
    Czy Port zewnętrzny zniszczy widok z plaży gdyńskiej, może skwer i cała okolica rekreacyjno-turystyczna będzie wyglądać jak część portu?
    Co za widok, uczucie integracji z portem !?
    Hotele z widokiem na kontenery i suwnice super!
    Czy miasto i mieszkańcy powinni dostawać dożywotnie 2-3 procent z zysków Portu zewnętrznego na inwestycje w dzielnicach Gdyni, procentowo od ich mieszkańców?
    Czy możemy zapewnić czystość wód i plaż przy takiej ilości statków?
    Kierowcy, przewoźnicy przy takiej ilości będą jedynymi turystami może otworzyć ponownie lokale gastronomiczne na skwerku
    z parkingami TIR.?
    Rozumiem o tym że to przyniesie korzyści finansowe, polskie okno na świat!
    Ale Gdynia musi mieć jakiś charakter jako miasto!!!
    Mieszkańcy i hotelarnia musi mieć dostęp do rozrywki, gastronomi i morza, parkingów, rekreacji itd.
    Może było by lepiej przenieść promy z ul. Polskiej na Waszyngtona-stara Stocznia Nauta, Dalmor-niech turyści staną się częścią Gdyni i wydają walutę w centrum a nie w Gdańsku. Bo przy pływając do naszego miasta widzą węgiel, dźwigi, i będą jeszcze kontenery!
    Też bym nie wyszedł do miasta i szukał centrum rekreacji, w którym nie ma juz nic?
    Jak już przenieść ie Port zewnętrzny na ul. Polską od muzeum integracji w głąb?
    Lub na północ np:Lotnisko, plaża Babie Doły - torpedownia niech tam będzie koniec drogi czerwonej!? Szkoda naszego
    Centrum i spadku jakim nam po zostawiły pokolenia!!!
    Co wy na to?

    Pozdrawiam serdecznie
    mieszkaniec Gdyni.

    • 1 9

    • przenies "centrum" do Orlowa.

      To miasto wpycha sie na tereny portowe.

      Rozrywki mam ochote miec w dzielnicach a nie w potiomkinowskiej wiosce pod tytulem "centrum" budowanej dla chciwego biznesu gastro i taniej "turystyki". Oba te zjawiska ruguja z tego terenu mieszkancow i miejskie zycie, tworzac pusta "strefe smierci", zapelniona tlumem gawiedzi. Jej jedyna rola jest zostawienie kasy na niewybredme i tanie rozrywki. W tym Gdynia konkuruje z Sopotem i Wladyslawowem.

      Po to mam tracic dwie godziny zycia na dojazd do "centrum"??!

      "Centrum" mozesz tez przeniesc na Kepe Oksywska, niezaprzeczalnym walorem jest wysokosc. Mieszkania z takim widokiem sprzedadza sie za niebotyczne ceny. Bo dla portu tam klif jest duza przeszkoda.

      • 3 0

  • Za 2,6 mln zł?

    Mniej niż roczne pensje gwiazdorów TVP?

    • 3 1

  • Naprawdę sądzicie, że ta droga powstanie? Przecież to śmieszne miasto woli całymi latami sponsorować milionami złotych piłkarską patologię niż inwestować.

    • 8 1

  • Teraz wszyscy budują na zasadzie zaprojektuj i zbuduj a tu jak zwykle 2 lata i miliony zł na kolejny projekt... (1)

    • 4 0

    • na "czerwona" przeznaczono 6 lat...

      Wiec zdaza...

      • 0 0

  • No i proszę , można ? (8)

    i to za 2,6 mln złotych razem z estakadą , przypomnę że estakada dla rowerów nad torami na Obłużu którą nikt nie jeździ kosztowała 7 mln zł , powtórzę 7000000 zł

    • 16 25

    • Czytaj ze zrozumieniem 2.6mln to cena za sam projekt

      • 24 0

    • Projekt

      Tylko że tutaj zamówiony jest sam projekt a nie wykonanie tej drogi, do tego jeszcze daleka droga i koszty do końca nie znane.

      • 12 0

    • Rowerzysta

      Ja w sumie jedze 2x do roku XD

      • 0 1

    • Wyjazd z terminala węglowego jest przez przejazd kolejowy ul.Chrzanowskiego który jest często zablokowany składami kolejowymi więc przejazd będzie blokował całą drogę czerwoną trzeba wykonać objazd tirów przez port wewnątrz na ul Polska

      • 0 0

    • Wielokrotnie jezdzilem

      Oczywiście rowerem a nie samochodem.

      • 1 2

    • Ale jesteś naiwny ! Powstanie ? Prędzej Polak wyląduje na Marsie .

      • 0 1

    • Rzeczywiście ta estakada to porażka. Naprawdę nie można było nic bardziej sensownego wymiśleć? (1)

      Eshshshsh - urzędnik Gdyński to stan umysłu. Gdynia to miasto podupadłe.

      • 2 1

      • na dodatek estakada kończy sie tuż przed Kontenerową

        i lądujesz prosto na skrzyżowaniu ze światłami...

        • 1 0

  • Zjazd na ulice hutniczą (1)

    Jakoś na planach nigdzie nie widzę ( proszę poprawcie mnie jeśli się mylę) zjazdu z drogi czerwonej na ulicę Hutniczą? Jest to droga obszaru przemysłowego i sądzę że powinien być zjazd do niej z drogi czerwonej.

    • 8 0

    • nie przewiduje sie bezposredniego polaczenia

      Polaczenie z Hutnicza za posrednictwem Puckiej.

      Sprzedano tereny i nie ma gdzie tego zrobic.
      Odcinek przedluzajacy obwodnice na druga strone terenow kolejowych bedzie prawdopodobnie tunelem.

      Ogolnie, mocno nakombinowano a miasto nie panuje nad koncepcjami zagospodarowania i "faktami dokonanymi".

      • 2 0

  • Byr

    I to wszystko za 2,6 mln?

    • 2 0

  • projekt powstanie za 4 lata

    projekt powstanie za 4 lata, a budowa to na pewno nie za tego rządu... nie bądźcie naiwni, nie będzie pieniędzy na nic. Żadna wielka inwestycja infrastrukturalna nie powstanie w Polsce bo po co? jak jest u sąsiada z lewej strony

    • 3 2

  • Port w Gdyni jest zbędny. (1)

    Po co on, skoro jest w Gdańsku. Zaorać i zrobić osiedla mieszkaniowe.

    • 0 6

    • powiedz to Rosjanom...

      Mają port w Petersburgu a rozbudowują Bronka, Primorsk i Ust Uługa.

      Powiedz to Duńczykom, którzy podwajają "zalądowioną" powierzchnię pod nabrzeża i place składowe...
      Powiedz to Szwedom, którzy istniejący od czasów Wikingów port rzeczny w Gothenburg wyprowadzili na zewnątrz.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane