- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (212 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (129 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (223 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (65 opinii)
Tramwaje (śmigną) jak komety?
- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.
Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.
Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.
- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.
Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.
Opinie (388) ponad 20 zablokowanych
-
2007-10-17 10:31
(1)
PS piszcie ludziska do ztm@ztm.gda.pl to może derechtor tej szacownej instytucji któryś mejl przeczyta.
- 0 0
-
2007-10-17 21:25
ps on czytac nie umie....
- 0 0
-
2007-10-17 10:34
A co mi z tego, że ktorys mejl przeczyta, on czy iiny urzednik, jak wozi 4 litery własnym autkiem albo z buta 15 minut do pracy?
- 0 0
-
2007-10-17 10:37
Brawo !!!!
Wszedzie dosłownie wszedzie w centrum miast jest tylko ekologiczny transport.To ze za ten burdel odpowiada PO+adamowicz teraz dokładnie widać bo oni rządzą miastem od X lat!!!
Kupuja autobusy które smrodzą tylko troche mniej od starych gdy cała nawet wegry,czechy kupuja juz tylko
autobusy na gaz ziemny,lub lpg,albo rzepak!!!I to kupuja w Polskiej produkcji!!
autobusy powinny być ale trzeba ograniczyc ich ilość w centrum,Za to zwiekszyć ilośc tramwajów.
Ale adamowicz na to niewpadł podobnie jak jego PO dlatego bedą zatłoczone tramwaje a niektórzy beda przepłacać na biletach bo kierownictwo zkm obstawione przez ludzi z PO tego nierozumie albo niechce zrozumiec.
Pomysł dobry ale realizacja beznadziejna ale zgodnie z chasłem PO -"By żyło sie nam lepiej"
wpólczuje ludziom cza bedą musieli to znosić.
Co ma adamowicz z ZKM no włsnie to ze wszystkie zmiany oni zatwierdzaja.Urzad miasta decyduje o wszystkich zmianach komunikacyjnych.
PO doskolnale pokazuje jak nienalerzy rzadzić miastem jesteśmy na ostatnim miejscu w polsce pod kazdym wzgledem wyprzedza nas kilkanascie razy nawet Gdynia i Sopot.- 0 0
-
2007-10-17 10:40
..
I tak biedny będzie jeszcze bardziej biedny a bogaty wyjedzie następnym autem kolejnym w rodzinie bo koreczki się zmniejszą
- 0 0
-
2007-10-17 10:41
Winda na dworcu głownym PKP
spróbujcie sie przejechać kiedyś windą na dworcu koło ruchomych schodów... aha zabierzcie ze sobą zapas tlenu...
- 0 0
-
2007-10-17 10:43
jest w tym troche racji ale i tak wiadomo ze chodzi o kase bo autobusy mialy mniej przystankow niz tramwaje. a pozatym czemu nie zmienic dojazdow tych autobusow ktore np jada podobnymi trasami na poczatku trasy a nie np jedyny kontakt z centrum dla gorek czyli 111,
a czy beda skomunikowane te autobusy i tramwaje? a moze podzielic na dwie linie, jedna jezdzaca w szczycie tylko do akademi muzycznej i drugiej ktora poza szczytem bedzie jezdic do centrum bo wtedy kazda przesiadka to ok 20 min czekania....- 0 0
-
2007-10-17 10:45
to co z tymi zajezdniami? no bo chyba jakieś muszą być?
i jeszcze jedno, gdybym sie mógł dowiedzieć kto jest obecnie wAścicielem terenów po zajezdniach na łąkowej i we wrzesczu??- 0 0
-
2007-10-17 10:47
co do tramwajów w korkach
to one owszem, w korkach stoją - na przykład na skrzyżowaniach, kiedy samochody wymuszaja pierwszeństwo.
Zwiekszy sie ilosc przesiadek, stania na przystankach, jazdy w turlającym sie tramwaju, zwiekszy tłok ... i cena!
I zwiekszy sie korek na ulicach, bo teraz samochodów powinno byc wiecej.
(Chyba że Gdansk cichcem zakłada, że kazdy kto mógł przesiasc się na samochód to juz nim jeździ, a plebs jak chce to niech chodzi piechotą).- 0 0
-
2007-10-17 10:49
Dobry pomysł, ale...
Proponuję jeszcze bardziej skrócić trasę linii 111. Niech autobus kursuje miedzy Stogami a Gorkami Zachodnimi, za to proponuję zwiększyć częstotliwość kursowania autobusów do 10 minut.
- 0 0
-
2007-10-17 10:55
(2)
brawo, a autobus B z lotniska niech dojezdza tylko do wrzeszcza.
o potem tramwaje: 12,6,15
chociaz nie, niech kończy bieg na potokowej: potem Słowackiego w doł piechota żeby ominac korki na słowackiego i wsiadka do tramwaju gdzies wedle galerii bałtyckiej.
pieknie- 0 0
-
2007-10-17 11:00
Jana (1)
Bardzo dobry pomysl.
Tylko nie mow tego tak glosno, bo decydenci go lykna.
Odcinek od Slowackiego do Galerii Baltyckiej powinien twoim zdaniem liczyc sie do czasu przejazdu?- 0 0
-
2007-10-17 11:03
oczywiście ze tak, w ten sposób na przejazd lotnisko-gdańsk trzeba by kasowac bilet-najlepiej całodzienny, tylko taki gwarantowałby brak mandatu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.