• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tłok w kolejkach. SKM: w szczycie na torach tylko długie składy

Patryk Szczerba
18 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki. Na pośrednich stacjach, jak w Redłowie, pasażerowie często mają problem z wejściem do SKM-ki.

Na coraz bardziej przepełnione wagony Szybkiej Kolei Miejskiej narzekają pasażerowie, korzystający z usług przewoźnika. Miejsca brakuje głównie wtedy, gdy na stację w godzinach szczytu podjeżdża pojedynczy skład. SKM tłumaczy, że to wyjątkowe sytuacje.



Czy często masz problem z wejściem do SKM-ki?

Od 9 grudnia pociągi kursują z częstotliwością maksymalnie co 10 minut w dni powszednie między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. I choć przewoźnik reklamuje od jakiegoś czasu łatwą do zapamiętania częstotliwość hasłem: "Od teraz rozkład SKM masz po prostu w głowie", podróżującym w pamięci zostaje przede wszystkim tłok i ścisk, jaki panuje w kolejkach. Jednym z powodów jest ich zdaniem brak konsekwencji w liczbie składów wypuszczanych na trasę.

- Pociąg odjeżdżający z Gdyni Redłowa do Gdańska Głównego 12 i 13 marca o godz. 9:20 miał skrócony skład. Był zawsze zatłoczony, ale wcześniej jeździł o tej porze podwójny, więc dało się jakoś jechać. Tym razem musiałam biec przez cały peron, by móc wejść do środka. Usłyszałam od kierowniczki pociągu, że wszyscy w firmie wiedzą, że jest tłok i nic z tym nie da się zrobić. Nie rozumiem dlaczego zmieniana jest liczba składów z dnia na dzień w tygodniu, gdy liczba pasażerów nie zmienia się - pisze w liście do naszej redakcji pani Beata.

Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że była to wyjątkowa sytuacja. Po wprowadzeniu w grudniu rozkładu, w którym pociągi jeżdżą w szczycie co dziesięć minut, każdy jest złożony z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej.

- Defekt składu obsługującego ten kurs niefortunnie wystąpił dzień po dniu. Byliśmy zmuszeni do wysłania w trasę jednej jednostki składającej się z czterech wagonów. Zapewniam, że był to tylko jednorazowy incydent. Pociąg kursujący o tej porze obsługuje skład złożony z dwóch jednostek, każda posiada po trzy wagony. Nie chcieliśmy doprowadzić do tego, żeby pociąg w ogóle nie pojawił się na trasie, stąd taka decyzja - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Szybkiej Kolei Miejskiej.

Od grudnia zniknęły również definitywnie specjalne oznaczenia na rozkładach jazdy wieszanych w gablotach na peronach stacji, które informowały pasażerów o tym, jak długi pociąg przyjedzie.

- Były potrzebne, kiedy pociągi jeździły co 7,5 minuty, teraz nie ma to większego sensu. Zapewniam również wszystkich, że nie jest tak, że na stacji początkowej zapadają decyzje, jak długi pociąg jedzie. Zapisy kontraktowe oraz harmonogram nie pozwalają na takie sytuacje. Wszystko jest z góry ustalone i rozpisane - zaznacza Głuszek.

Krótkich pociągów należy się najczęściej spodziewać podczas nocnych kursów od poniedziałku do piątku oraz w dni weekendowe, kiedy jeździ mniejsza liczba pasażerów.

Bez wpływu na liczbę jednostek kursujących po torach ma pozostać modernizacja 21 składów EN 57, która ma zostać przeprowadzona do 2014 roku. Firma Tabor Szynowy Opole, która wygrała przetarg na ich modernizację, złożyła wniosek o upadłość. Nowy wykonawca prac ma zostać wyłoniony za kilka tygodni.

- Na obecny rozkład mamy taką rezerwę jednostek, że pozwoli ona na wykonanie modernizacji i zachowanie wszystkich warunków, także tych, w których w godzinach szczytu po torach jeżdżą dwie połączone jednostki - deklaruje Marcin Głuszek.

Razem w taborze przewoźnika znajdują się obecnie 64 pociągi. Kilka z nich jest poza Trójmiastem, przygotowanych do remontu. Po zakończeniu modernizacji, co druga wyjeżdżająca na tory ma być składem odnowionym.

Miejsca

Opinie (218) 6 zablokowanych

  • Panie Gluszek

    Samo nazwisko wskazuje, że Pan nas nie słucha. Czy wyciąga Pan jakieś wnioski z tych opinii? Głuchy czy Gluszek.....

    • 11 1

  • To chore aby kontrakt na przejazdy byl z gory ustalany !!!! Chory prezes ! (1)

    Kontrakt na przewoz osob musi byc elastyczny !!! Przewpznik skm jest dotowany i nalezy regulowac ilosc i czestotliwosc przewozow dostosowujac do sytuacji w danym miesiacu i godzinach dojazdow. To chore aby to bylo z gory ustalane bo tak to mozna dac pociag raz dziennie ! Skasowac milion i powiedziec ze ludzie maja na piechote chodzic bo prezes kontrakt podpisal. Do psychiatry to sie nadaje. To jest wina rozmnozenia sie spolek i spoleczek gdzie kolesie miedzy kolesiami zawieraja dzis kontrakty zeby malo jezdzic , brac dotacje i szmal na zarzad bo im mniej jezdzenia tym szmalu w kieszeni maja wiecej !. Prezes powinien miec gora 5000 pensji w zaleznosci od dzialania firmy a zarzad to moga byc 2 osoby po 3000 i tyle . Jak sie nie umie zarzadzac to nalezy z pracy zrezygnowac a nie udawac prezesa !

    • 10 1

    • Dotowany...

      ...przez władze wojewódzkie i to z nimi właśnie są zawierane kontrakty. To jest kolej, a nie firma z mikrobusami, w dodatku okres remontów infrastruktury i tymczasowego korzystania przez pociągi dalekobieżne z torów SKM. Nie da się tego organizować bez podpisania kontraktu i ustalenia rozkładu jazdy na jakiś okres naprzód.

      • 0 0

  • taaa..

    gluszek - powiedz prawde kiedys, a nie wiecznie owijasz w bawelne baranie!
    W zyciu nie zdarzycie wyremontowac tych 21 jednostek!
    Do tej pory nie wypowiedzieliscie umowy Opolu a i sami nie wiecie co zrobic dalej..
    Nowy przetarg jesli kiedys bedzie i wyloni wykonawce - bedzie za duzo wyzsza kwote! Was nie bedzie stac na to i dotacja unijna przepadnie!
    A wy barany znowu podniesiecie ceny biletow tlumaczac... Modernizacja taboru! Banda nieudacznikow = ot cale skm!

    • 12 0

  • przedsiadajcie się do aut!!!

    Jak macie możliwość. Najlepiej jeżdzić ze znajomymi jedenym samochodem wspólnie do pracy lub na studia. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie każdy ma taką mozliwość, ale to najlepsza opcja! Ja tak zrobiłam i nie żałuję. Od kilku miesięcy jeżdzę do pracy bezstresowo i już nie muszę liczyć na tą zapchaną i cuchnącą komuniakcję, kóra się wiecznie spóźniała! Nie wierzę, że skm się kiedyś zmieni, będzie już tylko gorzej. Zarząd tej firmy martwi się o swoje stołki i pensje a nie dobro publiczne komunikacji miejsckiej.

    • 7 2

  • to wszystko wina

    pseudo prezesow , ktorzy nie maja pojecia o dobrym zarzadzaniu a pasarzerow maja w d...upie. dorwali sie do koryta po ukladach i jedyne co potrafia to zabierac premie w ramach oszczednosci

    • 6 1

  • A bilety drożeją

    Mniej skm, okropne warunki (peron we Wrzeszczu, gdzie często po prostu strach stać),utrudnienia (znowu wrzeszcz i jakieś 5 mc chodzenia naokoło), nieprzemyślane godziny odjazdów (np. tych do Wejherowa, a ceny biletów i satysfakcja osób odpowiedzialnych za ten kipisz wciąż rośną. Nie wiem kiedy do 3miasta zawita XXI wiek, chwilowo czekam na XX

    • 10 1

  • Po pięciu latach w dniu 12 marca jechałem SKM z Gdyni do Gdańska

    i więcej nie pojadę SKM. Nic się nie zmieniło.W pociągu drzwi między wagonowe popsute i to w pierwszym wagonie gdzie jest obsługa, podłoga, ściany siedzenia brudne. Siedzenie niskie i chybotliwe okropny upał bo ogrzewanie włączone na cały regulator, okna nie uchylisz bo zepsute. Masakra.

    • 13 2

  • beznadziejny rozkład jazdy Wejherowo-Lębork (1)

    nie dość że tłok to jeszcze rozkład jazdy beznadziejny w stronę Lęborka, TAM TEŻ MIESZKAJĄ LUDZIE !!

    • 6 6

    • no przecież możesz jechać o 14 - piękny, długi, prawie pusty skład ;)

      • 1 2

  • ??? (1)

    "Tym razem musiałam biec przez cały peron, by móc wejść do środka" Jeżeli ta pani begła przez cały peron by wejść do środka składu to jak długi musiał być skład? to musiały być chyba 5 jednostek po 3 wagony każda jednostka... i ta pani jeszcze nażeka???

    • 2 9

    • wredny i głupi na dodatek

      • 4 1

  • Ludzie gęgają, lepiej do roboty niech się wezmą (4)

    zamist utyskiwać. Krytykować to łatwo, a budować, rozwijać to już nie ma kto

    • 1 17

    • problem w tym (3)

      że mają kłopoty z dojazdem do pracy i z powrotami pomimo że nie jeżdżą na gapę.

      • 4 0

      • Tylko gęgać potraficie, nie doceniacie wadzy (2)

        • 1 0

        • (1)

          doceniamy, bąku. jeździmy samochodem.

          • 1 0

          • Albo samolotem :)

            • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane