• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tłok w kolejkach. SKM: w szczycie na torach tylko długie składy

Patryk Szczerba
18 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki. Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki.

Na coraz bardziej przepełnione wagony Szybkiej Kolei Miejskiej narzekają pasażerowie, korzystający z usług przewoźnika. Miejsca brakuje głównie wtedy, gdy na stację w godzinach szczytu podjeżdża pojedynczy skład. SKM tłumaczy, że to wyjątkowe sytuacje.



Czy często masz problem z wejściem do SKM-ki?

Od 9 grudnia pociągi kursują z częstotliwością maksymalnie co 10 minut w dni powszednie między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. I choć przewoźnik reklamuje od jakiegoś czasu łatwą do zapamiętania częstotliwość hasłem: "Od teraz rozkład SKM masz po prostu w głowie", podróżującym w pamięci zostaje przede wszystkim tłok i ścisk, jaki panuje w kolejkach. Jednym z powodów jest ich zdaniem brak konsekwencji w liczbie składów wypuszczanych na trasę.

- Pociąg odjeżdżający z Gdyni Redłowa do Gdańska Głównego 12 i 13 marca o godz. 9:20 miał skrócony skład. Był zawsze zatłoczony, ale wcześniej jeździł o tej porze podwójny, więc dało się jakoś jechać. Tym razem musiałam biec przez cały peron, by móc wejść do środka. Usłyszałam od kierowniczki pociągu, że wszyscy w firmie wiedzą, że jest tłok i nic z tym nie da się zrobić. Nie rozumiem dlaczego zmieniana jest liczba składów z dnia na dzień w tygodniu, gdy liczba pasażerów nie zmienia się - pisze w liście do naszej redakcji pani Beata.

Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że była to wyjątkowa sytuacja. Po wprowadzeniu w grudniu rozkładu, w którym pociągi jeżdżą w szczycie co dziesięć minut, każdy jest złożony z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej.

- Defekt składu obsługującego ten kurs niefortunnie wystąpił dzień po dniu. Byliśmy zmuszeni do wysłania w trasę jednej jednostki składającej się z czterech wagonów. Zapewniam, że był to tylko jednorazowy incydent. Pociąg kursujący o tej porze obsługuje skład złożony z dwóch jednostek, każda posiada po trzy wagony. Nie chcieliśmy doprowadzić do tego, żeby pociąg w ogóle nie pojawił się na trasie, stąd taka decyzja - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.

Od grudnia zniknęły również definitywnie specjalne oznaczenia na rozkładach jazdy wieszanych w gablotach na peronach stacji, które informowały pasażerów o tym, jak długi pociąg przyjedzie.

- Były potrzebne, kiedy pociągi jeździły co 7,5 minuty, teraz nie ma to większego sensu. Zapewniam również wszystkich, że nie jest tak, że na stacji początkowej zapadają decyzje, jak długi pociąg jedzie. Zapisy kontraktowe oraz harmonogram nie pozwalają na takie sytuacje. Wszystko jest z góry ustalone i rozpisane - zaznacza Głuszek.

Krótkich pociągów należy się najczęściej spodziewać podczas nocnych kursów od poniedziałku do piątku oraz w dni weekendowe, kiedy jeździ mniejsza liczba pasażerów.

Bez wpływu na liczbę jednostek kursujących po torach ma pozostać modernizacja 21 składów EN 57, która ma zostać przeprowadzona do 2014 roku. Firma Tabor Szynowy Opole, która wygrała przetarg na ich modernizację, złożyła wniosek o upadłość. Nowy wykonawca prac ma zostać wyłoniony za kilka tygodni.

- Na obecny rozkład mamy taką rezerwę jednostek, że pozwoli ona na wykonanie modernizacji i zachowanie wszystkich warunków, także tych, w których w godzinach szczytu po torach jeżdżą dwie połączone jednostki - deklaruje Marcin Głuszek.

Razem w taborze przewoźnika znajdują się obecnie 64 pociągi. Kilka z nich jest poza Trójmiastem, przygotowanych do remontu. Po zakończeniu modernizacji, co druga wyjeżdżająca na tory ma być składem odnowionym.

Miejsca

Opinie (218) 6 zablokowanych

  • większość pasażerów SKM (3)

    ma bilety opłacone z góry miesięczne, przewoźnik ma kasę, nie musi się wysilać, a może nawet poczynić oszczędności ograniczając komfort jazdy. Potrzebny jest konkurent typu Busy Polska.

    • 28 0

    • (2)

      Zaloz działalność i trzep kasiore. Jakiś problem?

      • 2 3

      • typowa wypowiedź (1)

        dla misiów z SKM i PKP

        • 5 1

        • Jeśli by powstał jeszcze jeden przewoźnik, z kolejnym biletem i regulaminem, to będzie krok wstecz, a nie postęp.

          Chyba żeby honorował bilety innych (SKM, ZKM, ZTM MZKZG) ale na wzajemność raczej nie liczył bym...

          tu jest Polanda Faso, a nie Bruksela

          • 0 2

  • W Singapore czy w Toronto SKM jest wspaniale a w Gdansku totalna klapa i wstyd dla Wladz Miasta I Mieszkancow (2)

    • 16 3

    • to "firma" z Gdyni (1)

      do nich pretensje

      • 3 5

      • myślisz że jak by przenieśli siedzibę do Gda to było by lepiej? A g@wno. Cały układ jest chory.

        Epoka Walczących Królestw w Chinach skończyła się podbojem i eksterminacja elit. Piastowie też zjednoczyli Polskę, najpierw za Mieszka+Boleslawa a potem za Odnowiciela, metodą krwawego podboju i wyrżnięcia konkurencyjnych elit. Historia uczy, że to wrogie przejęcie, częściej niż demokratyczne oddolne pomysły, prowadza do powstania silnych, sprawnych, CHUDYCH organizacji. Demokratyczne zjednoczenie zawsze prowadzi do dublowania struktur i mnożenia kosztów. Vide Unia Europejska.

        Nasza Komuna (SKM, ZTM, ZTM, PKM, MZKZG)
        może się poprawić wyłącznie gdy dojdzie właśnie do selektywnej eksterminacji elit. Czyli do wywalenia zarządów na bruk (skoro tacy dobrze płatni fachowcy, to na pewno znajdą se drugą dobra pracę) i założenie nowej firmy, zarządzającej cała trójmiejską komuną. Trójmiejską, a nie Słupsko-Koszalińsko-Tczewską.

        Tylko że nasi bezjajowi politycy się boja dotykać g@wna, bo śmierdzi.

        • 1 1

  • Pokazcie zadjecia tych brudnych i niedomytych wagonow

    • 18 0

  • nie opłaca się dawać 3 składow, jak śledzie ubiją się e jednym. (3)

    a składu prądojebne są, więc oszczędzamy :)
    tylko ogrzewanie to sauna. właśnie jadę do gdańska i szok. 35 st.

    • 25 3

    • W saunie masz (1)

      betonie ponad 100 :)

      • 2 0

      • No no no, panie F.u.ck iu, ostatnio pisali o gejach co się w saunie "grzeją" chyba coś o tym wiesz skoro znasz "te"

        "klimaty" i temperatury :)

        F.u.ck iu

        • 1 0

    • A wy co górale?

      hahaha

      • 0 0

  • "Krótkich pociągów należy się najczęściej spodziewać podczas nocnych kursów od poniedziałku do piątku" Jakich nocnych kursów? Z Gdyni do Rumi i dalej do Wejherowa kolejki jeżdżą 0.10 a później 5.04. I dodatkowo jeszcze jeden skład. Żeby ludziom za dobrze nie było.

    • 20 0

  • SKM TO POPLATANIE Z POMYLENIEM !!! SKM nie dostosowuje ekonomii do pasazerow i dlatego jest problem (1)

    Cale to planowanie SKM to poplatanie z pomieszaniem i umyslowy cyrk pajacy. SKM planujac kieruje sie wylacznie swoja ekonomia !!!!!!! a niestety taka firemka obsr,,,,,a jak SKM powinna sie kierowac potrzebami ludzi a nie swoimi bo to sa uslugi dla ludnosci do ktorych panstwo doplaca . Wiec SKM to nie jest typowa firma zarobkowa tylko zwykle uslugi dotowane a jak prezesik chce miec szmal i zarzad to niech ida wagony sobie rozladowywac lub zmienia prace!!!!!. Musi byc dwa razy wieksza czestotliwosc w godzinach porannych miedzy 5 rano a 8 bo kazdy logicznie myslacy wie ze to sa godziny dojazdu do pracy i nalezy dac sklady co 5 minut ! DLACZEGO ? Bo drogi prezesie ilosc ludzi w danych miejscowosciach sie dzis podwoila i zwiekszyla sie dwukrotnie lub trzykrotnie bo powstaly nowe osiedla . Przeciez SKM bierze dotacje od panstwa bez wzgledu czy tam jest ekonomia czy nie wiec po co wam dajemy dotacje ?

    • 13 1

    • brawo

      Ja bym to wysłał mailem do gluszka.

      • 1 0

  • Pociągi w weekendy (1)

    Czy w weekendy pociągi nie mogą jechać co 15 minut, nawet złożone z jednego składu? Wczoraj musiałem czekać 25 minut, a i tak przyjechał przepełniony dwuskładowy... Jak już stałem, to wolę stać w pojedynczym składzie czekając max 15 minut.

    • 22 1

    • skm w weekendy

      właśnie w weekendy sobota rano co pół godziny, to samo w niedzielę - w weekendy pracuję od 8 rano i dojeżdżam do Sopotu więc skmkę mam 7,07 lub 7,37 tą pierwszą jestem za wcześnie, drugą się spóżniam.No ale można zrobić sobie ranny spacer.po południu skmki tylko ze Słupska do Gdańska co pół godziny oczywiście kolejka o 18,06 w Sopocie pełna bo wracają studenci ze Słupska do akademików, oczywiście z wałówką z domu ciężkie torby na podłodze - nie ma jak stanąć,w Sopocie dosiadają studenci zaoczni i uczniowie z pobliskiego liceum zaocznego.Dla mnie to brak szacunku dla pasażera ze strony skm, płacimy za bilety, pracujemy w weekendy,lub dokształcamy się.I choć w weekend chcielibyśmy w trochę lepszych warunkach dojeżdżać!

      • 4 0

  • za "komuny" sklady byly potrojne, czyli 9 wagonow (3)

    i jezdzily co 6 minut w szczycie, czestotliwosc nie do osiagniecia na "zielonej wyspie" szczescia rudego

    • 25 3

    • (1)

      za komuny było mniej samochodów, więcej osób korzystało z transportu zbiorowego

      • 6 5

      • Teraz jest wiecej ludzi w miastach, więcej się rpzemieszcza a i więcej by chciało

        podróżować czystą punktualną SKM... chciało... chciało....

        • 2 0

    • co 10 min? kpina...

      nie wiem w jakim rozkładzie są te skmki co 10 min, bo na pewno nie na trasie Reda- Gdańsk (częstotliwość średnio co pół godziny, a jak niespodziewanie mocniej zawieje albo trochę śniegu popada to niektóre skmki w ogóle nie przyjeżdżają, a jak przyjada to możesz nawet miejsca stojącego nie uraczyć)

      • 1 0

  • Chciałbym zwrócić uwagę, że to samo dzieje się w pociągach PR z i do Tczewa

    (wbrew pozorom ma to znaczenia dla trójmiasta) Ale jak może być inaczej, skoro obcina się połączenia lub skraca składy i nie oferuje nic w zamian?

    • 6 0

  • SKM

    Prawda jest następująca. Standard się obniża z roku na rok, rośnie hipokryzja zarządu i rzecznika, rosną również ceny. Zatem takie pitolenie rzecznika nie przemawia do mnie w ogóle. Czuję jakby ktoś pluł mi w twarz i mówił, że to deszcz!

    • 39 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane