• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tajemnice Podwala Grodzkiego

Michał Stąporek
7 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dziury w chodniku z kostki w centrum Gdańska
Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej... Tunel pod Podwalem Grodzkim został wykonany w zupełnie innej technologii, niż to zapisano w dokumentacji budowlanej...
...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek. ...natomiast w kanale Raduni znalazł się nie ujęty w żadnych spisach średniowieczny murek.
Coraz więcej niespodzianek zaskakuje drogowców w czasie remontu Podwala Grodzkiego w Gdańsku.

Choć remont Podwala Grodzkiego i Huciska, rozpoczęty w połowie lipca przebiega zgodnie z harmonogramem, drogowcy nie mogą powiedzieć, że wszystko przebiega po ich myśli. Najwięcej niespodzianek sprawia im ponadczterdziestoletnia dokumentacja techniczna, która niestety niedokładnie odzwierciedla to, co robotnicy znajdują pod ziemią.

- Jak dotąd zaskoczyły nas trzy odkrycia - opowiada inż. Andrzej Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału firmy Skanska, która prowadzi prace remontowe. - W kanale Raduni, tuż obok budynku prokuratury odkryliśmy kamienny murek, który nie był zaznaczony na żadnym z planów. W innym miejscu zamiast pięciu kabli energetycznych odkryliśmy ich siedem. Dwa dni minęły zanim ustaliliśmy dokąd biegną i do kogo należą niezaznaczone nigdzie dwa kable. Jednak największym problemem okazał się tunel na wysokości Dworca Głównego PKP.

Podziemne przejście zostało wykonane w zupełnie innej technologii, niż wynika to z dokumentacji budowalnej. Zamiast więc jedynie sprawdzić czy konstrukcja jest nienaruszona i w dobrym stanie, inżynierowie musieli zdobyć jej prawdziwą dokumentację. Na szczęście okazało się, że tunel został wykonany w prawidłowy sposób, a jego strop dodatkowo wzmocniono betonową wylewką. - Gdyby okazało się, ze cały tunel jest do wymiany znacznie wydłużyłoby to remont i utrudniło komunikację z dworcem kolejowym - oddycha z ulgą Andrzej Rogowicz.

Czy jednak przystępowanie do tak ważnego remontu z dokumentacją techniczną liczącą sobie niemal pół wieku, nie było poważnym błędem w sztuce? Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska przekonuje, że nie było innego wyjścia. - Musieliśmy polegać na dokumentacji, ponieważ nie było innego sposobu by ustalić, co naprawdę kryje się pod ziemią - tłumaczy. Jego zdaniem, urządzenia działające na zasadzie georadaru nie sprawdziłyby się w terenie, w którym jest tak duże zagęszczenie kabli energetycznych i teletechnicznych. Emitowane przez nie pole całkowicie zniekształciłoby uzyskany obraz.

Pomimo opisanych problemów prace na Podwalu Grodzkim przebiegają zgodnie z harmonogramem, choć drogowcy liczą się z tym, że niespodzianek będzie jeszcze więcej.
Harmonogram prac na Podwalu Grodzkim i Hucisku
lipiec 2006 - kwiecień 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (prawa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu
- remont mostu na Raduni

kwiecień - lipiec 2007
- roboty drogowe na odcinku Hucisko - Wały Jagiellońskie (lewa jezdnia)
- remont torowiska tramwajowego Hucisko - Błędnik
- remont tunelu dla pieszych
- remont mostu na Raduni

15 lipca - 31 sierpnia 2007
- roboty drogowe na jezdni lewej na wys. Ratusza i Huciska
- remont torowiska tramwajowego na Hucisku i w obrębie mostu na kanale Raduni
- roboty drogowe i przebudowa torowiska tramwajowego na Hucisku
- remont mostu na kanale Raduni

Opinie (106) ponad 10 zablokowanych

  • 3 zmiany

    dlaczego wszędzie na świecie można remontowac droge na trzy zmiany w a tym naszym zaścianku nie ? czy ktos w końcu na too odpowie? gdyby Polacy siedzieli w domu i nie wiedzieli jak świat wygląda to można by im wciskać kit, ze to jest niemożliwe.....bardzo trudno się jeździ, jak się zacznie rok szkolny to będzie masakra, dlaczego nikt nie myśli o ludziach?czy za uciążliwośc i utrudnienie zycia można pozwać miasto do sądu? może się wypowie jakiś prawnik!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Sensacja dwa kable - dać im 50mln Euro premi!!

    xx

    • 0 0

  • kosztuje kosztuje kosztuje kosztuje kosztuje......

    PRACA NA 3 ZMIANY NIE JEST ZABRONIONA
    PROBLEM W TYM ZE KOSZTUJE

    • 0 0

  • do krawężnika

    Chłopie coś ty palił?
    Kiedy ty miałeś dwa pasy wjazdu z 3 Maja na Błędnik? Chyba ci się w oczach dwoiło!
    A z tymi krawężnikami to nie wiem o co ci chodzi... Masz jakąś obsesję? Krawężnikomania?

    • 0 0

  • wiem m, że koszt

    wiem, że kosztuje, a ile kosztuja straty restaurotorów, sklepikarzy, kto wyceni nasze zszargane nerwy?ktos znalazł sposób na skuteczne wypędzenie turystów z miasta do 2007r.zapewniam, że straty jakie ponosza ludzie w sensie nawet obniżenia komfortu zycia sąistotnie wyższe, to jesttakie miejsce w mieście, że trzeba było zrobic wszystko, żeby to poszło w sposób jak najmnie uciążliwy dla ludzi - bo na to się zwraca uwagę wszędzie na świecie a w szczególności w UNii Eurp...

    • 0 0

  • Karolu dobrze czytasz

    a prawda jest taka ze niepotrzebnie podaje sie w II eta[pieremont torowiska bo ono bedzie w pierwszym caslkowicie zakończon e
    Chyba ze ktos nie zauwazy ikasiora pojdzie dwa razy

    • 0 0

  • Drogi Panie Adamowicxz

    a co z tramwajami na Chełm póki co to mial byc prirytet a nawet wbitej lopaty nie widać

    • 0 0

  • Mam nadzieję, że Gdańszczanie wystawią rachunek miłościwie

    • 0 0

  • do dziennikarzy

    dlaczego dziennikarze potrafia ustalić kto kiedy chorował na chrypke a nie sa w stanie napisac rzetelnego artykulu co takiego tam będa robic, jeżeli taki jest plan robót jak przedstawiony to to będzie dopiero -jaki fachowiec by coś takiego napisał?o co chodzi, ludzie płaca podatki i żyją tutaj, mjają prawo wiedzieć....co to jakieś prywatna inwestycja ? czy z publicznych pieniędzy?????????

    • 0 0

  • Do krawężnik w stopniu mongolskiego kaprala

    Wyjazd z 3-go Maja na Błędnik w kierunku dworca PKP miał dwa pasy przed remontem Błędnika.
    Z krawężnikami rnaitowymi jest podobnie jak z pomalowaniem marmurów Złotej Bramy - chyba to do ciebie nie dociera. Zamień łopatę na widły bo to jest poziom narzędzi odpowiedni dla ciebie!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane