- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (39 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Teren obok zajezdni przy Hallera na sprzedaż
Co najmniej 20 mln zł będzie musiał zapłacić chętny za należący do miasta skrawek ziemi u zbiegu al. Hallera i Drogi Zielonej. . Nowy właściciel będzie mógł tam postawić hotel lub biurowiec praktycznie dowolnej wielkości. Przetarg odbędzie się 1 czerwca.
Na terenie dawnego Polmozbytu Robyg buduje duże osiedle (w sumie ok. 2 tys. mieszkań) pod nazwą Zajezdnia Wrzeszcz, chociaż leżący obok teren zajezdni autobusowej , należący do miasta, ma dopiero zostać wystawiony na sprzedaż. Na razie trwa procedura przygotowania dla niego planu miejscowego.
Czytaj też: Znika Polmozbyt, pojawi się nowe osiedle
Nieco dalej na północ, za skrzyżowaniem Hallera i Drogi Zielonej (al. Płażyńskiego) firma Atal ruszyła niedawno ze swoją budową. Pod nazwą Baltica Towers kryje się budowa dwóch ok. 40 metrowych wież. W jednej znajdą się mieszkania, a w drugiej aparthotel, czyli budynek z turystycznymi apartamentami na wynajem krótkoterminowy.
Niewykluczone, że właśnie taką funkcję będą miały budynki, które powstaną po sąsiedzku, na miejskiej działce przeznaczonej na sprzedaż. Chodzi o grunt znajdujący się pomiędzy al. Hallera, Płażyńskiego i ul. Gdańską.
Chętni będą mogli 1 czerwca stanąć do licytacji terenu o powierzchni 18,4 tys m kw. Cena wywoławcza wynosi 20 mln 170 tys. zł.
Przez grunt przebiega granica dwóch planów zagospodarowania przestrzennego. Większą jego część obejmuje ten uchwalony w 2003 roku. Jest on bardzo łaskawy dla przyszłego inwestora, bowiem nie ogranicza ani wysokości, ani intensywności zabudowy. Musi to jednak być zabudowa usługowa.
Pozostały skrawek terenu leży na gruncie, dla którego obowiązuje plan z 2007 roku. On również zakłada funkcję usługową, ale ma już pewne ograniczenia co do wielkości budynków. Maksymalna wysokość może wynieść 15 m, a intensywność 1,5 (metraż budynków może być półtora raza większy niż powierzchnia działki). Z kolei wielkość powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki to maksymalnie 40 proc.
Zarówno jeden, jak i drugi plan wykluczają powstanie tam budynków zamieszkania zbiorowego, obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży większej niż 2 tys. m kw., szpitali, szkół lub przedszkoli.
To oznacza, że przyszły inwestor będzie tam mógł postawić hotel lub biurowiec, chociaż ta druga opcja wydaje się mniej prawdopodobna. Może też starać się o wprowadzenie zmian do planów, by dopuszczały one np. zabudowę mieszkaniową. Gdańscy planiści nie raz dopasowywali funkcje działki do oczekiwań dewelopera, ale taka procedura trwa zwykle kilka lat.
Inwestycje
Opinie (130) 1 zablokowana
-
2017-04-05 12:17
...
jeszcze proponuję wyrżnąć w pień cały las naprzeciwko i po skosie ,i tam postawić porządne betony...
- 16 0
-
2017-04-05 12:18
brawo!! (1)
Kolejne osiedle i 500 aut więcej na ulicach!
Osiedla owszem nie ch powstają ale zgody powinno wydawać się pod warunkiem rozbudowy infrastruktury drogowej przez dewelopera- 21 0
-
2017-04-05 20:43
IF
Infrastruktura drogowa zawsze należy do miasta.
- 0 0
-
2017-04-05 12:33
Czy SLOW to przewidywał? (2)
Czemu tu jest zgoda, a na Krasickiego nie?
- 1 1
-
2017-04-05 16:15
Bo slow nie ma jak blokować czegoś co było przed jego opracowaniem. Plan jest pewnie z przed SLOW, a włodarze nie kwapili się go zmienić, bo im tak wygodnie.
- 1 0
-
2017-04-05 20:18
Bo SLOW przewiduje wieżowce na każdym większym skrzyżowaniu - ot taka atrakcja - a na Krasickiego dużego skrzyżowania nie było
- 2 0
-
2017-04-05 12:42
Ankieta jak zwykle na tym portalu stronnicza. Brak opcji: "Nic. Powinna pozostać zieleń"
- 18 1
-
2017-04-05 13:13
ledwie pokrzyczał przy opłatach parkingowych a już nazwali ulicę jego imienia
ten Płażyński to prawdziwy farciarz. tylko trochę pokrzyczał przy opłatach nielegalnie pobieranych a już mu nazwali ulicę. Czy to rodzaj łapówki by już nie rozrabiał?
- 6 1
-
2017-04-05 13:18
Nie ma tam nic do podpalenia? :D
- 7 0
-
2017-04-05 13:42
Wreszcie bez ograniczeń wysokości!!!
Całe miasto powinno tak mieć!!!!!!
- 3 11
-
2017-04-05 13:43
Nowa Kosciuszki czeka
Czy miasto za te pieniądze wybuduje nareszczie Nową Kościuszki czyli dokończy to co obiecało. Zielona Droga już jest zapchana..
- 4 1
-
2017-04-05 14:21
NAjpierw niech tam ścieżkę rowerową przebudują (1)
Całą Hallera leci za drzewami, a tam jakiś idiota wprowadził ją centralnie w chodnik alei. Przed sprzedażą można nawet granice działek zmienić
- 2 0
-
2017-04-06 06:52
Ścieżka będzie zmieniana
na odcinku od Gdańskiej do Kościuszki będzie zamiana z chodnikiem, teraz ścieżka będzie bliżej ulicy
- 0 0
-
2017-04-05 15:46
(3)
Jest mi bardzo smutno. To było ładne miejsce do spacerów i wyjśc z pieskiem. Nie wiem komu to nagle zaczęło przeszkadzać. Widocznie Pan budyń już czuje oddech na karku i wie że to jego ostatnia kadencja, dlatego wyprzedaje deweloperom wszystko co się da. Ten teren pewnie został sprzedany pod stołem już dawno temu, smutne to i przykre.
- 15 1
-
2017-04-05 16:06
wpłać 20 mln (2)
i dalej będziesz mógł wyprowadzać pieska
- 3 6
-
2017-04-05 18:21
warsztat
Czego brakowało zajezdni?
- 1 0
-
2017-04-05 20:15
Miasto to nie tylko beton, wieżowce i asfalt, to także miejsce do życia, spacerów, rekreacji - a własnie zabiera się nam najcenniejsze tereny. Czy ktoś w ogóle ogarnia skalę przyszłej zabudowy w pasie nadmorskim? Jakie tam są plany zagospodarowania? Każdemu się wydaje, że jest tam tak dużo miejsca dla obecnych i PRZYSZŁYCH mieszkańców. Otóż nie - no chyba, że polubimy spacery pomiędzy ogrodzeniami hoteli, apartamentowców i innych wieżowców
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.