- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (99 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (203 opinie)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (52 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (258 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (345 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (191 opinii)
Tajemnice Podwala Grodzkiego
Choć remont Podwala Grodzkiego i Huciska, rozpoczęty w połowie lipca przebiega zgodnie z harmonogramem, drogowcy nie mogą powiedzieć, że wszystko przebiega po ich myśli. Najwięcej niespodzianek sprawia im ponadczterdziestoletnia dokumentacja techniczna, która niestety niedokładnie odzwierciedla to, co robotnicy znajdują pod ziemią.
- Jak dotąd zaskoczyły nas trzy odkrycia - opowiada inż. Andrzej Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Skanska, która prowadzi prace remontowe. - W kanale Raduni, tuż obok budynku prokuratury odkryliśmy kamienny murek, który nie był zaznaczony na żadnym z planów. W innym miejscu zamiast pięciu kabli energetycznych odkryliśmy ich siedem. Dwa dni minęły zanim ustaliliśmy dokąd biegną i do kogo należą niezaznaczone nigdzie dwa kable. Jednak największym problemem okazał się tunel na wysokości Dworca Głównego PKP.
Podziemne przejście zostało wykonane w zupełnie innej technologii, niż wynika to z dokumentacji budowalnej. Zamiast więc jedynie sprawdzić czy konstrukcja jest nienaruszona i w dobrym stanie, inżynierowie musieli zdobyć jej prawdziwą dokumentację. Na szczęście okazało się, że tunel został wykonany w prawidłowy sposób, a jego strop dodatkowo wzmocniono betonową wylewką. - Gdyby okazało się, ze cały tunel jest do wymiany znacznie wydłużyłoby to remont i utrudniło komunikację z dworcem kolejowym - oddycha z ulgą Andrzej Rogowicz.
Czy jednak przystępowanie do tak ważnego remontu z dokumentacją techniczną liczącą sobie niemal pół wieku, nie było poważnym błędem w sztuce? Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska przekonuje, że nie było innego wyjścia. - Musieliśmy polegać na dokumentacji, ponieważ nie było innego sposobu by ustalić, co naprawdę kryje się pod ziemią - tłumaczy. Jego zdaniem, urządzenia działające na zasadzie georadaru nie sprawdziłyby się w terenie, w którym jest tak duże zagęszczenie kabli energetycznych i teletechnicznych. Emitowane przez nie pole całkowicie zniekształciłoby uzyskany obraz.
Pomimo opisanych problemów prace na Podwalu Grodzkim przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć drogowcy liczą się z tym, że niespodzianek będzie jeszcze więcej.
|
Opinie (106) ponad 10 zablokowanych
-
2006-08-07 10:44
Jak na koszt robót, to zakres prac jest badzo skromny.
Panowie rządzący Gdanskiem z Adamowiczem na czele.
Kiedy przestaniecie traktować Gdańsk jak maszynke do nabijania waszych kieszeni pieniedzmi?- 0 0
-
2006-08-07 10:59
LUDZIE!!!
Ludzie nie pytajcie sie milionowy raz dlaczego nie mozna pracowac w systemie trzyzmianowym w gdansku!!!! swira zaraz dostane... bo to kosztuje a prezesi i adamowicz i inne cholery musza se nabic kieszenie dlatego nie dadza wiecej kasy na to zeby robota szla szybciej. proste? proste, wszystko sie obraca wokol tego ze 3 zmiana kosztuje i to sporo.
- 0 0
-
2006-08-07 11:02
Koszty
A koszty zakorkowaniaGdanska na 1,5 roku (zamiast na 0,5), sa nieistotne ?? - wkurzenie mieskzancow, zla opinia u turystow
- 0 0
-
2006-08-07 11:30
Ja byłem w szoku gdy pare dni temu po miesiacu wróciłem do Gdańska i zobaczyłem rozkopane Centrum
- 0 0
-
2006-08-07 11:46
Czy dobrze widzę 16-tu partaczy drogowych na 1mkw
Czy dobrze widzę?? na zdjęciu jest 16-tu partaczy drogowych na 1mkw robót, chyba odkopali złotą żyłę - wartą więcej niż 48mln???
- 0 0
-
2006-08-07 11:48
...natomiast pod kanałem Raduni kości krzyżaka
kopać głebiej o dołozyć do remontu kolejne 48mln zł
- 0 0
-
2006-08-07 11:57
Dużo piszą, a wciąż brak informacji co będą robić 18m-cy
Dużo piszą, a wciąż brak informacji co będą robic 18 miesięcy na 700 metrach za 48mln. Kto to jest ten nadzór i co nadzoruje, że kasuje 150 000zł miesięcznie. Ile kosztował projekt??? Gdzie znaleziono właściwą dokumentację tunelu, kto ją ukrywał???
Panie nie mój prezydencie karmisz nas idiotyzmami, lepiej postaw krzyż, najlepiej na swoim czole!!!- 0 0
-
2006-08-07 12:01
No właśnie co właściwie oni tam robią? POdkopali budynek Prokuratury Okręgowej i tyle, nikt tu przeciez nie mieszka ,dlaczego nie można remontować chociaz na dwie zmiany? I kto kiedy widział tam żywego robotnika? bo mi się nie udało zobaczyc!!!!No i dlaczego na Targu Węglowym nie może być 3 pasów? No i dlaczego milczą ważni ludzie w tym mieście? a kogo w końcu były kable? i czy były legalne?
- 0 0
-
2006-08-07 12:03
Do Stefana - jak skrócisz to nie dostaniesz 48mln
a jak przedłuzysz i spartaczysz (dokumentacja i zakres robót wskazuje, ze powstanie jeziorko)dostaną drugie 48mln i prezio pewnie gratis miejsce parkingowe, garaz juz ma!!
- 0 0
-
2006-08-07 12:12
Ta sama ekipa spartaczyła Błędnik
Patrzcie wyjazd z 3-go Maja na Błędnik w kierunku dworca PKP. Były dwa pasy ruchu i piękne granitowe krawężniki. Po remoncie mamy jeden pas, połamane granitowe kraweżniki poklejone glinĄ. Czy to partactwo już odebrano. Kolejne partactwo to wjazd na wiadukt vs stocznii lenina - granity zalane asfaltem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.