- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (138 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Trasa Kwiatkowskiego wiedzie na pokuszenie
W przyszłym tygodniu otwarty zostanie leśny odcinek Trasy Kwiatkowskiego, łączący Leszczynki z obwodnicą. Już dziś wiadomo, że na węźle z obwodową może być niebezpiecznie.
Biegnący przez las 3,5-kilometrowy fragment Trasy Kwiatkowskiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tymczasem ostatnie kilkaset metrów trasy przed wjazdem na obwodnicę może być zdradliwe dla nieostrożnych kierowców: droga najpierw wznosi się, a następnie zaraz za szczytem zaczyna wchodzić w ostry łuk, by włączyć się do obwodnicy w kierunku Gdańska. Kierowca, który nie zmieści się w zakręcie, może wylecieć z estakady i wylądować nawet kilka metrów niżej.
Choć w tym miejscu stoi już znak ograniczenia prędkości do 50 km/h, drogowcy chcieliby aby ustawiono tu jeszcze fotorejestrator, który ograniczyłby zapędy bardziej krewkich mistrzów kierownicy. - Z naszych badań wynika, że widząc znak ograniczenia prędkości kierowcy zwykle zwalniają jedynie o 3 km/h. Dopiero fotorejestrator sprawia, że naprawdę zdejmują nogę z gazu - tłumaczy Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Problem w tym, że projektanci trasy nie przewidzieli w tym miejscu budowy masztu na fotorejestrator. To, że byłby on przydatny, okazało się dopiero w czasie prac budowlanych.
Teresa Horiszna, naczelnik wydziału realizacji inwestycji w gdyńskim magistracie: - Budując trasę musimy trzymać się projektu. Żeby postawić tam maszt musielibyśmy wykonać nową dokumentację, zdobyć pieniądze, ogłosić przetarg.
- Podobną sytuację mieliśmy podczas budowy pomorskiego odcinak A1, ale tam inwestor jeszcze w czasie robót reagował na nasze sugestie i wprowadzał je w życie - dziwi się Piotr Michalski.
Teresa Horiszna zapewnia, że gdyńscy urzędnicy nie negują idei ustawienia fotorejestratora. - Tym bardziej, że popierają ją policjanci, a oni jako praktycy zwykle wiedzą, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.
Faktycznie, gdyńscy policjanci już kilka miesięcy temu rekomendowali takie rozwiązanie. - Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego przy niewłaściwym zachowaniu (nadmierna prędkość) może być miejscem wielu zdarzeń drogowych. W celu wyeliminowania tego zagrożenia zawczasu, zasadnym byłoby umieszczenie [tam] fotorejestratora - napisał w marcu zastępca komendanta miejskiego policji w Gdyni, mł. inspektor Krzysztof Świątek do zastępcy prezydenta Gdyni, Marka Stępy.
Niewykluczone więc, że fotorejestrator na leśnym krańcu Trasy Kwiatkowskiego jednak stanie - jeśli nie od razu, to przynajmniej za jakiś czas. O tym, jak skuteczne to rozwiązanie można się przekonać oceniając pracę podobnego urządzenia ustawionego także w Gdyni, przed skrzyżowaniem obwodnicy z ul. Morską. W ciągu czterech lat przed jego ustawieniem doszło tam do 67 kolizji i 9 wypadków. W takim samym okresie po jego zainstalowaniu liczba kolizji spadła do 56, a wypadków było trzykrotnie mniej.
Koszt budowy masztu na fotorejestrator: ok. 15 tys. zł
Opinie (223) 6 zablokowanych
-
2008-06-03 22:05
Pierwsze zdjęcie... (2)
...to w ogóle "kwiatek" - piękna dwupasmówka a za górką nagle zakręt śmierci i zwężenie drogi.
Co dzień tam będzie jakaś stłuczka, a potem korki...
brawo, gratuluje myślenia- 0 0
-
2008-06-03 22:13
Dlaczego ma być? (1)
Dlaczego ma być codziennie stłuczka, skoro cały zakręt jest widoczny po przejechaniu górki. Poza tym kierowcy wiedzą, gdzie jadą. Wg Twojej koncepcji każdy zjazd ślimakiem z estakady powinien obfitować w stłuczki. A tak nie jest, mimo, że stromizna większa i zakręt bardziej ostry.
- 0 0
-
2008-06-03 22:26
maruda.r
na estakadach nie masz ukrytych zakretow za wzniesiem ktore poprzedza dluga prosta zatem nie trafiles z tematem, a projektant powinien zostac pociagniety do odpowiedzialnosci przy pierwszym wypadku
- 0 0
-
2008-06-03 22:08
"brawo" dla projektanta, bedzie mial duzo dusz na sumieniu bezmozgowiec
- 0 0
-
2008-06-03 22:09
tam będzie kongo
jak osobówki będą chciały myknąć ciężarówki a tiry wolniejsze tiry.
Z drugiej strony nawet 20 czy 30 km/h to i tak szybciej niż stać w korku na zjeździe z estakady a potem na morskiej.
I jeszcze pytanie jak taka ilość tirów (sznurek 2-4km jak szacuję) do tej pory uwięziona w korku wpłynie na ruch na obwodnicy?
Ja tam się tego zakrętu nie boję trenowałem kiedyś w nfs porsche na autobahnie:P- 0 0
-
2008-06-03 22:10
co za DEBIL to projektowal??? a drugi DEBIL zatwierdzil??!!!!
polak to polak nie ma co!!!
- 0 0
-
2008-06-03 22:21
270 mln zl i zle wyprofilowane zakrety..
dlaczego najpierw sie buduje a dopiero potem mysli... skoro droga jest niebezpieczna przez zle wyprofilowany zakret to moze jakas reklamacja albo nie dopuszczenie do uzytkowania... duzo zezdzilem w niemczech.... tam nie ma takich ostrych spiral.. dlaczego my nie mozemy tak zrobic...
- 0 0
-
2008-06-03 22:24
słowackiego ich NIC nie nauczyla!!! ja pier.... jacy my jestesmy tępi!
- 0 0
-
2008-06-03 22:29
siedem i pół kilometrów dróg wybudował adamowicz przez ostatnią dekade, czyli 0,75 kilometra na rok, to sie nadaje do księgi
ginesa bu ha ha ha ha
- 0 0
-
2008-06-03 22:31
średnio rocznie oddawał 250 metrów torów tramwajowych -Słońce Peru przy nim, to mały pikuś
- 0 0
-
2008-06-03 22:33
zakazać
zakazać ruchu drogowego i wprowadzić tylko pieszy i rowerowy. WŁADZA dla debili
- 0 0
-
2008-06-03 22:33
wezeł estakady z morska nie zostal unowoczesniony. jadac od strony gdyni stoi sie w gigantycznych korkach. nawet nie zrobiono zatoczek przy kosciele dla autobusow. miejsca w diabla a autobusy staja na jezdni bo nie ma zatoczki- debilizm do kwadratu.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.