• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego wiedzie na pokuszenie

Michał Stąporek
3 czerwca 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 19:29 (3 czerwca 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Tu, zdaniem policji i drogowców, powinien stanąć maszt z fotorejestratorem. Kierowcy mknący od Leszczynek do obwodnicy wjeżdzają najpierw na górkę... Tu, zdaniem policji i drogowców, powinien stanąć maszt z fotorejestratorem. Kierowcy mknący od Leszczynek do obwodnicy wjeżdzają najpierw na górkę...

W przyszłym tygodniu otwarty zostanie leśny odcinek Trasy Kwiatkowskiego, łączący Leszczynki z obwodnicą. Już dziś wiadomo, że na węźle z obwodową może być niebezpiecznie.



...by zaraz potem próbować zmieścić się zakręcie w lewo. ...by zaraz potem próbować zmieścić się zakręcie w lewo.
Biegnący przez las 3,5-kilometrowy fragment Trasy Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni jest zaskakująco malowniczy. Droga na przemian wznosi się i opada, wzdłuż niej ciągną się wzniesienia, spomiędzy których rozpościerają się widoki na leśne wykroty i doliny. Dla kierowców urok tej trasy może polegać jeszcze na czymś innym: szeroka i gładka jak stół zachęca do szybkiej jazdy.

Tymczasem ostatnie kilkaset metrów trasy przed wjazdem na obwodnicę może być zdradliwe dla nieostrożnych kierowców: droga najpierw wznosi się, a następnie zaraz za szczytem zaczyna wchodzić w ostry łuk, by włączyć się do obwodnicy w kierunku Gdańska. Kierowca, który nie zmieści się w zakręcie, może wylecieć z estakady i wylądować nawet kilka metrów niżej.

Choć w tym miejscu stoi już znak ograniczenia prędkości do 50 km/h, drogowcy chcieliby aby ustawiono tu jeszcze fotorejestrator, który ograniczyłby zapędy bardziej krewkich mistrzów kierownicy. - Z naszych badań wynika, że widząc znak ograniczenia prędkości kierowcy zwykle zwalniają jedynie o 3 km/h. Dopiero fotorejestrator sprawia, że naprawdę zdejmują nogę z gazu - tłumaczy Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Problem w tym, że projektanci trasy nie przewidzieli w tym miejscu budowy masztu na fotorejestrator. To, że byłby on przydatny, okazało się dopiero w czasie prac budowlanych.

Teresa Horiszna, naczelnik wydziału realizacji inwestycji w gdyńskim magistracie: - Budując trasę musimy trzymać się projektu. Żeby postawić tam maszt musielibyśmy wykonać nową dokumentację, zdobyć pieniądze, ogłosić przetarg.

- Podobną sytuację mieliśmy podczas budowy pomorskiego odcinak A1, ale tam inwestor jeszcze w czasie robót reagował na nasze sugestie i wprowadzał je w życie - dziwi się Piotr Michalski.

Teresa Horiszna zapewnia, że gdyńscy urzędnicy nie negują idei ustawienia fotorejestratora. - Tym bardziej, że popierają ją policjanci, a oni jako praktycy zwykle wiedzą, jak zwiększyć bezpieczeństwo na drodze.

Faktycznie, gdyńscy policjanci już kilka miesięcy temu rekomendowali takie rozwiązanie. - Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że ten odcinek Trasy Kwiatkowskiego przy niewłaściwym zachowaniu (nadmierna prędkość) może być miejscem wielu zdarzeń drogowych. W celu wyeliminowania tego zagrożenia zawczasu, zasadnym byłoby umieszczenie [tam] fotorejestratora - napisał w marcu zastępca komendanta miejskiego policji w Gdyni, mł. inspektor Krzysztof Świątek do zastępcy prezydenta Gdyni, Marka Stępy.

Niewykluczone więc, że fotorejestrator na leśnym krańcu Trasy Kwiatkowskiego jednak stanie - jeśli nie od razu, to przynajmniej za jakiś czas. O tym, jak skuteczne to rozwiązanie można się przekonać oceniając pracę podobnego urządzenia ustawionego także w Gdyni, przed skrzyżowaniem obwodnicy z ul. Morską. W ciągu czterech lat przed jego ustawieniem doszło tam do 67 kolizji i 9 wypadków. W takim samym okresie po jego zainstalowaniu liczba kolizji spadła do 56, a wypadków było trzykrotnie mniej.

Koszt budowy leśnego fragmentu Trasy Kwiatkowskiego: ok. 230 mln zł
Koszt budowy masztu na fotorejestrator: ok. 15 tys. zł

Opinie (223) 6 zablokowanych

  • (1)

    jak czytam opinie niektórych użytkowników to domniemam, że co 3 to projektant dróg z nastoletnim doświadczeniem;-)

    • 0 0

    • nie trzeba byc projektantem z duzym doswiadczeniem zeby zauwazyc ze ten co projektowal ten odcinek nie dosc ze nie ma

      doswiadczenia to nie ma rozumu

      • 0 0

  • skrzyzowanie hutniczej z piaskowa

    czy wreszcie jakas madra glowa w magistracie wpadnie na to by zrobic tam dodatkowe pasy ruchu? w godzinach szczytu debile jadac w kierunku rumi skrecaja w lewo w piaskowa na przejazd a jak sie miejsce na piaskowej skonczy to blokuja hutnicza i staja jak dekle z wlaczonym kierunkiem az przejazd otworza. niewazne, ze w tym czasie tworzy sie korek juz od radmoru. podobnie jest w przeciwnym kierunku - korek do ronda w rumi. czy ktos wreszcie zrozumie ze przez to nieszczesliwe skrzyzowanie hutnicza jest zawalona na maksa??? jest tam sporo miejsca na przebudowe skrzyzowana ale nic sie w tym kierunku nie robi. obudzcie sie w koncu!!!

    • 0 0

  • Co za debli to wymyslij !!!!

    50 na dwupasmowce ?
    Ale taki "wiek" mamy: XXI - kiedys miliony ginaly na wojnach - teraz afera jak dwa samochody sie zderza. Ludzie zrozumcie: w dzisiejszych czasach najwazniejsza jest szybkosc np. kominikacji (komorki) i trasporatu przemieszczania. I to jest najistotniesze.
    P.S. Niestety i tak wiele osob tego nie zrozumie - i bedzie jezdzic 50 km/h lewym pasem - NO BO PRZECIEZ TAKIE SA PRZEPISY ...

    • 0 0

  • Bezsensu

    Najlepiej rozbierzcie tę trasę i zasadzcie drzewa. 50km/h to chyba dla deskorolek:)

    • 0 0

  • BUAHAHA (1)

    a w gdyni bez zmian, najpierw sie coś robi, a po czasie myśli, niezłe jaja, na tak szumnie zapowiadanym ekspresowym łączniku z obwodnicą ograniczenie prędkości jak w obszarze zabudowanym hahaha no ale cóż, przecież nie jakość się tu liczyła tylko efekt propagandowy, szczurek nakazał budowę czegokolwiek, byle by było oddane przed gdańskimi inwestycjami drogowymi, brawo!! cel będzie zrealizowany w 100%!!

    • 0 0

    • oddac cokolwiek żeby zdążyć przed oddaniem gdańskich inwestycji drogowych?:)

      o, to nie ma w ogóle żadnego powodu do pośpiechu

      • 0 0

  • JAK DOBRZE, ŻE GALLUX I ARCISZEWSKA-MIELEWCZYK TO WŁASNOŚĆ WSI GDYNIA

    a w Gdańsku normalność (bo kurski sie do nich nie umywa)

    • 0 0

  • I kto za to odpowie?

    • 0 0

  • panie Stoporek (2)

    polska to jedyny kraj gdzie przykłada się tyle uwagi i troski o debila przekraczającego dozwolone prędkości i łamiącego przepisy, w polsce niedożywionych jest dziesiątki tysięcy dzieci, spora liczba obywateli umiera nie doczekawszy się na wizyty u lekarzy, szpitale to obraz nędzy i rozpaczy...
    a pan piszesz artykuł, że może być zagrożone życie czy zdrowie jakiegoś (...) które ma przepisy w dupie, szczerze mówiąc, weź się pan za poważne tematy a (...) za kierownicą zostaw lekarzom od transplantacji organów

    • 0 0

    • (1)

      ci którzy nie przestrzegają przepisów są zagrożeniem nie tylko dla sioebie, ale i dla innych kierowców

      • 0 0

      • I wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że w Polsce limity prędkości ustala się 20..30km/h niżej od realnych potrzeb...

        "bo i tak będą jeździć szybciej". No i ok, tak też może być - pod warunkiem, że nie pojawi się jakiś Pomysłowy Dobromir z fotoradarem pod pachą.

        Ktoś tu wspomniał, że w Niemczech kierowcy szanują przepisy drogowe - owszem, ale również władze szanują kierowców i żadnemu urzędnikowi do głowy nie przychodzi pomysł ustawienia znaku 50km/h w sytuacji, gdy wystarczy 80km/h.

        Do dbania o właściwą prędkość na opisywanym zakręcie wystarczyłyby znaki ostrzegawcze, ew. radar błyskający wyświetlacz zmierzonej prędkości pojazdu - czyli zabiegi ZWRACAJĄCE UWAGĘ NA ZAKRĘT, a nie fotoradar, zmuszający do OBSESYJNEGO WPATRYWANIA SIĘ W PRĘDKOŚCIOMIERZ, albo gwałtownego hamowania w celu uniknięcia mandatu...

        • 0 0

  • Jestem z Gdyni ale wstyd mi za ta nowa trase (2)

    Jestem z Gdyni ale wstyd mi że ten bubel wybudowano w Gdyni.
    50 km na nowej dwupasmowce ???
    Idzcie juz na całosc i zrobcie 20 lub 30 !!
    Projektant ktory wykonał ten bubel powinien co najwyzej sciezki rowerowe projektowac. Tragedia !

    • 0 0

    • (1)

      a jak ty byś wybudował ta trase biorąc pod uwage brak zgody na wyciecie jakiegokolwiek wiekszego kawalka lasu TPK ?

      • 0 0

      • Z dyrekcji TPK zrobiłbym progi zwalniajace TIRy na Morskiej

        Jak następna dyrekcja by protestowała - to samo.
        I tak do skutku.
        Piszę poważnie.

        • 0 0

  • Teraz nie dziwi mnie czas, który upłynął od zakończenia budowy a oddaniem obiektu do użytkowania. Obecnie trwa dyskusja kto i za ile ma zainstalować maszt z fotoradarem, proszę zapytać się Teresy Hiroszymy, naczelnika wydziału realizacji inwestycji w gdyńskim magistracie, która i tak nie ma zielonego pojecia o inżynierii ruchu. Niech lepiej myśli o OPAT'a bo mieszkańcy czekają i o tym o czym mówi Stępa i potem zapomina.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane