- 1 Sopot bez golizny i zakłócania spokoju (99 opinii)
- 2 Będzie pył, nie będzie premii? (203 opinie)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (52 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (258 opinii)
- 5 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (345 opinii)
- 6 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (191 opinii)
Tajemnice Podwala Grodzkiego
Choć remont Podwala Grodzkiego i Huciska, rozpoczęty w połowie lipca przebiega zgodnie z harmonogramem, drogowcy nie mogą powiedzieć, że wszystko przebiega po ich myśli. Najwięcej niespodzianek sprawia im ponadczterdziestoletnia dokumentacja techniczna, która niestety niedokładnie odzwierciedla to, co robotnicy znajdują pod ziemią.
- Jak dotąd zaskoczyły nas trzy odkrycia - opowiada inż. Andrzej Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Skanska, która prowadzi prace remontowe. - W kanale Raduni, tuż obok budynku prokuratury odkryliśmy kamienny murek, który nie był zaznaczony na żadnym z planów. W innym miejscu zamiast pięciu kabli energetycznych odkryliśmy ich siedem. Dwa dni minęły zanim ustaliliśmy dokąd biegną i do kogo należą niezaznaczone nigdzie dwa kable. Jednak największym problemem okazał się tunel na wysokości Dworca Głównego PKP.
Podziemne przejście zostało wykonane w zupełnie innej technologii, niż wynika to z dokumentacji budowalnej. Zamiast więc jedynie sprawdzić czy konstrukcja jest nienaruszona i w dobrym stanie, inżynierowie musieli zdobyć jej prawdziwą dokumentację. Na szczęście okazało się, że tunel został wykonany w prawidłowy sposób, a jego strop dodatkowo wzmocniono betonową wylewką. - Gdyby okazało się, ze cały tunel jest do wymiany znacznie wydłużyłoby to remont i utrudniło komunikację z dworcem kolejowym - oddycha z ulgą Andrzej Rogowicz.
Czy jednak przystępowanie do tak ważnego remontu z dokumentacją techniczną liczącą sobie niemal pół wieku, nie było poważnym błędem w sztuce? Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska przekonuje, że nie było innego wyjścia. - Musieliśmy polegać na dokumentacji, ponieważ nie było innego sposobu by ustalić, co naprawdę kryje się pod ziemią - tłumaczy. Jego zdaniem, urządzenia działające na zasadzie georadaru nie sprawdziłyby się w terenie, w którym jest tak duże zagęszczenie kabli energetycznych i teletechnicznych. Emitowane przez nie pole całkowicie zniekształciłoby uzyskany obraz.
Pomimo opisanych problemów prace na Podwalu Grodzkim przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć drogowcy liczą się z tym, że niespodzianek będzie jeszcze więcej.
|
Opinie (106) ponad 10 zablokowanych
-
2006-08-07 12:13
3 zmiany
dlaczego wszędzie na świecie można remontowac droge na trzy zmiany w a tym naszym zaścianku nie ? czy ktos w końcu na too odpowie? gdyby Polacy siedzieli w domu i nie wiedzieli jak świat wygląda to można by im wciskać kit, ze to jest niemożliwe.....bardzo trudno się jeździ, jak się zacznie rok szkolny to będzie masakra, dlaczego nikt nie myśli o ludziach?czy za uciążliwośc i utrudnienie zycia można pozwać miasto do sądu? może się wypowie jakiś prawnik!!!!!!!!!
- 0 0
-
2006-08-07 12:14
Sensacja dwa kable - dać im 50mln Euro premi!!
xx
- 0 0
-
2006-08-07 12:15
kosztuje kosztuje kosztuje kosztuje kosztuje......
PRACA NA 3 ZMIANY NIE JEST ZABRONIONA
PROBLEM W TYM ZE KOSZTUJE- 0 0
-
2006-08-07 12:18
do krawężnika
Chłopie coś ty palił?
Kiedy ty miałeś dwa pasy wjazdu z 3 Maja na Błędnik? Chyba ci się w oczach dwoiło!
A z tymi krawężnikami to nie wiem o co ci chodzi... Masz jakąś obsesję? Krawężnikomania?- 0 0
-
2006-08-07 12:20
wiem m, że koszt
wiem, że kosztuje, a ile kosztuja straty restaurotorów, sklepikarzy, kto wyceni nasze zszargane nerwy?ktos znalazł sposób na skuteczne wypędzenie turystów z miasta do 2007r.zapewniam, że straty jakie ponosza ludzie w sensie nawet obniżenia komfortu zycia sąistotnie wyższe, to jesttakie miejsce w mieście, że trzeba było zrobic wszystko, żeby to poszło w sposób jak najmnie uciążliwy dla ludzi - bo na to się zwraca uwagę wszędzie na świecie a w szczególności w UNii Eurp...
- 0 0
-
2006-08-07 12:38
Karolu dobrze czytasz
a prawda jest taka ze niepotrzebnie podaje sie w II eta[pieremont torowiska bo ono bedzie w pierwszym caslkowicie zakończon e
Chyba ze ktos nie zauwazy ikasiora pojdzie dwa razy- 0 0
-
2006-08-07 12:41
Drogi Panie Adamowicxz
a co z tramwajami na Chełm póki co to mial byc prirytet a nawet wbitej lopaty nie widać
- 0 0
-
2006-08-07 12:44
Mam nadzieję, że Gdańszczanie wystawią rachunek miłościwie
- 0 0
-
2006-08-07 13:08
do dziennikarzy
dlaczego dziennikarze potrafia ustalić kto kiedy chorował na chrypke a nie sa w stanie napisac rzetelnego artykulu co takiego tam będa robic, jeżeli taki jest plan robót jak przedstawiony to to będzie dopiero -jaki fachowiec by coś takiego napisał?o co chodzi, ludzie płaca podatki i żyją tutaj, mjają prawo wiedzieć....co to jakieś prywatna inwestycja ? czy z publicznych pieniędzy?????????
- 0 0
-
2006-08-07 13:31
Do krawężnik w stopniu mongolskiego kaprala
Wyjazd z 3-go Maja na Błędnik w kierunku dworca PKP miał dwa pasy przed remontem Błędnika.
Z krawężnikami rnaitowymi jest podobnie jak z pomalowaniem marmurów Złotej Bramy - chyba to do ciebie nie dociera. Zamień łopatę na widły bo to jest poziom narzędzi odpowiedni dla ciebie!!!!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.